Sunshine Coast

Carindale is misschien nog wel te betalen, maar die andere suburbs, daar moet ik eerst nog groot voor worden :)
 
Sunny Coast? Heb ik nog nooit iemand horen zeggen. Zeker glad langs me af gegaan. Edit: even bij Steve gecheckt (ik twijfel altijd het eerst aan mezelf), maar 'Sunny Coast' is een naam die waarschijnlijk door Nederlanders is uitgevonden, want hij heeft er ook nog nooit van gehoord. Het is gewoon 'Sunshine Coast' dus.

Nee, Carindale is niet bepaald spannend nee. Lullig dat je je zo rot voelt waar je nu woont. Tja, soms kan je die dingen ook niet voorzien hè. Maar goed, jullie hebben plannen om te verhuizen, da's mooi dan :)

En ja, de snelwegen om Brisbane zijn bijna elke dag een drama, en de Gateway Bridge is de stomste uitvinding die ze ooit hadden kunnen waarmaken. Althans, het feit dat ze van zoveel banen door de tol, naar 2 banen gaan. Dat er niet méér ongelukken gebeuren is een wonder!

Cheers,

Irene :)
 
Klein vraagje,

Wat zijn de temperaturen meestal zo rond begin juli?
Moet ik zowel winter als zomerkledig meenemen of raden jullie aan om gewoon 1 dikke trui mee te nemen?
Tuurlijk heb ik lopen googelen, maar mensen die daar wonen kunnen het toch beter omschrijven dan als je iets van internet afplukt.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Gr Chantal
 
[quote author=Eerainuh link=topic=2775.msg86473#msg86473 date=1175898930]
Sunny Coast? Heb ik nog nooit iemand horen zeggen. Zeker glad langs me af gegaan. Edit: even bij Steve gecheckt (ik twijfel altijd het eerst aan mezelf), maar 'Sunny Coast' is een naam die waarschijnlijk door Nederlanders is uitgevonden, want hij heeft er ook nog nooit van gehoord. Het is gewoon 'Sunshine Coast' dus.

Nee, Carindale is niet bepaald spannend nee. Lullig dat je je zo rot voelt waar je nu woont. Tja, soms kan je die dingen ook niet voorzien hè. Maar goed, jullie hebben plannen om te verhuizen, da's mooi dan :)

En ja, de snelwegen om Brisbane zijn bijna elke dag een drama, en de Gateway Bridge is de stomste uitvinding die ze ooit hadden kunnen waarmaken. Althans, het feit dat ze van zoveel banen door de tol, naar 2 banen gaan. Dat er niet méér ongelukken gebeuren is een wonder!

Cheers,

Irene :)
[/quote]


Meeeeeehn,

Irene! Ken je Sunny Coast niet??? En jij zit hier al zoveel jaar????? Dan moet je toch echt de locals vragen. Die Steve van jou is er geen, zeker  :grin:

@ Chantal: temps in juli zijn overdag okee (tussen 18-23 ofzo), maar 's ochtends en 's avonds frisjes. Wij hebben hier wel een graadje of 8 gehad, en met-zonder verwarming in huis is dat kkkkkkkkkilletjes........ Truitjes en vestjes mee, dus.

Marc
 
Haha Marc, nee nooit van gehoord, en onzen Steve ook niet, en die is geboren en getogen in Redcliffe. (Hij zegt net nog, hmpfff, locals hey, sure, probably from Melbourne) :-D Ik heb niemand er ooit over gehoord, en voor ik wat mensen van het forum hier leerde kennen, kende ik niet 1 Nederlander hier.
Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik een gruwelijke hekel heb aan alle stomme afkortingen die er voor Australië en Australische steden en andere dingen worden gebruikt. In N'land zeggen we ook gewoon Amsterdam en Nijmegen en Heerlen. Hier moet het allemaal popiejopie. G'day mate, klinkt net zo stom uit een N'landse mond als wanneer 'ie Belgisch probeert te praten. Uitsloven is het, massapraat. "Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg", hét Nederlandse motto, gaat in dit geval dus niet op. Maar ja, ieder z'n plezier! Ik tandenknars me er wel doorheen... :)   :-x

Ireen  :bye:
 
OK! LOL  :grin:

Greetz from M'dore on the Sunny Coast dan maar, he?

