The roosters - 42Move Downunder

Hoi Allemaal,

Bedankt voor de reacties!

Zo we zitten nog even in Hong Kong te wachten. Goede vlucht gehad met de KLM vanaf Amsterdam maar nu het laatste stuk nog waarschijnlijk met Qantas. We hebben de ochtendvlucht op een kwartier gemist dus nu met die meiden de hele dag op Hong Kong Airport. Nog even en we zijn in Australia. Jippie !!! :lol:
Heb maar effe internet dus hou het kort.

Tot downunder...

Groetjes The Roosters
 
Dat je aan ons denkt terwijl je in Hong Kong zit te wachten op je vlucht. Lief hoor.

Nog eventjes en jullie zijn er. Succes met de laatste kilometer(tjes).


Groetjes Mariette
 
Nou Roostertjes,

Welkom in Oz, ik neem aan dat jullie nu toch wel geland zijn.
Ben benieuwd hoe alles is verlopen.

Mariette
 
:lol: Hallo allemaal,

Zo nou we zijn er hoor !!

Heb ff geduurd voordat we wat online konden zetten. Zonder dat mijn vader wist dat we onderweg waren van Hong Kong stond hij zondagmorgen 18 mei al te wachten op Kingsford Smith in Sydney. We konden op de valreep met Virgin mee en hadden geen tijd meer om zo snel te bellen. We dachten maar een dagje in Sydney blijven dan. Supertop en hij had ook een aanhanger geregeld voor alle koffers (4x) en tassen. Hij was wel zichtbaar zeer moe en ik voelde wel erg schuldig 4 weken na zijn hartinfarct maar hij was zeer happy ons allemaal eindelijk te zien.

We huren nu het (weekend) huis van mijn broer en zijn vriendin in Sanctuary Point en het is hier super vlakbij mijn Pa. Die meiden zijn ondanks het winterweer bijna elke dag aan het water. De mooiste stranden ter wereld zijn hier ook vlakbij en we mogen zolang een familie auto gebruiken. Alles supertop natuurlijk. Nu nog mijn contract tekenen en dan gaat de hele zooi 700 km naar het noorden. Hopelijk gaat dat ook allemaal zoals we het hebben voorbereid. We zijn bofkonten tot nu toe. Alleen wireless internet zonder inkomen ging ff niet door zoals we ons hadden voorgesteld.

Af en foe bij mijn vader via de telefoonlijn een beetje updaten dan maar. Kunnen helaas weinig over de andere XP-diters lezen dan maar iedereen het beste en groetjes. Hebben snel weer onze eigen aansluiting hopelijk.

Greetz The Roosters  :up:
 
Hi allemaal,

Poeh het heeft even geduurd maar we zijn nu in South West Rocks aangekomen. Steef is al druk aan het werk en de kinderen gaan al naar school. en ik ik zit te relaxen en te genieten van de schitterende omgeving hier. We wonen 10 min lopen van een prachtig strand kijken uit op een bergje wat wil je nog meer. haha ik ben in het paradijs beland. We hebben een leuk huisje gevonden waar we volgende week in kunnen. Ik moet zeggen ik heb er totaal geen spijt van dat ik hier terecht ben gekomen. Moet alleen een half uur heen en een half uur terug lopen om mijn boodschappen te doen, haha maar dat is wel weer goed voor de conditie en gewicht. Steef heeft een auto van de zaak en ik straks de fiets. Alles is zover weg he, de eerste grote stad is Port Macquarie of Coffs Habour, we zitten er precies tussen in. Jessica en Amy gaan lekker op school ze krijgen 3x in de week extra engelse les dus dat zal wel snel gaan. Ze hebben al wat vriendinnetjes dat motiveert ook wel om snel engels te leren.

