Afgelopen vrijdag hadden nog niets gehoord uit Berlijn, omtrent de Descent verklaring voor onze dochter. Het is nu 4 weken geleden dat we in Berlijn waren en het aanvraagformulier persoonlijk hebben afgegeven. Toen werd gezegd: het duurt 2 tot 3 weken. Een extra weekje gewacht, dus maar eventjes bellen met Berlijn hoe dat nu zit.... We moeten werken vandaag dus er wordt vanuit kantoor gebeld (aardig van de baas :mrgreen: )
- Berlijn: Ja, ik zie op de computer dat u een aanvraag heeft ingediend. Ik ga even opzoeken wanneer men hier verwacht dat deze in behandeling wordt genomen...
- Nijmegen: Pffff, dat is dan een geluk, de aanvraag is niet zoek....
- Berlijn: gevonden! De datum dat we uw aanvraag zullen gaan behandelen is 31 januari 2005!
- Nijmegen: die valt eventjes stil :-o :-o Pardon? U zegt????
- Berlijn: 31 januari 2005.
- Nijmegen: Dan had ik het goed gehoord! Wat is er gebeurd met: 2 tot 3 weken????? Want dit komt helemaal niet goed uit! We moeten daarna nog een paspoort aan gaan vragen wat ongeveer 3 weken duurt! We moeten onze vlucht nog boeken maar willen dan wel zeker zijn dat alle papieren in orde zijn! En we willen begin maart weg! Kan dit niet eerder????
- Berlijn: Helaas niet. Rond de feestdagen zijn er nu eenmaal veel visumaanvragen en die gaan voor Descent verklaringen! Maar u kunt alvast het paspoort-aanvraagformulier naar de Ambassade in Den Haag sturen. Die zal dan contact met ons opnemen en dan zullen wij hen uitleggen dat die verklaring wel goed zit.
- Nijmegen: :x :x :x :x :x :x Bedankt Berlijn! :x :x :x :x :x CENSUUR nadat wij de haak hadden neergelegd :|
Toen gebeld naar Den Haag:
Den Haag: Nee, wij nemen geen paspoort aanvraag in behandeling zonder dat u een orgineel Descent verklaring kunt overleggen. Telefoontjes of faxen uit Berlijn zijn niet geldig!
Nijmegen: kunt u niet zorgen voor versnelling???
Den Haag: helaas.... ik heb wel de rechtstreekse telefoonnummers van diegene die de descentverklaringen behandelen. Ik stel voor om te wachten tot de eerste week van het nieuwe jaar. Heeft u nog niets uit Berlijn, bel hen dan op
Nijmegen: kan onze dochter eventueel op een toeristenvisum Australie binnenkomen?
Den Haag: Nee, toeristenvisum wordt niet afgegeven bij een enkele reis. Wel vreemd hoor! U krijgt binnen 4 uur een PR-visum en uw dochter die eigenlijk zonder problemen zo'n verklaring kan krijgen, zeker omdat ze pas 2 jaar is, moet nu zeer lang wachten! Dit terwijl het eigenlijke een 'druk op de knop' behandeling voor Berlijn is!
Nijmegen: bedankt voor uw info! :?
Jullie begrijpen, we waren gisterenmiddag niet onder de indruk van Berlijn, helemaal niet! :cry:
Vanmorgen in Nijmegen: we zien opeens een rood lampje branden op onze telefoon. Hé, een voicemail bericht! Even afluisteren hoor!
- Bericht ontvangen: vrijdag om 16.38 uur
- - - Hé, vreemd dat dat rode lampje gisteren niet is opgevallen! Wie zou ons gebeld hebben????
- Hallo, dit is de Australische ambassade uit Berlijn. Wij hebben zojuist een Descentverklaring voor uw dochter afgegeven. Deze zal volgende week per aangetekende post richting Nijmegen worden gestuurd.....
:-D :-D :-D Hm, ze zijn even wakkergeschud daar in Berlijn! Waarom moest dat nu zo gebeuren! In ieder geval is ons weekend weer helemaal goed begonnen en kunnen we verder met plannen maken! We hopen dat de brief deze week nog komt en proberen maandag een afspraak te maken in Den Haag.
KC