tjong wat een spannend tijd is dit toch! Van de manier van werken van die instantie zal ik nooit iets begrijpen. Wij kregen gister bericht dat we een case-officer hebben toegewezen gekregen! Tussen 1-6 maanden moet alles klaar zijn. Ik hoop binnen 5 maand......... :smile:
Hoi Kathleen, wat leuk dat jullie al zover zijn,nu je toch online bent, hoe lang duurt het nou voor je je visum hebt aangevraagt en is goedgekeurd? En is het waar dat je geen hout(meubels) mee mag nemen in Australie?
@ marga: zie onderaan m'n berichtjes, staat een soort tijdlijntje... uit het hoofd zo'n dikke 7 maanden. Wat houten meubels betreft: zie de site van de Aus. douane, daar kun je invullen wat voor een soort hout het is, wat voor soort gebruik en of je het al dan niet mag invoeren. Voor meubelen uit Europa mag bijna alles volgens mij.
@ de rest, yikes!! Ben er nog niet helemaal uit of ik nu heel blij ben of alleen heel bang...
Nou jongens... het verhuis schip is krakend en piepend tot stilstand gekomen. Ik heb enorm last van 'de zenuwen', waardoor ik een beetje in inactiviteit ben beland.
We wachten nog steeds op (definitief) bericht... Voelt heel vreemd, eigenlijk is alles rond, maar toch durf je er nog niet helemaal op te rekenen en zijn we nog pittig met ons leven hier bezig. Werk vraagt veel op dit moment en ik weet het effe niet... zal wel weer doorschakelen worden als we bericht krijgen... duurt wel lang, moet ik me zorgen maken??
Ik weet hoe je je voelt :smile:, wij zijn nu ook aan het wachten voor 'de brief'. Hopelijk krijgen jullie heel snel bericht, nu is alles zoals je zegt in 'limbo'. Kan jullie emig.bureau niet achterhalen waarom het zo lang duurt?
Sterkte met de zenuwen, probeer even naar buiten te gaan en de energie van de zon te voelen, hopelijk helpt dat een beetje.
Met een been hier en en een been al weg. Wij zitten nu ook te wachten op 'die' brief, en moeten nu heel veel regelen, maar voor hetzelfde geld mogen we helemaal niet en regelen we nu hier alles voor niets.
Dit is toch wel de meest lastige periode van de hele procedure.
Nou heel veel succes met die verhuiswoede.
Ik begrijp hieruit dat jullie zelf de verhuizing regelen?
Hi Guys,
Neem ook af en toe een zonnebankje zou ik zeggen. Warmt lekker op, en met je ogen dicht onder de zonnebank kun je je ook voor een paar minuutjes hier denken ;-). Overigens altijd aan te raden om alvast een zonnekuurtje te nemen voor je vertrekt..
Nog steeds NIKS!! Hebben contact gehad met migratieagent en die komt er ook niet door bij DIAC... Begin me wel een beetje zorgen te maken. Zo weet ik dat DIAC af en toe, als ze dingen missen, niet aan de bel trekt maar het dossier gewoon op het stapeltje houden (nou ja, stapel). Straks heeft Centrelink de AoS nog niet opgestuurd ofzo, of het is helemaal niet aangekomen, of ze zijn de hele zwik kwijt!!! Aaaarghhhhhh :stretcher:
Waarschijnlijk geeft Centrelink alleen informatie aan de sponsor. ALs je dus info van ze wilt hebben vraag je neef (?) om dat te doen ;-) (We weten dit uit ervaring;-)
Ik kan me best voorstellen dat je je zorgen maakt, maar het is niet ongebruikelijk dat het zo lang duurt. Bij onze meest recente klant zat er ook bijna 7 weken tussen het moment van het storten van het bedrag en de datum waarop het visum werd afgegeven.
Ik hoop hiermee jouw ongerustheid een beetje te hebben weggenomen.
Maak gratis een account aan om het meeste uit je forumbezoek te halen.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.