Tot zover een kort berichtje van onze kant.
Groetjes.
Moon
 
Hello XP-ers,

He he eindelijk weer online. Zonder salarisstrook kunt u geen internet aanvragen was het antwoord van Vodafone in de winkel. Ehhh en als we 2 jaar (!) vooruit betalen voor het 2 jarig wireless abonnement... Sorry mijnheer dat kan niet want u kunt ook meer dan de 5 Gb usage per maand gebruiken en dan moet u bijbetalen...tuehhhhh. Nou ja dan eerst maar proberen die baan te krijgen. Hoe ga je dagelijks op internet naar banen zoeken als je geen aansluiting hebt. Moet je elke dag naar het cafe of de bieb/centrelink maar daar zit je nou niet echt op je gemak. Uiteindelijk is het maar goed dat Vodafone niet doorging omdat hier in South West Rocks niënte Vodafone ontvangst is behalve op heuvels en dan nog maar 1 lullig streepje. GSM/GPRS zou hier volgens hun coveragemap moeten zijn maar de praktijk is anders. Gelukkig zijn Optus en Telstra(super duur) hier wel wireless goed te ontvangen alleen gaat Optus pas einde dit jaar naar 3G in SWRocks. Bij Optus konden wij uiteindelijk met onze nederlandse creditkaart wel een aansluiting krijgen al was er wel weer een probleem met het in ontvangst nemen van het pakketje door mijn vaders adres op mijn australische rijbewijs. Maar ja na vele telefoontjes naar Optus kreeg ik het pakketje toch van het koeriersbedrijf.

Maar ja opstartproblemen zijn er altijd natuurlijk. Toch is internet bij het zoeken naar een baan wel noodzakelijk is onze praktijk. Wel iets om over na te denken als je niet in de grote steden zit waar je op vele plaatsen op internet kan. Bankzaken en allerlei zooi afhandelen in Nederland gaat ook allemaal over het net tegenwoordig.

Qua omgeving is het hier super. Ver weg van de grote steden al groeit SW Rocks in de zomer van 4 naar tegen de 20 duizend mensen. Het uitzicht vanaf het vuurtorentje is fantastisch en de BBQ's staan vlakbij klaar voor gebruik al vermoedden we geen plek te vinden gedurende vakantietijd natuurlijk. Gelukkig hebben we de rest van het jaar voor een leuke dag.

Nou dat was het ff voor nou. Leuk dat ik al jullie verhalen ook weer kan lezen.

Groetjes Steef 
 
Hi Moon, fijn dat het een beetje begint te lopen, Heeft altijd wel wat tijd nodig.
Het is maar goed dat we dus niet eerder al bij jullie aangekomen zijn.
We zijn 8 Juni vertrokken van Surfers Paradise richting Sydney en hebben een overnachting gehad in Port Macquarie, wat ik echt machtig mooi vind.
Daar zullen we nog wel eens opduiken en tegen die tijd laat ik het wel weten en wip ik bij jullie aan. Als jullie tenminste niet eerder al weer zijn verkast.  :roll:
Of is dit wel ongeveer waar jullie willen blijven?

Succes met het warm lopen, settelen en de rest.

Groetjes, Mariette
 
Jullie hebben inderdaad een zeer gezellig stadje uitgezocht met mooie stranden !!!
Succes met alles  :up:

Groetjes Jolanda
 
Hoi,

Zo heb ook ff tijd om wat te k(r)abbelen. :grin:
Die avatar van lazy rooster is wishfull thinking want de laaste tijd is een vrij weekend iets heel speciaals voor mij. Er gaat weer een nieuwe fase van onze droom beginnen volgende maand met de koop van onze hobbyfarm.

