Supermarkten in down under!

[quote author=lizzyhas link=topic=9088.msg122338#msg122338 date=1216833870]
jij zegt het, ik dacht het,

sta ik daar straks en weet ik het ook niet hoor.

cash out???

hoop het niet
heb liever toch wat op zak, ghe ghe

nou kom op Robijn, wat moet ik doen als ze dat vragen.

trouwens ben al blij als dat de enige vraag is.

bij AH:

Bonus?
Spaarzegels voor kutpoppetjes?
koopzegels?

tjonge!!!!!!!!!!!!!!!


[/quote]

Ik blij dat ik bij de Lidl werk, niks geen zegeltjes of bonuskaarten troep ! ;)
 
Wilt u extra geld opnemen? = Cash out?

Een ander verschil met Nederland is dat ze niet zitten achter de kassa maar staan. Ja Nikki, maak je borst maar nat niet de hele dag op een stoeltje maar spataderen kweken achter de kassa.

Een andere leuke vraag: Cheque or Savings?

Begreep ik in het begin ook niet.
 
[quote author=Tommy T link=topic=9088.msg122357#msg122357 date=1216856304]

Een ander verschil met Nederland is dat ze niet zitten achter de kassa maar staan. Ja Nikki, maak je borst maar nat niet de hele dag op een stoeltje maar spataderen kweken achter de kassa.

[/quote]

Tenzij je bij de Aldi gaat werken Nikki. Dan heb je ook het probleem van het inpakken niet want dat doen ze daar niet.
 
[quote author=shortcake link=topic=9088.msg122330#msg122330 date=1216824512]
Het klinkt alsof de supermarkten in Aus. hetzelfde zijn als die in Amerika. Prima, maar ik hoop eigenlijk ergens te gaan wonen waar je ook veel kleinere winkels hebt, zodat ik niet van de supermarkt afhankelijk bent. Maar als het wat dat betreft ook op Amerika lijkt, kan ik er denk ik niet omheen.
Mijn probleem is vooral dat ik geen rijbewijs heb. Ik ben echt een chicken in het verkeer, dus van die grote supermarkten met mega parkeertplaatsen net buiten de suburb wordt ik niet echt vrolijk  :|
[/quote]
Er zijn hier best nog wel wat cornerstores te vinden maar die zijn dan wel schreeuwend duur, vaak tot 3x Woollies/Coles.
Voor groente en fruit heb je in het weekend ook overal "Farmers markets", min of meer recht van de boer en vaak wel goedkoop (maar niet interessant voor Nikki waarschijnlijk, behalve haar eigen boodschappen dan).
 
Ja, inderdaad, cash out = of je extra geld wilt. Dat vragen ze in Nederland ook maar dan versta ik het wel :lol:

Sta ik bij de kassa met een zak snijbonen, vraagt ze aan mij : flebbies? of zoiets, ik vraag echt 5 x wat zeg je? Vraagt ze of het Flat beens zijn... nou in mijn woordenboek staat French been voor snijboon... ik versta zo soms echt niet!

Je hoeft hier niet zelf je groente te wegen en er dan een sticker op te plakken, zij wegen het voor je maar ze weten vaak niet wat het is.

Zoals Broccoli-flower (heerlijk :p ) maar hebben achter de kassa geen idee wat het is, dat is nog iedere keer zo geweest. Soms slaan ze maar wat aan en als dat dan goedkoper is...

Er zit vaak een jongen achter de kassa die een prijs moet winnen voor de meest ongemotiveerde, meest gapende , altijd klagende en langzaamste van het jaar! Hij is echt geweldig! En dan heb ik al bijna alles op de band gelegd, zonder eerst te kijken wie er zit...jemig, ben je gewoon 10 minuten later een keer weg! Nou dan ga ik maar een praatje met hem maken en hoor weer hoe moeilijk hij het heeft... arm ding!

