There we go!!

@ lela: als het goed is moeten we voor eind september voet aan wal zetten ivm medicals. Dus: uiterlijk in september, als mijn lief eerder werk vindt, wellicht eerder.
Eerst maar eens het echte visum zien, dan geloven. Tot die tijd, blijven we op twee sporen...zucht....

Wel.. het kan nu echt niet lang meer duren hoor :up:

Kan me overigens wel voorstellen dat je je zo voelt... Maar zoals ik al eerder heb gehoord, zogauw je die prachtige stickers in je visum hebt, ben je alles vergeten  :lol:

Groetjes,
Lela

Het is al weer meer dan 120 dagen geleden dat er iets op dit topic gebeurd is  :oops: Schaam me diep, heb jullie niet op de hoogte gehouden :wink:

Oh man, oh man... wat wordt het nu spannend en wat vliegt de tijd voorbij!! Kom er nu achter dat ik te laat ben met sommige dingen, vooral dingen die nog besteld of geregeld moeten worden..., sorry mw. minimaal drie weken levertijd... tja, da ga nie lukkuh.

We hebben van het weekend een garage sale gehad. Weinig mensen komen opdagen, maar toch zo'n 1/3 van het spul kwijt en counting... blijkbaar konden veel mensen niet ofzo, want ik word nu gebeld of er nog 'wat' is... kom maar kijken, staat in de kelder. Heeft ons toch nog wat opgeleverd, first week rent, zullen we maar zeggen :)

Verder zijn alle bazen op de hoogte en is de afspraak gemaakt om alles in te leveren en.... last but not least: HET HUIS IS VERKOCHT!!! Even korte samenvatting: wij wonen bij mijn moeder in de tuin en het hele zwikkie stond al 2 jaar te koop... eindelijk het is weg. Dat betekend dat mijn lieve mammala zich kan gaan verheugen op een prachtig appartement in de buurt van zuslief en ze verheugt zich er enorm op. En ik heb een zorg minder... helemaal niks zo'n dame alleen op een 'estate'. Bah! Mooi hoor, als iedereen er is en iedereen leeft en er energie voor heeft... zo niet, dan wordt het ineens een blok aan het been. Enige vervelende hobbel is dat het m'n vaders levenswerk zo'n beetje was, en dat betekent nog een keer afscheid nemen van hem... bah, heb er een brok van in de keel (en meerdere plekken :))

Wat de verhuizing betreft: we hebben afgesproken wanneer ze ons 'kuubje' komen halen, dus nu moeten we wel. Inmiddels 3 dozen...jajajaaaahhhaa we komen er wel.. ingepakt. Maar het komt op gang, evenals de zeer ambivalente gevoelens rondom dit avontuur. De ene dag loop ik weemoedig en huilerig rond in huis en kan ik alleen maar aan het afscheid denken, de volgende dag heb ik zo'n 'hubsakee' gevoel. Zal er wel bijhoren.

Well, that's it for now...

Kath

Hoi Kath,

De beschrijving van jullie (voorlopig) laatste weken in NL klinkt alsof je midden in een 'tornado' zit die je alle kanten op slingert. En dat lijkt me inderdaad heel heftig. Probeer je er aan over te geven, niet er tegenin te gaan....overigens volgens mij een van de allermoeilijkste dingen om voor elkaar te krijgen. We zijn tenslotte 'geprogrammeerd' om alles onder controle te moeten hebben (en houden), inclusief onze gevoelens.
Niet doen.

Berust er maar in dat het afscheid inderdaad verdrietig en pijnlijk zal zijn, maar het dient een doel: het stelt je in staat te ervaren hoe het is om in dat andere land te wonen/werken en je kind in de prachtigste parken/bossen/stranden te laten spelen.
Niets meer en niets minder. 

En je gaat hoe dan ook een geweldig avontuur tegemoet!  :smile:
Heel veel plezier nog hier in NL en alvast veel voorpret voor straks!

groeten,
Tampet

He Kath&Co,

He, he, dat is weer een flinke steen minder op je schouder... Dat is altijd het probleem he, woon je ergens op een mooie plek (zoals jullie en wij), en dan is het moeilijk verkocht te krijgen wanneer je naar een nog mooiere plek wilt gaan ;-)

Goede oplossing ook met je moeder zo!