M.

Enne: als wij in juni in NL zijn, gaan we zeker familie opzoeken in A'dam!

:cool:
 
Ahhhh, schriftelijke afkortingen als A'dam of B'bane, daar ben ik ongevoelig voor :) Want dat zég je niet. Je zegt niet "ik woon in Emdore". Wel dan? Ach ja, jij misschien ook wel... :-D

Gaan jullie lang naar N'land? Pas op dat je niet uitgeput terugkomt hè! Wel lekker, daar net zomer, hier winter. Hoef je niet al te veel aan je garderobe aan te passen!

Goeie dag,

Ireen :)
 
Even off-topic. Maar ik vind het juist leuk al die afkortingen. Mijn man heeft volgens mij de meeste verzonnen want hij zei pas nog "ik ga een setfor halen". Een setfor? Ja "a set for life scratchie".

Maar heb inderdaad ook nog nooit van Sunny Coast gehoord...Ik zal eens vaker uit mijn grot moeten komen denk ik :smile:

Irene
 
Ik vind afkortingen ook vaak wel leuk, maar niet als ze uit de mond van een buitenlander komen. Kan het niet helpen. Naamverkrachtingen als Brisbie, Brisby, Brissy, Brizzie, Brizzy, vind ik gruwelijk. Wat is er mis met de naam Brisbane? En wat te denken van 'to live in Aussie'? Dat bedoel ik nou, mensen weten nog niet eens wat ze zeggen. De klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Natuurlijk hoor ik op de radio ook afkortingen of verbasteringen, maar ja, díe mensen zijn Australisch. Maar waarom moet je als Nederlander van die stomme bijnamen gebruiken voor Australische steden? Wij zeggen toch ook niet 'Ammie' voor Amsterdam? Of Maasje voor Maastricht? Ik vind de naam Brisbane mooi, en ik kan het niet aanhoren dat het wordt verbasterd tot infantiele vormen. Maar blijkbaar trekt deze naam dat aan.

Ik woon hier nu bijna 8 jaar en ik doe er gewoon niet aan mee. Ik laat dat wel aan de Australiërs over, en die komen met minder onzin op de proppen dan Nederlanders.

Hee, ik ben nou eenmaal een taal-freak. Ik ben gek op taal, en hou mooie dingen graag mooi. Ik word al niet goed als iemand Nederland 'Holland' noemt. Brrrrrr.

Maar goed, het is mijn probleem, ik zal er nog 's een yoga-sessie aan besteden :-D
 
Nou, eerlijk gezegd gebruik ik A'dam nog wel eens in spreektaal, evenals R'dam, maar dat is het dan wel......Oh nee, ook nog U'trecht...... :shock:

We gaan 9 juni richting NL; eerst nog ff naar S'pore en dan met de trein naar KL, en dan door naar S'hol.

Ik vlieg de dag daarna alweer door naar Zweden om een tweedaagse NLP workshop te geven (lekker, met je jetlag), en doe er ook twee in Nederland. Maar we gaan toch vooral voor vrienden en familie!

Tja, het weer is hopelijk goed, maar dat weet je maar nooit.......

Ik schrijf er tzt wel weer een columpje over op australie.nl.

Doewie,
Marc
 
Oehh, jetlag ja... ik wens je sterkte! En dan je vrienden en familie, druk druk druk... wens je nóg meer sterkte :)

Australie.nl? Doe vertel? Ikke nie weten.

Doeg!
 
oh, okee. Go here: http://www.australie.nl/id/1/6546/marc_aan_de_sunshine_coast.html.

Ik schrijf eens in de zoveel tijd een column voor ze, en hou Nederlanders op de hoogte van hoe het andere NL-ers in Australie vergaat. Hartstikke leuke job!

Krijg er geen cent voor, maar wel publicity!

Marc
 
Ja leuk Marc! Wel 's zin gehad om een stug verhaal neer te pennen? :-D

Bedankt Irene, maar ik kom uit Eindhovuhhhhh. Daar maak je het woord nou net langer.... LOL...

