Tips verhuisbedrijven

@ groentje
John, mijn toekomstig hubbie woont al in Canberra, dus die mag vast aan het uitpakken  :evil:
heeft ie vast een paar daagjes om bij te komen van de schrik als ie al mijn kleding en schoenen ziet, haha

we konden het ook wat langer opgeslagen laten staan, maar als het dan toch in Australia is, wil ik het het liefst zo snel mogelijk in ons eigen huis hebben, dan kan er ook niks meer mee misgaan.
(en niet onbelangrijk, er komen extra kosten bij voor langere opslagtijd)

groetjes lin
 
Nog een heel leuk prijsje van de Haan uit Alblasserdam. Voor max. 28m3 kosten € 8450,-

:-o

wat ik al eerder had geschreven is dat we bij al die verhuizers hetzelfde hebben opgegeven, dus €2250,- verschil vinden wij wel errug veel. Er moet er nu nog 1 binnenkomen.
 
[quote author=groentje link=topic=3637.msg52422#msg52422 date=1142795872]
Nog een heel leuk prijsje van de Haan uit Alblasserdam. Voor max. 28m3 kosten € 8450,-

:-o

wat ik al eerder had geschreven is dat we bij al die verhuizers hetzelfde hebben opgegeven, dus €2250,- verschil vinden wij wel errug veel. Er moet er nu nog 1 binnenkomen.
[/quote]

Hoi Groentje!

Ja, dat kan ik me ook nog wel herinneren toen ik destijds aan het shoppen was onder de verhuisbedrijven: onderlinge grote verschillen zowel qua inschatting aantal kubieke meters als de prijs.


Een tip.
Ik ben toen gaan vergelijken wat er voor die prijs gedaan werd want ik wilde een door-2-door verhuizing. En vervolgens ging ik met de overgebleven 2 verhuisbedrijven onderhandelen over de prijs  " ja maar dat bedrijf doet mijn verhuizing voor maar Euro... dus als jullie willen dat ik met jullie in zee ga..." en zo kreeg ik van beide verhuisbedrijven uiteindellijk een lagere prijs en toen heb ik de keus gemaakt.

Laat je niet gek maken!

Groetjes,

Ingrid.
 
Via http://www.rent-a-container.com/ hebben wij een offerte gekregen voor het transport van Nederland naar Perth.
Door to Door voor 1900 euro ex de btw.
Dat is voor een gehele 6 m3 container.+/- 24 tot 25 m3
Aangezien wij niet de gehele inhoud nodig hebben, ongeveer de helft, vroeg ik me af of er interesse is om deze container te delen.
Onze planning ligt rond October maar daar kan over gesproken worden.
Lokatie is Nieuw Vennep waar de container neer wordt gezet.

BJ
 
[quote author=BigJim link=topic=3637.msg53488#msg53488 date=1143539503]
Via http://www.rent-a-container.com/ hebben wij een offerte gekregen voor het transport van Nederland naar Perth.
Door to Door voor 1900 euro ex de btw.
Dat is voor een gehele 6 m3 container.+/- 24 tot 25 m3
Aangezien wij niet de gehele inhoud nodig hebben, ongeveer de helft, vroeg ik me af of er interesse is om deze container te delen.
Onze planning ligt rond October maar daar kan over gesproken worden.
Lokatie is Nieuw Vennep waar de container neer wordt gezet.

BJ

[/quote]

De prijs is prima Jim, maar wie gaat al de papierwinkel doen?
Heb je je daar al in verdiept? Het prijsverschil is wel heel groot, dus het zou heel interessant kunnen zijn.
Wellicht heb ik interesse in je aanbod, maar daar kan ik op korte termijn nog geen harde uitspraak over doen.
 
wij zijn in zee gegaan  :-D (leuke woordspeliing voor de zeevaart) met derksen uit arnhem.
deze hebben voor een mooie prijs, ca. € 6100,- excl. voor ons voor huis tot huis service.

dit is op basis van een 20ft container.
 
nog even de laatste doorgeven va de vier. Your move verhuisservice  € 7438.02 all inclucief van door to door. ( 20 ft container)

dus dat wordt waaijenberg of stoofverhuizingen uit Breda. Nu nog even naast elkaar leggen.
 
