Supermarkten in down under!

nikk1988

New Member
Hoi hoi,
Zit er veel verschil in de supermarkten tussen NL en OZ?
Want ik werk nou bijna 3 jaar in de supermarkten branche, en ben van plan om dat voorlopig ook te doen in down under.
Maar gaat het er daar anders aantoe?

Iemand die dat weet? Groetjes Nikki
 
Behalve het feit dat tassen hier voor je ingepakt worden, 9,5 van de 10 cassières niet vraagt of je een eigen tas hebt; wat voor werk doe je? Dan weten we misschien ook wat we kunnen vergelijken.

Groenten,

Ireen.
 
whaa worden daar de tassen vooe je in gepakt? wouw! ik doe voornamelijk kassa en vullen, dus niet zo'n hode functie hoor  :wink:
 
Ik geloof dat er niet zo heel vel verschil is. Behalve misschien dat je een soort klassesysteem hebt, als je onderaan begint wordt je ook als laagste behandelt dus ik denk dat het fijn is om zo snel mogelijk op te klimmen. Verder hebben ze hier de "nightfill ploegen" die van 's avonds 7 tot 23.00 0f 24.00 bijvullen. Bijvullen tijdens openingstijden gebeurt niet zo vaak hier. Kijk eens op de site van Woolworths of Coles, dat zijn de grote jongens met mooie sites.
 
[quote author=nikk1988 link=topic=9088.msg122205#msg122205 date=1216770830]
whaa worden daar de tassen vooe je in gepakt? wouw! ik doe voornamelijk kassa en vullen, dus niet zo'n hode functie hoor  :wink:
[/quote]

HODE ,,,, is dat bedoelt als dode functie of hoge functie.

Zelfs in Darwin worden de tassen ingepakt voor je, en dit op een hood tempo.

Jack :evil:
 
[quote author=Eerainuh link=topic=9088.msg122204#msg122204 date=1216770743]

Behalve het feit dat tassen hier voor je ingepakt worden,

[/quote]

Dat is hier binnenkort over in Victoria  :up:
 
[quote author=Jack link=topic=9088.msg122214#msg122214 date=1216781927]
[quote author=nikk1988 link=topic=9088.msg122205#msg122205 date=1216770830]
whaa worden daar de tassen vooe je in gepakt? wouw! ik doe voornamelijk kassa en vullen, dus niet zo'n hode functie hoor  :wink:
[/quote]

HODE ,,,, is dat bedoelt als dode functie of hoge functie.

Zelfs in Darwin worden de tassen ingepakt voor je, en dit op een hood tempo.

Jack :evil:
[/quote]
allebei jack, haha...  :grin:
 
Nou weet je, ik vind op zich het helemaal niet erg als zij mijn tassen inpakken - behalve dat het langzamer gaat - maar ik heb er meer problemen mee dat er boven hun hoofd vaak poster(tjes) hangen waarop iets staat als 'Zeg nee tegen plastic', maar terwijl jij nog je spullen op de band aan het leggen bent, zijn zij al aan het inpakken in die fijne plastic zakken! En veel mensen hergebruiken die zakken wel als prullebakzakken, maar dat maakt het plastic niet sneller biodegradable.
En dan worden de boodschappen ook nog 's in verschillende groepen ingepakt, dus het kan zijn dat je voor een halve kilo gehakt een hele tas apart krijgt. Laat ze dan bordjes ophangen met 'Mep onze medewerkers om de oren als ze niet om uw eigen tas vragen'. (Eh ja, Jack, dan wordt het misschien wel een 'dode functie'.... :-D)
 
oke, dat is wel anders! maar voor de klant wel relaxter, dus ik kan ana het einde van de dag daar geen tassen meer zien dus?
 
haha beter!
Ik heb nu op mijn werk een campagne ik moet soms nee zeggen, zo'n stomme button, een toets moeten maken enso.
En ik vind het soms zo moeilijk om leeftijd te schatten!
 
[quote author=Eerainuh link=topic=9088.msg122227#msg122227 date=1216795760]
Nou weet je, ik vind op zich het helemaal niet erg als zij mijn tassen inpakken - behalve dat het langzamer gaat - maar ik heb er meer problemen mee dat er boven hun hoofd vaak poster(tjes) hangen waarop iets staat als 'Zeg nee tegen plastic', maar terwijl jij nog je spullen op de band aan het leggen bent, zijn zij al aan het inpakken in die fijne plastic zakken! En veel mensen hergebruiken die zakken wel als prullebakzakken, maar dat maakt het plastic niet sneller biodegradable.
En dan worden de boodschappen ook nog 's in verschillende groepen ingepakt, dus het kan zijn dat je voor een halve kilo gehakt een hele tas apart krijgt. Laat ze dan bordjes ophangen met 'Mep onze medewerkers om de oren als ze niet om uw eigen tas vragen'. (Eh ja, Jack, dan wordt het misschien wel een 'dode functie'.... :-D)
[/quote]

Daarom leggen/zetten wij altijd eerst onze tassen op de band.
En hier wordt meestal gevraagd of je je vlees apart wilt hebben. Nee dus.
 
