Tips verhuisbedrijven

Ik zei toch al eerder dat de één goede ervaringen met een bedrijf of instantie kan hebben en de ander niet! En jij hebt helaas een slecht ervaring met dit bedrijf gehad!

Relax man, ik nuanceerde het alleen een beetje.
No worries.
 
Die ervaring van Martin kan ik een beetje beamen maar dan voor van den Eynden. Alles was prima geregeld. Maar er was een boek verbogen. Wij hadden wel de verzekering. Dus ik stuurde gelijk een mailtje. Geen reactie... nog een mailtje ertegenaan... geen reactie. Nog maar eens. Vaag mailtje dat onze contactpersoon op vakantie was (hahaha, dat had jij ook he Martin!). UIteindelijk heeft mijn schoonvader gebeld. En ik nog een mailtje ertegenaan gegooid met "hoge prioriteit" eraan en een aflever en leesbevestiging. En toen kwam er eindelijk een mailtje. Mijn laatste mail was niet erg vriendelijk. Maar ik werd ook niet meer boos om dat boek, puur om de slechte communicatie. Al met al hebben ze het opeens toen snel en makkelijk opgelost. Dus over de verhuizing positief maar de communicatie liet wel wat te wensen over.
 
[quote author=jufrebekka link=topic=3637.msg47115#msg47115 date=1139465254]
Die ervaring van Martin kan ik een beetje beamen maar dan voor van den Eynden.
[/quote]
Ik heb al een paar keer gehoord dat Allways de spullen regelmatig verscheept via van den Eynden :)  Zelfde soort bedrijf, moeilijk doen als je toch al ver weg zit.

[edit]
Topic is tips, dus ff on topic: Van meerdere mensen (naar Ozz en Canada) gehoord dat Voerman perfect was, alleen wel duur(der)
 
ik wil bij deze world freight logistics afprijzen.

edit:

nee, als ik het over zou doen, zou ik kiezen voor een erkende verhuizer en wat meer betalen.
 
[quote author=M5 link=topic=3637.msg46951#msg46951 date=1139383681]
Wij hadden Allways transport uit Dordrecht. 35 verhuisdozen en nog wat losse dingen zoals schilderijen en waren 800 euro kwijt van deur tot deur.
[/quote]

Hoeveel m3 is 35 verhuisdozen ongeveer? Als wij gaan willen we ook wat spullen meenemen maar zeker geen meubels, we willen wel e.e.a verhuizen maar geen zeecontainers vol. Het is overigens wel te veel om in het vliegtuig mee te nemen dus dat is geen optie (of we moeten 5 keer heen-en-weer vliegen maar ik "denk" dat dat niet voordeliger is).

Groeten,
Martijn
 
Die 35 dozen waren 3,5 m3 , is natuurlijk wel afhankelijk van het formaat van de dozen, maar ondanks dat zal dat elkaar niet heel veel ontlopen.
 
[quote author=M5 link=topic=3637.msg48542#msg48542 date=1140166076]
Die 35 dozen waren 3,5 m3 , is natuurlijk wel afhankelijk van het formaat van de dozen, maar ondanks dat zal dat elkaar niet heel veel ontlopen.
[/quote]

OK, nou dan valt de prijs mij nogal mee........ wij willen alleen een berg CD's, wat boeken wat Lampen een Mountainbike, een surfplank  en wat keukenspullen meenemen (wellicht nemen we de surfplank wel mee in het vliegtuig). Ik was al bang dat ons dat een klein vermogen ging kosten maar €800,- voor (ca.) 3,5 m3 (ik denk niet dat mij meer dan 3,5 m3 meenemen........ eerder minder) vind ik wel redelijk. Thx voor de info!

gr. Martijn
 
Het communiceren blijkt met de Haan direct al mis te lopen en voor dat bedrijf kiezen wij in elk geval niet.
Via hun website hebben we een aanvraag formulier ingevult zodat we een offerte konden verwachten.
Maar je voelt het al komen: geen reactie, geen offerte.
Dan maar een email sturen dachten we, dan reageren ze vast wel, maar nee hoor totaal niets.
We gaan nu maar even op de emigratiebeurs kijken en hopen dat we daar wat info en hopelijk een paar offertes aan overhouden.

