The Scutchies: Our story so far! (In Brisbane since June 9th!)

Scutch

New Member
Hallo allemaal,

Tijd voor onze eerste 'Stand van zaken'.  Voor de mensen die ons niet 'kennen' wij zijn Susan (39), Mees (39) en Shea (11 maanden).  Ik kom oorspronkelijk uit Schotland en woon nu sinds 1993 in Nederland, de laatste 10 jaar in Friesland.  In het begin sprak ik een mengsel van Scottish en Dutch, daarom de bijnaam 'Scutch'.  Ik spreek nu 'vloeiend' Nederlands, maar maak (vooral met schrijven) natuurlijk nog fouten.  

We zijn bezig om te emigreren op een General Skilled - Australian Sponsered (subclass 148) visa.  Mijn broer woont in Perth en gaat ons sponsoren, anders hebben we niet genoeg punten!  Zelf ben ik twee keer naar Australië geweest en loop al jaren rond met het plan om ooit daar naartoe te emigreren.  Volgende maand wordt ik 40  :cake: en verlies ik nog meer punten, so ''it's now or never"!

We doen alles zelf dus we hebben deze site echt nodig, ik ben wel engelstalig maar het valt niet mee om alle informatie te lezen en alles te begrijpen.  Mijn skills zijn in December goedgekeurd door de ACS (IT manager), dus we konden verder.  Mees is geslaagd voor de IELTS in februari, dus toen konden we alles verzamelen om de visumaanvraag de deur uit te sturen.  

3 maart was het zover, DHL stond voor de deur, leuke jonge kerel die rondgereisd had in Australia en zelf op een 'sheep farm' had gewerkt, hij was heel enthousiast voor ons!  Na een 'oncontroleerbare douane vertraging' is onze aanvraag op 9 maart in Adelaide aangekomen.  Pas na 15 dagen kreeg ik de ontvangstbevestiging in mijn Inbox  :computer:.  

Dus nu begint het wachten  :sleep:, het zal maanden duren zo te lezen van de ervaringen van anderen hier.  Gelukkig is het forum er om de tijd te vullen.   :up:

Tot zover!

Groetjes,
Susan, Mees & Shea

Hey Susan & family,

Leuk dat jullie ook een "laatste stand van zaken" topic zijn begonnen. Kunnen we jullie mooi gaan volgen :up:.
Alles helemaal zelf regelen/ uitzoeken, petje af, hoor. Heel veel succes met alles en we blijven jullie volgen. Ik ben benieuwd hoelang het nog duurt voordat jullie alles voor elkaar hebben, maar zo te lezen zijn jullie al aardig opweg :).

Groetjes,
Mel

Hoi alledrie, we volgen het mee met jullie hoor! Dat wachten is inderdaad érg vervelend, maar de beloning is wel fantastisch!!  :up:

Succes ....and see you around!
Sara

Hoi,

Ik sluit me bij de dames aa, ik wens jullie suc6 en leuk dat we jullie nu kunnen volgen...  :up:

Gr.Koen

Wat goed dat jullie alles zelf geregeld hebben, het zal een stuk ingewikkelder zijn al de visa waar wij voor gaan.
heel erg veel succes met alles.
en de tijd die je moet wachten kun je inderdaat goed vol krijgen met het lezen van het forum.

Wij blijven jullie ook zeker volgen!!!

Groetjes,

Jacquelien

Hoi daar,

Spannend nu dat wachten, wij hebben onze aanvraag nu naar onze agent gestuurd en die gaf aan dat de processing time circa 6 maanden is op het moment (beroep op de MODL), dus inderdaad  :sleep: :sleep:.

Groetjes Miranda  :)

Heel leuk jullie verhaal te lezen.

[quote author=Scutch link=topic=4284.msg53402#msg53402 date=1143485260]
Na een 'oncontroleerbare douane vertraging' is onze aanvraag op 9 maart in Adelaide aangekomen.
[/quote]

Ja, die had ik ook, supervaag.
En omdat het om zulke belangrijke papieren gaat, word je ook meteen paranoja. Elke 10 minuten kijken of DHL het pakje veilig heeft bezorgd.  :computer:

Dus nu begint het wachten  :sleep:, het zal maanden duren zo te lezen van de ervaringen van anderen hier.  Gelukkig is het forum er om de tijd te vullen.   :up:
[/quote]

Mij valt het wachten vies tegen. Ik had gedacht dat het wel relaxed zou zijn, maar niet dus. En dan duurt het ook nog eens zo errug lang.  :wall:

Maar goed, we wachten gewoon met goede moed af. We zitten ongeveer op dezelfde datum, dus das dan wel weer leuk.

:up:

Hey Scutch leuk een laatste stand van zaken. Is erg leuk om precies van iedereen te volgen hoe het staat met de aanvraag!
(En op die manier wat over iedereen persoonlijk te weten te komen :wink:)

En het wachten is sh*t. Je hebt niets meer zelf in handen....

Dus Susan Mees en Shea heel veel sterkte met wachten, hoop op een snel antwoord voor jullie!!

Groetjes Lin

(En natuurlijk voor jou AJ hetzelfde!)

Scutch, sterkte met het wachten hoor..... Helaas zit er niets anders op.

KC

Bedankt allemaal voor de leuke reacties  :)  Het is inderdaad super om de steun van mede forumleden te hebben in dit proces.

De meeste van jullie hebben al je visums binnen, dus succes nog met alles regelen voor het vertrek.  AJ en Miranda, jullie ook sterkte met wachten, ik ben benieuwd wie als eerste vertrekt, Miranda zo te lezen omdat jij op de MODL staat.

