The K.C's in Pine Rivers (QLD)

KC

Member
Hallo allemaal,

Laat ik ook maar eens een update van onze stand van zaken geven. Ik kwam tenslotte met het idee om hiervoor een apart onderwerp van te maken.

We hebben ondertussen ons huis verkocht en we hebben tot 14 februari ( :!:  Ja Ja, Valentijnsdag) de tijd om andere woonruimte te vinden. Waar zal ons nieuw onderkomen staan: in Nederland of Australië?

En wat maken we het ons toch moeilijk. We zijn afgelopen vrijdag voor de tweede keer een huis in NL wezen kijken. En ook nu hadden we zoiets van: dit is het type woning waar we ons thuis kunnen voelen. Maar ja, Australië blijft trekken. Verhuizen naar deze plaats is eigenlijk voor ons mini-emigreren, want het ligt ruim een half uur van Nijmegen. In dit dorp kennen we niemand en familie en vrienden wonen toch in de buurt van Arnhem. Het enige verschil met emigreren naar Oz is dat het niet zo ver weg is.... En we hebben op dit moment de zekerheid dat we beide een baan hebben natuurlijk. Want werk is toch het woordje waar het om draait. Kan ik in Oz als bijna 42-jarige (met een middelbare opleiding en werk op de financiele administratie) aan werk komen, maakt niet uit wat voor werk? Dat zal zeker niet eenvoudig zijn. Kunnen we die stress aan. We nemen best wel een aardig zakcentje mee waar we makkelijk een jaar zonder werk mee rond kunnen komen (denken we). Als we niet gaan emigreren en we gaan weer met vakantie naar Oz, zullen we ons dan gaan afvragen: wat zijn we stom geweest? Als we gaan emigreren, gaan we ons dan afvragen: O jee, wat hebben we gedaan, waren we maar in Nederland gebleven.

Kortom, we hebben al heel wat slapeloze nachten achter de rug. En ondertussen begint toch ook de tijd te dringen. En wat is nu de beslissing? Ik heb zojuist afspraken gemaakt voor de medische keuringen die nodig zijn voor de aanvraag van het visum. En ja, dat houdt dus in dat we ons gaan richten op een nieuw leven in Australië. En voelen we ons nu opgelucht? Niet echt want er komt nu een hele hoop stress op ons af, zoals: hoe zal mijn moeder reageren....... En dan heb ik het niet eens over het inpakken!

Ach, laten we eerst maar eens zien of ik door de medische keuring kom.....

Groetjes van KC

Hey KC,
Wat spannend voor jullie... Ik kan me voorstellen dat het ontzettend moeilijk. Wij hebben ons huis zo goed als verhuurd en ik moet eerlijk toegeven dat ik af en toe last heb van panic attacks! Maar ja...
Zal er wel bij horen... Veel succes en houd ons op de hoogte.

Claire

Thanks Claire......

Ik wilde trouwens een afspraak maken voor de Medicals in Zwolle maar daar kon ik pas 9 december :!: terecht! Dus nu is het in Utrecht. Wel verdeeld over 2 dagen maar nu heb ik eind oktober de Medicals gehad.

Donderdag ga ik naar het gemeentehuis voor mijn VOG. Ben benieuwd of dat zomaar gaat lukken!

Dan even afwachten wanneer ik de spullen thuis heb voordat er een afspraak met Berlijn kan worden gemaakt!

Enige punt is toch onverwachts de verkoop van ons huis. Ik kreeg nl. zojuist een telefoontje van onze makelaar: De kopers hebben problemen met het rondkrijgen van hun financiering. En dat terwijl gisteren het huis is getaxeerd voor die financiering. Ze hadden de tijd tot 11 oktober maar hebben nu een week extra om e.e.a. te regelen. Lukt dat dus niet voor 18 oktober dan gaat de deal niet door en kan de 'verkocht' sticker weer van het bord!

KC

KC said:
Thanks Claire......

Ik wilde trouwens een afspraak maken voor de Medicals in Zwolle maar daar kon ik pas 9 december :!: terecht! Dus nu is het in Utrecht. Wel verdeeld over 2 dagen maar nu heb ik eind oktober de Medicals gehad.

Donderdag ga ik naar het gemeentehuis voor mijn VOG. Ben benieuwd of dat zomaar gaat lukken!

Dan even afwachten wanneer ik de spullen thuis heb voordat er een afspraak met Berlijn kan worden gemaakt!

Enige punt is toch onverwachts de verkoop van ons huis. Ik kreeg nl. zojuist een telefoontje van onze makelaar: De kopers hebben problemen met het rondkrijgen van hun financiering. En dat terwijl gisteren het huis is getaxeerd voor die financiering. Ze hadden de tijd tot 11 oktober maar hebben nu een week extra om e.e.a. te regelen. Lukt dat dus niet voor 18 oktober dan gaat de deal niet door en kan de 'verkocht' sticker weer van het bord!