Snap er niks van. Na alle bedragen hier van rond de 6000 euro hebben wij besloten niets mee te nemen behalve wat waarde dingetjes en foto boeken etc. Nu kreeg ik laatst op mijn werk een mailing van een transport bedrijf en heb een prijs opgevraagd. Ik krijg het net terug en ze komen op 2480 euro :-o

Mis ik nu iets of zit hier echt veel verschil in??? Het is wel tot de haven dus kosten van daar naar "huis" komen er dan nog bij maar die zijn nooit 3000 euro lijkt me.
 
[quote author=Inge link=topic=3637.msg54698#msg54698 date=1144227296]
Snap er niks van. Na alle bedragen hier van rond de 6000 euro hebben wij besloten niets mee te nemen behalve wat waarde dingetjes en foto boeken etc. Nu kreeg ik laatst op mijn werk een mailing van een transport bedrijf en heb een prijs opgevraagd. Ik krijg het net terug en ze komen op 2480 euro :-o

Mis ik nu iets of zit hier echt veel verschil in??? Het is wel tot de haven dus kosten van daar naar "huis" komen er dan nog bij maar die zijn nooit 3000 euro lijkt me.
[/quote]

Is dat misschien alleen transport, zonder het in- en uitklaren van alle goederen? Alleen een container huren schijnt niet zo duur te zijn.
 
ja zo ongeveer. Ik heb de man later gebeld en om uitleg gevraagd. Hier zit niet bij de terminal handling charge, transport van Melbourne tot "huis", inklaringskosten. Wel gaf hij aan dat het wel heel gek zou gaan als je hier 3000 euro voor zou moeten betalen dus kom je nog ruim onder de 6000 :roll:
 
[quote author=Inge link=topic=3637.msg54698#msg54698 date=1144227296]
Snap er niks van. Na alle bedragen hier van rond de 6000 euro hebben wij besloten niets mee te nemen behalve wat waarde dingetjes en foto boeken etc. Nu kreeg ik laatst op mijn werk een mailing van een transport bedrijf en heb een prijs opgevraagd. Ik krijg het net terug en ze komen op 2480 euro :-o

Mis ik nu iets of zit hier echt veel verschil in??? Het is wel tot de haven dus kosten van daar naar "huis" komen er dan nog bij maar die zijn nooit 3000 euro lijkt me.
[/quote]

Het ligt ook aan de hoeveelheid wat je mee wilt nemen. Wij hebben nog twee kinderen die hun speelgoed toch ook mee willen nemen. Heb je geen kinderen heb je meestal minder om mee te nemen en wordt het dus goedkoper. Ook verschild het veel met wie je in zee gaat, want drie van de door ons opgevraagde verhuisoffertes hadden dezelfde inhoud en toch verschillen ze (met name 1) qua prijs. Laat je dus goed voorlichten en heb je de tijd, laat er dan meerdere over de vloer komen.

Ook ligt het eraan of je een container deelt of voor je zelf hebt. Deel je een container dan deel je ook gedeeltelijk de container kosten. Ik weet niet of je het topic helemaal hebt door gelezen, maar er zitten ook goedkopere prijzen tussen. Laat je in ieder geval goed voorlichten.
 
Mijn vriend is verhuizer ook voor dit soort verhuizingen dus bij interesse PM :)
or email or msn :)
En wie weet is er iets te regelen..
Ik had dit ook al ergens anders gevraagd is er niet al een lijst opgesteld waarop staat wanneer iemand verhuist met container..want misschien zijn er mogelijkheden van het gezamenlijk delen van containers en kosten die daarbij komen..
En met een lijst/overzicht zijn er misschien makkelijke afspraken te maken en elkaar zo ook weer te helpen misschien ideetje?
 
