The Scutchies: Our story so far! (In Brisbane since June 9th!)

Susan,

Vanuit een prachtig Perth (;-): Ik sluit me helemaal aan bij Koen! Ja, het is verdrietig voor je ouders, maar het is helemaal jouw leven en vooral ook dat van je dochtertje. En ik denk ook dat je ouders het volkomen snappen...

M.vr.gr.
Perthpete

Harstikke moeilijk voor je en zeker nu jij toch nog wel
goede hoop had dat ze toch zouden komen

Geef het even tijd, je kan alleen proberen het een
plaatsje te geven nu

wel geweldig dat je zulke supportive ouders hebt,
mijn petje af voor hun (èn voor jou ook  :) )

groetjes Miranda

Hi Scutch, wat naar voor je dat je je nu zo verdrietig voelt.. Ik kan het me heel goed voorstellen en natuurlijk moet ook niks laten hierdoor, maar het gevoel kan ik me o zo goed voorstellen.

Ik hoop dat jullie een geweldige tijd hebben met z'n allen en dat je ondanks de verdrietige gevoelens toch nog heel erg kunt genieten van jullie samenzijn!

Groetjes,
Lela

Kan me zo goed voorstellen hoe je je moet voelen... Maar doorzetten hoor meid. Je kiest inderdaad voor je eigen leven, hoe moeilijk het ook is... En net als iedereen zegt, je ouders zo vaak mogelijk over laten komen. Voor een lange tijd. Tis voor hen zo moeilijk dat jullie beide weg zijn. Aan de andere kant is het voor hen ook fijn om 1 of een paar keer per jaar naar hun kinderen en kleinkinderen toe te gaan. En zullen ze ook misschien een lange tijd blijven.
Die schuldgevoelens heb ik ook naar mijn moeder. Zij heeft 2 kinderen, mijn broer in Canada en ik hier in Australie. Is alleen, en gaat binnenkort met pensioen dus geen werk meer. Zit ze alleen thuis.... Nu wil ze gelukkig wel deze kant op komen, maar ik heb hier gelezen dat het allemaal nog niet zo makkelijk is, gaat heel veel geld mee gemoeid. Ik weet niet hoe het er uit gaat zien voor ons in de toekomst, maar I'll keep my chin up. Ik ben gelukkig met San en onze kindertjes hier in Australie.

Het is een beetje een warrig verhaal, maar je begrijpt me vast wel.

Groetjes Lin

En ook ik sluit me aan bij de bovenstaande verhaaltjes. Iedereen heeft een moment dat ze zich schuldig voelen, of dat ze niet goed weten wat ze nu aan moeten met de gevoelens van familie en vrienden, maar zet door Susan! Alles komt goed echt waar ;)

En wie weet... Voor het zelfde geldt willen je ouders wel als jullie er eenmaal zitten of als ze gewend zijn aan het idee. Het is ook niet niks als je hoort dat je dochter, met vriend en kleinkind, ook naar de andere kant van de wereld vertrekt.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties, jullie zijn geweldig!  :up: 
Ik voel me nu al stukken beter  :)

Alle "goed pratertjes" op een rij, it sucks!! Weet precies wat je bedoelt. Mail je snel!

Kath

wow, heerlijk voor jullie,
wij zitten ook in deze fase. na 3,5 jaar op een business visum in australie gewoond te hebben,kunnen we een skilled independent visum(offshore) aanvragen.
hiervoor heb ik ook eerst een jaar in australie moeten werken om aan de werkervaring eis te voldoen.
16 mei is het zover en kunnen de papieren weg.
wij doen ook alles zelf, hebben dat met de business one gedaan en kunnen deze ook wel.
voor ons is het wachten op 16mei, de medicals zijn gedaan, ik moet nog 2 uittreksels van het geboorte register hebben. (mmm had die eigenlijk wat eerder aanmoeten vragen....)maar goed ze kunnen het anders eerst wel met de paspoorten doen hoop ik.

wordt vervolgd

hilly

Yippee  :dancing: eindelijk na bijna een jaar is het lege appartement van Mees in Rotterdam verkocht!

Koopcontract moet nog getekend worden en de koper heeft tot 18 juni om de financiering te regelen, maar het ziet er goed uit.  Nu duimen dat het goed komt  :up:

Dan zijn we 'vrij' en blijven wonen in ons huurhuis totdat we ons visum krijgen.

Ha die Scutchies,

Geweldig hoor! Ideale positie in je huurhuis wachten op het visum..... Good on ya !!!

M.vr.gr.
Perthpete

Ongelooflijk  :? ik heb vanochtend een e-mail gekregen van mijn case officer met een verzoek voor Medicals en VOGS. 

Ons aanvraag was 9 maart bij DIMIA binnen dus hoe kan het zo snel?  Mijn beroep staat niet op de MODL.  Ik dacht dat de wachttijd minimaal 6 maanden was.

Wel goed nieuws natuurlijk  :up: als het nu zo snel gaat bij DIMIA!

Gefeliciteerd hoor met de verkoop van het huis. :up:

En nu ook nog een verzoek voor de medicals en VOG, al zo snel. :-D

Dat schreeuwt om een dubbele felicitatie.

:congrats: :congrats:

Mariette

Wow!! Dát is snel!!

Gefeliciteerd hoor! Heerlijk gevoel hé?

:happysun: :applaus: :cheer: :clap2: :dancing: :happysun: :applaus: :cheer: :clap2: :dancing:​

Hey wat goed zeg! Dat is inderdaad snel :)
Ook gefeliciteerd met de verkoop van het apartement! Scheelt ook een heleboel centjes iedere maand ;)

Ha Susan,

Geweldig zeg... EN jij nog zeggen dat er veel kan gebeuren in een jaar tijd (in een reactie op mijn topic).. ;-) . Nu snel regelen die dingen en opsturen. Als ik me niet vergis heb je na een weekje of wat (2 tot 4 of zo) dan je grantletter... Wie weet kunnen jullie nog in de winter naar Perth komen ;-) Trouwens geen slecht moment denk ik, dan kan je langzaam aan mee wennen aan het warmere zomer weer. Kan natuurlijk wel de keuze moeilijker maken of je nou eerst ook in Perth blijft, afhankelijk van je broers besluit...

We zijn benieuwd!

M.vr.gr.
Perthpete

Hi Susan,

Wat geweldig!!! Zo snel... echt onverwacht!! Tjonge tjonge wat kan het dan ineens megasnel gaan... Spannend!!! Goed nieuws trouwens ook voor de anderen in de wachtrij!

[move]hoera hoera hoera hoera!!![/move]
:happy: :happy: :dancing: :dancing: :cheers: :cheers:

Groetjes,
Lela

Back