Tampet zegt....House for Sale!!!!

Hee Lela &Co

Wat goed om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben, heerlijk hoor!! Dat visumfront komt vanzelf goed hoor gewoon nog wat kilo's engelengeduld ertegenaan... :lol:

Hier ook alles goed en ook geen verdere berichten sinds het indienen van ons on-line visum, maar ja is natuurlijk nog geen 2 weken geleden...durf het hier op het forum bijna niet op te schrijven... :roll:

Genietze verder& tot schrijfs!

ps: ik wacht met smart jullie eerste Adelaide indrukken af...ben razend nieuwsgierig!!

groeten van Tampet

Tja die rasse schreden richting Oz... zijn gewoon weer teruggetoverd in slow steps... :|
Het is ondertussen ruim 4 weken geleden sinds het indienen van onze on-line visumaanvraag en uiteraard tot op de dag van vandaag taal noch teken van DIAC ontvangen...dus helaas helaas ook de on-line route, formerly known as the " fast-track" route heeft te kampen met snel oplopende wachttijden...

dus @ Dijnnas en @ Tweety geen supergoed nieuws I'm afraid... tis weer ouderwets wachten geblazen zonder duidelijk uitzicht of het nog dagen, weken of maanden betreft...boehoehoe.. :-(

Verder alles goed hier, hoop met jullie ook!

Dijnnas hoe gaat het RPL-en? Al bijna bijna klaar toch?
En Tweety heb je ondertussen besloten of je je medicals gaat frontloaden? Al iets gehoord m.b.t. sponsorship?

In elk geval beide veel succes& geduld verder!

groeten van Tampet

Hey Tampet

Het klonk al te mooi om waar te zijn....... Maar zolang het tegendeel bewezen is gok ik dat het toch iets sneller zal zijn dan de papieren versie.

Medicals ga ik inderdaad frontloaden aangezien daarmee nog steeds een achterstand is van ongeveer 3 maanden. Mocht het toch ineens snel gaan dan hoef ik me daar geen zorgen om te maken. Maar aangezien ik nog geen bericht van Victoria heb kan ik mijn aanvraag ook nog niet indienen. Voor 15 november moet ik toch mijn aanvraag kunnen verzenden dus ik denk dat ik mijn longfoto en bloed eind november laat doen en dan nog snel voor de feestdagen naar de panel arts heen zodat alles nog in 2008 in Sydney aankomt.

Moet zeggen dat ik ook het britishexpats forum volg om te zien wanneer de eerste september ganger een visum krijgt. Is er inmiddels al wel geld van jullie rekening gehaald??

Groetjes Chantal

Hoi Chantal,

Ja na de euforie kwam de kater, ha-ha :smile: nu weer met beide benen op de grond....maar ik hou ook goede hoop dat we in elk geval niet die uitzinnige 9 maanden of iets dergelijks zullen moeten wachten...tikte zij hoopvol...

Ja, het geld is direct de 21e sept . afgeboekt maar dat zegt in de on-line context niets, want om de on-line aanvraag in te kunnen dienen moet er direct betaald worden en dat heeft onze agent (Rob van Move2A) dus de 21e ook gedaan. Vandaar.

Qua doorlooptijd kijk ik zelf ook geregeld (op het neurotische af  :grin:) naar http://www.austimeline.com/ en inderdaad zie je daar ook nog weinig bemoedigends van de sinds sept. 2007 ingediende aanvragen...

Anyway, we'll see... :p

Succes!

Hee Tampet,

Van :cheer: naar :cry2:, maar we gaan er gewoon van uit dat deze weg toch nog sneller gaat, toch, toch, please?  :humble:
Ehm, die RPL he...tja... Ik heb er maar een woord voor: ^%#@@(#))_)_$*&^$#@! Zegt dat genoeg?

Groetjes, Dijnnas

[quote author=Dijnnas link=topic=7651.msg101392#msg101392 date=1193142587]
Ehm, die RPL he...tja... Ik heb er maar een woord voor: ^%#@@(#))_)_$*&^$#@! Zegt dat genoeg?
[/quote]

Ha Dijnnas!

Ja, ik begrijp het helemaal hoor....zucht..steun!  :roll:
Weet niet precies waar de bottleneck zit maar mocht ik je kunnen helpen, vraag gerust hoor! Ik kan niets beloven maar je weet nooit natuurlijk! En in elk geval: hang in there,there is life after the RPL... :grin:

Ik hoor wel van je,

cheerio,
Tampet

Komt goed, we zitten (nog steeds) in de afrondende fase. Thanks anyway!  :up:
Kortgezegd komt het er op neer dat ik een laatste project report aan het vertalen ben en die kan dan ook richting onze Australische vrienden die er dan een professioneel sausje overheen gooien en alle fouten er uit wissen. Helaas liggen de eerste stukken al bijna twee weken bij onze vrienden en ze zetten er nog niet echt veel vaart achter. Ook na onze subtiele opmerkingen nog niet. Misschien maar iets minder subtiel worden? Zijn wij Nedelanders goed in he.