Oh ja Nikki, je hoeft geen muntje in je kar te doen :up:
 
waaaaaaaah, ik moet ernstig lachen

flebbies

okay!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lizzy gaat nu alvast googlen op australian slang , want dit wordt niks hahahahahaha.

flebbies, hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

ik wil meer van die verhalen, dit is leuk.

lekker eindelijk van die muntjes af die altijd van de sleutelhanger verdwijnen omdat de sleutelhanger niet deugt, moet je eerst bij de klantenservice in de rij voor een muntje.
 
ahhaha wat voor supermarkt kom jij Robijn?

Bewaar je muntje maar Lizzy want niet alle karren zijn zonder statiegeld :grin:

Ik had hier zaterdag een jonge jongen met een grote L voor hem hahaha een Learner dus. Was ook wel te merken maar ja iedereen moet leren. Toen hij een tros groen in zijn hand had wist hij niet wat het was en ik ook niet. Dus een vrouw achter me vertelde dat het silverbeet was. Ik heb het gekocht voor de vogels weet niet eens hoe je het voor jezelf moet koken.

Wat ik ook erg "smakelijk" vind zijn de halve varkenskoppen die hier tussen het vlees liggen en je met 1 oog nog aankijken. Vraag me af wat je hier mee doet.
 
[quote author=Inge link=topic=9088.msg122378#msg122378 date=1216887319]
Wat ik ook erg "smakelijk" vind zijn de halve varkenskoppen die hier tussen het vlees liggen en je met 1 oog nog aankijken. Vraag me af wat je hier mee doet.[/quote]

Die zijn dus voor ''zie topic Spiders'', om de spinnen mee af te schrikken.
Of een pasfoto van Nikki1998 (is hetzelfde) werkt ook :? :shock: :smile:

Jack :evil:
 
[quote author=Joep link=topic=9088.msg122233#msg122233 date=1216798344]
In de aussie supermarket wordt geen alcohol verkocht.
[/quote]
kun je bij jou dan in de whoolies geen "home brew" krijgen dan??, oke dat is niet direct alcohol maar na een paar maanden sla je stijl achter over van die zooi.  :lol: :roll: :wink:

Ik weet het nog goed de eerste dag in Oz, boodschappen doen! Ik liep als een dolle hond in de ronten en heb 3 keer met ginger beer of whatever in mijn klauwen gestaan. Tot ik tot de trieste conclusie kwam dat er geen bier te vinden was en zie dan maar bottlelo te vinden, net 2 uur aanwezig in je nieuwe landje  :cry: :cry: :grin:

cheers  :up:
 
Hoi

Wat dacht je dan hier van,  http://www.youtube.com/watch?v=7QphMaa4wxI,  als je een fles melk wilt halen op de hoek? :lol:

Sidonia
 
Geweldig! Ik ga meteen melk halen!

Woollies, dat is mijn supermarkt, zonder muntjes in de kar! En die varkenskop is voor de soep (denk ik)
varkenskoppensoep... :p

Oh Jack, volgens mij vindt ze jou juist zo leuk...en dat dit...arm kind :shock:

Ik ging voor het eerst alleen boodschappen doen daar, stond een hele lange rij bij de kassa en ik stond al een eeuwigheid te wachten, ging de kassa naast mij open, ik laat een oudere man voor gaan die maar weinig boodschappen had maar net aan kwam lopen en achter hem ging een vrouw staan met een kar vol. Zij stond dus links en ik rechts van de band. Ik voelde hem al...die wilde voorpiepen. Ik was het wachten een beetje zat dus duwde mijn kar een beetje door en begon mijn boodschappen op de band te zetten.

Nou, ze hadden mij vertelt dat Australiers zulke aardige mensen waren...ze heeft me toch uit staan schelden daar! En bleef doorgaan he? Niet te geloven! Reedt nog een paar keer tegen mijn benen aan, gooide een pak melk om wat ik neerzette, ik vroeg nog heel vriendelijk of ze een probleem had en er over wilde praten...nee, dat wilde ze niet. Zelfs op de parkeerplaats schreeuwde ze nog...pffffffff

Heb haar gelukkig nooit meer gezien maar jullie zijn gewaarschuwd :grin:
 
Oh ja, bijna vergeten... geen krijzende kinderen in de supermarkt die hun zin niet krijgen...
 
was sich liebt das neckt sich Nikki!!!! :roll:



Die schreeuwende vrouw was vast import, yeah right.

