Tanne en John in Yulara

Cajendra

New Member
Nou, vanaf vandaag zijn we officieel in de papieren sleur beland!:)

Ik heb vandaag bij meerdere bureau's een offerte aangevraagd en nu dus af wachten wie het meeste voor ons kan doen. Wij doen het liever via een bureau omdat we alle 2 een druk leven hebben en een beetje chaotisch zijn.

Ook ben ik er achter gekomen dat ik een nichtje heb wonen in melbourne, dus daar ben ik ook achter aan.

Nou, iig is het nu officieel! We gaan!!!!! Het duurt nog wel ff, maar WE GAAN :) :) :)  :-D  :happysun:  :cheer:

                                 :dance:

                                          :plane:
 
Wat een heerlijk gevoel hé!! Echt te gek! Wij zitten (net als vele hier natuurlijk) in precies hetzelfde schuitje! Nadat we een gesprek met Sanders baas gehad hebben en er financieel duidelijkheid is, is voor ons nu ook 100% zeker dat we gaan! (Op voorwaarde dat we het visum krijgen natuurlijk)!
Ik ben wel benieuwd naar het bureau wat jullie gaan kiezen en eerlijk gezegd ook naar de kosten van zo'n bureau. Wij proberen het allemaal zelf te doen. Maar zouden de kosten mee vallen dat is het misschien te overwegen! En haha ook wij gaan naar Brisbane!
 
We hadden vorige week een aanvraag gedaan bij Welch Law, maar daar hebben we nog steeds niks van gehoord. Dus ben ik vandaag maar naar meerdere bureau's aanvragen gaan sturen. Wij hebben gestuurd naar
- Go Matilda
- George Lombard Consultancy Ltd.
- SMCA

Nu afwachten wie er allemaal gaan reageren...........

Voor de rest heb ik eindelijk bericht terug gehad van mijn vader. En hij gaat op zoek voor een woning en werk voor ons!! :) Hij kan wel aardig zijn :)

Grtz Tanne  :cool:
 
Ondertussen hebben reactie gehad van de drie bureau's en hebben we de keuze gemaakt om voor SMCA te gaan. Zij doen het meest voor ons en waren vrij snel met reageren (ondankst de drukte). Ook omdat het een Australies bedirjf is, maar wel een nederlands sprekende agent.

Voor de rest ben ik nu een boek aan het lezen die speciaal gaat over emigranten naarf Australie. Erg leerzaam, vooral omdat het in engels is geschreven met Aussie slang er tussen door :)

Nou, als er meer updates zijn laat ik het weten :)

Grtz Tanne  :cool:
 
Nou, na veel twijfelen, is het er toch uit. We hebben het verteld aan John zijn ouders. Pa viel reuze mee! Maar ma is in tranen weg gelopen... Tja, niks aan te doen. Het went denk ik (hoop ik). Nu John zijn zus nog  :|. Mijn moeder had ik het al eerder verteld en die staat erachter, maaaaaaaar vind het helemaal niet leuk!! We vertellen ze allemaal "denk maar zo, heb je een leuk vakantie adres :)"

Grtz Tanne  :cool:
 
Goed zo dat je toch die moeilijke stap hebt genomen...

Mijn ouders vinden het ook absoluut niet leuk, maar steunen me wel in onze beslissing. En datzelfde geldt eigenlijk voor de ouders van Annemiek.....maar niet alleen onze ouders zeggen dat ze het niet leuk vinden voor zichzelf, maar zich wel kunnen indenken waarom wij willen.....

En ook al zit je aan de andere kant van de wereld....genoeg mogelijkheden voor contact (het is tenslotte geen reis naar Mars of Jupiter)
 
Ja dat probeerde we ook uit te leggen.. Via alleen al MSN kun je zoveel doen met webcam en microfoontjes. Alleen een nadeel voor ma is dat ze blijkbaar vliegangst heeft.... Tja, daar zal ze dan toch overheen moeten denk ik.. Tenminste als ze op bezoek wil komen :) :-D

Grtz Tanne  :cool:
 
Mijn zus heeft ook vliegangst en mijn moeder vind het ook geen pretje, maar ze zeiden al wel:
We laten ons toch niet kennen dat we broer/zoon niet eens meer kunnen zien daarginds....

