Tanne en John in Yulara

[quote author=Cajendra link=topic=1098.msg10306#msg10306 date=1110047792]
:cry:  :cry:  :cry:  :cry:

Mijn nichtje kan niet sponseren... En we komen 5 punten te kort...

Maaar, die kunnen we ophalen door een half jaar te werken in Aussie en dat is dus wat we gaan doen. We hopen volgende zomer weg te gaan met een work holiday visum. Als alles dan goed gaat, kunnen we met een half jaar opnieuw een aanvraag doen :) Maar ja, het is niet helemaal wat we wilde...........

Het duurd wat langer maar Aussie here we come...

Grtz Tanne  :cool:
[/quote]

Hoi Tanne,

wie heeft jou aangegeven dat je 5 punten te kort heb? Heb jij zelf die oplossing gevonden? Of is dat een consultancy bureau, als dat het geval is ik vind het een beetje makkelijk voorstelling. Uit eigen ervaring weet ik dat zelf als er niet goed uitziet dat je er toch uitkomt. May the force be with you!!!

groetjes

Happy Cita

Dat hadden we gehoord van een emigratiebureau. En ook de extra optie's qua eerst een half jaar werken hadden we van hun gehoord. Het probleem bij ons is dat ik geen skill heb. John heeft dan wel een skill en alles, maar ja daar komen we maar tot 15 punten. Als we het beste halen uit de IELTS. En de oplossingen van een SIR ben ik zelf mee bezig. We hebben namelijk besloten om het toch maar zelf te doen, want het is misschien niet duur (3000 AUD$) maar dat kunnen we op dit moment ff niet kwijt.

Grtz Tanne :freezing:

[quote author=Cajendra link=topic=1098.msg9417#msg9417 date=1108911854]
Voor de rest ben ik nu een boek aan het lezen die speciaal gaat over emigranten naarf Australie. Erg leerzaam, vooral omdat het in engels is geschreven met Aussie slang er tussen door :)
[/quote]

Hi Tanne,
kan jij me de titel van het boek geven die je hebt gelezen over emigratie naar Australie. Heb je dat hier in NL gekocht of besteld ofzo? En vond je het de moeite waard  :?

grz Erik

Dat is al een poosje geleden dat ik dat heb gelezen. Ik had hem iig uit de bieb gehaald. Zal vandaag nog ff kijken hoe die ookal weer heette.. :) Ik geloof wel dat er een geupdate versie is.. Maar ik zal ff voor je opzoek gaan..

Ohja, en binnekort zal ik weer eens een update geven over hoe het er allemaal voor staat op het moment :)

Grtz Tanne

:up: Oke alvast bedankt voor de moeite.
En ja natuurlijk is iedereen benieuwd hoe het er nu voor staat (Tis tenslotte jullie Topic, hihi :-D )
Gr. Erik

Hai Tanne,

Je had het over en engels boek over emigreren naar Oz, kun je me vertellen wel boek dat is ( auteur, naam), ik wil het misschien ook wel gaan kopen. Alvast bedankt!

Ik kan het boek niet vinden in de bieb bij mij in de buurt, dus het duurt iets langer, maar ik kom er wel achter :)

FF een update, is alweer zo lang geleden...

Er is namelijk alweer vanalles veranderd! Eb dat dankzij de MODL! John zijn beroep is er bij de laatste wijziging bij gezet, waardoor het allemaal wat makkelijker is gemaakt. We kunnen nu dus gewoon naar Brisbane en dat willen we dan ook heel erg graag. We zijn op het moment aan het voorbereiden voor de TRA assesment en ik zit een beetje te twijfelen of ik voor het uiteindelijke invullen toch naar een bureau ga, omdat iedereen zo huiverig is voor deze instantie. Maar dat zie ik wel als ik alles bij elkaar heb gesprokkelt.

Mijn vader word steeds enthousiaster over het idee en wil dan ook graag helpen. Op zijn eigen manier  :-D

Onder tussen zijn we al wel bezig met het verkopen van ons huis, nou ja de voorbereidingen daarvoor. Is de motor al verkocht en zijn we voor the time being aan het kijken voor een flatje in middelburg of vlissingen. We kunnen maar alvast van het huis af zijn, want we wonen hier toch niet echt lekker. Ook ben ik al een adresje aan het zoeken voor 2 van de 5 katten, want die kan ik niet meenemen naar een flat. Dat zijn echte buiten katten.