Ik denk dat we vooral ook niet Australië als het enige stukje paradijs moeten zien, een mens is een mens en die kan heel vervelend doen, zelfs in Australië, tenminste dat denk ik , hier op een afstand.

alsnog kom ik hoor op een gegeven moment, o gut wat zeg ik nou weer.
Dat kan tegen me gebruikt worden door types.
 
Die Flebbies, dat zijn toch FlyBys? Weet niet meer zeker of het zo geschreven word, maar leek mij zoiets als de Freebies die wij in Nederland bij Super de Boer en Q8 hebben.

Maar ik heb inderdaad de eerste keer ook als een soort randgeval 5x moeten vragen waar ze het over had....
Ben daarna gierend van het lachen de supermarkt uitgelopen: I'm a tourist, why would I need FlyBys????? En dat woord toerist stond die toch ook bijna op mijn voorhoofd gedrukt. Stond druk met mijn kids in het nederlands te babbelen en vertaalde zelfs nog voor haar dat de kinderen extra ijs wilden omdat ze hier op vakantie waren....

Ga straks zeker Flybys sparen, weet nog niet waarvoor, maar zal ze sparen!
 
[quote author=Sacha link=topic=9088.msg122420#msg122420 date=1216925596]
Die Flebbies, dat zijn toch FlyBys? Weet niet meer zeker of het zo geschreven word, maar leek mij zoiets als de Freebies die wij in Nederland bij Super de Boer en Q8 hebben.

Maar ik heb inderdaad de eerste keer ook als een soort randgeval 5x moeten vragen waar ze het over had....
Ben daarna gierend van het lachen de supermarkt uitgelopen: I'm a tourist, why would I need FlyBys????? En dat woord toerist stond die toch ook bijna op mijn voorhoofd gedrukt. Stond druk met mijn kids in het nederlands te babbelen en vertaalde zelfs nog voor haar dat de kinderen extra ijs wilden omdat ze hier op vakantie waren....

Ga straks zeker Flybys sparen, weet nog niet waarvoor, maar zal ze sparen!
[/quote]

Als ik dan achter de kassa zit krijg je er meerdere sas ;)
 
[quote author=nikk1988 link=topic=9088.msg122421#msg122421 date=1216925833]
Als ik dan achter de kassa zit krijg je er meerdere sas ;)
[/quote]

Of sta.... raar eigenlijk dat de wetgeving rond Occupational Health & Safety in Oz erg uitgebreid is, maar dat ze dit niet aanpakken.. ik kan me niet voorstellen dat dit erg gezond/fijn is voor je rug en benen.

De kassa-medewerkers van de Aldi mogen wel zitten... Woollies/Safeways en Coles helaas niet.
 
[Beetje off topic]

Landelijk invoeren die muntjes graag!  :wink:  Het is wel handig dat je geen muntjes nodig hebt voor in je boodschappenwagentje, maar ik sluit me toch aan bij een eerder schrijfsel dat dit tot gevolg heeft dat je de karretjes overal op de parkeerplaats terugvindt. En dat niet alleen, je vindt ze overal terug. Op plekken aan de openbare weg, waar ze de straat op waaien of in de weg staan van voetgangers (met name met kinderwagens, of mensen in rolstoelen). In de kreek naast ons huis bijvoorbeeld (ong 10 minuten lopen van Woolies & Coles) - na een paar regenbuien (jaaa, die hebben we hier ook in Adelaide) bedolven onder blaadjes, takken en plastic zakken. In de nabijgelegen nature reserve. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Nou weet ik niet of dat komt omdat wij in een, laat ik zeggen, sociaal-economisch wat armer gebied wonen - waar dus minder mensen een auto hebben, maar ik baal er toch weer steeds stevig van. Optimist die ik ben, zie ik dan ook weer de voordelen. Die wagentjes kun je dus mooi aanmelden bij www.trolleytracker.com.au, en dan maak je per staat iedere maand kans op AUD1000 aan boodschappenbonnen. Nog niks gewonnen overigens, maar net weer twee karretjes gerapporteerd dus wie weet  :lol:

Sunburnt
 
Back
Top