Telephone interview.

Jerone

New Member
Goedemiddag iedereen,

Ik heb gisteren een email ontvangen van de ambassade in Berlijn om een telefoon interview aan te vragen. Vanmorgen gebeld en heb voor dinsdag 23 november 10.00 uur een afspraak.

Nu wil ik graag weten wat dit interview precies inhoud.? Twijfelen ze ergens aan of is het gewoon een doublecheck.?

Kan iemand mij wat info geven over hoe zo'n gesprek ongeveer zal gaan lopen.?

Alvast bedankt voor de reactie.

Cheers,

Jerone

Ha Jerone!

Wat ze precies zullen vragen weet ik niet. Wellicht dat je nog eventjes in persoon het e.e.a. moet vertellen over hoe jullie ontmoet hebben en hoe de relatie zich heeft ontwikkeld.

Maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, ik heb wel vaker gehoord dat DIMIA dit doet en vaak valt het allemaal mee!!
Kan een teken zijn dat je visum eraan zit te komen! :)

WauW men,

Dat zou wel helemaal te gek zijn..

Thanks alot for da info Sander.

Ik zal het direct laten weten.

Groetjes,

Jerone.

Ja, ik denkt dat het gewoon 'extra' is.

Als het op ons interview in Berlijn lijkt, dan is het meer een gezellig gesprek dan een interview!! :D

Ik heb ook een brief ontvangen met de datum en tijdstip voor een telefonisch interview. Heeft inmiddels iemand dit ook ondergaan, of Jerone kun jij nog wat toelichten?

Bedankt,
Ivo

Hi Ivo,

Een week voordat ik mijn interview had heb ik de ambassade in Berlijn opgebeld. Ik heb toen gesproken met mijn file manager en dat was echt een gezellig gesprek.

Een week later kreeg ik mijn telefoon interview met dezelfde persoon en toen was het even ietsiepietsie anders. De gezelligheid was ver te zoeken en ik vond het meer op een verhoor lijken dan op een interview.

Persoonlijk schrok :-o ik daar nogal van en had ik een beetje moeite om de vragen te beantwoorden. Wees gewoon goed voorbereid en zorg dat je alle papieren binnen handbereik hebt en je niet om laten praten door de interviewer.

Succes ermee en laat het ons snel weten.  :up:

Cheers,
Jerone

Jerone,

Bedankt voor je reactie.
Kun je ongeveer aangeven welke onderweroen komen aan bod komen? Dan ik me hierop goed voorbereiden.

Alvast bedankt.

Hi Ivo,

Sommige vragen moet je gewoon met ja of nee beantwoorden. Ga je antw. niet uitbreiden, dat werkt niet. Ze vallen je gelijk in de reden en zeggen dat dat niet de vraag was. Als ze met vragen komen als, waarom gaan jullie niet gewoon in Nederland wonen? Zij kan toch ook een visum aanvragen! Wat ga je eigelijk doen in Australia? (werk, wonen waar hoe waarom hoezo etc) En vragen als, geef ons nu is eens een goede reden waarom wij jou een visum zouden verstrekken?

Dit klinkt allemaal niet zo serieus maar de manier waarop ze het vragen en de toon die ze voeren is gewoon niet zo prettig.

Ik denk dat ze je binnen 2 weken na het interview de uitslag zullen geven. En dan zullen ze nog een paar vragen stelllen ter controle.

Maar Ivo, zo hoeft het natuurlijk niet te gaan. Dit is mijn ervaring en elke situatie is anders. Ik wil je natuurlijk geen angstgevoel opleggen.

Heelveel succes :up: met je interview en ik hoor graag wat de uitslag is.

Catch ya later.

Jerone.

[quote author=Jerone link=topic=740.msg19510#msg19510 date=1120081269]
Hi Ivo,

Sommige vragen moet je gewoon met ja of nee beantwoorden. Ga je antw. niet uitbreiden, dat werkt niet. Ze vallen je gelijk in de reden en zeggen dat dat niet de vraag was. Als ze met vragen komen als, waarom gaan jullie niet gewoon in Nederland wonen? Zij kan toch ook een visum aanvragen! Wat ga je eigelijk doen in Australia? (werk, wonen waar hoe waarom hoezo etc) En vragen als, geef ons nu is eens een goede reden waarom wij jou een visum zouden verstrekken?

