Tampet zegt....House for Sale!!!!

Hé Tamara,

Je bent er!!! Geniet er maar lekker van en als je vragen hebt dan
'schiet' je maar.

groetjes Miran

Hi guys!!!!

We zijn er hoor en hoe :grin: Heb zoveel te vertellen en ein-delijk grenzeloos internety (iemands onbeveiligde zeer snelle wifi netwerk hi-hi) dus ga er maar voor zitten!

Even wat chronologie in het verhaal brengen:

-Op 19 okt uitgezwaaid op Schiphol door familie+onze oudste vrienden....zwaaien, zwaaien, tranen links, tranen rechts en een surrealistisch gevoel van waarom huilt iedereen, we gaan toch lekker op vakantie?? Ohnee...wacht, dit keer komen we voorlopig niet terug...En dit keer hebben we niet slechts 2 rugzakken,  maar 2 kinderen en 8 (!) stuks baggage bij ons, en dan heb ik de bugaboo, laptops, 4 rugzakken handbagagge en 2 autostoeltjes niet meegerekend..;-)))--> 132 kg ruim-en 32 kg handbaggage...ja echt waar.

Toegstaan: 120 kg ruim (want paar dagen stopover in Singapore)-en 28 kg handbagge. Ik heb maar 1 tip voor iedereen met of zonder kinderen die de reis nog moet maken: SINGAPORE AIRLINES  :smile:

Niet alleen mochten beide kinderstoelen (ook Nina's grote) zonder enig gevraag of gezeur mee in de kabine, ook de over-overbaggage werd gewoon toegestaan vanwege immigratie...de vlucht was 1 groot feest, we zijn gewoon 12 uur lang in de watten gelegd, de kinderen hebben geen kik gegeven maar ja wat wil je, elk een eigen scherm voor het neusje en geen zeurende moeder die klaagt dat de tv nu echt uit moet, en om de haverklap stewardessen die langskwamen met cadeautjes, toblerone, chips en af en toe een verdwaalde appel...een soort kinderparadijs op 10 km hoogte if you ask me...;-)

-Van 19-22 oktober Singapore: blij weerzin met deze geweldige stad na 7 jr. afwezigheid, zwoele tropenwinmd die langs onze blote armen streek, lekker slenteren langs de ons zo bekende straten en staatjes, alles nog steeds brandschoon en relaxt, onze geweldige suite in het Furama Riverfront (aanrader!) bestaande uit 2 kamers compleet met gratis breedband internet, enorme tv (N+L errug blij mee ;-), geweldig buitenzwembad op 5e verdieping etc. etc.
Ja ja we weten heus wel dat de wereld financieel in brand staat, maar kunnen wij daar iets aan doen?? Nee, dus genieten dan maar :grin:

En dan op donderdag 23 okt. na 6 luttele uurtjes aankomst in Adelaide! Een heel vrolijke immigratiedame die ons uitgebreid welkom heet en ons verzekert dat het allemaal goed gaat komen met ons in ADL en hoe we aan die gorgeous kinderen komen....nou ehhh...zelfgemaakt  :evil:

Als verrassing, staan daar ook nog Rob en Marijke op ons te wachten dus het is een heel feestelijk begin! 
Na koffie, veel leuke tips en huurauto opgehaald te hebben waar warempel alles inpast, gaan we toch enigzins groggy richting Brighton, 15 km verderop waar we een vakantiehuis hebben geboekt voor de eerste 2 weken, pal aan zee, rustig mooi en relaxt.

De dag erna gaan we naar Lower Mitcham om te kijken naar een auto die daar te koop staat (Peter had de advertentie nog in Singapore gezien) en dat wordt 'm!! Gekocht van een geweldig stel, beide begin 80 maar ogend als 65+ hij voormalig docent aan Flinders University en jarenlang wonend in NT, een geweldige man die met vrouw en 5 kinderen ook jarenlang in Papoea- NG heeft gewoond/lesgegeven en waar we niet mee uitgepraat raken....hij doet nog ongevraagd 100A$ van de prijs omdat we er net zijn... en kortom we hebben nog steeds veel contact met deze mensen die ons bestrooien met tips en do's en don't en het is heerlijk praten en thee drinken in hun prachtige tuin en huis met ontzettend mooie Aboriginal kunst aan de muren.

Oh jongens kan niet helemaal beschrijven hoe we hier aan het genieten zijn, het zijn ook echt de kleine dingen, de haast dagelijkse ontmoetingen met allerlei leuke mensen, met of zonder kinderen, jong en oud. De vele, vele km's stranden waar we in alle rust met de kinderen (jaja voorzien van 'rashies' en sunscreen) achter de bal aan gaan rennen of zelfs al 2x zwemmen ('die-hards' Peter& Nina)

Natuurlijk de barbecues in de parken, het voeren van roo's in Cleland wildlife of zomaar wat slenteren in de Central Market in down-town ADL!

En sinds afgelopen zondag hebben we ook een huis!!! Ja onwaarschijnlijk snel, we liepen er zo tegenaan....een geweldig  huis, daterend uit circa 1900, van binnen helemaal gemoderniseerd, 3 grote slaapkamers,  een enorme open leefkeuken, en een grote 'landscaped' garden met olijfbomen, een perzikbomen en zelfs een stuk grasveld voor de kinderen om op te rennen...en slechts 2 treinhaltes van het CBD af! Wij zijn  gelukkig!!

En onze reisplannen dan? Nou dat gaat binnenkort gebeuren. Bij nader inzien leek het ons toch handiger om eerst huis/school etc geregeld te hebben, enerzijds omdat hier natuurlijk op 12 dec. de zomervakantie begint en en we dan tot 29 januari helemaal geen scholen kunnen bekijken of zoeken, en zolang je niet weet waar je gaat wonen kun je ook geen school zoeken.

