There we go!!

De eerste stappen zijn gezet... We hebben een enorme berg offertes om ongeveer 4 kuub te verschepen en een berg adviezen en tips van het forum en via PM's (grazie!!!!). De lijst wat meegaat wordt almaar korter en korter...

Zijn begonnen met advies van Jufbekka: haastmaken als je tijd hebt, zodat je tijd hebt als je haast hebt... briljant!!! Dus, heb alle opzegbrieven klaarliggen, bankzaken in Aus geregeld, ga komende tijd aan de gang met afscheidkadootje (fotoalbumpje voor achterblijvers...slik).

En dan zijn we dus ook van 't weekend begonnen met puinruimen, so to speak... Als eerste gaat de studeerkamer eraan. We zijn nu begonnen met de administratie... wat een bevrijding. Ik geloof dat er 5 zakken oudpapier zijn weggedaan, allemaal overjarig spul, niet belangrijk, je kent het wel. Grappige is, dat het doel is om 1 map admin uiteindelijk over te houden die meegaat in handbagage...1 map....om je rot te lachen. Zit dus nu in een kamertje waar gisteren een bom af is gegaan.... Nu in dozen alle lege mappen, plastic hoesjes en liflafjes... voor koninginnedag of de liefhebber, wie zich het eerste meldt.

Verder heb ik voor het eerst serieus 'zaken' gedaan, telefonisch en in het Engels... slik. Ging hartstikke goed, voelt toch als een soort 'de kop is eraf'. Heb bankzaken geregeld in Aus, dus dat is ook standby.

Volgende keer de kelder (yikes, je wil het NIET weten...).

To be continued...

Kath

Wat een goeie uitspraak van jufbekka.

Ik ben Zaterdag de zolder opgegaan en dingen weggedaan die echt niet mee gaan.

Vanmorgen alvast een beetje met de papierzooi bezig geweest.
Wij nemen ook maar één map mee met de hadbagage, en wat belangrijk is om te bewaren laat ik achter bij m'n ouders.
Wel een goed idee van jou om de bankzaken daar alvast te regelen.
Ik denk dat we daar ook maar eens aan moeten beginnen.

Succes met je kelder  :lol:

Groetjes van Jolanda  :up:

Hoi Kathleen

Te gek voor jullie dat alles rond is. Een half jaar is zo voorbij. Wij zijn 2 maanden na dat alles rond was vertrokken dit was precies goed want uiteindelijk wil je toch echt graag weg. Gooi niet te veel weg had ik nl gedaan zoals al onze bankafschriften behalve van het laatste jaar. Hebben we net onze biezen gepakt komt er een brief van de belasting wilden iets weten over 2004, gelukkig werkte de instantie waarover het ging goed mee en stuurden mij een brief dat ik het betaald had.
Over dat pensoein weet ik ook niet , we kregen wel gisteren bericht van de belasting en moesten een brief invullen over dat we geemigreerd zijn, hoop echter op geen verrassingen.

Succes met opruimen

Groet Erna

Alles is nog niet voor 100% rond, we wachten nog op 'de sticker' (nog geen respons van Centrelink). Verwachten geen grote problemen, dus gaan er gewoon voor. Als het niet Oz wordt, moeten we toch in Nederland verhuizen, en hoe minder mee, hoe beter.

I know, fin. admin moet tot 5 jaar terug gaan. Maar laat het allemaal hier achter bij moederlief, totdat het weg kan. Thanks for the warning in ieder geval.

Mocht je een conserverende aanslag krijgen van de belastingen, dan moet je daar bezwaar tegen aantekenen. Je krijgt dan 10 jaar de tijd om het te betalen/uitstel waarna je om kwijtschelding kan verzoeken. Rustig afwachten!

Kathleen

Hoi Kath&Co,

Wij weten ook nog niet precies hoe dat gaat met de fiscus, maar haden hetzelfde gehoord van een belasting medewerker (uitstel aanvragen, dan na 10 jaar kwijtschelding). Vandaag toevallig (;-) de cd's van de NL fiscus ontvangen om een M-biljet te gaan invullen. We moeten er nog aan beginnen, maar dat zal niet lang duren. Alle bijzonderheden zullen we melden op onze weblog of LaStaVaZa.

Alvast veel sterkte met de voorbereidingen, en maak je niet teveel zorgen. Je zult het prima naar je zin hebben Down Under. Overigens, wij (na zoals je al zei bijna een jaar nu) vermaken ons opperbest, en het bevalt ons met de dag beter hier!