Hoi Susan,

veel success met jullie aanvraag. Ik heb het geluk dat ik een baan aangeboden heb gekregen (457 sponsored visa), maar helaas is het nog geen PR visa.

Ik ben zelf Engels, dus heb ik ook het zelfde problemen met het nederlands schrift.

Ik hoef op mijn visa niet te wachten binnen (4-5 weken in huis) maar mijn vrouw wil niet eerder als jan 2007  :x

het wachten is heeeeeel erg.

Na een 'oncontroleerbare douane vertraging'
[/quote]

He,  dat komt bekent voor , zal wel typisch DHL zijn denk ik.
(@a.j. heeft u ook dhl gehad?)

Ben wel blij om te lezen dat het is aangekomen  :happysun:

Scheelt alweer een paar nachtjes slapen  :readinginbed:

Voor de liefhebbers , ikke is ook een dlsvz topic gestart. :applaus:

Dan kunnen we nu samen wachten , GEZELLIG  :balloons: :cheer: :balloons:

Nog een paar goeie "wacht" tips ?????

Groetjes Johan

[quote author=damhooligan link=topic=4284.msg57165#msg57165 date=1145807477]
Nog een paar goeie "wacht" tips ?????

Groetjes Johan[/quote]

- Zo weinig mogelijk aan denken
- Zorg dat je een leuke ontspannen tijd hebt zolang je nog in NL bent
- Vergeet je vrienden en Familie niet
- En party on Johan whoooohoooo

Jack :evil:

[quote author=Jack link=topic=4284.msg57176#msg57176 date=1145816227]
- Zo weinig mogelijk aan denken

Jack :evil:
[/quote]

Ha , Makkelijker gezegd dan gedaan, maar goed ik probeer het...................
Nee lukt niet , ik probeer het nog eens ......................................

Nee, ik ben bang dat ik dan met dit forum moet stoppen ...................
Nee lukt ook niet , nou, dan weet ik het ook niet meer.
Nog meer goeie ideen?

Groetjes Johan

hoi Susan,

Ook ik wil je nog even succes wensen met alles.
Het blijft altijd een heel gedoe, maar als alles uiteindelijk afgerond is dan is het gevoel des te beter.

groetjes,

Jean

Hallo allemaal,

Tijd voor een nieuwe update, ben meer dan 2 weken offline ivm familie bezoek.

24 april zijn mijn broer (die in Perth, Australia woont), vrouw en baby (8 maanden) hier aangekomen voor 10 dagen. Ze waren eerst 2 weken bij mijn ouders in Schotland geweest.   Het was best emotioneel op Schiphol, ik had hem 3 jaar niet gezien, en natuurlijk zijn dochertje nooit, en ze hadden mijn dochtertje ook nooit gezien en mijn vriend ook niet (3 jaar geleden was ik op hun trouwerij met mijn ex-man!). 

Na een paar dagen op de 29ste samen kwamen mijn ouders aan, de eerste keer dus dat we allemaal als familie samen waren.  Mijn ouders vonden het prachtig natuurlijk om hun 2 kleinkinderen samen te zien spelen.  De 30ste, de eerste verjaardag van ons dochtertje  :cake: was een hele leuke dag samen.

Mijn broer sponsert ons, we zijn de enige twee kinderen, dus we waren van plan om ons ouders naar Australie te brengen.  Mijn ouders hebben vaker gezegd dat als ik ook in Australie zou wonen dat ze daar ook zouden gaan.  Ik was zelf overtuigd dat ze dat zouden willen, mijn broer was pessimistischer. 

We hebben mijn ouders vorige week verteld over onze plannen te emigreren en dat we ook wilden dat hun kwamen.  Ze waren heel emotioneel, wel blij voor ons, als wij willen gaan moeten we dat doen, maar zelf vinden ze dat ze te oud waren (vader 70, moeder 64).   Toen ik vroeg waarom ze vaker gezegd hadden dat ze ook naar Australie zouden gaan reageerden ze dat ze nooit verwacht hadden dat de situatie voor zouden komen.  Ze zouden het wel gedaan hadden als ze jonger waren. 

Nu voel ik me schuldig, kan ik nog verder weg emigreren (Schotland - Nederland is te doen) naar Australie?  Ze zullen dan minder vaak hun kleinkinderen zien.   Ik was heel enthousiast over onze plannen, maar het was niet luek om mijn ouders verdrietig te zien, ook al weet ik dat ze ons 100% steunen in onze plannen.  Natuurlijk kunnen ze vaak op bezoek komen maar misschien lukt dat niet meer in een paar jaar ivm gezondheid.

We zullen wel doorgaan met onze plannen maar momenteel voel ik met toch een beetje verdrietig   :-(, maar de emotie van de laatste 2 weken is nog vers, dus het komt allemaal weer goed.

Groetjes,
Susan

PS.  @Jack, Johan: bedankt voor de "wacht" tips!

Ik kan me je gevoel zo goed voorstellen!!!!!!!
Maar het is toch heel goed dat je voor jullie eigen leven kiest...
en met zulke begipvolle en steunende ouders komen jullie er vast wel uit.
Desnoods laat je ze lekker vaak overkomen (of andersom..........) Als dat mogelijk is natuurlijk.....

Succes!

Henriette

Ja, het is een moeilijke situatie hé ... maar ja, je moet voor je eigen leven kiezen en het is niet alsof je je ouders nooit meer gaat zien!

Succes,
Sara

Scutch, succes, en niet te schuldig voelen, daar schiet je niets mee op en je ouders willen dat waarschijnlijk ook niet. Je moet nu aan je eigen leven en dat van je dochtertje denken  :up:

HEt gaat allemaal goed komen dat weet ik zeker.

Gr.Koen

Back