En dus gingen wij al naar een paar dagen in Brighton te hebben gezeten toch maar een huis zoeken. Afgelopen woensdag zijn we er in getrokken, en nu dus alleen naar een paar scholen gaan kijken (zowel public als private) en dan kunnen we de kampeerzooi inladen en gaan! Overigens zal de reis korter worden dan gedacht, omdat Nina zich met name erg verheugt op Kerst in het nieuwe huis en ja dat betekent op tijd terug om boom/ballen etc te gaan zoeken !

Zowiezo merken we aan haar dat ze graag een eigen plekje wil en het liefst ook naar school en in elk geval wat regelmaat....en dat is natuurlij ook prima! Dat vergaten we bijna in ons ´we willen nog zoveel zien´enthousiasme...!
Reizen kunnen we op allerlei manieren doen,  en het feit dat we elke dag gewoon lekker de dag vullen zoals het komt en dat we beide thuis zijn, vinden de kinderen al feest genoeg!

Nou jullie zijn weer bij en ik moet (al ben ik vrij) toch maar eens richting bed! Morgen gaan we met de kinderen naar ADL zoo en misschien later starnd (weather permitting) dus daar horen geen wallen bij ;-)

Ohja: toch nog een vraag, waar kun je ook alweer die telefoonkaarten kopne waarmee je goedkoper naar buitenland kunt bellen? Wij hebben nu alleen een Aus mobiele, maar ik begreep dat je die ook daarmee kunt gebruiken?

Thx& cheerio for now,
Tamara (of Teemra zoals ze hier zeggen )

Wat heerlijk om te lezen dat jullie alles zo snel al hebben kunnen regelen! Gefeliciteerd! Geniet ervan!

Sacha

Hé Tamara,

Klinkt super allemaal, jullie gaan als een trein en het klinkt allemaal heel positief,
petje af hoor!!!

Ik bel hier altijd met een Aussie Phone Card vanaf mijn landline (huistelefoon) dan is
het naar NL connectiefee van 17 cent Telstra en dan bellen met de kaart voor 2 cent
per minuut. Je kan ook bellen vanaf een mobiel, maar volgens mij is het dan zo'n 30 cent
per minuut. Dus misschien dan toch af en toe naar een public phone om lekker lang te
bellen, of misschien heeft iemand anders een idee. Ik haal zo'n kaart altijd bij een news-
agency.

Groejtes Miran  :grin:

Hey Tamara alles gaat super goed lees ik wel.
Ik gebruik altijd de Daybraek Phonecard. deze kun je kopen bij alle postkantoren en news agency's. Het is van een vaste telefoon in Australie naar een vaste lijn in NL.
Voor je mobiele telefoon kun je een belbundel bij Vodafone kopen voor $29 dollar en je krijgt dan geloof ik $130 om te bellen.
Veel succes met alles.

Groetjes Jolanda

Wow... klinkt allemaal heel erg goed jongens ..!! Geniet ervan... :). Vergis je niet in de vakantie: eenmaal in de 'sleur' van het werk wordt het heel wat lastiger om lekker lang vrij te nemen en serieus te reizen... :devil:

Je moet nog wel (behalve wat fotootjes van je huis en zo :) even doorgeven wat voor auto dat is dan??
Gr.
Peter

Ha-ha had kunnen weten dat Perthpete met autovraag zou komen, well here goes, heb het boekje erbij moeten pakken;

Het belangrijkste eerst: Kleur: zilver, jawel. Heel fijn.
Dan de auto: 4 wielen, 1 stuur, weliswaar aan de 'verkeerde'kant (Tamara wil steeds auto rijden door links in te stappen...heel handig) automaat, (Tamara wil nog steeds schakelen dus rijdt met veelvuldig wapperende linkerhand) Merk; Ssangyong Musso, 2.3 motor
4WD, bouwjaar 1998 alles electric, airco en de andere toeters& bellen. Zeer fijne hoge auto met dus prima uitzicht wat toch niet heeft kunnen verhinderen dat door Tamara's linkse rijkunsten1 paaltje in de Adelaide Hills wat schever staat...weliswaar rubberen paaltje maar toch...

en qua foto's; je kent mijn cybervrees, het is al heel wat dat ik mijn eigen naam gebruik  :grin:
Wil je met alle liefde foto's die er al zijn pm-en maar hier plaatsen neuh....

Cheerio!

Hi, welkom en geweldig dat jullie al een lekker huis hebben gevonden. Ja met kinderen is het toch altijd wel aanpassen. Mijn oudste dochter Jessica heeft ook een vast plekkie nodig en die wil als we verhuisd zijn de eerst komende tig jaar niet meer verhuizen ze is het helemaal zat elke keer afscheid nemen en naar een nieuwe school gaan. Geniet nog even van je vrije tijd en van de vakantie.

[quote author=tampet link=topic=7651.msg128345#msg128345 date=1227268800]
Het belangrijkste eerst: Kleur: zilver, jawel. Heel fijn.
[/quote]

Eén gokje: het was vast niet de man die deze reactie zette ;-) ;-) ;-)

[quote author=tampet link=topic=7651.msg128345#msg128345 date=1227268800]
en qua foto's; je kent mijn cybervrees, het is al heel wat dat ik mijn eigen naam gebruik  :grin:
Wil je met alle liefde foto's die er al zijn pm-en maar hier plaatsen neuh....
[/quote]

Mail anders gewoon naar ons email adres .. dat heb je ... ;-)

Back