Groetjes,
Peter en Ellen.

Hello every one!

Vandaag weer een stapje verder... we hebben bericht van Centre Link en moeten onze borg storten, althans, dat moet onze sponsor doen (gna gna...). Weer dichter bij de sticker! Het zal nu niet lang meer duren...

Kathleen

oeps, volgens mij komt er idd veel bij kijken, vooral als je een gezin hebt... Ik heb het geluk dat ik al heel wat spullen van de hand heb gedaan aangezien ik nu in ierland bij mijn ierse partner woon in een huurhuis. Meubelen en al ander huishoudelijk spul hebben we dus niet van onszelf, dus dat scheelt een boel. We huren nu een huis van een neef van Liam die we ook elk moment mogen opzeggen. Maar als ik me weer ga verdiepen in alle andere te regelen zaken, krijg ik t toch wel weer benauwd. je bent altijd bang dat je iets vergeet! Gelukkig hebben velen ouders of vrienden bij wie ze spullen zoals administratie achter kunnen laten!
succes!

Dat is mooi! Dan gaat het wel snel hoor! Bij ons zat er geloof ik na borgstorting een week of 4 tussen. Dan hebben jullie eindelijk de grant letter binnen!

Groetjes Lin

Misschien hebben jullie toch jullie visum voor ons  :smile:  Wij wachten nog!

Groetjes,
Susan

Vanochtend mail van m'n neef, onze sponsor: Bond is placed and documents have been procesed by Centrelink. Spul ligt nu in hoofdkantoor Centrelink in Canberra. Het zal inderdaad niet lang meer duren... dit is toch wel heftig mensen... we gaan ons leven afbreken en dan weer opbouwen (ssslllllikkkkk).

Heel normaal dat je het een beetje benauwd krijgt op het laatst.
Hoe dichter bij het komt hoe moeilijker het wordt.

Ff doorbijten, het komt allemaal goed, je zal zien, over een paar weken, maanden mag je mij hetzelfde advies geven. :grin:

Mariette

Arghhhh, en dan krijg je nu zo die irritaties van banken enzo. Vandaag borg overgemaakt naar rekening van m'n neef en me een bult betaald terwijl dat niet nodig was. Dame achter balie verteld heel rustig, nadat transactie onomkeerbaar is bevestigd, als je dit via internet doet (heb dus nog niet zo'n rekening en 5 minuten daarvoor aangevraagd) dan kost het je maar 4 euro en heb je de bankkosten niet aan de overkant... Diepe zucht: had je dat nou niet 5 minuten geleden kunnen zeggen... en kun je niet beter gewoon direct op de papieren dit soort 'verborgen' kosten melden i.p.v. met zo'n lullig klein asterixje achter en lullig klein lettertje. Nou sorry hoor, dit hoort hier niet echt thuis...maar sta bol van de frustraties en andere vervelende gevoelens.... Kilo Utrecht en nog een beetje Tango  :cry2:

Kathleen, je moet maar denken dat jij strakjes lekker hier zit, en zij lekker in dat koude, natte, stressige Holland moet blijven ;-) ;-)

Yep, zeker weten over 45, dus die kans is groot ja. Is niet zozeer die juffrouw, maar het systeem... bleeeeeh!

Adem in, adem uit, adem in, adem uit...  :grin:

Ach Kathleen, kan me heel goed voorstellen dat je hier nou net niet blij van wordt, maar..... je bent er bijna!!!! Blijf denken aan waar je naar toe gaat en laat het systeem niet je humeur verpesten!

Sterkte en groetjes,
Lela

Lela heeft helemaal gelijk rustig door ademen en voor je het weet is alle stress over en ben je lekker hier.
Ja en over instantie's door word je echt niet goed van. Ik krijg ook nog steeds brieven dat ik mijn gas en licht weer aangesloten moet worden , ziektekosten betalen ect. Het lijkt wel of je 10 brieven moet schrijven voor ze iets begrijpen.

Zet hem op en strekte met de laatste loodjes

Groet Erna

Kreeg vandaag officieel bericht dat de AoS geaccepteerd is en dat we de visa-aanvraag kunnen afronden. Huh?? Okay, volgorde is een beetje vreemd, maar lijkt erop dat we nu wel alles achter de rug hebben... ondertussen vind ik het in toenemende mate berespannend... diepe zucht, adem in, adem uit, hhhhmmmmmmmmmmmmmmm......

Kath

Back