Uhmmmmmmmmmmmmmmm
 
wat voor stug verhaal zou je willen? Ik schrijf -bijna- alles, hoor! Ik zal ook melden dat ene Irene van Xpdite me daartoe heeft aangezet, hihihi!

Marc
 
Nou, zoiets in de trant van 'French people eat croissants and poo baguettes'? (die heb ik niet van mezelf hoor, maar van Andy Riley, uit het boekje 'Loads more lies to tell small kids', erg grappig).

Een 'old myth' is het verhaal van het Amerikaanse stel dat hier op vakantie is en op een verlaten weg een kangaroo aanrijden. Het beest ligt voor dood op de weg, en wanneer de man hem aan de kant wil leggen, komt hij op het idee om een 'leuke' foto te maken. Ze hijsen het dier tegen een hek, trekken hem de jas van de man aan, pet op, zonnebril, enz. Afijn, manlief staat met z'n arm om het dier, en net als moeder de vrouw een plaatje wil schieten, komt de kangaroo bij, en springt er met grote sprongen vandoor. Met de jas van de man aan, waar z'n wallet in zit, dus weg credit cards, geld en autosleutels.

Nou klopt er natuurlijk geen bal van. Het is hier te heet om met een jas in de auto te zitten, en waarom zou hij de sleutels uit het contact gehaald hebben? Maar toch grappig. Ik hoorde het laatst op de radio waar er een paar myths werden verteld. Ach, een sterk verhaal hier of daar, een beetje leedvermaak, dat wekt altijd wel een lach op.

Nog een leugen voor de kids: When you change channels on the TV, the presenter you were just watching DIES INSTANTLY.

Och germ toch.... :-D
 
Hahaha!

Dat verhaal met die 'Roo is volgens mij verfilmd in Kangaroo Jack. Ik weet niet meer precies wat er nou in die jas zat, maar het komt op hetzelfde neer: halfdode 'roo, jasje om, en vervolgens hopt het beest ervan tussen. Mijn dochter Kyara (bijna 7) vond het helemaal geweldig.

Zal wel eens gaan nadenken over een leuk artikel!

Iets heel anders: heb me gisteren zitten bescheuren met het boekje "I always get my sin" van Maarten Rijkens. Ken je dat?

Gaat over Nederlanders die Engelse uitspraken doen die -laten we maar zeggen- niet helemaal juist zijn.

Een paar voorbeelden:

It is me what!  :lol:
I have a long washing list  :|
You are on glad ice!  :wink:
We were hanging on your lips.  :?
They do not pick it  :evil:
How do you do, and how do you do your wife?  :evil:
I nearly went over my neck
  :shock:

Oftewel: lachu!

Marc
 
Jawellll, die heb ik ook. Of misschien ligt 'ie nog bij iemand in huis... (Syl??, Irene??).

"I thank you from the bottom of my heart and also my wife's bottom."

Ik geloof dat er 2 waren waar Syl en ik niet van wisten wat er fout aan was. Dat zal dus wel een foutje geweest zijn...  :evil: Erg geestig boekje ja. A must-have.

Overigens, ik kijk wel 's in woordenboeken - als ik in een onverschrokken bui ben (nee hoor, ik lees ze voor de lol) -, maar wat ik niet wist, is dat het 'Would you like to be on the photo' is. 'In the picture, ja, maar 'on the photo', nooit van gehoord. Geloof dat ze hier ook 'in the photo' zeggen, maar dat zal dan wel luiheid zijn.

Heeft dit overigens nog íets met de Sunshine Coast te maken? Jawel, want ook daar spreken Nederlanders Engels.... :-D

Fijn weekend voor allen,

Irene
 
Jawellll, die heb ik ook. Of misschien ligt 'ie nog bij iemand in huis... (Syl??, Irene??).
  :grin: :grin: onschuldig, onschuldig dit keer!!! Ligt wel bij mij thuis in de boekenkast maar heb ik helemaal eerlijk gekregen van het Nederlandse thuisfront!!

Groetjes
Syl :smile:
 
Back
Top