Tips verhuisbedrijven

Helaas komer we er achter dat we steeds meer spullen missen.
We konden niet alles gelijk uitpakken toen de container er net was, maar beetje bij beetje merken we steeds meer dingen op.
Kun je daar nu nog mee aankomen bij je verzekering en hoe gaan we dat aanpakken?


Mariette
 
Spullen missen?? Wat erg! Ik heb geen idee hoe dat werkt met verzekering... Bel het verhuisbedrijf in Nederland eens op en kijk wat hun zeggen?
 
[quote author=kallie link=topic=3637.msg110058#msg110058 date=1202130033]
Helaas komer we er achter dat we steeds meer spullen missen.
[/quote]

Hoe bedoel je dan? Missende dozen ofzo? Bizar? Welk verhuisbedrijf hadden jullie? Dan neem ik die niet :S
 
Ik ben ook benieuwd... bij ons miste niets en was er ook niets kapot. Toch was ik niet erg te spreken over onze shipper.
 
Probleem ligt denk ik niet aan het verhuisbedrijf maar aan customs hier.
Alles is uit de container gehaald en in een andere container geplaatst. Maar zo vol als hij in Nedeland gepakt was konden ze hem hier nooit krijgen. Dat bestaat echt niet.
Dus we gaan er hier achteraan. En dan maar hopen dat we dat kunnen claimen bij de verzekering.
 
Wij kregen inderdaad 1 doos meer dan dat we verscheept hadden omdat de quarantine het niet meer ingepakt kreeg  :evil:
 
Heeft iemand wel eens alles zelf ingepakt??
Wij nemen alleen dozen mee, en nu hoorde ik van een verhuizer dat dan op de paklijst komt te staan: "packed by owner" en dat de douane in Australie dan ook echt alles open maakt en dat je die kosten dan weer apart moet betalen.

Ik vind het lastig om op de dag van verhuizing alles in een keer in te pakken, ik doe liever vast het een en adner wat je niet meer gebruikt in dozen, dat ruimt vast lekker op.

Ineke
 
Wij hebben alles zelf ingepakt, 35 dozen. Extra kosten... volgens mij niet. Onze douane kosten waren maar $120.
 
alles zelf ingepakt, behalve de hele dure glazen.
De meubels zijn ook door de verhuizers gedaan.
Opengemaakt; 4 dozen, waarop schoenen stond, en decoration. Maar er is heel oppervlakkig gekeken. En dat ondanks dat er geen paklijst (meer) was.

Wij verhuisden met Transpac. Verhuizing is gedaan door (onder meer) hennekens, zij zijn de paklijst kwijtgeraakt.
De behandeling hier in Melbourne was prima, hebben nog niet alles teruggevonden, maarar hebben nog 60 dozen ingepakt.  De verhuizers hier waren wel wat lui, na een tijdje hadden ze geen zin meer, en plonkten de dozen maar ergens neer.
 
Hoeveel was je dan kwijt voor die 60 dozen?

Kreeg vandaag eerste offerte binnen, 4500 EUR. Leek mij veel te veel, wij nemen in principe geen meubels me, alleen dozen, laat dat er zo'n 75? zijn.
 
wij misten een grote ventilator en een stalamp. Dat hebben we onze agent hier gemeld, die hebben contact
gehad met het depot. En onze spullen stonden daar gewoon nog. Paar dagen later werden ze gebracht.
Misschien gewoon eens navragen of ze ergens nog een doosje hebben staan, waarvan ze niet weten van wie die is.

Inge
 
ik heb het idee dat een paar dozen (jij hebt er 60?) verhuizen net zo duur is als een hele container. Wij betaalden ook ongeveer 4000 euro -ex verzekering.
 
Hallo allemaal!

Ik heb deze thread met belangstelling doorgelezen en heb een aantal bedrijven die hier genoemd werden benaderd. Graag deel ik mijn ervaringen zodat anderen zich er wellicht voordeel mee kunnen doen.

Eerst een opsomming van de bedrijven die mijn interesse trokken en waarvan ik vervolgens een tabelletje maakte met ervaringen en quotes die hier al in de thread stonden :