Dit klinkt allemaal niet zo serieus maar de manier waarop ze het vragen en de toon die ze voeren is gewoon niet zo prettig.

Ik denk dat ze je binnen 2 weken na het interview de uitslag zullen geven. En dan zullen ze nog een paar vragen stelllen ter controle.

Maar Ivo, zo hoeft het natuurlijk niet te gaan. Dit is mijn ervaring en elke situatie is anders. Ik wil je natuurlijk geen angstgevoel opleggen.

Heelveel succes :up: met je interview en ik hoor graag wat de uitslag is.

Catch ya later.

Jerone.
[/quote]

Jeetje, ik hoop gewoon dat jij pech had, en niet alle telefoon interviews zo zijn!!  :-o

Het interview dat wij IN Berlijn hadden was gewoon een gezellig gesprek. En iedereen die ik weet zegt dat...
Hmmmm. theorie: misschien omdat je niet naar Berlijn komt, gaan ze moeilijker doen/strenger zijn voor 2 redenen:
1. je bent blijkbaar niet zo gemotiveerd dat je tijd/geld kunt vrijmaken voor een trip naar Berlijn
2. Je gaat niet omdat je relatie toch niet zo echt is, en het is makkelijker te 'faken' aan de telefoon.

Ach, ik weet niet, is maar een theorie.... en als het wel zo is, is het niet echt eerlijk!!!  :|

Succes Ivo!!!!!!  :)

Jerone,

Ze vuren maar los, ik heb toch niets te faken.

Een van mijn redenen zijn dat ik gewoon bij mijn vriendin wil zijn, zij is homesick en wil graag naar haar familie en vrienden toe maar wij willen wel graag bij elkaar blijven. Het is niet omdat ik nederland wil ontvluchten omdat het hier zo "slecht'' is... en ik daar veel meer kans krijg op een betere toekomst. Mijn ,mischien te nuchtere, gedachte is dat het gras (spreekwoordelijk  :) ) niet groener is aan de overkant. Je zult overal moeten werken voor je brood. En natuurlijk wil ik een keer wat anders doen en zien. Australie is absoluut een bijzonder mooi land waar ik graag zou willen wonen.

Mischien denken jullie, als jullie mijn verhaal lezen,  dat ik het niet verdien, maar zo denk ik erover.

@Simone; Wij hebben de keuze om naar Berlijn te gaan niet gekregen, in onze brief stond dat ik moest opbellen. Ik had het geen probleem gevonden om naar Berlijn af te reizen. Mischien heeft dit wat te maken met het soort Visa.

Bedankt voor jullie reacties.

Nou, het probleem was dat Belinda in juni 2004 weer naar Australia was teruggegaan en pas toen kwamen we op het prachtige idee van heee... waarom ga IK geen visum aanvragen. Dus ja het is idd een beetje met een omweg maar toch relatief snel gegaan. In Juli 2004 begonnen met het verzamelen van documenten. Toen hier en daar naar de panel dokter e.d. en uiteindelijk in September de aanvraag opgestuurd.

Mijn aanvraag was zo verschrikkelijk compleet. Dat mag enige naam hebben! Ik heb er echt alles aangedaan om het zo duidelijk en compleet mogenlijk te maken. Per DHL verstuurd zodat ik online kon opzoeken of er daadwerkelijk voor was getekend. Het enige punt waarop de ambassade ons tegen konden houden was dat Belinda en ik niet 12 maanden hebben samengewoond en dat dus ook niet aan konden tonen. Dus extra info als foto's met familie, vrienden (in beide landen) statutory statements zo compleet mogenlijk invullen (en zelfs een beetje aandikken daar waar het nodig is)

2 weken later had ik een file number en in november had ik het interview. 3 weken na het interview (16/12/04)
gaf / gaven ze uiteindelijk toestemming. Ik had het het geluk dat ik destijds voor een verhuisbedrijf in Den Haag werkte en zo kon ik dus al mijn spullen tegen een redelijke prijs verschepen. Overigens werk ik nu ook weer voor een verhuisbedrijf in Lane Cove NSW maar woon aan de Central Coast.