[quote author=Joep link=topic=9088.msg122233#msg122233 date=1216798344]
In de aussie supermarket wordt geen alcohol verkocht.
[/quote]

Hier bij Foodworks wel hoor en niet eens in een afgesloten ruimte. Wel is het zo dat cassieres onder een bepaalde leeftijd je fles wijn dan niet mogen afrekenen/door de scanner halen. Hier wordt dan een oudere cassiere bijgeroepen die dat wel mag.  :roll:
 
[quote author=Inge link=topic=9088.msg122242#msg122242 date=1216800453]
[quote author=Joep link=topic=9088.msg122233#msg122233 date=1216798344]
In de aussie supermarket wordt geen alcohol verkocht.
[/quote]

Hier bij Foodworks wel hoor en niet eens in een afgesloten ruimte. Wel is het zo dat cassieres onder een bepaalde leeftijd je fles wijn dan niet mogen afrekenen/door de scanner halen. Hier wordt dan een oudere cassiere bijgeroepen die dat wel mag.  :roll:
[/quote]

haha echt waar jo! is het daar ook zo dat ze vanaf de 16 alcohol mogen kopen, of ligt die leeftijd daar hoger? Groetjes!
 
[quote author=Joep link=topic=9088.msg122233#msg122233 date=1216798344]
In de aussie supermarket wordt geen alcohol verkocht.[/quote]

Hier in Darwin is een alcoholwinkel eeuhhh, alcoholshop... :shock:  waar je alcohol kunt kopen langs elke supermarket.
Heb je gewinkelt rij je zo met je hele kar bij de alcoholwinkel shop binnen voor een pilsje.
Bij mij geldt de regel , '' eerst proeven dan pas kopen'', zijn ze nooit blij mee , begrijp eigenlijk niet waarom niet.

[quote author=nikk1988 link=topic=9088.msg122243#msg122243 date=1216800543]
is het daar ook zo dat ze vanaf de 16 alcohol mogen kopen, of ligt die leeftijd daar hoger? Groetjes![/quote]

Ligt eraan wie je bent, als ze je kennen NIKKI!!!! dan word de leeftijd voor je 35jaar..........

Jack :evil:
 
Dat is niet vaag maar logisch. Als je vlees gaat lekken is het een geweldig zooitje als je thuis komt...alles onder het bloed...gedver. In Nederland, gewoon bij Dirk v.d. Broek deden ze altijd keurig een plastic zak om het vlees.

Ik vind het wel makkelijk, ook met uitpakken, alles zit netjes bijelkaar. Groente bij groente, dierenvoer bij dierenvoer, niets mis mee.

En de zakjes? Daar gaan de kattenbakkorrels in inclusief uitwerpselen!  :p En dat plastic, is dat niet mileuvriendelijk? Zo ziet het er wel uit... Ze hebben trouwens ook die stoffen tassen, die leg je op de band voor dat je je boodschappen erop legt en ze stoppen daar dan alles keurig in. :up:

Dag!!
 
[quote author=Jack link=topic=9088.msg122246#msg122246 date=1216800648]
[quote author=Joep link=topic=9088.msg122233#msg122233 date=1216798344]
In de aussie supermarket wordt geen alcohol verkocht.[/quote]

Hier in Darwin is een alcoholwinkel eeuhhh, alcoholshop... :shock:  waar je alcohol kunt kopen langs elke supermarket.
Heb je gewinkelt rij je zo met je hele kar bij de alcoholwinkel shop binnen voor een pilsje.
Bij mij geldt de regel , '' eerst proeven dan pas kopen'', zijn ze nooit blij mee , begrijp eigenlijk niet waarom niet.

[quote author=nikk1988 link=topic=9088.msg122243#msg122243 date=1216800543]
is het daar ook zo dat ze vanaf de 16 alcohol mogen kopen, of ligt die leeftijd daar hoger? Groetjes![/quote]

Ligt eraan wie je bent, als ze je kennen NIKKI!!!! dan word de leeftijd voor je 35jaar..........

Jack :evil:
[/quote]

Als ik dan 15 jaar ouder moet zijn, moet je nagaan als jij daar zou komen te werken jack  :evil:
 
werken wie had het over werken....
Ik had het over pilsjes kopen.............

Werken...........bah.

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=9088.msg122255#msg122255 date=1216801698]
werken wie had het over werken....
Ik had het over pilsjes kopen.............

Werken...........bah.

Jack :evil:
[/quote]

haha, verdien jij je geld dan met pilsjes kopen jack?  :evil:
 
Back
Top