MOVERSITEQUOTESNOTES
1. Mondial / De Haanhttp://www.dehaan.nl/html/dehaan.html http://www.verhuisbureau.nl/forms/overzeepart_MM.php6m3, 2100 euro [br]9m3, 3100 euro [br]28m3, 8450 euro [br]22m3 (= just over half 20ft), 6000 euro-door to door, pack small stuff yourself, they pack big furniture, excl insurance
2. Allied Varekamphttp://nl.allied.com/InternationalMoving_RequestforInformation.aspx9m3, 3950 euro [br]5m3, just under 3000 euro-Expensive, but not a scratch. Very good service.
3. Van den Eijndenhttp://www.movers.nl/du/overzee/default2.htm8m3, 2350 euro [br]7m3 2155 euro [br]15m3, 3500 euro-they pack everything[br]-Everything organised well, one book bent, but had insurance.. Was a big hassle to get them to respond.In the end handled well.[br]-Does transporting through Allways Transport
4. Allways Transporthttp://www.allwaystransport.nl/offerte3.htm35 boxes + paintings (3.5m3), 800 euro[br]15m3, 3345 euro[br]20ft container, 3350 euro[br]15m3, 4275 euro-door to door, 1 vase broken, good service, kept appointments, went over size from 2.8m3 to 3.5m3 but cost nothing extra[br]-Only sticks to deal when it suits them, had less to ship and this would be made up in price, took 3 months and a lot of hassle to get most money back.[br]-Pack yourself, Load into container yourself, Good experience[br]-exclusive lots
5. Voerman Internationalhttp://voerman.datacon.nl/nl/aanvraag/1/2/181/218/default.aspx20ft container, 4870 euro[br]20ft container, 5750 euro[br]20ft container (30m3), 4300 euro-Hearsay: very good[br]Good experience, professional, excellent service.[br]-Good experience
6. Transpackhttp://www.transpack.nl/Offerteaanvraag.html15m3, 3400 eurocustom clearance and transport to home <20km from city centre: 1120 euro
7. Van der Ent/Kuster Koot Topmovershttp://www.entopmovers.com/verhuizen/offerte%20internationaal%20verhuizen.html40ft container, 4300 euro-Bad experience, no service after they got money, aussie company didn't know about shipment until a week in advance, stuff missing and broken, bad information[br]-all in price, pack yourself, they do furniture
8. Worldwide Baggage Servicehttp://www.baggage.nl/5.8m3, 1513 euro + 737 dollar[br]site:6m3 onverzekerd: 1259.86-Super, incl pickup and insurance
9. Onlineshipping.nuhttp://www.onlineshipping.nu/australiaexpressline.htm20ft container 30m3, 1795 euro[br]10 boxes, 95 euro + 305 dollar fees-transport only![br]-Pack yourself etc, good service[br]-own note: 80 per m3, ophalen 6m3 155, 55 overige kosten: 6m3 690

Er waren nog andere verhuizers, maar die waren veelal voor mij te duur (>5000 euro, bijvoorbeeld Kuiper International Verhuizers, Waaijenberg, Stoofverhuizers De Haan Breda, Derksen, Your Move, Team Relocations), of hadden niet veel feedback (Hazeleger Verhuizingen, World Freight Logistics) en je moet toch ergens een lijn trekken :)

De bovenstaande 9 verhuizers heb ik om prijsopgaven gevraagd. Ik schatte zelf ongeveer 6-7m3 aan spullen te hebben, maar als ik mijn hemelbed en een paar nieuwe, grote dingen mee wilde nemen kwam ik zelf rond de 9 uit.

Uiteindelijk zijn er drie verhuizers langsgeweest die de volgende opnames deden:

1. Van den Eijnden: 12m3;
2. Allied Varekamp: 8m3 zonder grote dingen, 10m3 met;
3. Voerman International: 5.5m3 zonder grote dingen, 8m3 met.

Ik moet helaas nu weg maar zal de aan mij opgegeven prijzen en mijn ervaringen zsm toevoegen.

Bubz
 
Jammer dat je Hazeleger aan de kant gezet hebt. Ze hebben ons verhuisd, 20 kub 5434,00 inclusief verzekering.
door to door. transport in Aus wordt verzorgd door Always Transport. Alles is door hun gedemonteerd en ingepakt. Het zag er allemaal prima verzorgd uit. Spullen zijn 12 maart verstuurd en staan nu te wachten op inspectie door douane in Perth.

Groet Magda en Jan Compagne
 
Hier het vervolg. Onderstaand de aan mij doorgegeven prijzen voor mijn ca 7m3 aan spullen.

