The Scutchies: Our story so far! (In Brisbane since June 9th!)

Dat is inderdaad wel bizar snel.
Heel erg goed nieuws!

[quote author=Scutch link=topic=4284.msg60326#msg60326 date=1148452983]
Ons aanvraag was 9 maart bij DIMIA binnen dus hoe kan het zo snel?  Mijn beroep staat niet op de MODL.  Ik dacht dat de wachttijd minimaal 6 maanden was.
[/quote]

Maar jij had toch wel priority vanwege het feit dat je gesponsored wordt?

:up:

[quote author=AJ link=topic=4284.msg60374#msg60374 date=1148471426]

Maar jij had toch wel priority vanwege het feit dat je gesponsored wordt?

[/quote]

Nee, alleen als je op de MODL staat of State sponsering:

http://www.immi.gov.au/facts/21managing.htm#priority

Vroeger had subclass 139 (wij zijn 138) ook priority, maar nu niet meer.

Mijn bevestigingsbrief van DIMIA zij dat het 4-5 maanden zou duren voordat we contact zouden hebben met een Case Officer, maar het is minder dan 3 maanden geworden!
Ik begrijp het niet helemaal, maar misschien zijn er nieuwe regels?  Wel goed nieuws als het sneller gaat daar.

Dan heb je waarschijnlijk alle geluk aan je zijde.
Ik dacht echt dat je met 138 en 139 priority had.

Geeft de burger moed.

:cool:

Ik hoop het voor je AJ! 

Ik hou Aussie timeline in de gaten en de meeste mensen met een 138 moeten minstens 6 maanden wachten voordat ze een oproep krijgen voor Medicals/VOG, misschien is onze aanvraag op een 'versnelde' stapel per ongeluk terechtgekomen  :wink:

Ha ha, het zou zomaar kunnen dat het inderdaad op de verkeerde stapel gedouwd is.  :-D

Moeten jullie nu die sponsoring financieel rond gaan krijgen met Centerlink en zo, of ben ik nu helemaal in de war met een ander soort visa?

:|

ps: overigens heeft het dus voor jullie maar 2 maanden geduurd vanaf ontvangst bevestiging...

[quote author=AJ link=topic=4284.msg60402#msg60402 date=1148495396]
Moeten jullie nu die sponsoring financieel rond gaan krijgen met Centerlink en zo, of ben ik nu helemaal in de war met een ander soort visa?
[/quote]

Ja, klopt, ik moet heel lief zijn tegen mijn broertje in Perth  :), maar dat lukt wel, geld krijgt hij (zal ik aan hem overmaken) over 2 jaar terug.

[quote author=AJ link=topic=4284.msg60402#msg60402 date=1148495396]
ps: overigens heeft het dus voor jullie maar 2 maanden geduurd vanaf ontvangst bevestiging...
[/quote]

Ja, klopt, vind ik nog ongelooflijk snel  :wow3:

Oh wat goed! Zo snel zeg..............
Ik had al gezien dat de visas op het moment als warme broodjes over de toonbank gaan, en dit is super voor ons allen in de wachtrij!!!!!!!!!

Gefeliciteerd!

(en nu ga ik dan maar rap baan opzeggen dan. Mijn aanvraag is van 10 april en frontloaded)

[quote author=henriette link=topic=4284.msg60471#msg60471 date=1148548362]
(en nu ga ik dan maar rap baan opzeggen dan. Mijn aanvraag is van 10 april en frontloaded)

[/quote]

Hoi Henriette,
Jij durft!  :)   Natuurlijk hoop ik dat je heel snel je visum hebt.  Ik wil niet negatief zijn maar kan je niet beter wachten voor het geval dat alles niet zo snel gaat? 

Groetjes,
Susan

[quote author=Scutch link=topic=4284.msg60326#msg60326 date=1148452983]
ik heb vanochtend een e-mail gekregen van mijn case officer met een verzoek voor Medicals en VOGS. 
[/quote]

Hi Susan, ik had nog een klein vraagje:
Heb je een time limit gekregen om de medicals en VOG's aan te leveren?
Zo ja, wat is die limit?

Thanks!

:up:

Ik hoop dat centrelink in Perth sneller en beter zijn werk doet dan hier in Beenleigh....  :? Daar waren ze niet zo snel... Maar je hoeft niet stel op sprong weg toch?

