The roosters - 42Move Downunder

Nou maar ff snel een update.
Laatste post alweer november. Ik heb 31 december mijn laatste werkdag...tjee is wel snel gegaan opeens. Heb de hele maand januari nog verlof in Nederland maar ga waarschijnlijk voor 15 januari al beginnen in Sydney Metro North tijdens de zomervakantie. Ik begin bij het bedrijf waar ik 8 jaar geleden ook al werkte toen ik naar Nederland vertrok en zal dus meteen vol aan de bak moeten. Maar ja zo is de overgang zonder al te veel financiele gevolgen en een luie vakantie komt nog wel een keer (kan beter mijn avatar aanpassen !).
Ik vlieg ergens begin januari richting Sydney.

Helaas is ons huis nog niet verkocht en blijft de rest van de familie nog even hangen om die reden. Zo houden we toch twee inkomens want de verkoop van het huis en het vinden van een baan zijn moeilijk op elkaar af te stemmen. Ik kan nu wel in Australia alles in orde maken om de hele familie zonder extra kosten op te vangen. Zodra er een koper is en alles getekend komt de rest.
Mijn vrouw heeft inmiddels een USB Skype phone en ik zie dat een 5 GB wireless plan bij www.three.com.au nu is gehalveerd tot $ 49.50 per maand tot 15 januari dus dat wordt elke dag skypen. Heb mijn blue tooth oortje voor de mobiele telefoon ook aan de praat middels een voip blue tooth dongle op mijn laptop. De kwaliteit is redelijk tot goed ! Oke ik meld me weer vanuit aussi en mijn vrouw blijft vanuit nl tokkelen tot vertrek.


Iedereen het allerbeste voor 2008 toegewenst !!!!

Groetjes Moon en Steef (The Roosters) 
 
Hi Busy Roosters!

Heel veel succes met de move alvast en ik ben heel benieuwd naar jullie skype ervaringen straks!
Moon, heel veel sterkte met regelen/opvangen/organiseren, maar voor je t weet, zitten jullie allemaal in Sydney!  :up:
2008 wordt een super jaar, you'll see! :up:

Cheerio,
Tampet
 
Dank je Tampet,

Ik vind het maar niks hoor om lange tijd zonder mijn Stevie te zijn en hoop dus dat het huis nu heel erg snel verkocht wordt.
Gelukkig heb ik het straks erg druk met spullen verkopen, werken, de kids enz.

Verder voor iedereen een heel gelukkig 2008.

Groetjes,
Moon
The Roosters
 
Hey Moon, dat is nog al wat zeg. Ik hoop dat jullie snel jullie huis verkopen, zodat het gezinnetje herenigd kan worden.

Gelukkig 2008!!!!
 
Hi,
Even de laatste stand van zaken
Steef zit nu in Sydney, doodmoe van de reis en moet nu heel veel regelen. Wij hebben afgelopen donderdag afscheid van hem genomen. het is zo onwerkelijk. poeh nu maar hopen dat het huis snel verkocht wordt kan ik hem tenminste achterna. Mis hem nu al mijn beer. Ik zelf ben nu al heel hard bezig met de verkoop van de spullen en rotzooi ruimen, jeetje wat verzameld een mens toch veel spullen. Heb nu ook al in totaal 6 dozen gepakt wat verzonden moet worden. Ik kan maar beter nu al beginnen heb ik tenminste ook niet veel tijd om na te denken. Val als een blok in slaap.

Groetjes,
Moon
The Rooster
 
Jeetje zeg, wat een situatie. Hoe gaat het met de kids? Die zullen het er ook niet makkelijk mee hebben, of passen zij zich makkelijk aan?
 
Inderdaad, schouders eronder en doorzetten, meer kan je
niet doen. Ik hoop - net als de anderen - dat jullie huis
snel verkocht is...dan kan je hop..op het vliegtuig en
zijn jullie weer lekker als gezin samen en kan het genieten
beginnen!!

groetjes Miranda  :smile:
 
Succes met de verkoop van jullie huis en natuurlijk het ruimen van de spullen. Kun je ook niet uitvlakken.

Mariette
 
Weer iemand waar we voor kunnen duimen dat het huis snel verkocht wordt! Heel veel succes er mee en hopelijk gaat de tijd zo snel dat je snel weer met z'n allen bij elkaar bent :up:
 
Nou maar ff een update.

Ik (Steef) ben weer terug in Nederland. Achteraf gezien was de stap bedacht door mij om alvast te beginnen in Sydney financieel en emotioneel voor ons persoonlijk een waardeloos plan. Terug naar de tekentafel...

