Tampet zegt....House for Sale!!!!

Ik heb vanmiddag op het fietsje lekker tussen de weilanden door gefietst (van Delft naar Schiedam).. heerlijk! Bloemen in de bloei, koeien in het groene gras, en dan zo'n typische geel/blauwe NS trein in de verte.. Zonnetje erbij! Ook genieten.. :) Ik ga deze zomer in Nederland op vakantie.. Friesland, Groningen, Drenthe.. Limburg? Zeeland. Noord-Holland (Alkmaar?), zoiets.. :) Nog even Nederland verkennen!

Het is 2x nee!! Helaas geen kijkers en helaas ook nog niet verkocht, maar we hebben wel een vertrekdatum!! :lol:
Huh??
Yes, we hebben de knoop doorgehakt en besloten om niet eindeloos (ondertussen al 6 weken) te blijven wachten tot het huis weg is, maar te gaan! Wij moeten immers uiterlijk 18 december voet aan land zetten, en hebben geen zin in alleen valideren.

Ergo wij hebben ons huis 6 maanden verkooptijd gegeven en als het dan nog niet verkocht is, dan zal het kennelijk toch langer duren en heeft het ook geen zin om ons de stress van 4x dure of zelfs onbeschikbare tickets in (hoogseizoen) december op de hals te halen. En dus verlaten wij op 19 oktober A'dam met Singapore Airlines en blijven eerst 3 dagen in Singapore (onze favoriete stad in Z-O Azie) voordat we doorvliegen naar Adelaide!

Dus nu is er wat meer rust in de tent, de kinderen weten waar ze aan toe zijn, de familie ook, de werkgever/opdrachtgever ook, die mij overigens maande om totch naar Sydney te gaan vanwege de handige contacten bij ING Direct...maar dit terzijde  en eventueel als plan B :roll:

Het plan is om voor 2 weken tijdelijke accomodatie te boeken in Adelaide (ze zagan al leuke gemeubileerde huizen aan de kust), dan de bekende regelklusjes doen, inclusief het kopen van auto en dan hopla, auto volgooien en reizen maar!

Dus the time is coming near....eindelijk jongens!

Hoi Tampet,

Ook bij jullie: kijken,kijken en niet kopen??? Wij zitten in hetzelfde schuitje.
Maar wij vertrekken 23 oktober met Singapore airlines naar Singapore en dan direkt door naar Adelaide.
Op 24 oktober vliegen we met SQ 269 van Singapore naar Adalaide, zitten we misschien wel in hetzelfde vliegtuig.........

Groetjes
Ineke

Hoi Ineke,

Ja inderdaad alleen nog maar kijkers gehad, geen bod.
We hebben 14 juni een open dag dus wie weet, maar veel verwacht ik er niet van eerlijk gezegd.

Wij vertrekken de 22e met dezelfde vlucht uit Singapore, zijn dus net ietsie pietsie eerder weg...heerlijk he om een vertrekdatum te hebben vind je niet?

Nou in elk geval alvast een hele goede vlucht en ik vermoed tot ziens ergens in Adelaide!

cheers,
Tampet

Wat een teleurstelling zeg ... Maandenlang Adelaide/Perth/Adelaide/Perth/Perth/Adelaide...
En dan nu ineens Sydney? Maar da ken zomaar nie ...  :x :x

Maar nee hoor, goed dat je een keuze gemaakt hebt. Als ik het goed begrijp is de bedoeling dus om gewoon in Oktober op vakantie te gaan om te valideren?? Of heb je besloten om sowieso te gaan en dan desnoods het huis 'op afstand' te verkopen (bv door de makelaar te machtigen of zo. Moet kunnen ..)?

[quote author=perthpete link=topic=7651.msg118931#msg118931 date=1212761642]
Maandenlang Adelaide/Perth/Adelaide/Perth/Perth/Adelaide...
En dan nu ineens Sydney? Maar da ken zomaar nie ...
[/quote]
Ha-ha ja leuk he, maar zal zo'n vaart niet lopen, het blijft plan B.