Voor mijn inburgeringstest ben ik elders op dit forum al gezakt . Ik dacht dat xxxx een oneerbaar voorstel was, maar bleek bier te zijn. Komt het ooit nog goed met onze plannen?  :grin:

Hoi Dijnnas,

Vervelend dat je het gevoel hebt niet op te schieten, en ik moet zeggen dat ik ook een beetje verbaasd ben.
Ik zelf heb een heel andere ervaring hiermee gehad.....ik was juist degene die steeds vanuit Adelaide aangespoord moest worden om tijdig de stukken aan te leveren.. :|

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe 100% positieve ervaringen heb met ons bureau en mijn tip zou dan ook zijn om gewoon een open vraag te stellen waarom je nog geen respons hebt gehad. Er kunnen immers ..tig legitieme redenen voor zijn, en dan weet je dat. En hoef je je ook niets in je hoofd te halen, dat hoofd heeft het al druk genoeg met de RPL toch?  :wink:

Veel succes in elk geval & hier weer een opsteker: ik las net de laatste stand van Ingriddh en haar wederhelft heeft na slechts 5 weken al het positieve antwoord van de ACS ontvangen!! Dus: het hoeft helemaal geen 13 weken te duren, so there you go girl!  :cheer: :cheer:

ciao,
Tampet

Rob van Move2Australia? Hij doet goede zaken hier.. ;) Ik heb nu ook contact met hem.

[quote author=tampet link=topic=7651.msg101522#msg101522 date=1193340055]
Hoi Dijnnas,

Vervelend dat je het gevoel hebt niet op te schieten, en ik moet zeggen dat ik ook een beetje verbaasd ben.
Ik zelf heb een heel andere ervaring hiermee gehad.....ik was juist degene die steeds vanuit Adelaide aangespoord moest worden om tijdig de stukken aan te leveren.. :|

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe 100% positieve ervaringen heb met ons bureau en mijn tip zou dan ook zijn om gewoon een open vraag te stellen waarom je nog geen respons hebt gehad. Er kunnen immers ..tig legitieme redenen voor zijn, en dan weet je dat. En hoef je je ook niets in je hoofd te halen, dat hoofd heeft het al druk genoeg met de RPL toch?  :wink:
[/quote]

Hi Tampet!

Toen ik zei dat we op onze Australische vrienden zaten te wachten, bedoelde ik niet move2australia, maar onze vrienden uit Brisbane  :smile: Die zouden onze RPL op schrijf- en stijlfouten nakijken, maar laten nu al 3 weken op zich wachten, ook na hints vanuit onze kant. Wij hadden de hele riedel eind okt. de deur uit willen hebben...
Nog maar een telefoontje aan wagen dan.

Groetjes, Dijnnas  :lol:

Oh gelukkig! Kon het me al niet voorstellen eigenlijk  :up:

Ha-ha trouwens dat is een goede van mij...geef ik jou de tip om een open vraag te stellen en wat doe ik zelf? Voorbarige conclusies trekken!!  :roll: :naughty:

greetz,
Tampet (vandaag 5 weken geleden onze aanvraag ingediend....zuuuuucht en we willen zo graag richting  zon, vind het hier zo  :freezing:

Je leert van je eigen wijze lessen, wat wil je nog meer?  :up:

Ik ben al 5 weken voor je aan het duimen, maar het ehlpt nog niet echt he. Sorry, zal beter mijn best doen en dannnnnn  :sunny:

[quote author=Luuk link=topic=7651.msg101530#msg101530 date=1193343892]
Rob van Move2Australia? Hij doet goede zaken hier.. ;) Ik heb nu ook contact met hem.
[/quote]

Wij ook :smile:

[quote author=Dijnnas link=topic=7651.msg101581#msg101581 date=1193387204]
Je leert van je eigen wijze lessen, wat wil je nog meer?  :up:

Ik ben al 5 weken voor je aan het duimen, maar het ehlpt nog niet echt he. Sorry, zal beter mijn best doen en dannnnnn  :sunny:
[/quote]

Jaahaaa wijsheid komt met de jaaaaren toch???  :grin:

Dank, dank wie weet misschien heb ik binnenkort goed nieuws (sprak de rasoptimist...) !!

cheerio! :cool:

Hey Tampet,

Ik weet niet of je het al gezien hebt maar de eerste september ganger heeft zijn visum al. Ok het is een engelsman dus die gaan zowiezo sneller maar toch.
http://britishexpats.freespaces.com/Sept07.html

Groetjes Chantal

Dankje Luuk!

Hee Tweety, deze had ik nog niet gezien, dankjewel, goed nieuws hoor!  :lol:!  :up: Fingers crossed dan maar ook voor onze NL aanvragen!  :roll:

Dankje Tum!  :up:

Tja die 'enkele' weken zijn ondertussen al bijna 6 weken, dus we wachten geduldig af verder!  :roll:

Back