Tampet zegt....House for Sale!!!!

tampet

XPdite Sponsor
En zo is er alweer bijna een maand verstreken sinds mijn felbegeerde RPL ' approval'  en gaat het rapido de goede kant op met onze visum-aanvraag! Zoals ik al eerder schreef wachtten wij 1 september af om het visum aan te vragen ivm de per die datum te claimen language bonus points die ik nodig had voor mijn PR....en 1 september kwam en daarmee ook de nieuwe aanvraagformulieren via Rob.

En toen werd het nog extra spannend omdat ook pas per 1 september duidelijk werd dat het skilled independant ' nieuwe stijl' nu ook on-line aangevraagd kan worden! Haleluja, vooral omdat Rob ons wist te vertellen dat er een dedicated afdeling voor is opgericht waardoor de verwachting was dat de doorlooptijd dramatisch zou verbeteren...

De eerste ervaringen zijn dan ook bijna schokkend positief....er zijn dus gevallen waarin mensen na 2 WEKEN een CO hadden en om medicals werden gevraagd... :?

Met versnelde hartslag heb ik de afgelopen dagen dan ook alle originele kilo's papier gescand en gemailed en zoals het er nu naar uitziet wordt dus zeer binnenkort (na een laatste generale check door Rob) ons visum on-line aangevraagd!  :lol:

En dan begint het bibberachtige wachten op de medicals oproep...het zal toch niet gebeuren dat we dit jaar nog stickers mogen plakken... :roll:

Ik ben weer vrolijk, zo vrolijk en tracht verdere ontwikkelingen ' geduldig' af te wachten!

Tot zover mijn update!

Tjeempie wat gaat dat snel dan met die online versie. Maar 1 ding kan ik dan niet helemaal volgen de mensen die afgelopen juni tm augustus hun aanvraag hebben ingediend kunnen dus nog zo'n beetje 6 maanden wachten terwijl de "nieuwe" september gangers vele malen sneller gaan.

Is er niet zoiets als een "first in first out" policy? Niet dat je mij hoor klagen hoor, want net zoals bij jou is mijn aanvraag van na 1 september (alleen heb ik gisteren pas mijn Sponsorship aangevraagd).

Maar top  :up: en blijf lekker posten want zoals ik zie loop je net een streepje voor op mij kan ik mooi volgen hoe snel het nu werkelijk gaat.

Groetjes Chantal

Goed nieuws, ook voor ons  :up: Wij zijn momenteel druk met de RPL en hopen hem over een paar weekjes in te kunnen dienen. Hopelijk zijn de wachttijden voor de aanvraag na goedkeuring RPL nog zo kort.....

Succes Tampet!!!

Ja spannend is het wel hoor Jolanda! Ik zat nog helemaal in de lethargie van het RPL gewacht en had me mentaal ingesteld op de volgende wachtrij van zo'n 9 maanden....hmmm...nu ik het zo lees...9 maanden....doet me denken aan het wachten op mijn 2 kinderen destijds...maar ahum ik dwaal af... en dan zou het nu ineens zo vlotjes gaan...haast te vlot...want oh paniek het huis, de baan....de kinderen....

Nou ja eerst maar zien dan geloven.

@Tweety; nee eerlijk is het zeker niet, maar ik geloof dat begrippen als  " eerlijk" of " logisch" niet direct te koppelen zijn aan
de visum-aanvraag procedure...velen voor mij hebben al geschreven over de geconstateerde willekeur bij het verwerken van aanvragen. En zowel bij beroeperkenningsorganisaties als bij DIAC is " first in first out" niet van toepassing.

Het is volgens mij veel meer een combinatie van willekeur en een beetje (on)geluk wat bepaalt hoe snel/langzaam je uiteindelijk de papieren hebt!

Maar je weet waar hoop is, is leven..en ik zal zeker mijn ervaringen hier blijven posten, al is het inderdaad wel met een licht schuldgevoel naar de al lang wachtenden...voelt een beetje alsof ik voordring... :p

@Perthpete: thanks, ik blijf voorlopig maar nuchter en wacht eerst het bewijs maar af...

