Sunshine Coast

nog even 1 keer de BBQ pluggen.

Er komen redelijk wat nieuwelingen, dus dat wordt berengezellig!

Tot zaterdag  :up:

Marc
 
't Was leuk! En druk, een man en vrouw of 30 (inclusief kids); geweldig lekker dag, en kindjes 's avonds goed slapen!

Volgens mij moet je tegenwoordig met die nieuwe spellingsregels de "N" er inderdaad bijzetten........... :|

Dus perenboom, en kersenpit. Mottenbal, en eikenboom. Of zit ik er naast.........

Marc
 
Zo,

deze thread ook weer ff wat leven inblazen.........pfffffffffffffff.

Hebben we nog nieuwe Nederlandse aanwas aan de Sunny Coast????

Laat van je horen, en ik zet je op onze lijst erbij! Nodigen we jullie ook uit voor onze volgende bijeenkomst (van de NL club alhier). Geen gedoe, lekker gezellig barbekjoe, en geen regels en verplichtingen. Geen reden tot bang zijn, dus. Je hoeft geen bingo of klaverjas te spelen!

Groeten,
Marc
 
Hi Marc,

Wij komen 6 mei aan in Brisbane, en 11 mei in Marcoola, sunshine coast.
Als je na die tijd iets organiseerd, dan zijn we zeker ook van de partij.

Groetjes van Rob en Jolanda  :up:
 
Helaas zitten we er nog niet  :cry:. We hopen eind juni richting de Sunshine Coast te vertrekken, waar precies weten we nog niet. Suggesties zijn welkom!

Groetjes,
Carola
 
[quote author=Sandra link=topic=2775.msg84706#msg84706 date=1174195306]
Ian en ik wonen in Dicky Beach (Caloundra)
[/quote]

Dat betekent er de volgende keer bijzijn! Stuur me ff een pm, en dan zet ik je op de lijst!

Marc
 
[quote author=CarolaH link=topic=2775.msg84753#msg84753 date=1174234006]
Helaas zitten we er nog niet  :cry:. We hopen eind juni richting de Sunshine Coast te vertrekken, waar precies weten we nog niet. Suggesties zijn welkom!

Groetjes,
Carola
[/quote]


MAROOCHYDORE!!!!!!!!!!!!!!  :up: :cool: :dance: :beach: :happysun: :applaus: :stupid2: :cheers: :dancing: :fishing2: :hi: :sunny:
 
Beste mensen,

Ik ben pas nieuw op het Forum, dus weet niet of ik bij de goede topic ben met mijn vraag.
Ik heb me al wel voorgesteld op "even voorstellen" mocht je geintresseerd zijn :smile:

Vandaag heb ik bericht gekregen van Rob van M2A, (wat een aardige man!) met de mededeling dat Eddy op zijn beroep (autoplaatwerker) binnen kan komen (staat zelfs op de MODL, is weer 15 puntjes extra) maar omdat Eddy in mei 2005 van baan/ beroep veranderd is kan hij dus niet aantonen dat hij de laatste 12 maanden werkzaam is geweest in de plaatwerkerij (Balen!) Hij heeft wel 10 jaar werkervaring, maar daar doen ze niks mee.

We hebben 2 opties:
1. Ed gaat weer als autoplaatwerker werken en na 6 maanden kunnen we al gaan beginnen met de aanvraag (wordt moeilijk, want voor dit beroep worden er weining mensen gevraagd in onze omgeving)
of
2. Ed vind een werkgever in Australie die hem wil sponseren.

Wat een dilema!!

Wat onze plannen zijn is om begin juli naar Queensland af te reizen en twee weken rond te trekken en kijken of OZ het land is waar we oud willen worden. Stom he we zijn er nog nooit geweest en toch trekt het ons enorm.

Mijn vraag is dan ook aan jullie Queenlanders: is er veel vraag naar autoplaatwerkers in jullie gebied of valt dat wel mee en bestaat er in Australie een site waar je je CV kan plaatsen.