KC

Daar zul je wel aardig ziek van zijn. :evil: Wij hebben het huis wel verkocht maar we krijgen steeds kopiebrieven van de notaris aan de kopers met het verzoek om de 10% borg te storten. Dat hebben ze nog steeds niet gedaan en 1 november is de overdracht.

Huren.... dat kan ook :roll:

Nou Jeroen-1, ik hoop dat het met jullie huisverkoop goed blijft gaan.

:arrow: Inmiddels wel gisteren (07 okt 2004) mijn VOG aangevraagd.
Van de site http://www.justitie.nl/publiek/criminaliteit_en_preventie/vog/index.asp het aanvraagformulier gedownload en ingevuld. Op het gedeelte wat de Ambassade eigenlijk moest invullen heb ik gewoon het adres van Berlijn opgeschreven. Van de http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/47p.pdf site het forumulier 47P gedownload. Met deze beide formulieren en mijn paspoort naar het gemeentehuis. Geen echte problemen gehad. De ambtenaar moest ook een naam van een contactpersoon van de Ambassade invullen en toen heeft hij maar opgeschreven: de Ambassadeur. :) Zou ik nou een voorkeursbehandeling krijgen :wink:

:arrow: Het volgende puntje op de agenda is de rontgenfoto, te maken bij de GGD in Utrecht. Die staat gepland op 14 oktober. Ik dacht: dat is makkelijk, de GGD zit aan het Jaarbeursplein, dus ik ga lekker met de trein. Organiseren ze juist op de 14e een staking bij het openbaar vervoer :evil: :evil: :evil: :evil: Heb ik weer.......

KC

Hoi KC,
mag ik vragen waarom jullie je huis al verkocht hadden voor jullie wisten of jullie wel naar Autsrlie kunnen? Ik lees dat veel mensen dat doen. Wij durven het niet, stel dat er iets mis gaat, zit je mooi zonder huis!
Wij gaan het na de medicals doen. Een nadeel in ons stukje straat is dat er al 2 huizen te koop staan, dan lijkt het net of er iets mis is met de straat! Voordeel: die huizen zijn te duur en een is totaal uitgewoont, de ander zonder verwarming en dubbele beglazing, dan zou je zeggen dat ons huis mooi gaat opvallen.
Groetjes,
Amulya

Hoi Amulya,

Ik ga voor een spouse-visum. Omdat ik al een aantal jaren getrouwd ben en onze dochter ouder is dan 2 jaar is de kans heel klein dat ik het visum niet zal krijgen. En aangezien we zowieso weg willen uit onze huidige woning hebben we het te koop gezet. Komen we in tijdnood dan is het scenario: meubels opslaan en ergen gehuurd gaan zitten.

We heeft ons trouwens verbaasd dat we ons huis zo snel verkocht hebben hoor. We hadden gedacht dat het wel een tijdje zou gaan duren. Maar ja, zo zie je maar. Je hebt maar 1 koper nodig. We hopen alleen dat ze de hypotheek rond kunnen krijgen anders kunnen we weer opnieuw beginnen.... :?

KC

Zo, net terug uit Utrecht. Nou, het was een schitterende "reis"! Om 1/2 9 reed ik weg uit Nijmegen en om 10.45 uur liep ik bij de GGD in Utrecht naar binnen. Op tijd dus voor m'n afspraak van 11.00 uur maar weer pech: 1 van de dokters was ziek en bijna iedereen kwam ondanks de staking op tijd voor hun afspraak.
In ieder geval, de foto heb ik en alles ziet er piek fijn uit. Wel weer kassa, EURO 43 voor dit bezoekje......

De terugreis verliep prima! binnen 50 minuutjes was ik weer thuis!

Volgende punt op de agenda is het bezoekje aan de arts: 26 oktober.

KC

Nou, dat is weer een vinkje op je lijst, bij ons (Breda) is de foto goedkoper trouwens: 37,50 p.p.!

Van de medische keuring gaan we 85 euro p.p. lichter worden, het mocht ook duurder (ong. 125 euro) als we een officiële rekening wilden. Maar met een gewoon bonnetje en cash werd het dus een stuk goedkoper. 8)

Voor het bloedprikken weet ik het eigenlijk niet...

Kc, ik las jou verhaal over de medicals. Jij hebt dus geen formulier aangevraagd bij de ambassade zelf voor het VOG, alleen die 2 formulieren ingevuld?

