Tips verhuisbedrijven

lindapinda

New Member
hallo,

wil ik bij deze even verhuisbedrijven aanprijzen:

Een tip voor idereen die nog op zoek is naar een verhuisbderijf: Mondail movers is een goede!. Zij hebben verschillende vestigingen, en het hoofdkantoor zorgt ervoor dat  je van meerdere een offerte krijgt.
' De Haan' verhuizers was voor ons de beste en goedkoopste!

groetjes,

Linda en Phil
 
goeie timing, net ook meteen mailtje gestuurd voor een offerte, want morgen en vrijdag komen Allied Varekamp en van den einden movers langs voor een offerte,
ben benieuwd naar de prijzen :lol: :-o :-(

als ik meer weet zet ik het wel op het forum.

gr lin
 
weten jullie ook hoelang van te voren je eventueel een verhuisbedrijf moet inhuren?

gr.  :fish:
 
Verschepen duurt ongeveer 8 weken.
net offerte binnen van de Haan,

9m3 = 3100 euro,      toch nog ff de rest afwachten, morgen komt van den Einden transport, kijken wat die zeggen.

groetjes lin
 
Wij kwamen met een ander verhuisbedrijf ook op 3100 euro uit met 9 m3. Toen hebben we maar besloten het te reduceren tot 6m3. Op dat moment werd uiteindelijk ' De haan' het goedkoopste van allemaal.
Bij de een zat wel inklaring inbegrepen en bij de ander niet etc.. Bij 'de Haan' zaten de meeste dingen inbegrepen, behalve dan de verzekering, maar die kan pas afgesloten worden wanneer je ongeveer de waarde van de mee te nemen goederen weet.
Wij waren voor 6m3 2100 euro kwijt.
En das van deur tot deur ( Leiden-Ulladulla (in eerste instantie canberra, maar prijs bleef hetzelfde)).
Daarbij verpakken we de kleine goederen zelf en komen zij op de verhuisdag de grote meubels inpakken.

Zal ik even de offerte bijvoegen?kan iemand me eerst vertellen hoe ik een bijlage kan invoegen? :? Als je een email invoegt, wordt dan ook de bijlage bij die email ingevoegd?Ben niet zon superheld

groetjes linda
 
[quote author=lin-shinji link=topic=3637.msg44039#msg44039 date=1137682749]
Verschepen duurt ongeveer 8 weken.
net offerte binnen van de Haan,
[/quote]Hou er ook rekening mee dat het veel langer kan duren. Meestal worden de spullen 1 of 2 weken opgehaald voordat het op de boot gaat, en deze is ( iig naar Brisbane ) 5 tot 6 weken onderweg, en dan duurt het in de regel ook nog een week of 2  voordat de douane het vrijgeeft. Onze spullen kwamen 12 december aan in de haven van Brisbane en werden pas 24 januarie bij ons afgeleverd, 2 dagen nadat de douane het had vrij gegeven. In ons geval heeft het dus ruim 13 weken geduurt!
 
offertes van verschillende bedrijven

de Haan                9 m3 = 3100  euro
Allied varekamp    9m3 = 3950  euro
v d Eijnden            8m3 = 2350  euro

Nou, ik ga dus voor Van den Eijnden, een vriendin heeft in oktober ook voor hen gekozen, want ze waren de goedkoopste en alles is goed aangekomen bij haar ,en alles is netjes verzorgd, geen klachten ,dus ik ga voor van den Eijnden Euromovers.

Jeetje ,toch raar, dat het zoveel kan schelen, terwijl hetzelfde inbegrepen is, ik heb alles wel tig keer gecontroleerd, maar Allied en v d Eijnden hebben dezelfde voorwaarden en toch scheelt het 1600 !!!! euro.

ik ga maandag even bellen om te bevestigen.

groetjes lin
 
Team Relocations, 24 m3, EUR 6200,= (Zonder de verzekering, maar inclusief in- en uit- pakken).
M.vr.gr.

Perthpete
 
yaiks, en ik zeur al over 3000 euro, 6200 euro
wow, wat een bedragen, maar ja, allemaal voor t goeie doel zullen we maar denken.
Vind het ook wel lekker om wat vertrouwde spulletjes mee te nemen, dus

gr lin
 
Wat rekenen ze voor verzekering van de spullen? Ik weet dat het vorig jaar nog een bepaald % van de door jezelf opgegeven waarde van de spullen is maar nu is het standaard 250 euro voor een 20-feet (?) container mits de waarde niet meer dan EUR 100.000 is (wat geen probleem zou moeten zijn; onze spullen zijn in ieder geval laaaaaaang niet zoveel waard). Da's vaak veel voordeliger want ik meen dat wij op zo'n 400-500 euro voor verzekering kwamen.

Wij hadden hetzelfde als M5: spullen kwamen in december en dan mag je fijn nog even een maandje wachten voordat de douane er aan toe. Kwestie van bad timing; rond de kerst is het hier de 'grote zomervakantie' en kakt alles in  :beach: :drinking:.