Er schijnen zelfs kalmerende medicijnen voor te zijn dat je heel relaxed het vliegtuig ingaat...

(misschien moet ik die ook maar nemen, niet omdat ik bang ben om te vliegen, maar vind er geen klap aan om zo lang in die luchtbus te zitten  :-o )
 
Mijn pap heeft ook vliegangst... Dat vind ik echt wel erg. Ik vraag me ook echt af of je met pilletjes wel 24 uur door kunt. Je gaat je namelijk een beetje duffig/slaperig voelen van die dingen en ik vraag me af of dat meer dan 24 uur achter elkaar wel goed voor je is  :wink:
 
Mijn moeder had ook vliegangst en nam ook weleens van die pilletjes als ze moest gaan vliegen, een tip GEEN ALCOHOL!! :) Dan word je wel heeeeel erg relaxed en ook een beetje erg misselijk..

Grtz Tanne  :cool:
 
Ja... mijn vader heeft het ook wel eens gebruikt toen hij voor zijn werk moest vliegen. Weet nog wel, dat op de dag dat hij moest vliegen, overdag mijn oma eerst nog haar verjaardag hield. Hij zat daar helemaal suffig en rozig te wezen in die stoel... Zag er niet uit!  :lol:

Hij heeft een cursus gehad van een goeie vriend waardoor hij er een tijdje vanaf was, maar nu heeft hij weer terug angst....
 
Als je bij het boeken ook verteld dat je vliegangst hebt kun je op schiphol toch ook een korte doorloop krijgen? Volgens mij is dan toen ingevoerd na 9/11..

Grtz Tanne  :cool:
 
:cry:  :cry:  :cry:  :cry:

Mijn nichtje kan niet sponseren... En we komen 5 punten te kort...

Maaar, die kunnen we ophalen door een half jaar te werken in Aussie en dat is dus wat we gaan doen. We hopen volgende zomer weg te gaan met een work holiday visum. Als alles dan goed gaat, kunnen we met een half jaar opnieuw een aanvraag doen :) Maar ja, het is niet helemaal wat we wilde...........

Het duurd wat langer maar Aussie here we come...

Grtz Tanne  :cool:
 
dat is wel even balen zeg :cry:
Maar dat roept bij mij meteen een vraag op omdat ik ook familie heb in Oz die ik eventueel wilde laten sponseren (alleen als het nodig is).
Waarom kan jou nicht niet sponseren, of wil ze niet?
 
Ze is niet genoeg familie om maar te zeggen. Ze is de dochter van de zus van mijn oma (nog te volgen :)) Vandaar dat ze niet kan sponsoren, heb ik door gekregen van het emigratiebureau. Als het een gewone nicht is kan het wel. Hier kan je er meer over vinden --> http://www.immi.gov.au/migration/skilled/sponsor.htm

Grtz Tanne  :cool:
 
[quote author=Cajendra link=topic=1098.msg10312#msg10312 date=1110051698]
Ze is niet genoeg familie om maar te zeggen.
[/quote]

He wat balen zeg! Maar goed, jullie hebben iniedergeval wel een andere manier om er te komen! En daar gaat het omtoch?

gr yvonne
 
Nou, ik denk niet meer of nu naar Brisbane gaan. Mijn nichtje kan dan misschien niet sponseren als familie zijnde, maar is wel bereid om met werk en wonen te helpen als we in Victoria gaan wonen. Het is allemaal wat onduidelijk, maar we blijven hoop houden.

Ben ook bezig met John zijn skill assessment. Heb het formulier gedownload en ben de info bij elkaar aan het sprokkelen. Gelukkig is mijn engelse leraar een beedigd vertaler dus die kan me kosteloos helpen. Scheelt weer in onkosten! Tja voor de rest is het alle opties afwegen. Misschien dat we voor een SIR visa gaan of als mijn nichtje een sponsor kan vinden dat die ons naar Aussie kan halen. Alles is dus mogelijk op dit moment.....  :sunny:

Grtz Tanne :freezing:
 
Back
Top