The roosters - 42Move Downunder

Hi Moon en Steef,

Jullie benne van harte welkom hoor. Ook al ben ik de laatste tijd niet zo snel met reageren.  :|
Heb zelf een tijdje met wat dipjes te maken gehad. Maar hoop en denk nu toch echt dat ik het ergste gehad heb.
Dus ga nu maar snel je spullen opruimen en inpakken enne alles zal goekome!  :up:

Mariette

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

Superrrrr! Van harte!  :up:

FF een update is alweer een tijdje geleden.
Lees van velen mee vooral in de nachtdienst maar ben dan meestal niet ingelogd op XP. Wel top om al jullie verhaallijnen te lezen hoor. We zitten allemaal een beetje op dezelfde virtuele boot (go west (south/east)  were.. zit net naar het orgineel op you tube te luisteren  http://www.youtube.com/watch?v=39KZ2afBtLU )  :grin:

Jeetje als ik dat zo terug lees wat ik over Sydney schrijf is dat wel heel negatief. Waar is humor meneer Sonneberg.

Ik heb toch ook wel heel fijn gewoond in Sydney.  Zal wel te maken hebben met de laatste slechte periode met mijn ex daar (1999) en de megadip waarin ik vooral in Januari zat nadat de verkoop van ons huis weer helemaal terug bij af was.

Lekker belangrijk voor jullie he...oke oke.

Nou wat betreft ons uiteindelijk plekkie in Australia zijn we er (nog) steeds niet uit.  Teuhhhh gaat lekker met ons. Je wil niet weten hoe vaak we al naar scholen / huizen / samenstelling leefgemeenschap en zo hebben gekeken bij weer een nieuwe sollicitatie in een bepaald gebied. Is bijna een sport geworden we hebben van heel veel lokaties de favorieten vol met links zitten naar scholen e.d.

Krijg nu net toch weer een aanbieding van mijn oude bedrijf in Sydney. Januari was ik op weg om daar te beginnen maar ben weer onverhoopt teruggekeerd vanwege ons (toen niet verkochte) huis in Nederland.  Tjeemigdepeemig. Nou ja ons rode draadje loopt nu voorlopig door naar Midway Appartments http://www.midwayapartments.com.au/apartments/index.html in Adelaide omdat we het daar ook zonder een baan vanaf het begin wel ff kunnen uithouden. (Kosten langer dan 6 maanden $335 per week korter $355 per week). Nou ja eerst maar lekker op vakantie bij mijn Pa in de buurt van Nowra.
Of we nou op Tassie, in Adelaide, Sydney of ergens in de country eindigen hangt af van de sollicitaties.Wij hebben de mazzel dat mijn gekochte stafftickets nog 3 maanden geldig zijn voor de hele familie na ontslag.

Heeft iemand ervaring met Midway Appartments in Adelaide? Ziet er allemaal zo op het net/oog goed uit en is een stuk goedkoper dan iets soortgelijks in het Centrum van de andere big 5.

Groetjes Moon en Steef

Maar passen jullie er wel in met z'n allen, volgens mij is er maar een slaapkamer?

Mariette

Ja dat klopt kallie  :grin:

In de huiskamer staat een bedbank die we dan pffff elke avond voor die kleintjes moeten ombouwen tot bed als wij gaan slapen. Ja 't is wel even behelpen maar alles is verder aanwezig. Zodra er werk en inkomen is gaat de rest van ons spaargeld naar bond/ikea/witgoed maar tot die tijd ff survival mode. Die hut van ons in Nederland bracht meer  windeieren op...was dan ook bijna pasen toen er werd geboden  :p . Maar ja we zijn er nog redelijk van afgekomen want het was geen complete money pit.

Hoe gaat het daar op Tassie? Hebben jullie je plekkie gevonden?

Groetjes Moon en Steef

Hi Moon en Steef

Misschien dat na de paashaas, de koningin (koninginnedag) ook nog langs komt en het een twobedroom kan worden :smile:

Succes verder met jullie plannen :up:

Ja hor wij beginnen onze draai te vinden. Heb op het moment twee banen en maak lange dagen de rest bestaat de dag uit heen en weer rijden van de kinderen.
Nog steeds lekker weer niet te warm niet te koud, lekker najaartje met zo'n 19 a 20 graden.
Hebben is en jaar tijd denk een dag of 6 regen gehad waar wij zitten, dus mogen niet mopperen.
Dus toch maar weer naar NSW of SA, Dus jullie zijn weer terug bij het begin?
Dat is nu een van de redenen dat wij hierheen gingen omdat we anders helemaal niet konden kiezen en vanwege de schone lucht natuurlijk.