Wij hadden overigens van der Ent/Kuster Koot Topmovers uit Spijkenisse maar die kan ik niet echt aanraden. Slechte informatievoorziening, nadat ze geld binnen hadden gewoon geen service meer (waren toch niet de goedkoopste), bedrijf hier in Brisbane wist week voor aankomst spullen van niets (...), toch redelijk wat zaken die we nu missen en beschadigd aangekomen zijn  :cry:. Nu zitten we midden in het proces van claimen enzo; weet nog niet hoe dat afloopt. Keep u posted.
Maar ja: heb die naam nog niet voorbij zien komen dus wellicht overbodige waarschuwing  :wink:
 
Wij hadden Allways transport uit Dordrecht. 35 verhuisdozen en nog wat losse dingen zoals schilderijen en waren 800 euro kwijt van deur tot deur. Verzekring hebben we niet genomen, is een gok die je neemt die bij ons goed uitpakte 1 vaasje was kapot. Het minimum bedrag om te verzekeren was geloof ik 38 euro dan was het voor 3000 euro verzekerd geloof ik. De service was zeer goed :up: en ze kwamen al hun afspraken goed na.
 
1,8% van de door jezelf aangegeven waarde van de spullen.
Dat kost het bij van den Eijnden Euromovers.

lin
 
[quote author=M5 link=topic=3637.msg46951#msg46951 date=1139383681]
Wij hadden Allways transport uit Dordrecht. De service was zeer goed :up: en ze kwamen al hun afspraken goed na.
[/quote]

Mijn ervaring met Allways:
Afspraken komen ze alleen na als het hun goed uitkomt. Toen ik nog geld van ze kreeg omdat het aantal m3 wat minder was en dit volgens afspraak verrekend zou worden gingen ze heel moeilijk doen. Mijn contactpersoon reageerde na 3 maanden pas (hij was op vakantie) en zijn vervanger kon niets doen. Ze hebben een fout gemaakt met de berekening, maar hebben dit niet toegegeven en ook niet eens de intentie gehad om het netjes af te handelen. Na veel gedoe hebben we bijna al ons geld gekregen. Ze zijn ook nergens bij aangesloten dus een klacht indienen of een overkoepelende organisatie om bemiddeling vragen kan niet.
 
Bij ons ging het precies andersom. Hadden eerst een offerte van 2,8 m3 en het werd uiteindelijk 3,5 m3 en de prijs bleef het zelfde. Waneer we belden werden we meteen geholpen en als er op dat moment niemand was werden snel terug gebeld. Zo zie je dus ook maar dat de een goede ervaringen met een bedrijf of instantie kan hebben en de ander dus niet! Conclusie: je moet dus ook een beetje geluk hebben.
 
[quote author=M5 link=topic=3637.msg46998#msg46998 date=1139395638]
Waneer we belden werden we meteen geholpen en als er op dat moment niemand was werden snel terug gebeld. Zo zie je dus ook maar dat de een goede ervaringen met een bedrijf of instantie kan hebben en de ander dus niet! Conclusie: je moet dus ook een beetje geluk hebben.
[/quote]
Zo ging het bij mij ook, echt perfect. Tot we nog geld van ze kregen............. Dan kunnen ze opeens niet meee reageren. Ik had de indruk dat ze het wilde laten verslappen omdat ik toch ver weg zat en het misschien wel zou opgeven. Not :)
 
[quote author=Martin link=topic=3637.msg47000#msg47000 date=1139396240]
[quote author=M5 link=topic=3637.msg46998#msg46998 date=1139395638]
Waneer we belden werden we meteen geholpen en als er op dat moment niemand was werden snel terug gebeld. Zo zie je dus ook maar dat de een goede ervaringen met een bedrijf of instantie kan hebben en de ander dus niet! Conclusie: je moet dus ook een beetje geluk hebben.
[/quote]
Zo ging het bij mij ook, echt perfect. Tot we nog geld van ze kregen............. Dan kunnen ze opeens niet meee reageren. Ik had de indruk dat ze het wilde laten verslappen omdat ik toch ver weg zat en het misschien wel zou opgeven. Not :)



[/quote] Ik zei toch al eerder dat de één goede ervaringen met een bedrijf of instantie kan hebben en de ander niet! En jij hebt helaas een slecht ervaring met dit bedrijf gehad!
 
Voor de Limburgers onder jullie, :lol:
Wij hebben gekozen voor Moonen verhuizingen Geleen ook Euromovers
nadat Van den Eijnden uit Eindhoven ons een maand voor we zouden
vertrekken ons liet zitten omdat ze het ineens te druk hadden, terwijl
we een mondelinge afspraak hadden gemaakt op de expo en ze zijn
bij ons thuis geweest voor een offerte te maken.
Dus chapeau voor Moonen  :up:alles is perfect aangekomen en nog wel met
groupage waar we in eerste geval niet voor zouden kiezen, gezien het
risico je kunt lopen als andere in dezelfde container als jou misschien
iets meenemen wat niet door de beugel kan.
 
Back
Top