Albert en Jacqie
 
Toen ik bezig was met de verhuizing heb ik wel 5 of 6 offertes aangevraagd. Wie niet reageerde, deed niet meer mee  :-D. Ik was er nog al streng in. Maar ik had geen zin in een verhuizer waar je constant achter hun broek aan moet zitten. Het was bij mij onder het mom: graag of heel niet  :up:!
 
Iemand ervaring met Kuiper Internationale Verhuizers?Ze vragen 5419 voor een container van 25 m3.
 
Ik ben nog niet veel wijzer geworden van deze topic  :|

En ik ben juist ZO BENIEUWD wie te kiezen  :-o
 
Hoi wij zijn dus net verhuist en de container is door mondial verhuizers vervoerd.
Maar als je de mogelijkheid hebt eerst de  container weg en dan pas zelf want wat ze je ook beloven het schip is minimaal 1 maand onderweg dan moet het door de douane heen en dan pas kan het worden opgehaald.
Bij ons is dus iets verkeerd gegaan want het zou op het eerste schip vanuit Jan. rotterdam vertrekken maar is pas eind jan. weggekomen en nu hebben we dus 2 huizen en geen spullen.!
 
Het is verstandig inderdaad wat tijd extra in te calculeren. Wij hebben ook een week of 6 extra moeten wachten op onze spullen. Maar dat kwam dan weer door de kerstperiode. Dus denk ook aan de public holidays hier!
Achteraf gezien zijn die 6 weken peanuts geweest natuurlijk. Maar echt fijn vond ik het niet om helemaal niets te hebben hier behalve mijn koffer met kleren!!
 
[quote author=Albert en Jacqie link=topic=3637.msg48702#msg48702 date=1140243214]
Het communiceren blijkt met de Haan direct al mis te lopen en voor dat bedrijf kiezen wij in elk geval niet.
Via hun website hebben we een aanvraag formulier ingevult zodat we een offerte konden verwachten.
Maar je voelt het al komen: geen reactie, geen offerte.

Albert en Jacqie
[/quote]

Wij hebben ook een offerte aangevraagd en op de zelfde dag reactie gekregen van ontvangst en een dag later een uitgebreider mailtje en 's avonds telefonisch contact. Het kan dus ook anders. Nu nog maar afwachten wat de prijs wordt en de verdere service.

:fish:
 
even een vraagje wat betreft de verhuis zaken. Als de verhuismaatschappijen bij je thuis komen kijken om een offerte te maken, waar moet  ik dan zoal op letten. Wat moet ik vragen. Ik sta er namelijk alleen voor en laat me meestal overdonderen door hun mooie praatjes en Mark is meestal degene die zijn hoofd erbij houd en zorgt dat we alle info krijgen die we moeten weten. Ik zorg er in ieders geval voor dat ik de vragen op papier zet zodat ik ze kan afstrepen. Hebben jullie nog tips ook wat betreft de aankomst in Australie en afhandelingen daar?

:fish:
 
Over een paar dagen komen de eerste offertes binnen. Wij zitten qua inhoud ongeveer op een 20 ft.  Verschillend tussen 17 m3 tot 27m3; Knap he en dat voor het zelfde opgegeven inhoud. Als iemand nog info heeft wat hij/zij hebben betaald voor een 20ft, dan hoor ik dat graag. Ik zal onze uitkomsten ook doorgeven. Indicatie voor de volgende.
 
de eerste twee zijn binnen, voor ongeveer 22m3
Waaijenberg                                € 5925,-  met 2 personen meehelpen € 5700,-
Stoofverhuizers De Haan (breda) € 5875,-

Van door to door en met zelf de boekendozen inpakken. Het blijft een hoop geld, maar we hebben dan ook twee kinderen met hun spulletjes die ook mee moeten.
 
7m3 = 2155 euro, alles in laten pakken door van den Eijnden euromovers eindhoven.

Spullen zijn 7 februari opgehaald, en komen volgende week aan in Canberra(aan de deur afgeleverd) dan nog ff kijken of alles nog heel is (zal haast wel) maar tot nu toe zeer tevreden, errug snel gegaan, spullen zijn er nog eerder als ik , :-D  ik kom de 30e pas aan.


groetjes lin
 
@ jeetje Lin,
hoe ga je dat aanpakken als de spullen al in australie zijn en jij nog niet? Ga je dan extra opslaggeld betalen of is er iemand die jou spullen bij je nieuwe huis binnen laat?
 
Back
Top