Nog even volhouden en dan zijn jullie er ...

Gr,
P&E

Hoi!

Ik heb voor de verandering maar weer eens op xpdite ingelogged!
Heb net een mailtje gestuurd met wat laatste tips (dat zijn er niet veel eigenlijk)....
Ik verheug me erop jullie te zien hier en hoop dat alles heel voorspoedig gaat de eerste tijd hier!

Een nieuw leven in Australie!

Tot snel,

Liefs Nynke

Hello everyone!

Nog even een snelle (zij het wat beschonken, ja jaaaa champagne van vriend ter verdoving :)) post voordat de PC in de tas verdwijnt...

Vandaag de laatste dag. In huis is het nog een chaos, we hebben tot vanavond om het overzichtelijk te krijgen.
Gisteren kwamen we er achter dat we zo'n 40 kilo te veel bagage hadden voor SA... YIKES! Als een wervelwind (een uurtje later zou vrachtwagen komen) alle koffers weer leeg gehaald en nog extra dozen gepakt voor de boot. Het is dus 2 kuub geworden (althans, richting 2 kuub) Onze 1 kuub was al aan de grote kant, m.a.w. we liepen behoorlijk het risico om voor 1 cm3, toch de prijs van 1 m3 te betalen... let's fill it up, hoeven we minder te sjouwen. Nu het leukste... heb ik me een slag in de rondte gewerkt om die dozen klaar te krijgen... komt die chauffeur 2.5 uur te laat!! Had dus alle tijd. Maar niet getreurd... weer een dingetje van de lijst.

Vandaag ook laatste ritje stort, laatste bezoekje AH en nu de handbagage kritisch bekijken (haalt de 7 kilo ruimschoots vrees ik).
Alle afscheidjes zijn geweest, alleen vandaag nog familie (HELLUP!!). De Passieflora ligt klaar (voor het geval dat :)). En dan is het slapen, onder het genot van een melatoninetje (ik ga er chemisch doorheen, geloof ik) en morgen vroeg op en ri. Schiphol.

Tot aan de andere kant mensen... het zal mij benieuwen.

Groet,
Kathleen

Nou Katleen,

Prettige vlucht dan maar. Vliegen jullie over Londen, vergeet dan niet dat je maar 1 stuk handbagage pp mee mag nemen. hadden wij ook last van en we hebben op het laatste moment in A'dam nog een koffer moeten kopen en moeten inchecken.

KOmen jullie naar Sydney, wie weet ontmoeten we elkaar dan nog wel eens

Sander

Ha, ha, ha, Leuk he Kathleen? Hadden wij ook zoiets. Netjes alles geregeld, een kamer met al onze bagage (koffers en dozen) waar de verhuizers niet zullen komen (hebben wij dus ook een groot deel van de verhuis-inpak-dag gezeten). Dachten op een gegeven moment toch nog maar even snel de koffers en doze wegen... wat bleek, zaten we op bijna 120 kg ... (en met zijn 2-en slechts 40 kg toegestaan). Dus als de s...m... inderdaad dan nog maar een hele stoot (kleding, schoenen, etc) in de kamer gegooid waar de kledingkasten staan gegooid zodat die de container in gaan ..... Was inderdaad effe stressen...

Maarreh... Een hele goeie reis toegewenst (als je dit nog voor vertrek leest), anders welkom !!!!
P&E

Heel goede reis toegewenst en good luck in OZ.

Sterkte met afscheid nemen van de familie.

Groetjes,
Erna

Hi everyone,

De familie is gearriveerd!! De vlucht viel reuze mee, het afscheid wat minder maar we hebben het overleefd. So far, so good!!
Nu alles op de rit krijgen.

Cheers!
Kathleen

Je bent snel weer op het net daar!
Heb nachtdienst op Schiphol (ff rustig nu) en zal dus wel de enige gestoorde in NL online zijn.
Succes met alles Kathleen. :up:

Groetjes The Roosters - Steef

Hoi!

Veel geluk met de nieuwe start. Een goed begin is het halve werk, dus ik duim voor een goed begin :)

Enjoy,

Ireen

Back