Nou ja ik weet ook niet waarom jullie hier nu weer mee lastigval. Plotseling stond het op mn scherm..

Cheers,

Jerone

[quote author=Biermans link=topic=740.msg19642#msg19642 date=1120160995]
Jerone,

Ze vuren maar los, ik heb toch niets te faken.

Een van mijn redenen zijn dat ik gewoon bij mijn vriendin wil zijn, zij is homesick en wil graag naar haar familie en vrienden toe maar wij willen wel graag bij elkaar blijven. Het is niet omdat ik nederland wil ontvluchten omdat het hier zo "slecht'' is... en ik daar veel meer kans krijg op een betere toekomst. Mijn ,mischien te nuchtere, gedachte is dat het gras (spreekwoordelijk  :) ) niet groener is aan de overkant. Je zult overal moeten werken voor je brood. En natuurlijk wil ik een keer wat anders doen en zien. Australie is absoluut een bijzonder mooi land waar ik graag zou willen wonen.

Mischien denken jullie, als jullie mijn verhaal lezen,  dat ik het niet verdien, maar zo denk ik erover.

@Simone; Wij hebben de keuze om naar Berlijn te gaan niet gekregen, in onze brief stond dat ik moest opbellen. Ik had het geen probleem gevonden om naar Berlijn af te reizen. Mischien heeft dit wat te maken met het soort Visa.

Bedankt voor jullie reacties.
[/quote]
Je wist dus niet van de schnell procedure...? :)
Dan verzamel je alles, vult alles in, doet de medical en police check, maakt een afspraak in Berlijn, en neemt alles mee.
Maar goed, ik denk dat je er zo ook wel komt!! :)

En Jerone had een lastig persoon aan de telefoon/lastige vragen, maar is er ook doorheen gekomen!

Zo ver ik weet is iedereen die een echte relatie heeft, en het kan bewijzen, er door gekomen.

En volgens mij maakt het niet uit waarom je gaat(en heeft het niks met 'verdienen' te maken), dat hebben ze ons ook helemaal niet gevraagd(wij gingen gewoon voor de lol eigenlijk! Ik heb helemaal geen familie hier(wel nog vrienden, en het voelt wel als thuis, maar goed. Nu komen mijn ouders en broer hier ook wel weer wonen). Ik denk dat Jerone gewoon echt pech had  :x Maar ach, zoals ik zei, hij heeft het visum ook wel gekregen!  :)

Succes nogmaals!!

@Simone,

Ik wist van de schnell procedure maar wij hebben geen haast dus dit is bewust.

@Jerone,

Wij hebben ook een compleet ingevuld dossier ingeleverd met een heleboel foto's waar je U tegen zegt, met vrienden en familie waar wij beide opstaan. Aan bewijzen geen tekort. Wij wonen ongeveer 1,5 jaar samen.

Dus ik ben niet bang dat ik het visum niet krijg.

Vandaag Interview gehad en het viel me 100% mee. Stelde eigenlijk weinig voor, heeft totaal maar iets van 10 minuten geduurd.
Ze vroegen hoe wij elkaar ontmoet hebben, of ik eerder in Australie ben geweest, hoe ik de ouders van mijn vriendin vind  :? , wat mijn ouders ervan vinden,  hoe de woon situatie op dit moment is en dergelijke vragen.
Daarna vroeg ze mij of ik het passpoort kon opsturen, ik als een schaap; "waarom?", waarop zij reageerde; om je Visum in te doen!

:-D :up: :-D :up: :-D :up: :-D :up: :-D

Van Mij    :congrats:  en nu begint het pas.

Veel suc6 met je nieuw begin.  :up:

Gr Ineke.

Geweldig!! Gefeliciteerd!!!
:dancing: :dancing: :dancing: :dancing: :dancing: :dancing:

Back