Het schiet dus allemaal al lekker op en we hopen dan ook aan het eind van deze maand of begin volgende maand de assesment de deur uit te hebben. Daarna is het duimen geblazen. Gelukkig hoef ik me geen zorgen te maken over de kosten voor TRA want dat betaald mijn pappie en dan wil hij ook nog eens voor de spoed assesment gaan, dus het kan ineens heel snel gaan :) :)

Is wel spannend hoor, het gaat nu eindleijk een beetje opschieten!!

Grtz Tanne  :lol:

Idd spannend allemaal,nou zal duimen :up: voor jullie.Sterkte met de voorbereidingen.

Hé, super hoor! :up:
Nog even een opmerking: Ons bureau meldde ons dat zowel de assesment (300 ausd) als de spoedassesment (500 ausd) bij TRA op dit moment er ongeveer 2 tot 4 maanden over doen, en hun ervaring was dat het nu qua snelheid niet veel uitmaakte, dus raadden ze ons aan niet voor de speod te gaan, duurder en dus nu niet sneller.
Maar ik weet dus niet uit eigen ervaring hoe snel het gaat bij de TRA, wij zijn ook nog bezig met het verzamelen van administratie.

Dat boeke horen we nog wel, bedankt!

Tanne,

Heb je nog tips voor goede boeken over emigratie naar Australië? Ik vind vooral boeken die een jaar of 50 geleden spelen. Weet je ook boeken die zich meer in deze tijd afspelen?

Gr. Ar.

[quote author=aukendirk link=topic=1098.msg17787#msg17787 date=1118505030]
Ons bureau meldde ons dat zowel de assesment (300 ausd) als de spoedassesment (500 ausd) bij TRA op dit moment er ongeveer 2 tot 4 maanden over doen[/quote]

Wat raar, dat is dus puur geld klopperij! Echt stom..

[quote author=Braber link=topic=1098.msg17798#msg17798 date=1118518479]
Heb je nog tips voor goede boeken over emigratie naar Australië? Ik vind vooral boeken die een jaar of 50 geleden spelen. Weet je ook boeken die zich meer in deze tijd afspelen?
[/quote]

Working on it :)

Grtz Tanne

Het beste boek dat ik heb kunnen vinden voor emigratie naar Australie: "Living and Working in Australia" . Auteur: David Hampshire. Uitgever: Survival Books, London. ISBN: 1-901130-517.

Er is hier ook een topic over onder de naam van het boek.. Is erg leerzaam en word geloof ik een keer in de zoveel tijd geupdate..

"Living and Working in Australia" . Auteur: David Hampshire. Uitgever: Survival Books, London. ISBN: 1-901130-517.

Dat boek hebben we al aangeschaft. Ik bedoelde eigenlijk meer verhalen over emigratie, maar dan meer in deze tijd. Daar vind ik niet veel van.

Gr. Ar

[quote author=Braber link=topic=1098.msg18005#msg18005 date=1118694023]
"Living and Working in Australia" . Auteur: David Hampshire. Uitgever: Survival Books, London. ISBN: 1-901130-517.
Ik bedoelde eigenlijk meer verhalen over emigratie, maar dan meer in deze tijd. Daar vind ik niet veel van.
[/quote]
Ik heb thuis één van de weinige boeken die puur is gericht op het wonen en werken in het buitenland. Staat van alles in over fiscale zaken,verhuizen,verzekeringen,kinderen, enz,enz,enz.Het boek heet"Expat Handboek"De wegwijzer voor het leven en werken in het buitenland(isbn nummer is 90-6832-568-x) Is echt de moeite waard om te lezen.

Jeah, weer een stapje verder (kleintje welliswaar). Bacchus onze kat die mee gaat, is ingeent en gechipt! :) Gelijk ook overlegt met de dierenarts over het verdere proces en de papieren gegeven om te kijken wat zij voor ons kunnen doen. Iig zeiden ze dat je het bloed voor rabies beter naar brussel kunt sturen dan ergens in nederland, want brussel is 1,5 x goedkoper!!!!!!!

Zit ook nog steeds te wachten op geld van mijn vader  :oops: Dat is wat minder, maar goed.. Heb nu alle papieren binnen en die nog niet vertaalde papieren gaan een dezer dagen naar de vertaler (mijn leraar engels zie ik niet meer).. Tja, en dan is het kijken of er een bureau is die ons wil helpen met die verdomde TRA!!

Grtz Tanne  :cool:

Back