Tips verhuisbedrijven

:shout:

[quote author=mammavark link=topic=3637.msg116673#msg116673 date=1208643054]
Neem Transpack dus niet!
[/quote]
:shout:
 
Wij hebben ook alles met De Haan verstuurd. Keurig behandeld en afgehandeld en maar 1 dingetje stuk.

Vond het een zeer betrouwbaar bedrijf. Altijd snel keurig antwoord op alle vragen.


Erna
 
Hebben jullie toevallig ook iets van antiek verstuurd? Zoals een kastje ofzo??
En hoe zag het erna uit?
 
ja, wij hadden veel antiek.
Het meeste is goed over gekomen; helemaal geen schimmel of zo, niks.

Wel; een onderlijst afgebroken, en een lieve verhuizer die bij het uitpakken zo zijn mes over het blad van een tafel haalde.
 
Inmiddels volop bezig met uitpakken, wat hebben we een troep zeg.
Alles is zoeat gevonden behalve de pannen, nu kook ik dus.
Zorg er wel voor dat alle onderdelen van bv een tafel in de zelfde doos gaan.
We hebben wel een tafel maar missen een ring, en waar zit hij nu in.

verder alles goed aangekomen, en ook bij ons alleen een schoteltje kapot

Kees
 
Wij zijn eind mei vertrokken naar Adelaide en hebben de verhuizing door De Gruijter Dutch Royal Movers laten verzorgen.
Wat een genot, in 2 dagen is alles ingepakt en 6 weken later staat de container weer voor je deur.
Geen probleem gehad met lijsten die kwijt zijn, want je krijgt zelf ook een kopie. Ze houden je op de hoogte van alles en je spulletjes worden dusdanig ingepakt dat alles weer heel uit de doos komt.
Super handig zo'n verhuizer, en zo heb je veel meer tijd om afscheid te nemen van je familie en vrienden.

Het kost een paar centen maar daar krijg je wel heel veel voor terug  :up:
 
[quote author=Bubz link=topic=3637.msg116666#msg116666 date=1208600383]
[quote author=magda link=topic=3637.msg116654#msg116654 date=1208567827]
Jammer dat je Hazeleger aan de kant gezet hebt. Ze hebben ons verhuisd, 20 kub 5434,00 inclusief verzekering.
door to door. transport in Aus wordt verzorgd door Always Transport. Alles is door hun gedemonteerd en ingepakt. Het zag er allemaal prima verzorgd uit. Spullen zijn 12 maart verstuurd en staan nu te wachten op inspectie door douane in Perth.

Groet Magda en Jan Compagne
[/quote]

Ach ja, ik moest ergens een grens trekken. Ik heb 9 verhuizers benaderd, vond het nu al moeilijk om het overzicht te behouden van wie wat aanbiedt voor welke prijs!
[/quote]
Wij gaan waarschijnlijk ook met Hazeleger in zee. Goede prijs, goede recenties omdat zij ook ervaringen hebben met dierentransport (doen ze niet zelf, maar besteden ze uit). Wij hebben denk ik maar 5 Kuub te verzenden.
 
Goede morgen,

Hazeleger uit Putten heeft ons dit voorjaar verhuisd naar Perth. Alles is prima verlopen en ze hebben een goede prijs kwaliteits verhouding. Zeker een aanrader.

Magda
 
Mocht iemand nog een kleine verhuizing willen doen hierbij even een update van de door mij gemaakte kosten:

Verhuizing van 1,63 m3, gewicht 341 kg

Kosten in Nederland incl. ophalen aan huis en verzekering 480,- euro
Kosten in Australie tot aan de haven A$ 326,-
Quarantaine kosten 0,-

Verhuizing is uitgevoerd door WBS.
 
Ook de andere kant op verhuizen is mogelijk. Misschien niet voor iedereen nuttig. Maar aangezien wij terug gaan naar Nederland voor ons zeker wel nuttig. Ik merk dat de verhuizers je hier HEEL graag willen helpen. Ze zijn veel opdringeriger dan in Nederland. Zo bellen er nu 4 verhuizers elke dag even om te vragen hoe het met ons gaat  :grin: aardig he van ze  :roll:. Maar al met al komt Wridgeways er goed uit. En volgens mij kunnen die ook je verhuizing NL->AU regelen. Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor een prijzen ze daar voor rekenen. Het is nu (3,5 jaar later) ongeveer even veel geld om van AU naar NL als van NL naar AU. Twee mogelijkheden: er zit een kleine marge op deze business en deze mensen verdienen helemaal geen geld  :roll: hmmm denk ik niet  :cool:. Of het is goedkoper om vanuit Australie te verhuizen/een verhuizer te hebben.
 
Ik sluit me aan bij Hazeleger, heeft ons prima verhuisd vanuit Amersfoort naar Perth.

Alles prima geregeld.

Bert
 
Gebruik in ieder geval NIET Interdean.

Na de verhuizing een schadepost van €15000, en Interdean geeft niet thuis. Slecht advies en niet nagekomen afspraken zijn de oorzaak van deze schade.

Als iemand er behoefte aan heeft wil ik alles wel eens uittikken, maar het is een beetje werk.

Succes,

Johan
 
Ik heb goede ervaringen met een verschepingsbedrijf op Schiphol: WBS. Naar mijn idee de beste en zeker de goedkoopste. Voor 9m3 naar Sydney betaalde ik iets meer dan 1.100 Euro. Ze komen het wel bij je ophalen, maar voor de inklaring moet je zelf zorg dragen, waarschijnlijk scheelt dit zo in de kosten. Ik ben momenteel bezig met een locale inklaringsagent, die hier zorg voor kan dragen. En ik moet zeggen dat WBS me hier erg goed in heeft bij gestaan.

Prima prijs lijkt mij zelfs met de kosten van een locale agent. Online kun je de tarieven berekenen op www.baggage.nl.

Anna
 
Wij hebben onze hele inboedel (ca 30 kuub) laten inpakken en verschepen door De Gruijter Royal Dutch Movers. En ik kan ze zeker aanbevelen, goede service, alles heel aangekomen en op tijdstip dat ze van te voren aangegeven hebben. Dikke pluim!

Veel succes met de verhuizing allemaal!

Louise
 
Back
Top