Toewijzing case officers aan visumaanvragen

Nou dan had ik toch al een antwoord moeten hebben.
wij hebben ook via de mail en dat formulier gevraagd om status en kreeg het antwoord dat alle papieren binnen waren bij de CO en dat was op 27 maart jl. en nog altijd geen bericht dat het visum binnen is.
zeer frustrerend wordt het nu toch wel... bedoel nog maar 2 wk en dan wachten we al een jaar sinds het is opgestuurd. :lol: :lol: :|
 
Hallo allemaal,


Hoewel de email van het ASPC zegt dat ze nu bezig zijn met de online aanvragen die zijn ingediend tot 6 december 2007 zijn ze nu al de aanvragen die zijn ingediend tot 6 januari 2008 aan het behandelen.

Goed nieuws dus voor degenen die alleen naar de email van het ASPC kijken  :grin:


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Good news !!

Vandaar heb ik een CO toegewezen gekregen. 14/10/2008  :smile:
Onze aanvraag is van 19/01/2008 , voor visa 175 , skilled independend

Eindelijk !!!

Dus ze zijn al bij de aanvragen van 19/01/2008
 
Da's goed nieuws, vooral voor julie natuurlijk :up:
On-line is het, las ik in een van je replies?

Geeft toch wat meer moed als het automatisch ASPC mailtje van deze week;
General Skilled Migration visas: Class VE
Subclass: 175
      E-lodged: 07 December 2007
      Paper lodged: 15 October 2007

Subclass: 176
      E-lodged: 11 December 2007
      Paper lodged: 20 November 2007
Lekker, dat ze toch wat verder zijn dan ze laten blijken :smile:

Bart
 
Online aanvraag gedaan op 19/01/2008
Mischien dat ze bij aspc die data om een 1 maand aanpassen ofzo?

waneer heb jij gelodged?

succes,
Ramon
 
[quote author=ramon link=topic=7781.msg126853#msg126853 date=1224010570]
Online aanvraag gedaan op 19/01/2008[/quote]
Da's een mooie dag, mijn verjaardag :p


Mischien dat ze bij aspc die data om een 1 maand aanpassen ofzo?
Nee, ze passen elke week aan, alleen verschilt het soms niet zoveel met de week ervoor :cry:

waneer heb jij gelodged?
05 Mei 2008, General Skilled Migration visas: Class VE Subclass: 176 Paper lodged (en dat scheelt tegenwoordig maar 3 weken met E-lodged :p)


Bart
 
Je zou zeggen ze houden een winterslaap bij de ascp (datum van de paper based 175 staat al weer een paar weken op 15 okt.), maar dat is niet van toepassing in Aussie met zomer. Misschien hebben ze nu al last van de warmte en werken ze op een lagere versnelling :|
 
In de mail van aspc staat ook dat ze met online aanvragen van 7 december bezig zijn, terwijl ze in werkelijkheid al bij halverwege/ richting eind januari zijn. Kan dus niet helemaal van het mailtje aan en ze werken dus harder dan wij zien.
 
Maar geeft het mailtje nu eigenlijk aan voor welke datum ALLE aanvragen verwerkt zijn? Of geeft het aan wat de meest recente is waar ze mee bezig zijn?

In het eerste geval kan het natuurlijk zeker voorkomen dat ze al verder zijn dan het mailtje aangeeft, maar ook nog met wat aanvragen van de oudere datum bezig zijn.
 
Nou in ieder geval niet de laatste, want dan zouden ze echt pas bij 7 december zijn (terwijl mensen van 19 januari al iets hebben gehoord).
 
Beste Xpd-ers,

Ik heb de volgende vraag:

Zoals jullie allemaal wel weten gaan we eind oktober bijna 2 maanden op vakantie naar thailand en OZ.
Nou hoop ik deze of volgende week positieve uitslag van mijn CDR binnen te krijgen. Ik kan dan in principe de aanvraag voor skilled independent online plaatsen, nog voor onze vakantie en dat scheelt weer 2 maanden wachten.
Ik heb alleen niet meer de tijd om voor de vakantie alle documenten al aan de aanvraag te hangen (ga ik even vanuit)...
Maar gezien de verwerkingstijd van de aanvragen heb ik het idee dat ik de documenten ook wel na onze vakantie kan koppelen als de aanvraag maar albvast  binnen is en betaald is....of denk ik hier nu heel makkelijk over?

