Supermarkten in down under!

[quote author=robijntje link=topic=9088.msg122250#msg122250 date=1216801177]
En dat plastic, is dat niet mileuvriendelijk? Zo ziet het er wel uit... Ze hebben trouwens ook die stoffen tassen, die leg je op de band voor dat je je boodschappen erop legt en ze stoppen daar dan alles keurig in. :up:

Dag!!
[/quote]

Die gewone witte niet volgens mij hoor. Van de week was er een docu op ABC volgens mij over al het plastic in het milieu en dan vooral wat er in het water drijft!

Probleem is dan trouwens nog de "tip" waar ook heel veel rotzooi weer wegwaait dus dat moeten ze ook meteen maar aanpakken.
 
maar als ik dat zo lees, toch best wel wat verschillen tussen NL en Down under!
Weet iemand of er nog meer verschillen / opmerkelijke dingen zijn?
 
De supermarkten hier zijn groot en je hebt ontzettend veel keuze.
Dat is wat mij het meeste opviel in het begin.

Oh ja, als je hier 1 ons vleeswaren vraagt, kijken ze altijd een beetje raar :lol:. Terwijl in NL bijna alles voorgesneden is met als gemiddeld gewicht 1 ons. ( zuinige nederlanders  :lol: )

Jolanda
 
[quote author=robijntje link=topic=9088.msg122266#msg122266 date=1216803443]
Ze spreken hier engels... :grin:
[/quote]

Nee echt? wat een shock, haha!!
 
Ze hebben hier geen Ben & Jerry's in de supermarkt.

(als ik dat geweten had.....)  :shock:
 
haha, wat is dat toch met die ben en jerry's! echt iedereen oh wat geweldig, terwijl ik die goedkoperen even lekker vind , nou ik lieg, nog lekkerder!
 
[quote author=jolanda b link=topic=9088.msg122265#msg122265 date=1216803420]

Oh ja, als je hier 1 ons vleeswaren vraagt, kijken ze altijd een beetje raar :lol:. Terwijl in NL bijna alles voorgesneden is met als gemiddeld gewicht 1 ons. ( zuinige nederlanders  :lol: )

Jolanda
[/quote]

hahha ja ik vraag ook altijd om 2 ons ofzo terwijl iemand na me dan vraagt "mag ik 2 dollar ham". Dan heb ik dus geen idee hoeveel ik krijg
 
[quote author=nikk1988 link=topic=9088.msg122239#msg122239 date=1216799915]
zo dat vind ik echt wel vaag! vlees apart, wouw!
[/quote]
vlees apart (verpakt in een plastic zakje) is toch wel handig hoor! Vangt allerlei lekkende sappen op die anders in je (eco-)boodschappentas terecht komen) :)
 
daar heb je gelijk in, maarja de meeste nederlanders kan je er hier voor waarschuwen, maar eigenwijs dat ze daar zijn,haha!
 
Okee okee, ik had niet met het voorbeeld van gehakt aan moeten komen dus  :wall:, maar ikzelf gooide in Nederland (en nu nog) alles in dezelfde tas; een fles afwasmiddel gaat gewoon bij het brood en bij de (toch in een zak) broccoli - ik noem maar wat. (En voordat Jack 't vraagt; ja, brood met afwasmiddel is heeeel lekker). Maar serieus, ik vind het niet kloppen om zakken maar voor een kwart of achtste te vullen, maar ja, er zijn ook mensen die dat heel prima vinden. Bij Borders (boekwinkel) moet je tegenwoordig wel even helemaal 10 (dollar)cent betalen voor een plastic tas. Tien cent! Ik had m'n vouwtassie al vol en vroeg "Waarom niet een dollar?" De verkoopster verslikte zich van verbazing en vertelde dat er vaak genoeg werd opgemerkt dat ze gratis zouden moeten zijn, maar ook dat het gebruik van dezelfde zakken met - als ik het me goed herinner - 70% was afgenomen. Werd ik helemaal warm & fuzzy van.

En ja, ik zou m'n tassen als eerste op de loopband kunnen leggen, maar ik pak liever zelf in want anders verveel ik me! Wel fijn dat iedereen zo met me meedenkt... haha...

Enne, zijn er hier ook nog mensen die hun boodschappen in 2, 3 keer doen zodat ze meerdere kortingsbonnen voor de benzine krijgen??
 
Bedoel je die dingen op de achterkant van je kassabon? Doen mensen daar werkelijk iets mee?
Dacht altijd dat het een geintje was  :lol:
 
Hoi! Je voorbeeld van gehakt was wel schattig hoor!! :smile: en nee, ik doe mijn boodschappen niet in gedeeltes om meer kortingsbonnen te krijgen.

