Hoi,
Zo heb ook ff tijd om wat te k(r)abbelen. :grin:
Die avatar van lazy rooster is wishfull thinking want de laaste tijd is een vrij weekend iets heel speciaals voor mij. Er gaat weer een nieuwe fase van onze droom beginnen volgende maand met de koop van onze hobbyfarm.
De droom was een hide-away op Tasmania groot genoeg om zonder hekkies (worden hier toch alleen maar weggevreten door white-ants) lekker van de natuur te genieten en de mogelijkheid om toch ergens genoeg geld te verdienen zonder een beroemde schrijver of acteur te zijn ofzo. Na dagenlang op internet zoeken naar zo'n plekkie op Tassie kwamen we er achter dat het hier aan de mid-north coast van NSW net ff een stukkie inland eigenlijk net zo duur en zelfs goedkoper is dan Tassie. Hobbyfarms van 10 tot 15 Ha zijn in het achterland van Kempsey redelijk normaal. In Tassie zijn het plekkies van een paar acres of enorme stukken grond van 100 of 150 Ha meer voor boerenbedrijven en toch wel behoorlijk geprijsd.
Begin ook steeds meer dit stukkie Slim Dusty Country van Australia te waarderen. Kar wat af met mijn Ford stationbakkie op LPG (is hier nu aus$ 0.82 per liter). De auto ziet er nu ff niet uit na dagenlange regenval en dirt roads. Hier zijn gelukkig geen files en rijden hier is nog een avontuur. Laatst weer een boom op de weg. Van het mooie Scotts Head huppakee deels over binnenwegen op naar Bellbrook. Vorige week nog naar de vaak bezongen - Pub with no beer - geweest voor een storing in Taylors Arm.
We hebben dus een hobbyfarm gekocht:
http://www.kempseyrealestate.com.au/properties.php?id=2212132&im=&vtour=n
en dat dik onder de aus$250k (= net onder de 125000 in euros nu). Wel een hoop te doen aan achterstallig onderhoud aan de 2 watertanks en het septic system maar we gaan het langzaam maar zeker weer tippie toppie maken. Er is een mooi uitzicht tussen de bomen door op de heuvels die aan de andere oever van de Macleay River liggen. Met twee grote vijvers en een oppervlakte net onder de 100000m2 op 12 minuten van mijn dichtsbijzijnde grote club/klant is niet verkeerd. De kunst om in dit of zo'n gebied te wonen is om eerst een baan te vinden natuurlijk. In de grote steden kun je goed verdienen maar met 100k aan salaris kun je nog geen hobbyfarm kopen op redelijke afstand van de big five steden tenzij je een paar eurotonnen meebrengt natuurlijk.
Moet zeggen toen we in Juli 2007 tot dit avontuur besloten is alles wel snel gegaan. De rollercoaster is van onderste boven en meerdere loopings nu weer op het rechte stuk aan het uitrijden. Was wel gaaf om weer te doen.
Het wireless internet van Optus werkt tot nu toe redelijk. Zitten alweer een paar maanden op 3G op 2100Mhz hier in South West Rocks na een maandje GPRS wat tergent langzaam kan zijn. Optus rolt voor december 3G uit over 98% van de aussi bevolking en zijn nog niet half de prijs van Telstra. Hier is alles al versneld ver voor de beoogde datum dus. Internet is geweldig voor snel marktonderzoek naar alles wat je maar wilt dus onmisbaar! Op de nieuwe plek zou er nu al Optus 3G via de 900Mhz moeten zijn dus ons abonnement kan gewoon verder daar. Heb al een broomstick (= vette antenne) en repeater gekocht ook voor mijn PDA van het werk die op GPRS van Telstra werkt en thuis ook moet kunnen zenden en ontvangen natuurlijk.
ZIE DIT NIET ALS RECLAME VOOR WAT DAN OOK!
Hier volgt nog meer technisch ge-auweho...
Wordt wel weer ff hobby-en om alles aan de praat te krijgen maar ook deel van de uitdaging. 3G router van D-link werkt ook prima met een 3G USB modem dus de hele family kan internetten. Mijn Linksys 3G router had geen USB aansluiting dus achteraf toch niet zo'n goed idee om al van Nederland mee te brengen zelf na kraken van dit Vodafone kreng met Open WRT werkte hij nog niet lekker met de datacard van Optus. Mijn gekraakte Vodafone USB modem Huawei-E270 uit Hong Kong werkt nu toppie met Optus op de DIR-451 router van D-Link. Was ff puzzelen en na flink gevloek en getier is het nu helemaal oke. Blijft toch raar dat een 100% betaald pre-paid modem uit Hong Kong niet zonder kraken via een andere provider werkt. Vodafone heeft de boel helemaal opslot en geen goede dekking buiten de grote steden downunder.
...sorry genoeg technisch ge-neel gehad nu.
De meiden kunnen zo op de schoolbus stappen bovenaan bij de dirt road en moeten een half uurtje naar/van school. Met de auto iets meer dan 10 minuten maar veel kinderen worden natuurlijk opgehaald tijdens de rit. Hun hond en de kat staan al maandenlang bovenaan de lijst en we kunnen onze "schuld/belofte" eindelijk inlossen. De old folks zijn ook enorme dierenvrienden natuurlijk. De hond geeft ook wel een veiliger gevoel in de outback natuurlijk en de geur schijnt de possums en kangaroos bij de veggie garden weg te houden. Al wordt de helft van de (groene) tomaten al door kakatoo-achtige geraust is ons verteld. Wel jammer dat de wallabies dan waarschijnlijk ook niet dicht rond het huis hoppen.
Tjeemig wat een verhaal.... Nou dat was het dan weer voor een paar maanden van mij. Lees meestal alleen ff alle verhaallijnen vluchtig. All the best voor alle die-hard XP's
Groetjes Steef
Zal ook effe mijn stukkie erbij schrijven want hij vergeet wel even te vermelden dat ik straks het klus en poetskonijn wordt. Jaja om te beginnen moet de buitenkant van het huis helemaal schoongemaakt worden. Ik met mijn spinnenfobie, sta straks wel met mijn ragebol (die je 2 meter kan uitschuiven) de enge spinnenwebben met inhoud van de muren aan het wegraggen. brrrrrr. Verder ga ik me bezighouden met het schilderwerk. En Steef houd zich bezig met de technische dingen. Als het goed is lopen we elkaar dan niet in de weg en kunnen we lekker opschieten. We hebben er in iedergeval zin in. En hopen natuurlijk ook een leuke hond en kat te vinden. Het liefst willen we ze van de RSPCA halen. De meiden zitten bijna dagelijks op de website van de RSPCA te kijken.
Verder hoop ik ook een baantje te vinden na de vakantie (ben nu wel weer toe aan werken), maar eerst maar klussen en op zoek naar een autootje. Zonder auto kom je niet ver hier, aangezien er nauwelijks openbaar vervoer is in deze omgeving. En de afstand is net even te ver voor de fiets en ik vind het ook niet echt een veilige route. Hier in SWR fiets ik bijna dagelijks, wel lekker hoor. Ik maak op ons land wel een leuke mountainbike pad :grin: kom ik toch nog aan mijn trekken :lol:.
Zo jullie zijn weer helemaal op de hoogte.
Groetjes,
Moon