De droom was een hide-away op Tasmania groot genoeg om zonder hekkies (worden hier toch alleen maar weggevreten door white-ants) lekker van de natuur te genieten en de mogelijkheid om toch ergens genoeg geld te verdienen zonder een beroemde schrijver of acteur te zijn ofzo. Na dagenlang op internet zoeken naar zo'n plekkie op Tassie kwamen we er achter dat het hier aan de mid-north coast van NSW net ff een stukkie inland eigenlijk net zo duur en zelfs goedkoper is dan Tassie. Hobbyfarms van 10 tot 15 Ha zijn in het achterland van Kempsey redelijk normaal. In Tassie zijn het plekkies van een paar acres of enorme stukken grond van 100 of 150 Ha meer voor boerenbedrijven en toch wel behoorlijk geprijsd.

Begin ook steeds meer dit stukkie Slim Dusty Country van Australia te waarderen. Kar wat af met mijn Ford stationbakkie op LPG (is hier nu aus$ 0.82 per liter). De auto ziet er nu ff niet uit na dagenlange regenval en dirt roads. Hier zijn gelukkig geen files en rijden hier is nog een avontuur. Laatst weer een boom op de weg.  Van het mooie Scotts Head huppakee deels over binnenwegen op naar Bellbrook. Vorige week nog naar de vaak bezongen - Pub with no beer - geweest voor een storing in Taylors Arm.

We hebben dus een hobbyfarm gekocht:
http://www.kempseyrealestate.com.au/properties.php?id=2212132&im=&vtour=n
en dat dik onder de aus$250k (= net onder de 125000 in euros nu). Wel een hoop te doen aan achterstallig onderhoud aan de 2 watertanks en het septic system maar we gaan het langzaam maar zeker weer tippie toppie maken. Er is een mooi uitzicht tussen de bomen door op de heuvels die aan de andere oever van de Macleay River liggen. Met twee grote vijvers en een oppervlakte net onder de 100000m2 op 12 minuten van mijn dichtsbijzijnde grote club/klant is niet verkeerd. De kunst om in dit of zo'n gebied te wonen is om eerst een baan te vinden natuurlijk. In de grote steden kun je goed verdienen maar met 100k  aan salaris kun je nog geen hobbyfarm kopen op redelijke afstand van de big five steden tenzij je een paar eurotonnen meebrengt natuurlijk.

Moet zeggen toen we in Juli 2007 tot dit avontuur besloten is alles wel snel gegaan. De rollercoaster is van onderste boven en meerdere loopings nu weer op het rechte stuk aan het uitrijden. Was wel gaaf om weer te doen.

Het wireless internet van Optus werkt tot nu toe redelijk. Zitten alweer een paar maanden op 3G op 2100Mhz hier in South West Rocks na een maandje GPRS wat tergent langzaam kan zijn. Optus rolt voor december 3G uit over 98% van de aussi bevolking en zijn nog niet half de prijs van Telstra. Hier is alles al versneld ver voor de beoogde datum dus. Internet is geweldig voor snel marktonderzoek naar alles wat je maar wilt dus onmisbaar! Op de nieuwe plek zou er nu al Optus 3G via de 900Mhz moeten zijn dus ons abonnement kan gewoon verder daar. Heb al een broomstick (= vette antenne) en repeater gekocht ook voor mijn PDA van het werk die op GPRS van Telstra werkt en thuis ook moet kunnen zenden en ontvangen natuurlijk.

ZIE DIT NIET ALS RECLAME VOOR WAT DAN OOK!
Hier volgt nog meer technisch ge-auweho...
Wordt wel weer ff hobby-en om alles aan de praat te krijgen maar ook deel van de uitdaging. 3G router van D-link werkt ook prima met een 3G USB modem dus de hele family kan internetten. Mijn Linksys 3G router had geen USB aansluiting dus achteraf toch niet zo'n goed idee om al van Nederland mee te brengen zelf na kraken van dit Vodafone kreng met Open WRT werkte hij nog niet lekker met de datacard van Optus. Mijn gekraakte Vodafone USB modem Huawei-E270 uit Hong Kong werkt nu toppie met Optus op de DIR-451 router van D-Link. Was ff puzzelen en na flink gevloek en getier is het nu helemaal oke. Blijft toch raar dat een 100% betaald pre-paid modem uit Hong Kong niet zonder kraken via een andere provider werkt. Vodafone heeft de boel helemaal opslot en geen goede dekking buiten de grote steden downunder.
...sorry genoeg technisch ge-neel gehad nu.