MOVERQUOTETRANSPORT TYPENOTES
1. Mondial / De Haan7m3 EUR 2695GroupageZij pakken grote dingen in, zelf kleine spullen doen. Versturen van container kan 2 maanden duren.
2. Allied Varekamp7m3 EUR 3200[br]8m3 EUR 4050[br]10m3 EUR43607m3 in houten krat, vanaf 8m3 eigen 20ft containerZij pakken alles in en regelen alles. Wordt met eerstvolgende boot verstuurd.
3. Van den Eijnden12m3 EUR 3697GroupageZij pakken alles in. Tijd tussen opname en prijsopgave was erg lang
4. Allways Transport7m3 EUR 2235[br]10m3 EUR 3200[br]11m3 EUR 3300[br]12m3 EUR 3600GroupageZij pakken grote dingen in, zelf kleine spullen doen. Containers worden ca elke 3 weken verstuurd. Niet gecertificeerd door FIDI oid voor zover ik heb kunnen zien.
5. Voerman InternationalEerste quote: EUR 310/m3 + EUR 50/m3 Quarantaine kosten[br]Uiteindelijke quote: EUR 480/m3 + Quarantaine kosten (ca. EUR 100/m3) GroupageZij pakken alles in. Prettige opname, goed contact aan de telefoon... totdat de eerst opgegeven prijs van 360 euro per kuub opeens omhoog ging naar 580 euro per kuub toen de verhuizing werd uitbesteed aan dochteronderneming Transpack. Dit terwijl er niets veranderde aan de situatie. Zeer teleurgesteld.
6. Transpack7m3 EUR 4066GroupageZij pakken grote dingen in, zelf kleine spullen doen. Duur.
7. Van der Ent/Kuster Koot Topmovers7-8m3 EUR 3500GroupageZelf inpakken. Duur.
8. Worldwide Baggage Service6m3: EUR1322.50 + douane kosten?Zelf inpakken, inladen, douane regelen etc
9. Onlineshipping.nu7m3 EUR 893 + douane kosten?Voelt te goedkoop. Vertrouw het niet helemaal.

We wilden graag met Voerman gaan verhuizen omdat ze veel service boden voor een goede prijs en mensen op deze site goede ervaringen met ze hebben gehad, maar hun initiele prijsopgave van EUR 360/m3 werd opeens EUR 580/m3. Daardoor werden ze gelijk de allerduursten en vielen ze af. Bovendien verloren we ons vertrouwen in hen om die reden. We hadden zelf al een lichte voorkeur voor Allied, omdat zij kennelijk in Australie een erg goede naam hebben. Transpack, Van der Ent en uiteindelijk ook Voerman waren duurder dan Allied en vielen ivm onze voorkeur dus af. Onlineshipping en Worldwide Baggage Service doen echt alleen het transport, en we hadden niet zoveel zin om in Australie nog met onduidelijkheden te zitten, douaneformaliteiten te regelen etc, dus ook zij vielen af. Bij Mondial De Haan kon het 2 maanden duren voordat de container werd verstuurd en dan + 2 maanden verschepingstijd vonden we wel erg lang wachten worden. Van den Eijnden gaf mondeling bij de opname aan dat de spullen ongeveer 6m3 zouden bedragen, maar bij de prijsopgave werd het opeens tweemaal zoveel. Ook zat er veel tijd tussen de opname en het ontvangen van de prijsopgave, waardoor we wat vertrouwen verloren.

Uiteindelijk hebben we nog getwijfeld tussen Allways en Allied, maar de volledige service van Allied, de eigen container, en de certificatie die ik bij Allways miste gaven voor ons de doorslag om met Allied door te gaan. Doordat we nu onze eigen container hebben kunnen we redelijk voordelig ook onze grotere en ook onze minder belangrijke dingen meenemen, en dat is wel een prettig gevoel.

Ik hoop dat mensen hier in de toekomst iets aan hebben. Als je nog moet verhuizen: Succes!

Bubz
 
[quote author=magda link=topic=3637.msg116654#msg116654 date=1208567827]
Jammer dat je Hazeleger aan de kant gezet hebt. Ze hebben ons verhuisd, 20 kub 5434,00 inclusief verzekering.
door to door. transport in Aus wordt verzorgd door Always Transport. Alles is door hun gedemonteerd en ingepakt. Het zag er allemaal prima verzorgd uit. Spullen zijn 12 maart verstuurd en staan nu te wachten op inspectie door douane in Perth.

Groet Magda en Jan Compagne
[/quote]

Ach ja, ik moest ergens een grens trekken. Ik heb 9 verhuizers benaderd, vond het nu al moeilijk om het overzicht te behouden van wie wat aanbiedt voor welke prijs!
 
Wij hebben verstuurd met De Haan, 5 maart weg 3 April in sydney.
Mandag a.s bij ons gebracht en uitgeladen (cairns).
Dus zo lang duurt het bij hun niet

verder heel tevreden over de afhandeling van alles

Kees
 
Behalve dat TRanspack (hun onderverhuizer) onze paklijst kwijt was binnen een uur na inpakken, er wat moeite mee had dat we niet wilden betalen tot de boel door de quarantaine was (ja duh- zonder paklijst) lopen we nu tegen het volgende aan; alles afgeleverd, er is het een en anders stuk maar dat verwacht je, maar; de verhuizer hier (John Ryan) weigert te antwoorden op e mails, telefoontjes etc. Kortom we krijgen onze claim niet betaald.

Neem Transpack dus niet!
 
Back
Top