Seeya, Mariette

Hi,

Nou gisteren was het mijn laatste werkdag. Ben erg verwend door mijn collega's kreeg een EHBH doos (eerste hulp bij heimwee) met allemaal hollandse spulletjes o.a. delfsblauwe ovenwanten en zo'n heerlijk kitserig molentje met klompen. Haha ik kan straks een hollands hoekje maken in huis. Verder kreeg ik nog een leesboek voor in het vliegtuig.
Ik kan niet zo goed tegen afscheid nemen, dus dat ging heel snel doei kus, kus tot horens en gauw wegwezen :wavecry: . De meiden hebben ook afscheid genomen van school en hun klasgenootjes. Vooral Jes is verwend met allemaal kadootjes. Haar klasgenootjes hadden 2 hele grote harten gemaakt van papier met hun namen erop een een boodschap deze 2 delen op elkaar dichtgeniet met allemaal kadootjes erin. Amy is helaas niet zo verwend maar ze heeft wel een mooie foto gekregen van haar klas met allemaal lieve wensen voor haar.

Ja Mariette we beginnen in NSW in de buurt van Steef zijn vader en dan moeten we een keuze maken. Het liefst zouden we naar Tassie gaan maar ja het werk he. Maar je weet maar nooit we zijn op de computer al heel Australie rond geweest en Steef heeft nu zo'n beetje overal in australie (beetje overdreven  :smile:) sollicitaties lopen. We zien het wel het blijft spannend Maar nog even en jullie krijgen het antwoord op de vraag waar gaan de Roosters zich nou eens vestigen? Wordt het NSW of SA of toch nog Tassie maar het kan ook nog zomaar ....Queensland worden.  Hahahaha we houden jullie op de hoogte.

Groetjes,
Moon

hoi moon,

moeilijk he al dat afscheid nemen. ik vond het verschrikkelijk. toen onze dochter van 9 naomi afscheid op haar school had, was het een grote jankboel. al die meiden stonden om haar heen te huilen. de juf en ik natuurlijk ook meedoen. het afscheid was 1 van de ergste dingen waar ik ook het meest tegenop zag en ik vond het ook verschrikkelijk. ik heb best een grote familie dus die stonden daar allemaal op het station. onze kinderen hebben zo gehuild. ik zei tegen mijn man wat doen we ze aan. wij kiezen hiervoor maar zij moeten mee. maar wees gerust het gaat nu na bijna 5 maanden geweldig met ze. mijn zoontje is 6 en mist soms nog wel eens zijn vriendje in nederland, maar heeft hier ook al heel veel vrienden. kinderen vinden het toch interessant he kinderen uit het buitenland. en hun engels is ook heerlijk om te horen. zelfs thuis gooit hij er allerlei engels doorheen.

nog een tip om te wonen, victoria. ik vind het hier heerlijk. wel de city, maar 10 minuten tijden en je zit tussen de natuur. zelfs de stad melbourne is super groep. en een heel gemoedelijk sfeertje :up:

Ja ja Victoria is dus ook nog een optie.  Pfffffff maak het ons nou niet nog moeilijker.  :lol:
Enne afscheid nemen is zeker niet leuk. Zie er best wel tegen op als we straks op schiphol staan. We wilden eigelijk stilletjes vertrekken maar dat kunnen we ook niet maken en zie mijn broer en schoonzus ook weer eens heb ze  2 jaar geleden voor het laatst gezien. Veel komen er niet hoor in totaal 8 man dat is nog te overzien. Hoop dat ik het droog kan houden  :cry2:

groetjes,
Moon

Gisteren en vanochtend nog even snel de laatste paar dozen ingepakt daarna snel naar het postkantoor en nu zijn ze eindelijk onderweg naar Australie. In totaal 19 stuks. toch iets meer dan de bedoeling. Ach in iedergeval hebben we de meiden weer blij gemaakt door in elke doos wel een of meerdere knuffels te proppen als opvulling. Gaat die hele knuffelberg toch nog mee.
Het grootste deel van de overige spullen en inboedel zijn we ook kwijt en de rest staat in de garage te wachten om naar de kringloopwinkel te gaan. Vrijdag wordt onze kat gehaald door mijn tante, dat doet wel pijn hoor. Onze oude Mellebel,maar ze krijgt het bij mijn tante ook wel heel erg goed dat is dan wel een hele kleine troost. We zullen haar wel enorm gaan missen.
Tot zover.

Groetjes,
Moon

Grappig, op de datum dat jullie vetrekken, landen wij op Schiphol. ( vakantie )

Succes met de laatste loodjes.