En nog een vraag, het klopt toch dat de datum op het VOG en je medical de datum is die ze aanhouden om uit te rekenen wanneer je uiterlijk je moet aanmelden met visum in australie? Precies een jaar later? klopt dit?
Als dat zo is, welke datum nemen ze dan, die van je medical of van de VOG, of een gemiddelde of zo?

Iris

Hoi Iris,

Ja, klopt. Voor het aanvragen van het VOG heb ik niks bij de Ambassade aangevraagd. Alleen het formulier van Jusititie ingevuld en het gedownloade formulier 47P. Hierop hoefde ik trouwens niets op in te vullen. Hierop staat alleen te lezen dat het VOG nodig is voor het aanvragen van het visum en dat was voldoende.

Ze houden inderdaad dat jaar aan dus ik denk in mijn geval dat het waarschijnlijk 14 oktober 2005 zal gaan worden omdat dat de datum is dat mijn rontgenfoto is gemaakt. Omdat de foto maar een jaar geldig is, vandaar Dus geen gemiddelde of zo.

Groetjes

KC

dank je voor de snelle reactie. ik ga de formulieren meteen uitprinten, dan ga ik meteen aan de slag.

wanneer verwacht je je visum?

groetjes Iris

Vandaag lag de VOG op de deurmat en afgelopen dinsdag ben ik medisch gekeurd. Nu wachten wanneer de postbode met de enveloppe van de dokter bij ons aan de deur komt.......

KC

KC said:
Vandaag lag de VOG op de deurmat en afgelopen dinsdag ben ik medisch gekeurd. Nu wachten wanneer de postbode met de enveloppe van de dokter bij ons aan de deur komt.......
KC

Kijk, dat begint de goede kant op te gaan ! :)

En zijn jullie er al uit gekomen wat betreft het maken van de keuze om definitief naar Australie te gaan ? :?

Greets,

Ingrid.

Aussielover said:
En zijn jullie er al uit gekomen wat betreft het maken van de keuze om definitief naar Australie te gaan ? :?

Greets,

Ingrid.

Nee....... we staan eigenlijk met 1 voet in NL en met 1 voet in Oz. We weten alleen nog niet waar ze bijelkaar komen. We zijn echt huiverig dat we geen baan zullen vinden. En die heb je dus wel nodig als je je dochter een goede opvoeding wil geven.

"leena said:
:D Recht zo die gaat hè! Hoe is het afgelopen met het huis"]

Ja hoor, de verkoop is rond. De kopers zijn zelfs al bij ons op bezoek geweest. Aardige mensen. Ze hebben zelfs al aangegeven dat mochten we wat meer tijd nodig hebben om eea rond te krijgen, dan willen ze daar wel aan meewerken....

En ik zie dat ik helemaal vergeten ben te melden dat de aangetekende brief van de dokter afgelopen dinsdag bij ons is bezorgd! Dus eigenlijk kunnen we een afspraak gaan maken in Berlijn......

KC

Hi KC!

Ja, werk blijft lastig natuurlijk.
Je zou het visum kunnen aanvragen, wat, als je het eenmaal hebt, ook makkelijker maakt om een baan te zoeken. En je kan je dan natuurlijk nog steeds bedenken.
Andere mogelijk is om voor een 'vakantie' naar Oz te gaan, maar dan op banen jacht te gaan... Dan merk je natuurlijk echt hoe makkelijk/moeilijk het is om een baan te vinden. Vind je een baan dan ga je terug naar NL om alle zaakjes af te ronden om vervolgens te emigreren, vind je geen baan dan ga je gewoon terug naar NL.

Maar ja, allemaal makkelijker gezegd dan gedaan....

Hoi Sander, wat aardig dat je zo met ons meedenkt.....

Ondertussen hebben we alvast een verhuisbedrijf laten komen voor een offerte. Allied Varenkamp is vanmiddag langs geweest.... Schriftelijke offerte volgt binnenkort. Ben benieuwd hoeveel €€€€ er onder de streep komen te staan..... 8)

KC

KC said:
Ondertussen hebben we alvast een verhuisbedrijf laten komen voor een offerte. Allied Varenkamp is vanmiddag langs geweest.... Schriftelijke offerte volgt binnenkort. Ben benieuwd hoeveel €€€€ er onder de streep komen te staan..... 8)
KC

Ja, daar moet ik binnenkort ook achteraan...leuke kostenpost :?

Afspraak met Berlijn is gemaakt: 18 november is het uur van de waarheid voor ons........ Spannend! Moet alleen nog wat (gecertificeerde) kopietjes maken en er moet hier en daar nog een vraag worden beantwoord van het aanvraagformulier. Dus we zijn er zo goed als klaar voor!

Oeps, moet nog een hotel regelen voor die dagen.....

KC

Back