En nee we gaan juist niet valideren maar vertrekken definitief op 19 oktober, op dat moment staat het huis 6 maanden te koop, zo bedoelde ik het.
En inderdaad de makelaar machtigen of familie of zoiets, je hoeft tegenwoordig niet meer zelf naar de notaris.
En we willen eerst lekker rondreizen en rustig de kinderen laten wennen aan Australie en uitleggen waarom wij hier al die maanden zo gelukkig waren en dan op het gemakje beginnen aan het ' echte' leven dus huis, school, baan zoeken.
En in eerste instantie in Adelaide...zeggen we nu  :evil:

Hey Tampet,

Goed te horen dat jullie een vertrek datum hebben, ja je moet wel van de snelle route blijven dus hop naar Adelaide! :up:

19 oktober, dat is een mooie planning, nog even van het mooie weer genieten, nog voldoende tijd om alles af te ronden en afscheid te nemen van iedereen. Nee het klinkt mij als muziek in de oren en dat huis ach dat zal ook wel voor jullie vertrek geregeld zijn, wie wil er nou niet zo'n mooie roze woonkamer :p

Maar ik begrijp dat jullie eerst gaan reizen, je gaat toch niet naar Perth heen dat is vragen om problemen........

Voor nu veel succes met alles wat je moet regelen!

Groetjes Chantal

[quote author=tampet link=topic=7651.msg118934#msg118934 date=1212762191]
Ha-ha ja leuk he, maar zal zo'n vaart niet lopen, het blijft plan B.

En we willen eerst lekker rondreizen en rustig de kinderen laten wennen aan Australie en uitleggen waarom wij hier al die maanden zo gelukkig waren en dan op het gemakje beginnen aan het ' echte' leven dus huis, school, baan zoeken.
En in eerste instantie in Adelaide...zeggen we nu  :evil:
[/quote]

[quote author=tweety link=topic=7651.msg118947#msg118947 date=1212789080]
Maar ik begrijp dat jullie eerst gaan reizen, je gaat toch niet naar Perth heen dat is vragen om problemen........
[/quote]

Het gaat goed komen: Eerst naar Adelaide, dan naar Sydney (vooral letten op woon-werk afstand als je in CBD moet werken en toch betaalbaar wil wonen :) ). En dan ten slotte nog even in Perth gaan kijken ... en daar dan blijven hangen ..  :devil:

Maarreh, alle gekheid op een stokje: Heel goed om gewoon de datum te prikken en te gaan ja.... Neem het er van!!

Het klinkt als een fantastisch plan, en het komt vast helemaal goed!!! 
Wij vonden het reizen ook een heel erg goed begin van ons wonen hier, en de kinderen ook- ze hebben ook niet het gevoel in een vreemd land te zijn als ze eenmaal school beginnen.
Leuk!!

Ons huis is ook overgedragen door de makelaar, je moet wel iemand machtigen die van te voren het voorlopige koopcontract mag tekenen, maar da moet geen probleem zijn, dacht ik zo. Je makelaar weet het zelf waarschijnlijk helemaal precies!!

Midsummer update: 

Het huis is helaas nog niet verkocht (ondertussen precies 4 maanden op de markt) ondanks alleemaal zeer enthousiaste kijkers... :p
Onze eigen 'deadline' is 1 januari 2009, dus we hebben nog ruim 4 maanden, wie weet wat er nog allemaal gebeurt.. :smile: (of niet natuurlijk )
Het ' opzeglijstje' is flink geslonken, en oh wonder sommige instanties laten zich echt van hun beste kant zien...zo hadden we bv van UPC (ja echt waar) en van het Waternet al na 2 dagen de bevestiging binnen en van het Waternet ook de eindafrekening! Ongelofelijk maar waar.
De weekenden zijn behoorlijk vol aan het raken met alle 'laatste' afspraken met vrienden+familie en met nog slechts 5 werkweken voor de boeg (tot 1 okt) komt ons vertrek nu met duizelingwekkende snelheid op ons af.
...alle ouders op het schoolplein begroeten ons steevast met ' en hoe lang nog?
Kortom als we zelf al even vergeten dat we over zo'n 8 weken gaan, de omgeving helpt ons wel even herinneren.. :lol:

De eerste 2 weken accomodatie in A'laide zijn inmiddels ook geboekt...kortom het begint ergens op te lijken...

Oh ja wat we nog 'even' moeten doen is de opslag van manlief (zo'n 200m2) leegmaken/sorteren/leger des heilsen/weggooien....

Bijslapen en uitrusten doen we in ons volgende leven hebben we ons voorgenomen... :lol:

Hey Tampet,

Long time no speak. 5 werkweken voor de boeg, dat moet een fantastisch gevoel zijn. Ik droom wel eens van het moment dat ik mijn baas vertel dat we weg gaan  :grin: Niet dat ik het nou zo slecht heb, maar toch, zal wel lekker voelen. Heb je je zenuwen onder controle, of ben je aan het stuiteren?

200m2 opslag? Goeie genade zeg, wat heeft hij allemaal verzameld? Nah, houdt jullie iig wel even van de straat.