Wat mij wel opvalt is dat iedereen zijn winkelwagentje hier gewoon neerpleurt, bijna niemand brengt hem netjes naar de daarvoor bestemde plekken. Het hele parkeerterrein is een zooitje en dan komt er een mannetje met een kar en die haalt ze dan weer overal weg...

Ik vind die Australiers toch rommelmakers, overal ligt een hoop troep langs de weg maar volgens mij ruimt niemand dat op. Niet dat Nederlanders nou zo netjes zijn, maar toch....

Je kunt hier ook zelf je boodschappen scannen en afrekenen, heb het 2 x geprobeerd maar ging niet lukken, als je een produkt wat gescand is in je kar teruglegt stopt dat ding...in snap er geen bal van...dan maar weer naar de gewone kassa, beter, zeker als je blond bent :grin:

Oh ja Nikk, ze vragen hier bij het afrekenen : cash out? Snapte eerst echt niet wat ze bedoelde, zeggen het zo snel, ik dacht wat zegt die nou weer? Nadat ze het 4 x herhaalde begreep ik het pas....pfffffff Boodschappen doen is geen makkie hier :p
 
Sacha, die dingen op de achterkant, bedoel je Servo-savers? Nee joh, dat is geen geintje! Eén van de verschillende (be)spaarprogramma's (wel effe de regels op de achterkant lezen!).
Bij Coles zit de 4 cent kortingsvoucher voor de benzine onderaan je bon. Beter iets dan niets!

Hee Robijntje, scannen en afrekenen? Joe neemt ons in het ootje? Da's toch alleen scannen om te kijken wat het produkt kost?

En ja, mensen zijn luie donders als het gaat om winkelwagens. Ik ben zo'n brave die ze altijd terug brengt, tenzij het stortregent. En dan zie je die schooljongens in de felle zon huffen en puffen achter een trein van wagentjes - eigenlijk doe ik hen geen plezier met m'n karretje terugbrengen, want als iedereen dat deed, dan konden zij niet een paar dollar bijverdienen... Maar ja, zo kan de hele wereld natuurlijk weer krom geluld worden ;-)

Ik ga m'n nest maar 's opzoeken (ja zeg, wéér vergeten waar dat ding is!).

Trusten overal :)
 
Nee Reentje, scannen en afrekenen! Na het scannen stop je je pasje in de gleuf, even je pincode intoetsen en hoppa, je kunt zo de winkel uit! Zonder dat je bij een kassa staat te wachten, alleen....mij lukt het niet erg!

Ze hebben 6 van die "doe het zelf " kassa's geplaatst, voornamelijk bedoelt voor een paar boodschapjes.

Slaap lekker wijffie!
 
[quote author=Eerainuh link=topic=9088.msg122306#msg122306 date=1216817272]
Enne, zijn er hier ook nog mensen die hun boodschappen in 2, 3 keer doen zodat ze meerdere kortingsbonnen voor de benzine krijgen??
[/quote]

Nee.. want dan krijgen we ze niet op.. Daarvoor rijden we te weinig (en ja, zelfs met die aso-bak van me  :cool:  :grin:)
BTW: Wel handig wat Woolies tegenwoordig heeft, geen papiertjes meer maar gewoon een credit card formaat pasje .. (Alleen is de portemonnaie dus wéér ewat dikker met dat extra plastic)
 
Het klinkt alsof de supermarkten in Aus. hetzelfde zijn als die in Amerika. Prima, maar ik hoop eigenlijk ergens te gaan wonen waar je ook veel kleinere winkels hebt, zodat ik niet van de supermarkt afhankelijk bent. Maar als het wat dat betreft ook op Amerika lijkt, kan ik er denk ik niet omheen.
Mijn probleem is vooral dat ik geen rijbewijs heb. Ik ben echt een chicken in het verkeer, dus van die grote supermarkten met mega parkeertplaatsen net buiten de suburb wordt ik niet echt vrolijk  :|
 
jij zegt het, ik dacht het,

sta ik daar straks en weet ik het ook niet hoor.

cash out???

hoop het niet
heb liever toch wat op zak, ghe ghe

nou kom op Robijn, wat moet ik doen als ze dat vragen.

trouwens ben al blij als dat de enige vraag is.

bij AH:

Bonus?
Spaarzegels voor kutpoppetjes?
koopzegels?

tjonge!!!!!!!!!!!!!!!
 
Back
Top