Het inklaren kost wel veel hier in oz en de afstand betaal je per kilometer dus als je in een omgeving woont zoals wij in Glen Waverley en je moet je eigen spullen van de haven laten ophalen door een verhuisbedrijf want een 20ft. past niet in een bestelbus kan dat aardig in de papieren lopen. deur tot deur kan dan een heel goede regel zijn ook omdat je het dan laat doen door een bedrijf die de spullen kunnen inklaren en de papier winkel voor je regelen.
 
Ik kan mij nog herinneren dat bij ons de prijzen ook enorm uit elkaar liepen. Ik geloof dat wij uiteindelijk 3500 voor 15m3 kwijt waren. Alles erop en eraan, excl de douane want dat hangt er vanaf of je geen gekke dingen hebt meegenomen. Of eigenlijk, of je wordt gesnapt  :wink:. Toen ik offertes kreeg had ik de volgende prijzen: 5400 - 3770 - 4625 - (2773 was ook een optie voor 7m3 maar dan hadden we onze banken niet meegenomen) en dus 3375 voor onze verhuizing betaald. Maar er kwam nog een verzekering bij (2% geloof ik) en die douane (375 dollar). De offerte van Voerman heb ik niet meer. Maar ik weet dat het veel duurder was en dat ik ze persoonlijk heel onbeschoft en opdringerig vond. Heb ze gelijk gedelete uit mijn bestand. Van Net was die offerte van 3770 euro. Heel aardige mensen. Maar ja, we gingen voor een scherpe prijs, en de service was er niet minder om.

Ik vond het heel wat om zomaar al mijn spullen voor een paar maanden aan het lot over te laten. Het was in mijn geval ook mijn anti-heimwee inboedel  :-D. Dus was ik niet gerust tot ik mijn "cadeautjes" uitpakte. Het blijft altijd een gok of het goed gaat. Maar ik vind het zeker het extra geld van heel veel laten doen waard!
 
Iemand ervaring met Topmovers?
Wij hebben een 8-tal offertes binnen en er zit tussen sommigen veel verschil.
De duurste is 7768.00 euro terwijl de goedkoopste  4879.00 euro vraagt. Dat allemaal voor 30m3 van door-to-door, full service, inclusief verzekering.
Ik heb tussen de goedkoopste (Topmovers) en de rest geen verschil kunnen ontdekken in de diensten die ze leveren.
Iemand een suggestie waar het grote verschil in kan zitten?
Tussen Topmovers en de daarop volgende zit namelijk 1700.00 euro, vind ik veel.
 
Ik heb juist hele goede ervaringen met Voerman, was van alle verhuizers die ik een offerte vroeg het goedkoopste  4870 euro voor 20 ft / 30 kuub en ik had er het meeste vertrouwen in. Alles inbegrepen, van deur tot deur, ze hebben alles in-en uitgepakt !!!! Bedrijf is erg professioneel, begeleiding is heel erg goed, ze komen hun gemaakte afspraken na, niets dan lof. Zelfs een grote hoeveelheid contant geld was nadat de verhuizers waren geweest weg......  :-o  waarschijnlijk (hopelijk) ingepakt? en ja hoor, bij het uitpakken kam het geld gewoon weer tevoorschijn, da's nog eens betrouwbaar en eerlijk he !!! Ik ben dus zeer en zeer tevreden met Voerman en kan het iedereen aanraden! TOP SERVICE !!!!

Willem
 
Hoi Willem,

De offerte die wij van Voerman kregen was ook voor 30 kuub/20 footer en zij vragen daar nu 5750 euro voor.
Zit er een groot tijd verschil tussen jullie en ons?
Anders kan ik zo'n groot verschil niet verklaren.

Wilco
 
[quote author=kallie link=topic=3637.msg57992#msg57992 date=1146434889]
Is dit Voerman uit Amersfoort?
[/quote]

Voerman zit toch in Den Haag of hebben ze meerdere vestigingen (Ja ik ben een leek)?
 
Voerman zit door heel Nederland:

- Den Haag
- Rijswijk
- Badhoevedorp
- Haarlem
- Rotterdam
- Utrecht
- Leeuwarden
- Zwolle
- Enschede
- Nijmegen..

of kijk op http://www.voerman.com

(http://www.voerman.nl is iets met muziekinstrumenten)
 
Back
Top