Groet

JAP van GEERJAP
 
Behalve je VOG en Medicals ben je min of meer verplicht om je aanvraag compleet te maken binnen 28 dagen.

Maar eh ik wil niet vervelend zijn, heeft het nu wel zin om nu al een aanvraag te doen?? Jullie zijn namelijk niet in staat om de medicals te doen gezien de zwangerschap. M.a.w. volgens mij heb je tijd zat om het na jullie vakantie te doen  :wink:

Veel plezier tijdens jullie reis!

Chantal
 
Thanks voor je snelle antwoord,

Dat van die 28 dagen is vast al een keer gezegd maar had ik even niet "opgeslagen".

Wat die medicals betreft, gezien de wachttijd van bijna 10 maanden tussen indienen en toewijzing van een CO dacht ik nog wel tijd te hebben om na de zwangerschap de medicals te doen en dan stiekem toch nog op tijd te zijn....we doen gemiddeld nog altijd zo'n 9 maanden over zwangerschappen en daar zijn er al bijna 2 van voorbij...

Die 28 dagen gooien echter roet in het eten...

Dan toch maar na de vakantie, of ik moet nu echt heel snel die brief van de australische engineers kijrgen met positief nieuws... :|

JAP van GEERJAP
 
Gezien het tempo dat de verwerkingen nu gaan denk ik dat die 10 maanden de komende tijd ook nog wel eens minder kunnen worden......

Tenslotte zijn er steeds minder papieren aanvragen en het tweede geopende centrum doet ook blijkbaar zijn werk goed!
 
[quote author=perthpete link=topic=7781.msg126884#msg126884 date=1224066034]
Maar geeft het mailtje nu eigenlijk aan voor welke datum ALLE aanvragen verwerkt zijn? Of geeft het aan wat de meest recente is waar ze mee bezig zijn?

In het eerste geval kan het natuurlijk zeker voorkomen dat ze al verder zijn dan het mailtje aangeeft, maar ook nog met wat aanvragen van de oudere datum bezig zijn.
[/quote]

Ik denk dat dit ;
If a visa application was made more than two weeks before the relevant date
shown above and you have not been contacted by a case officer please
contact GSM Adelaide from the web page
http://www.immi.gov.au/contacts/visa-enquiries/professionals.htm
zo'n beetje aangeeft hoe je het moet zien.
Met andere woorden; "We kunnen verder zijn, maar als we 2 weken verder dan de datum van jouw aanvraag zijn, neem dan contact met ons op."

Bart
 
het ligt er ook aan op welke stapel en bij welke case officer je aanvraag ligt. kan dus zijn dat iemand uit NL later heeft ingediend eerder zijn visum heeft....
raar maar waar! wij waren in ieder geval binnen het jaar ( scheelt kalender dagen ) in het bezit van de email grandletter.....en dat is het streven van de hele organisatie...

HEB GEDULD! het is een goede oefening voor als je straks hier gaat settelen...!
 
Hallo !!

Zoals op een ander draadje al verteld :  VISA GRANTED !!!!
Vandaag het goede nieuws gehoord !  Echt geweldig
Het was vanmorgen een heel fijn gevoel. Ik kom op me werk , check me mail , ik zie een mail van me Agent , die vertelde het nieuws. Ik moest eerst luid schreeuwen , toen gelijk mijn vrouwtje gebeld , die ook schreeuwen natuurlijk. Me moeder gebeld , die was ook blij en ook niet ( we gaan echt weg ja...). Toen ben ik gelijk naar de bar van ons hotel gegaan , en heb samen met mijn beste collega een coupke champagne gedronken ( 09:00 ! )  :drink:
Tegen 18:00 naar huis gegaan , vrouwtje bijna doodgeknuffeld , en de fles champagne opengtrokken die al een hele tijd in de koeling stond te wachten.
Ik hoop van harte voor degene die ook al zolang wachten , dat jullie het goede nieuws ook snel krijgen!!

Veel groetjes van Ramon & Tanja !!
 
Back
Top