Met het huis komt het vast en zeker goed, helemaal nu de kijkers enthousiast zijn. Nog even een klein zetje en dan... Heb je enig idee waarom het entousiasme van de kijkers niet omgezet wordt in het kopen van jullie huis?

Sterkte met het uitmesten van de opslag!
Dijnnas

Dat gaat snel zeg! Ik vond de laatste weken erg leuk, want dan zit je af te tellen hoe lang je nog moet werken, maar de laatste week was raar... De laatste dag was eigenlijk niet eens zo leuk. Wel het idee dat je daarna een paar maanden vrij bent, maar het was toch jammer dat ik daar weg ging. Ik had er 14 maanden gewerkt en vond het eigenlijk best jammer om er nu al weg te gaan, maar goed. Australie is natuurlijk veeeel leuker dan werken in Hengelo :)

200 m2 neemt nog wel even wat tijd in beslag voordat je dat allemaal uitgezocht hebt! Veel succes daarmee ;)

Nog maar 8 weken... Wow :) Succes met de laatste dingen regelen en veel plezier met alle laatste afspraken, borrels en etentjes!

Nog even doorbijten met alles!
Maar wat heb je een lekkere tijd uitgekozen om deze kant op te komen, het voorjaar staat echt voor de deur.

Heel veel succes met het afronden/opzeggen van alles in Nederland en geniet nog van die laatste weken met familie en vrienden!

Groetjes Chantal

Early autumn update:

De 200m2 begint al wat leger te raken, her en der al wat nuttige adressen gevonden waar ze blij zijn met onze 1600 kg. speelgoed  :lol: en dito babykleertjes...voor het gereedschap, een paar antieke meubelen en allerlei andere verzamelingen vd afgeloepn 20 jr. moeten we nog een bestemming vinden... :grin: just kidding, meeste gaat mee.
Aantal zaken ook nog kunnen verkopen, waaronder de voiture van mijn man, en wel zo handig dat we deze pas  kort voor vertrek kunnen overdragen. Mijn eigen voiture moet ik nl. per uit dienst datum (over minder dan 2 weken!) gaan inleveren (slik) dus dat wordt even wennen om na 10 jr. luxe leaserijden plotsklaps geen eigen auto meer te hebben... :p en mijn man schamperde al dat ik ook alvast kan beginnen met wennen om zelf mijn benzine te betalen...kortom wat een verdriet in huize Tampet ha-ha..

Verder zijn we alle resterende weekenden helemaal geclaimd en ben ik op mijn werk nu echt alleen nog maar aan het overdragen en mijn opvolger overal aan het introduceren/voorstellen: een mega les in loslaten voor deze control freak.  :smile:

Oh ja mijn neef in Sydney is bezig met een "haal Tampet naar Sydney" offensief en is bezig om me binnen zijn oude netwerk (ook IT) te introduceren! Ha-ha, grappig hoor hoe die machinerie werkt, de gek wilde zelfs dat ik straks als we 3 dagen in Singapore zijn, even handjes ga schudden met een vriiend van hem die werkt voor Philips in de regio Asia/Pacific...we zullen wel zien allemaal, maar het was niet de bedoeling om dit jaar al aan het werk te gaan, eerst lekker reizen en settlen en dan zien we begin 2009 wel verder! 

Oh ja en passant nog een leuke tip; ik ben er zowaar ook nog in geslaagd om afgelopen weekend een soort afstreep kalender in elkaar te knutselen met mijn dochter, waarop alle 'milestones' duidelijk bestickerd/zichtbaar zijn voor haar. Zo zijn de komende 4,5 week voor haar nu heel visueel in beeld gebracht en ziet ze precies wanneer ze voor het laatst naar de BSO gaat, wanneer haar broertje afscheid neemt op de creche, waneer ze afscheid neemt op school, wanner de verhuizers komen EN wanneer we voor het laatst voorlopig de taxi richting Schiphol pakken! JOEHOEEE!!!

Jongens, jongens wij kunnen nu echt haast niet meer wachten!

Groeten van een zeer vrolijke Tampet

Sorry hoor Tampet, dat kan echt niet ... Adelaide is al erg genoeg, Sydney is echt een beetje te ver ...  :grin: :grin:

Adelaide en Sydney? Wat dacht je van ergens halverwege, Melbourne schijnt leuk te zijn  :wink:

He Tampet
Als ik het dus goed begrepen heb, gaan jullie binnenkort naar Austalie en jullie huis in NL staat nog te koop?
Hoe doen jullie dat dan precies, want de kosten van de hypotheek gaan gewoon door.
Ik vraag het omdat wij binnenkort ook ons appartement willen verkopen.
Wel leuk trouwens dat jullie gaan, succes!

Back