Sunshine Coast

SiMaKy

New Member
Hoi,

Zijn er hier nog Sunshine Coasters?? Altlijd leuk om landgenoten te leren kennen! Wijzelf (Simone, onze dochter Kyara en ikzelf) zitten in Eumundi, na 1,5 jaar in Maroochydore gewoond te hebben.

Ciao,
Marc
 
Hoi Marc en familie,

Ron en ik en onze kinderen wonen sinds een jaar in Pelican Waters bij Caloundra.
We woonden dus erg dicht bij jullie.
Maar Eumundi is ook niet zo ver weg natuurlijk.
Wij hebben het afgelopen jaar behoorlijk wat logéés gehad uit Nederland en ik neem ze altijd mee naar de markt in Eumundi.
Maar tegenwoordig liever alleen op woensdag want de zaterdagen worden me veel te druk.
Volgens mij is Eumundi een prachtige landelijke omgeving om te wonen.
Hoe bevalt het jullie daar?
Hoe oud is jullie dochter?
Wij hebben een zoon van 8 en een dochter van 6.

Groetjes,
Gabriëlle
 
Hoi,

Eumundi is top; echt zo'n leuke country town, als er tenminste geen markt is...........Dan zwelt de "bevolking" en het aantal auto's gruwelijk aan.

We hebben eerst 1,5 jaar in Maroochydore gewoond, en dat was wel errug lekker. Sunshine Plaza op loopafstand, bios om de hoek, strand op 5 minuten...........Eumundi is anders......

Nu we er eenmaal zitten vind ik het wel lekker, hoor, het is wat meer "rural".

Onze kleine meid is 5,5, en turning into an Ozzie............

Misschien hebben jullie ook wel zin om af en toe eens onze NL club bij te wonen; een keer in de 6-8 weken doen we een BBQ ofzo; niks verplichts, alleen maar gezellig babbelen............ Laatste keer bij Mary Cairncross geweest; erg mooi!

Ciao,
Marc
 
Hoi Marc,

Wat leuk dat je dochter 5,5 is.
Bijna net zou oud als Joyce. Ze is nl. pas eind augustus 6 geworden.

Lijkt me leuk om een keer af te spreken.
is voor de kinderen ook leuk om af en toe met een ander kind Nederlands te kunnen spreken.
Wij hebben hier in de buurt 1 Nederlands stel ontmoet met een dochter van 7.
Verder kennen we hier geen Nederlanders, moet zeggen dat we er ook niet echt naar op zoek zijn.

Heb je die Nederlandse club zelf opgericht en wonen er meer Nederlanders bij jou in de buurt?

Groetjes,
Gabriëlle
 
Ach, nee, wij waren er ook niet echt naar op zoek, maar ik vond het wel handig om te "netwerken"; ik leer graag van mensen die hier al langer zijn en weten hoe alles werkt, en als ze dan ook nog Nederlands zijn is dat mooi meegenomen.

Dat clubje heb ik zelf maar eens opgericht. Vond het wel grappig! De eerste bijeenkomst hadden we iets van 20 mensen, en sindsdien is er een harde kern van ongeveer 5-7 gezinnen met veelal kinderen in dezelfde leeftijd. Berengezellig! De kids hebben megalol; wij ook trouwens. De laatste keer hadden we om 11am afgesproken, en om 4pm zaten we nog steeds lekker! Het leuke vind ik dat het allemaal heel ongedwongen is; geen verplichte klaverjas of bingo avondjes ofzo (moet er niet aan denken............).

Er wonen redelijk wat NL-ers bij ons in de buurt; met een van de gezinnen (Dave & Eva uit Buderim) hebben we behoorlijk veel contact; klikt enorm leuk. Hebben ook een dochter, 6 jaar oud, en zij en Kyara kunnen goed overweg.

Als je meer wil weten, of op de hoogte gehouden wil worden, mail je adres (email) dan ff naar me: marc@landmarc.info. Dan houden we dat verder buiten dit forum!

Ciao,
Marc
 
Hi Sunshine Coasters!! :)

Kom net terug van een weekje Sunshine Coast en het was weer eens geweldig. wij wonen zelf tussen Brisbane & The Gold Coast maar ik krijg toch altijd de kriebels als ik in jullie contreien kom "buurten". Het leek trouwens wel Zaterdag op de Woensdag markt :-D jeetje wat een drukte!!!

Groetjes en enjoy!
Syl
 
ja,

maar het is hier dan ook ge-wel-dig!

De weersverwachting voor vandaag: beetje bewolking, lekker windje en een graadje of 26.