Ik hoop dat een van jullie mijn vragen kan beantwoorden, of misschien hebben jullie wel een vriend die een hele goede plaatwerker zoekt  :grin:

Greez Chantal
 
Beste mensen,


De post van Chantal zou aanleiding kunnen geven tot een misverstand waar anderen door in verwarring zouden kunnen raken. Daarom even een kleine toevoeging.

Met de 10 jaar werkervaring van Eddy wordt wel degelijk iets gedaan. Deze wordt namelijk gebruikt voor het verkrijgen van de beroepserkenning bij TRA.

De eis dat Eddy gedurende 12 van de laatste 18 maanden direct voorafgaand aan de indiening van de visumaanvraag in het beroep van autoplaatwerker heeft gewerkt is een eis van DIAC en heeft dus verder niets te maken met de 10 jaar werkervaring.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Nou,

voor wat ik zo in de kranten kan zien, is er voor "panel beaters" altijd wel een baan te krijgen. Er is meer dan genoeg werk in die sector.

Voor de rest: zoek maar eens op jobsearch.com.au; is een goede start.

Marc
 
Marc,

Bedankt.

Op 30 juni vertrekken we naar Brisbane voor 2 weken. We proberen om vanuit Nederland al een aantal bedrijven aan te schrijven. Misschien hebben we geluk en heeft Eddy al een sollicitatie gesprek in de twee weken dat we daar zitten.

Heeft iemand nog tips voor leuke en betaalbare en kindvriendelijke wijken?


Groetjes Chantal
 
Betaalbaar: bijna nergens meer  :x De Sunny Coast is een prijzig gebied. Huurhuizen kosten op zijn minst $280 per week of meer als je drie of meer slaapkamers wil en in een redelijk tot goede wijk wilt zitten. Koophuizen beginnen vanaf zo'n $300.000 (plus aankoopkosten, zo'n 5-10%). Apartementen of "townhouses" (zeg maar 7 onder 1 kap of zo) zijn soms iets voordeliger, maar dan zit je hutje-mutje op elkaar.

Chancellor Park/Sippy Downs is kindvriendelijk, net zoals Buderim, Kuluin, Nambour en wat zuidelijker Kawana, Caloundra en.....ach, eigenlijk alle gebieden hier zijn wel kindvriendelijk. Voldoende scholen, speeltuinen, en uiteraard veel water!

Hoop dat dat helpt.

Marc
 
Marc,

Bedankt voor de tip. We zullen ook zeker de aangegeven wijken/ gebieden op ons lijstje zetten.

Vandaag de tickets geboekt dus Oz here we come!

Groetjes Chantal
 
Chantal, Marc heeft suburbs opgenoemd die een stuk(je) noordelijker liggen van Brisbane. Ik weet niet of jullie dat willen, maar ik dacht, ik laat 't effe weten :)

Overigens heeft Brisbane 188 suburbs en daarbij zit Logan er bijna aan vast, dus het is een gigantisch gebied waar je naar vraagt; zo'n 100km van Noord naar Zuid, en da's alleen Brisbane.

Ik durf dus eigenlijk geen antwoord op je vraag te geven wat nou de beste suburbs zouden zijn. Ze zijn allemaal zo anders! Je kan wel op http://www.brisbane.qld.gov.au/ per suburb info/historie vinden, maar trek daar maar een paar uur voor uit.

Suc7

Ireen.
 
Ja, Brissieville is best groot............ik heb er een keer langer over gedaan om van de western suburbs naar de eastern suburbs te rijden dan van Brisbane naar Maroochydore........pfffffffff.

Over woonwijken in Brisvegas hou ik me ook stil.......te veel........

Alhoewel: Paddington, Milton and Carindale zijn erg leuk! Southbank ook, maar da's wel errug inner city.

Marc
 
Back
Top