Groetjes Lin :)

AJ,
Volgens mij is die timelimit altijd 70 dagen (correct me if I am wrong, Susan. Uitstel aanvragen kan, maar is natuurlijk liever te vermijden ;-)

M.vr.gr.
Perthpete

[quote author=Scutch link=topic=4284.msg60494#msg60494 date=1148553087]
[quote author=henriette link=topic=4284.msg60471#msg60471 date=1148548362]

[/quote]

Hoi Henriette,
Jij durft!  :)   Natuurlijk hoop ik dat je heel snel je visum hebt.  Ik wil niet negatief zijn maar kan je niet beter wachten voor het geval dat alles niet zo snel gaat? 

Groetjes,
Susan
[/quote]

Heb niet zoooooooooo veel durf hoor! Was het opzeggen al van plan. Ik ga/wil per 1 augustus uit dienst. Was al veel eerder weg geweest als ik niet naar Australie ga vertrekken. Het bedrijf is niets voor mij, maar dat terzake.
En met al die vrije dagen nu (en die ik nog heb), mijn korte vakanties etc. valt er voor mij niet zoveel meer te doen. En dat kan ik niet zo heel lang meer verbergen natuurlijk, vandaar.
Ik gok op vertrek begin september. Visum augustus. Medicals ga ik volgende week frontloaden.
Ach, het blijft koffiedik kijken hoor! Maar die baan is gewoon finito, hoe dan ook. En ben blij als dat achter de rug is, vandaar!

henriette

@AJ, Lin, PerthPeter:  Limiet is inderdaad 70 dagen, dus voor 2 augustus moeten medicals en VOG bij DIMIA zijn.  Centrelink verhaal moet ik nog uitzoeken.

@Henriette:  Kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk weg wilt, en inderdaad is je baan finito, lekker gevoel is dat!  Duurt echt niet lang denk ik.

We zijn helaas  een beetje verdrietig :cry:  :cry:

Een week geleden heel blij  :)  omdat Mees zijn lege appartement in Rotterdam eindelijk verkocht was  :up:, maar er kan veel gebeuren in een paar dagen........

Donderdagmiddag zijn we vertrokken vanuit Friesland met onze kleine meid om te overnachten in Rotterdam zodat we vrijdagochtend vroeg bij de makelaar konden zijn om de koopakte te tekenen.  Dat ging allemaal prima. Koper was ook al met de financiering bezig.  Vrijdagmiddag zou ze om 14.00 de woning bezichtigen met haar ouders en dan de koopakte tekenen.  13:30 belde de makelaar, de vrouw had gebeld met de volgende verhaal:
"ze was langs gereden met de moeder, en ja, misschien was ze te haastig geweest, misschien toch beter om eerst verder rond te kijken, bla bla bla..."

Sorry, maar wat een stom wijf, zo ga je niet met mensen om, rondkomen over de prijs en een week later niet komen opdagen....  OK, natuurlijk dat mag ze doen, maar niet leuk voor ons, Mees was echt verdrietig, hij dacht eindelijk de woning kwijt te zijn.

Even duimen  :up: dat er snel wel betrouwbare kopers komen!

Shit zeg... dat is inderdaad lullig! Ik hoop voor jullie dat er snel serieuse kopers komen!

Wat een @#$%&* mens zeg... Das balen! Hebben jullie het geld nodig voor Australie? Anders kun je misschien ook aan verhuren denken?

@Lin, Annemiek: Bedankt voor jullie medeleven, helpt wel  :up:

Geld hebben we wel nodig voor Australie, woning kost wel paar honderd Euro per maand.  We wilden proberen om te verhuren maar dat mag niet van de Bank (ze zijn bang dat ze niet volledige waarde terugkrijgen).  We kunnen natuurlijk 'illegaal' verhuren, maar dat lijkt me niet zo verstandig, je weet niet wat ellende je dan kunt krijgen.........

Dus we blijven geduld hebben, en positief denken!

Hebben jullie ook advertenties op scholen hangen? Misschien een raar idee, maar toen ik in Tilburg op school zat zag je dat ook regelmatig. Ouders met aardig wat geld kopen een apartementje voor dochter of zoonlief en die kan dan op kamers met wat huisgenoten. Zijn er misschien geen studentenorganisaties op zoek naar een apartement wat ze kunnen gebruiken voor kamerverhuur?

Bedankt voor de tip Annemiek  :up:, we gaan zeker meer doen om het appartment te kopen, leuker inrichten enz.  Is wel ideaal voor een student/starter.

Hi Susan, tjeetje wat balen zeg!  :-( Niet te geloven dat dat zo maar kan! Niet echt netjes, maar waarschijnlijk niks aan te doen, sorry to hear  :cry:.

Ik hoop dat jullie snel een paar goede betrouwbare kopers tegenkomen! Je zit hier nu echt niet op te wacht toch?!

Groetjes,
Lela

Back