We zitten momenteel even in een mega dip omdat we ons zuur verdiende spaargeld van de afgelopen 2 jaar zien verdwijnen in een diepe put die vraag en aanbod heet van de lokale huizenmarkt.
Dit jaar wonen we pas 4 jaar in dit huis maar we waren in de veronderstelling dat we toch minstens de inflatie correcties (lees kosten koper) eruit zouden halen en lekker gewoond te hebben maar quitte spelen alsof het een huurhuis betrof maar dan met vrije keus en geen wachttijd van 2 jaar. (lekker lange zin, kan iedereen het nog volgen...  :grin: )
Quitte waren we al 1,5 jaar geleden dachten we toen er een huis aan de overkant voor die prijs werd verkocht. Spekkoper al zou het maar stabiel blijven... De buurman op nr. 13 is net noodgedwongen tien ruggen gezakt terwijl de prijs gemiddeld in Nederland het afgelopen jaar 5% is gestegen ?? 

Ja wat nu..
Na 2 weken aan een drukke highway in Sydney kom ik tot de conclusie dat genoemde plek voor mij persoonlijk - niet net niet - maar eigenlijk toch totaal niet past in hoe ik ons plekkie zou willen invullen.  :|

Wij denken nu dat onze eerste optie - Tasmania -  wel aan onze verwachtingen kan voldoen.
Maar waarschijlijk noodgedwongen - en natuurlijk zeer verstandig om te doen - gaan we om de visas van de rest van de familie te valideren voor september, als alle plannen stand houden, een korte vakantie "doen" op Tasmania. We hebben net van de Kallies een mail gekregen over een seminar in Nederland a.s. maart about Tasmania.  Lijkt me leuk om daar meer te horen om onze plannen en kansen beter in te schatten.
Om met een positieve spin af te sluiten is het toch ook heerlijk het vooruitzicht te hebben om op Tasmania te kieken.

:up: Groetjes The Roosters
 
Jeempie, wat een verhaal.

Hoop dat jullie het huis toch nog voor een redelijke prijs nog kunnen verkopen.

En de Kallies vergezellen in Tasmanie is ook leuk toch........zoveel xp-diters zitten er daar niet. En de natuur is er prachtig.

Succes Marjet (mariette.......flevoland)
 
Hey, dat is balen zeg. Hoop dat het allemaal goedkomt voor jullie en dat Tassie het wordt voor jullie. Financieel nu even een flinke aderlating maar daar komen jullie wel weer overheen.

Succes met alles.

Erna
 
Hoi Roosters,

Wat een gedoe zeg.
Maar alles komt vast weer goed.
Ik herken het "huis-verkoop-verhaal" van jullie erg goed.
Wij hebben ook de eerste makelaars over de vloer gehad, maar dat viel tegen.
We wonen er dit voorjaar al 5 jaar, fijne buurt, enz.....
Maar helaas, quite spelen zou ook voor ons al een hele verrassing zijn.
Succes ermee!

groetjes, Marie :sunny:
 
Hee Roosters,

Dat is helemaal niet leuk zoals het gelopen is, maar ja sommige dingen moet je helaas eerst ervaren voordat je weet hoe het is. Dat hou ik me zelf ook altijd maar weer voor...
In elk geval zijn jullie nu weer lekker allemaal bij elkaar!  :up:
En qua huizenprijzen, daar is geen peil op te trekken hoor, het is elke keer weer een unieke ' match' en dus feitelijk een momentopname. Je kunt niet zeggen dat een huis een bepaalde verkoopwaarde heeft.
Die waarde krijgt het huis puur omdat er een koper komt die exact in die periode zoiets zoekt. C'est tout!

Dus fingers crossed, komt vast goed! :up:
 
:grin: :lol: :p :cry: :roll: :| :up: :happysun: :happy: :w00t: :rotflmao:

[size=7pt]Wij schrijven het hier maar met hele kleine lettertjes maar beginnen er nu toch  langzaam in te geloven.[/size]

[size=16pt]Jippieeeeee ![/size]

Ons huis is zo goed als verkocht. We durfen pas al onze lichtjes op groen te zetten als de financiele perikelen zijn afgewikkeld over een paar weken. We weten niet goed welke emotie we nu hebben maar een heleboel emoticons zijn van toepassing !

Als alles doorgaat zoals het er nu naar uitziet "landen" we begin juni in Tassie.
Jiiiiihaaaaaaa eindelijk komen we in het volgende hoofdstuk van ons leven met zijn allen.
De positieve vibes zijn absolute winner. We want more, we...

We vertrekken al aan het einde van de mei vakantie voor een korte vakantie naar familie in NSW en dan door naar undâh dawn undâh.

No worries...You'll be right mate...Fairdinkum...You beauty...alles is ff van toepassing.

Soms is het leven heel even perfect.

Alle Xpditers bedankt voor jullie steun  :humble: want soms zie je het ff niet meer zo helder als in het begin.


Groetjes Moon en Steef

 
 
let-s-party-084.gif

GEFELICITEERD!
 
Back
Top