Groetjes Jolanda  :up:

Het is nu aftellen geblazen. Alle laatste regeldingen (opzeggingen, uitschrijving enz) zijn gedaan. Zaterdag worden alle meubels gehaald, dan alleen nog de laatste rotzooi weggooien. Onze kat Melly heeft het gelukkig erg naar haar zin bij mijn tante. Ook tussen haar kat en Melly klikt het goed, een hele geruststelling.
Het gaat nu wel erg spannend worden, ik hoop dat al onze zooi in de koffers past. Als ik al die stapels in de kast zie liggen ben ik bang dat we nogmaals een strenge selectie moeten gaan uitvoeren. Pffffff. Morgen hebben we een rustig dagje, Amy gaat een paar uurtjes naar sport en spel en wij gaan lekker een wandeling maken, even geen geregel.

Groetjes,
Moon

Jolanda: Als het even meezit komen jullie met mooi weer aan, de vooruitzichten zijn goed. Alvast een hele fijne vakantie. In de loop van deze week wordt het 24 'C.

Hoi,

Zo nog even een stukkie van mij (Steef). Wij gaan tijdelijk even in het vakantiehuis van mijn broer in Sanctuary Point "wonen". Heb net een baan aangeboden gekregen in South West Rocks NSW dus effe een stukkie noordelijker dan waar pa en mijn broer een huis hebben. Wel ongelooflijk lekker dat er toch wel mogelijkheden zijn om buiten de grote steden aan de bak te komen. We zaten te gappen over deze baan in third rock from the sun zoals we het plekkie noemen maar het is nu toch bijna werkelijkheid. Dus alle plannen voor Adelaide, Hobart etc gaan voorlopig in de ijskast. We hadden al heel wat draaiboeken gemaakt voor de verschillende plekken omdat de sollicitaties door heel Australia liepen en er overal een kansje of kans was.

Mijn vader heeft een zware hartaanval gehad en zijn eigen doctor noemt hem de luckiest man alive omdat zijn hart al voor 30% was afgestorven toen de hulp arriveerde alweer een paar weken geleden. Zijn hart vessel die het hart zelf van zuurstof moet voorzien was totally blocked. Na het local hospital in Shoalhaven en een week in Royal Prince Albert in Sydney is hij gelukkig weer thuis in Sanctuary Point. Gelukkig kan hij gewoon doorleven with care, diet and medication en kan ik met die 2 meiden en mijn vrouw langsgaan die allen elkaar voor het eerst ontmoeten.

Groetjes Steef

Hi Steef en Moon,

Wat vervelend zeg, van je vader! Dat kan hij niet maken, hoor! Komen jullie net die kant uit en gaan jullie je nog redelijk vlakbij vestigen ook.
Gelukkig, nog eventjes en dan kun je naar hem toe en je gezin voorstellen.

Nou, als jullie dan niet naar Tassie komen, dan komt Tassie wel naar jullie.
Wij gaan over een week of drie naar het 'vasteland' eerst een paar dagen naar Melbourne dan even hup een weekje naar de Gold Coast en dan met de auto afzakken naar Sydney om daar nog een paar dagen te sightseeen.
Als het allemaal gaat lukken wippen we nog even bij jullie aan ook, net voordat we weer op het vliegtuig stappen.

Goed joh nog een joboffer ook, maakt het een stuk makkelijker een keuze te maken. Dan hoef je daar tenslotte niet meer over na te denken.

Nou succes met de laatste loodjes en wie weet tot ziens.  :up:

Mariette

Dank je Marriette, en het zou leuk zijn om jullie nog even te kunnen ontmoeten.
Ja we zijn erg blij met de joboffer met name de lokatie. Lekker in de country aan de kust, in een klein plaatsje, mooie omgeving precies wat we zoeken.

Op dit moment zitten we in een bijna leeg huis. 1 bureautje, 2 stoelen en een bed, 4 koffers en een paar tassen, gezellig joh. Arme Amy ziet alles om haar heen verdwijnen. Gelukkig vat ze het allemaal goed op. Alles mag weg behalve haar gameboy.
Nog een paar dagen. Dan gaan we  :plane:

Groetjes,
Moon

Dat gaat helemaal voorspoedig!

Gelukkig is het mooi weer en hoef je niet al te lang in een ongezellig huis te zitten.

Ik hoop dat je vader snel een beetje opknapt en ik wens jullie alvast een hele goede vlucht en een goed begin in Australië.

Groetjes 

Mariette (flevoland)

Ik weet niet of jullie dit nog lezen maar een hele goede vlucht en veel succes met het opstarten van alle zaken in Australie!

Groetjes Chantal

Hoi

Van ons ook een hele goede :plane:reis en al vast welkom in Australie.
Gelukkig dat je vader weer opgeknapt is ,is toch niet niks een hartinfarct. In ieder geval kan hij jullie straks in zijn armen sluiten.

@Jolanda jullie prettige vakantie in Nederland :up:

Back