[quote author=Dijnnas link=topic=7651.msg99634#msg99634 date=1190180142]
Goed nieuws, ook voor ons  :up: Wij zijn momenteel druk met de RPL en hopen hem over een paar weekjes in te kunnen dienen. Hopelijk zijn de wachttijden voor de aanvraag na goedkeuring RPL nog zo kort.....

Succes Tampet!!!
[/quote]

Hoi Dijnnas, wat goed dat de RPL zo opschiet, complimenten hoor, het blijft een krim! Nog even en dan zijn jullie ook van de kilo's papier verlost en ik zal je zeggen het is een zaaaalig gevoel om dat pakket op het postkantoor af te leveren!

En om elkaar weer eens te zien 's avonds... :wink:
Je bent er bijna, en ik vermoed dat de wachtrij dan nog niet te erg is opgelopen dus ook dat komt goed hoor!

Hai Tampet,
Voor ons gaat het toch nog even duren, we zijn begonnen met de RPL, dus de rest van het traject volgt nog. Eerst die maar indienen en dan verder met voorbereidende IELTS test en alles wat er nog na komt.

Ik lees het wel weer als je meer weet  :up:

Succes en groetjes,
Dijnnas

Tatatadaaa....net bericht gehad van Rob, ons skilled independant is zojuist on-line ingediend!!!
De huidige indicatie van de behandeltijd is inderdaad enkele weken....brrrr...wat een spanning.

Ik hou jullie op de hoogte...

Tampet

@Dijnnas: de RPL is echt verruit de grootste klus hoor, dus als die eenmaal achter de rug is rest alleen nog IELTS (goed te doen) en de visum-aanvraag zelf, maar dat is een kwestie van gegevens checken en that shoud be it, dusss.....jullei gaan echt de goede kant op hoor!

AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
Ik word nu pas echt nerveus...... Snel doorgaan met die RPL dus en naar de IELTS cursus. Die staat voor mijn man in nov. gepland, tenminste, daar hebben we nog geen bevestiging van gekregen. Ik doe hem niet, ik moet een 4,5 halen. Lijkt me haalbaar.

Daar zit ik dan op mijn thuiswerkdagje terwijl ik nog zo veel te doen heb voor Australie. De verleiding is groot  :wink:

We duimen voor je Tampet!

Komt helemaal goed met IELTS hoor , zeker na de cursus voor je man en jij haalt  ma-kke-lijk die 4.5...
Ik ga nog even verder hyperen zo op mijn vrije dag! Wat een geweldig begin van het weekend!  :lol:

ciao!

Wow zeg!!! Sorry voor de late reactie, maar ik sta echt te knipperen met mijn ogen... dit is reuzesnel!!! Jeetje jullie hebben waarschijnlijk jullie visum nog veel eerder dan wij als je deze koers blijft varen :)

Ik hoop echt van harte dat alles dit jaar nog rond gaat komen, dat zou echt geweldig zijn toch?

Veel liefs,
Lela

Hoi Lela!

Nou ik sta eerlijk gezegd ook nog met mijn ogen te knipperen hoor en ergens dringt het allemaal nog niet helemaal door...
Maar aan de ander kant onze visum procedure heeft eigenlijk steeds van die bizarre wendingen genomen...eerst alleen in aanmerking komen voor SIR...toen bleek dat SA IT-ers alleen zou sponsoren als ze ook een job-offer hadden....en net toen we dachtten komt het allemaal nog wel goed....verschenen daar de 1 sept. wijzigingen en kregen we de 5 ontbrekende punten voor PR....en dan ook nog dit on-line gebeuren....hmmm..... of het gaat op het laatst nog helemaal mis of het heeft gewoon zo moeten zijn ! :lol:

Hoe bevalt de Gold Coast? En wat vinden de kiddies van Oz?
Geniet lekker en we houden elkaar op de hoogte v.d. laatste ontwikkelingen!

take care,
Tampet& Co

Ik blijf je op de voet volgen! Mijn sponsor aanvraag VIC is 17 sept verzonden het schijnt dat goedkeuring/afkeuring max 8 weken op zich laat wachten. Voor de rest is alles klaar en dan kan ik direct mijn aanvraag de deur uit doen, dus voor half november moet voor mij haalbaar zijn.... Ik riep de laatste weken dat ik voor mijn visum afgifte al wel weg zou gaan maar als de wachttijd de komende tijd niet op loopt zou voor mij voorjaar 2008 ook nog wel haalbaar zijn.  :lol:

Weet je misschien of het verstandig is om nu je medicals ook vrij snel nadat je aanvraag de deur uit is te doen? Voor het afhandelen van de medicals is inmiddels namelijk een achterstand van ruim 8 weken.

Groetjes Chantal

De RPL van mijn man is vorige week bij het ACS ingediend maar daar gaat zo al zo nu 14 weken overheen. Eerst was dat 10-12 weken.
Dit wilde ik even aan jullie kwijt Tampet en Dijnnas. Dus het iets langer wachten hadden wij van Rob B. vernomen.

Groetjes

Hoi Ingriddh,

Dank voor je reactie...maaareh ik weet er alles van hoor, ik heb exact 13 weken op mijn RPL uitslag moeten wachten!
Zie mijn timeline onderaan mijn posts :p
En het meest frustrerende is dat je RPL dus zo'n 12 weken op een stapel ligt te wachten totdat deze in behandeling wordt genomen, dus heeft je aanvraag wekenlang de status " to be allocated" dan weken lang " in process" en dan pas gaat het naar  " with assessor"  en dat betekent dat er dus eindelijk iets mee wordt gedaan...maar dan heb je ook binnen enkele dagen de uitslag en wordt je doro Rob uit je bed gebeld!  :up:

Jaha geduld is een schone zaak! En de ACS blinkt niet uit in snelheid (understatement)

Ik heb het in mijn post over de doorlooptijd van de aanvraag voor het visum zelf.
Deze kan pas sinds 1 sept. j.l. on-line ingediend worden, voorheen niet!

@Dijnnas: doortikken geblazen zodat je straks nog vooraan staat met het on-line aanvaregn van het visum!

En beide veel geduld gewenst (wens ik mezelf ook nog dagelijks toe :smile:

@Tweety: ik heb geen antwoord op je vraag helaas, geen idee of de medicals ook door de ' dedicated'  afdeling verwerkt worden of niet, zo ja dan is de achterstand niet van toepassing, zo nee dan wordt het gewoon braaf achteraan schuiven :p
Zodra ik er iets over te melden heb, zal ik dat hier doen and in the meantime fingers crossed!

Sorry Tampet, niet goed gelezen. Ik lees nu even te veel op het forum.
Maar goed ik ga er zo maar even mee stoppen voordat ik nog meer dingen niet goed lees.

Ha-ha that's the spirit Dijnnas!  :grin: Krijg helemaal de slappe lach van jouw zeeeeer toepasselijke verbeelding van de RPL periode... :smile:

@Ingriddh: geen zorgen, ik herken het helemaal, op het laatst gaat het je duizelen van alle info en alle verhalen..

Hi Tampet, hier dan een heeeeeel laat antwoord op je vraag, maar hier gaat alles goed! Zou zo in de Gold Coast willen wonen, fantastisch mooi daar, maar aan de andere kant, ik vind eigenlijk alles hier mooi :)

De kindjes vermaken zich uitermate goed, en slapen tot mijn verbazing heel goed in de camper! Niks te klagen dus hier.

Helaas nog geen nieuws op het visumfront... nou ja, eerst maar even vakantie vieren!

Liefs,
lela

ps we zijn nu in Sydney en gaan morgen Sydney bekijken...

Back