De meiden kunnen zo op de schoolbus stappen bovenaan bij de dirt road en moeten een half uurtje naar/van school. Met de auto iets meer dan 10 minuten maar veel kinderen worden natuurlijk opgehaald tijdens de rit. Hun hond en de kat staan al maandenlang bovenaan de lijst en we kunnen onze "schuld/belofte" eindelijk inlossen. De old folks zijn ook enorme dierenvrienden natuurlijk. De hond geeft ook wel een veiliger gevoel in de outback natuurlijk en de geur schijnt de possums en kangaroos bij de veggie garden weg te houden. Al wordt de helft van de (groene) tomaten al door kakatoo-achtige geraust is ons verteld. Wel jammer dat de wallabies dan waarschijnlijk ook niet dicht rond het huis hoppen.

Tjeemig wat een verhaal.... Nou dat was het dan weer voor een paar maanden van mij. Lees meestal alleen ff alle verhaallijnen vluchtig. All the best voor alle die-hard XP's  :up:


Groetjes Steef


Zal ook effe mijn stukkie erbij schrijven want hij vergeet wel even te vermelden dat ik straks het klus en poetskonijn wordt. Jaja om te beginnen moet de buitenkant van het huis helemaal schoongemaakt worden. Ik met mijn spinnenfobie, sta straks wel met mijn ragebol (die je 2 meter kan uitschuiven) de enge spinnenwebben met inhoud van de muren aan het wegraggen. brrrrrr. Verder ga ik me bezighouden met het schilderwerk. En Steef houd zich bezig met de technische dingen. Als het goed is lopen we elkaar dan niet in de weg en kunnen we lekker opschieten. We hebben er in iedergeval zin in. En hopen natuurlijk ook een leuke hond en kat te vinden. Het liefst willen we ze van de RSPCA halen. De meiden zitten bijna dagelijks op de website van de RSPCA te kijken.
Verder hoop ik ook een baantje te vinden na de vakantie (ben nu wel weer toe aan werken), maar eerst maar klussen en op zoek naar een autootje. Zonder auto kom je niet ver hier, aangezien er nauwelijks openbaar vervoer is in deze omgeving. En de afstand is net even te ver voor de fiets en ik vind het ook niet echt een veilige route. Hier in SWR fiets ik bijna dagelijks, wel lekker hoor. Ik maak op ons land wel een leuke mountainbike pad  :grin: kom ik toch nog aan mijn trekken :lol:.
Zo jullie zijn weer helemaal op de hoogte.
Groetjes,
Moon
 
Hi Moon en Steef,

Gaaf julle hobby farm, gefeliciteerd  :up:
Echt een te gekke uitdaging, en wat een scherpe prijs zeg voor al dat land...wouw, dat is in Queenslnd wel effe heel wat meer dollartjes. Dus op naar NSW  :grin:.


Groetjes,
Jolanda
 
Het klinkt geweldig, veel succes met de hobby farm.
Heerlijk als er weer een droom werkelijkheid word !!!!
Veel klusplezier.

Groetjes Jolanda
 
Wat gaaf zeg zo'n hobbyfarm! Dat zijn van die dingen die ik wel erg leuk vind als idee, maar zou er zelf nooit aan beginnen ;) Ben al blij dat we onze 700 m2 grond niet meer hebben!

Wat voor dieren willen jullie daar gaan houden eigenlijk?
 