Joehoe, Nederland, bevriezen jullie al...............? Flauw, he?

Marc
 
Bevriezen ??? Hoezo ??? Het is hier gewoon 20 a 23 graden... Echt waar, eind oktober en gewoon lekker weer ;-)

M.vr.gr.

Perthpete
 
oh boy,

global warming? :-o

Toch een structurele klimaatsverandering??
Poep, zeg; dadelijk krijgen we sneeuw aan de Sunshine Coast.................... :loudcry: :freezing:

Marc
 
nou marc, troost je het rotweer komt hier in nl zachtjes aan op gang balen dus voor ons hahaha!
geniet maar lekker van het zonnetje, hopen wij over een jaar ook te kunnen doen!
greetz, cindy en marcel! :up:
 
Brrrrr......  k k k koud!!! tenminste... nu wel :) Hoeveel inwoners hebben de plaatsen waar jullie wonen? Ik kan me er namelijk helemaaaal geen voorstelling bij maken.
 
Hohoho,

de winter is ingetreden in Maroochydore en omgeving!!!! Een paar nachten geleden was het maar 14 graden 's nachts. Poep, man!! Er moesten extra dekbedden worden bijgesleept!!!! ECHT koud!

:evil: :evil:

Om je vraag te beantwoorden: de sunshine coast als zodanig zal zo'n ......250.000(????) mensen hebben. Maroochydore (en omgeving) heeft er ongeveer 100.000 en Eumundi, waar we tot december zaten misschien 1000 ofzo.

Afijn, hier Marc Pelleboer: de weersverwachting voor de komende 24 uur: 's nachts een graadje of 17, en morgen 27. Jummie!

Enne: zijn er nou al meer Sunshine Coasters op het forum???!!!!!

Ciao,
Marc
 
Hoi Marc,

We zijn onderweg, hoor! Nou ja, het duurt nog wel ff - maar we komen er zeker aan!

Sinds enkele weken hebben we het visum en de planning is om eind november de overtocht te maken. Wellicht wordt het uiteindelijk Caloundra maar het kan ook zomaar ergens tussen Caloundra en Maroochydore worden. Dat zien we eind november wel!

Lijkt me wel gezellig jullie allemaal te ontmoeten. Ons gezin bestaat trouwens uit Rob (38), mezelf (29), Ruben (5) en Jorinde (1).

Hgr, Jeanine
 
Eerlijk gezegd heb ik geen idee waar we terecht zullen komen. Ons idee is Brisbane, maar we gaan tegen die tijd eerst rondreizen. Als we ergens een mooiere/leukere/betere plek tegenkomen kan het best zo zijn dat we daar terecht komen. Als het aan mij ligt wel het liefste Queensland.
Ik moet er ook een baan kunnen vinden. Mijn vriend zit in de IT, dus dat zal zo'n probleem niet zijn, maar ik ben stedebouwkundig medewerker en zou graag in die richting blijven werken. Daar heb ik een grote(re) plaats voor nodig, anders kan ik het wel schudden.

Nu maar eens op internet kijken of ik wat beeldmateriaal van de omgeving kan vinden.
 
Yoho,

Even "mijn" NL clubje pluggen:

Op 4 juni a.s. vanaf 11 uur komen de Sunshine Coast Dutchies weer bij elkaar voor een BBQ.

Het feest vindt deze keer plaats in het Crummunda Park in Currimundi (dichtbij Caloundra), en houdt op als iedereen naar huis is.

Laatste keer waren er -denk ik- zo'n 20-25 volwassenen en kinderen, en was het berengezellig. Mooi resultaat voor iets wat eigenlijk als een probeerseltje begon, maar zo langzaamaan een echte club begint te worden.

Als er mensen zijn die een stapel BBQ-ende Nederlanders willen zien, en ook met ze willen kletsen: kom gerust langs, en neem wat voer en drank mee. Lijkt me erg gezellig!

Marc
 
Hoi, we zijn hopelijk in december in Marcoola. Verleden jaar twee keer op de markt in Eumandi geweest en heb er veel gekocht, leuke markt.
gr. Jolanda
 
Tof! 

Marcoola is maar 10 minuten ofzo hiervandaan. Dat wordt gezellig! :up:

Zaterdag de 26e (voor alle al-wel-hier-zijnden) hebben wij weer een NL BBQ aan de Sunshine Coast. We hebben afgesproken in Cotton Tree (zeg maar Maroochydore).

Voor degenen die het leuk vinden om te komen, stuur mij maar even een pm.

Doei,
Marc
 
Back
Top