We beginnen met een hond en een kat en wat er later nog bij komt zien we wel. Misschien wat kippen. Maar als het meeste kluswerk is gedaan dan ga ik een groententuin aanleggen en wat fruitbomen planten. Er is ruimte zat, maar een gedeelte van het land is bush waar je niets mee kan en dat willen ook zo houden. We wilden graag ruimte en vooral niet bij je buren naar binnen hoeven te kijken of te zien wat hij allemaal in zijn tuintje uitspookt. Het hutje mutje wonen kennen we wel ,dat hebben we al in Nederland gehad en dat willen we dus niet meer. Maar het zal best wel wennen worden voor ons. Al die vreemde bush geluiden, het zal daar ook wel pikkedonker zijn 's avonds. Denk dat we ook maar met de tijd een sterrekijker moeten aanschaffen. Tja en voor de meiden zal het ook erg wennen worden ze kunnen straks niet meer wandelend of fietsend naar school.
Moon
 
Hi Moon en Steef


Wat leuk zeg.......een hobby farm! En zeker als dit al een lang gekoesterde droom is van jullie.

Wanneer is de verhuizing?

Veel succes strakjes met het planten van bomen, bijhouden van de moestuin en het verzorgen van de kippen (wel goed denken aan al het wild hé!) :grin:

Ik hou het verlopig nog even bij opruimen en spullen uitzoeken..........inpakken wordt gelukkig voor ons gedaan.
 
Sinds 22 december hebben we de sleutels van ons huis en sindsdien zijn we erg druk bezig met schilderen, heel veel schoonmaken en het plegen van achterstallig onderhoud. Jeetje wat een viezerikken hebben er gewoond zeg brrr. Het heeft me een dag gekost om de oven schoon te krijgen. een dag om de keukenkastjes vetvrij te krijgen en dan de wc en de badkamer blehhhh ik denk dat de vloer een jaar of wat geen zwabber gezien heeft. Maar ja nu een weekje later zijn alle muren geschilderd, badkamer en keuken is weer fris en schoon. De keuken is wel zo oud als de weg naar rome en die hopen we snel te kunnen vervangen. Steef is druk met de warmwater ketel en het betegelen van de laundry en daarna het laminaat leggen in de slaapkamers. Er ligt nu nog een heel eng vies tapijt daar in die kamers. Ach beetje bij beetje wordt het weer mooi en netjes. Verder heeft Steef de goten uitgebaggerd net op tijd want het heeft daarna een paar dagen flink geregend. en kon de watertank weer lekker vollopen. We zijn er in iedergeval blij mee, nog een paar dagen en we wonen er.
Wat wel tegenvalt is dat de vuilniswagen niet langs langs komt en als we willen dat de vuilnis gehaald wordt moeten we de vuilnisbakken op een afhaalpunt zo'n 2 kilometer verderop neerzetten. Dat was ons niet verteld daar kwam ik dus achter toen ik vuilnisbakken wilde regelen.

Moon The Rooster

Verder wensen wij (The Rooster family) iedereen een fantastisch 2009. 
 
Tsja dat is wel een stukje lopen met je kliko, zeker als je bedenkt dat je ook weer terug moet.
Wat je natuurljk ook kunt doen is hem daar laten staan en iedere keer als je er langs rijdt je boeltje er ingooien.
Zoiets als een prullenbak op afstand.

Ja als je aan het schoonmaken bent denk je dat je dat vuil nooit mee zult vergeten maar langzaam wordt het wel je eigen hoor.
En als je het dan zelf vies maakt is het toch lang niet zo erg als iemand anders vuil.

Je hebt toch voor een leuke prijs heel wat acres en je wilt het toch naar je eigen smaak maken hoe het er ook uitziet.

Nou gelukkig nieuwjaar en geniet er maar lekker van.

Mariette
 
Een beetje laat, maar alsnog een heel gelukkig nieuwjaar in jullie eigen stekkie  :up:
Heerlijk hoor, geniet er lekker van dat jullie er nu wonen!

Groetjes,
Jolanda
 
Back
Top