Tom Tom Navigatiesysteem

Precies Syl..

Of TomTom trekt wel bij en gaat de mappen van Oz ook uitleveren voor Palm en PocketPC of binnen de kortste keren is die software gekraakt....
(alle software is tot nu toe nog gekraakt, dus dat ook wel)...niet dat ik het zelf kan.....
 
Hier een draadje op een andere website over TomTom:

http://www.pocketgpsworld.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=27468

Wat wel een optie is (weet niet of het mag, vast niet): vind een Australier met TomTom en kopieer zijn kaarten op je eigen TomTom. Mocht ik ooit de gelukkige eigenaar worden van een TomTom go in Australië, dan laat ik het weten en dan weten jullie me wel te vinden :wink:.
 
[quote author=M5 link=topic=2405.msg27541#msg27541 date=1126594449]

Krijg toch de..........................ik heb net een pocket pc met Tom Tom aangeschaft. Hmmmm kan ik er dus nog een paar maanden van genieten en dan :smash:
[/quote]

Ik heb de GPS gebruikt in Oz. Niet hetzelfde als de wegenkaart, maar in in een antal gevallen kwam ik toch daar waar ik wezen moest.
Ik heb ook een aantal keren gevraagd bij TomTom voor de kaarten van Oz, maar tot nu toe ook gehoord dat ze die niet hadden.

Gr. Rene
 
Krijg toch de..........................ik heb net een pocket pc met Tom Tom aangeschaft. Hmmmm kan ik er dus nog een paar maanden van genieten en dan

Heb hier niet echt veel verstand van maar ik heb zelf ook een pocket pc met GPS, de  MIO 168 / Navman. Is dus ook een pocket pc die draait op windows mobile. Kreeg het hele GPS programma, inclusief kaarten op cd rom erbij geleverd en heb die dus via laptop op mijn pocket pc gezet. Kan je niet op een pocket pc ieder soort GPS / kaarten draaien, gaat tenslotte om het besturings systeem( en er moet een GPS antenne op zitten of aangesloten kunnen worden) , kan tock ook voor de rest alles op dat ding zetten, ieder programma zolang het maar via windows mobile draait, alleen Palm is volgens mij anders.  :|
 
Palm is inderdaad anders (gelukkig wel - ben zelf in het bezit van een Palm Tungsten T5).

Maar jij hebt het over Navman als applicatie. Navman is een heel ander navigatiesysteem dan TomTom. TomTom draait op zowel Palm als op PocketPC. Echter, het nadeel is dat TomTom heeft aangegeven niet de kaarten beschikbaar te stellen voor PocketPC danwel Palm. Je kunt wel een TomTom Go, 300, 500 of 700 kopen die uitgerust is met de kaarten van Australie, maar die kun je alleen maar in Australie aanschaffen.... Waar de TomTom users die een PocketPC of Palm hebben eigenlijk naar op zoek zijn, zijn dus de kaarten los die je op een SD-card of CompactFlash card kunt zetten om vervolgens in je PocketPC of Palm te gebruiken. En TomTom geeft dus aan dat ze dat niet gaan doen. Hopelijk blijven ze niet bij dit standpunt......misschien dat we dan toch op zoek moeten naar alternatieven!
 
Begrijp het nog steeds niet ( ja blond) Als ik op iedere willekeurige pocket pc Navman kan installeren ( ervan uitgaand dat er een GPS antenne opzit) dus het programma en de kaarten dan zou je toch van de pocket pc waar Tom Tom op zit die Tom Tom eraf kunnen gooien om er een nieuw "ik ben blond en ik zoek de weg systeem" op te kunnen zetten?? Heb die Navman van mij er ook zelf op moeten zetten, gaat wel over Pocket PC niet over Tom Tom apparaat zelf waar je alleen maar de weg op kan vinden en dus geen pocket PC is waar je ook op kan spelletjes doen, word of email kan schrijven, woordenboek etc etc. Net effe ondertussen zitten surfen en er zijn nog andere systemen ook die je op iedere willekeurige pocket PC kan zetten. Het proberen waard! :computer:
 
[quote author=willem-lenie link=topic=2405.msg28720#msg28720 date=1127363006]
Net effe ondertussen zitten surfen en er zijn nog andere systemen ook die je op iedere willekeurige pocket PC kan zetten. Het proberen waard! :computer:
[/quote]

Zoals????????????

Rene
 
Hoi Allemaal,

Het is jammer dat ik een tijdje niet op het forum heb gekeken anders had ik waarschijnlijk voor velen een goed berichtje.
We zijn net terug van vakantie uit Australia en hebben daar rond gereden met TOMTOM.
Ik had de map van Australia van internet geplukt en dit heeft ons veel stres en ongemak voorkomen tijdens het navigeren in DownUnder :up:.
Het is een map die volgens mij niet helemaal  :cry: legaal is maar............ dat kan ik ook niet helpen.
Overigings,....we hebben in Downunder de map op de juiste wijze willen kopen maar helaas kon dit niet, we moesten er een compleet navigatie systeem (tomtom go) bij aanschaffen. En via het forum van www.pocketpc-club.nl weet ik dat je de map Australia zelfs niet bij TomTom kunt kopen dus...........is dit voor ons de enigste manier om in Australia te kunnen navigeren.
Het is een map voor Tomtom 5 en dus niet voor  ttn3!
Stuur me maar een pm voor verdere info.

groetjes
Albert en Jacquelien
 
Ook ik heb zojuist de Maps van Australia gedownload (weliswaar via BitTorrent) en deze op mijn Palm (is geen Pocket PC) gezet....en ook hier werkt het op.....

Indien er iemand is die er interesse in heeft, dan zal ik het bestand op mijn webserver neerzetten, waarna je hem vanaf daar kan downloaden....(stuur mij dan een pm en ik zal je de url toesturen vanwaar je het bestand kan downloaden)

Voor een snelle afhandeling moet je wel even je e-mail adres vermelden in de PM, want ik ga op het werk niet naar het forum en replyen op het mailtje wat je van je PM krijgt heeft geen zin....

:) Ikke blij, want kan gewoon mijn Palm daar blijven gebruiken.....
 
Ook hier de TT5 map van OZ via emule gekregen en.... werkt prima ! In feb 2 weken  lekker zorgeloos toeren !!!
 
Albert en Jacqueline,

Ik heb het helaas nog niet kunnen proberen omdat onze spullen nog niet gearriveerd zijn, (bijna...!) Maar zodra dat het geval is, gaan we gelijk proberen of het voor ons werkt! Wel leuk om te lezen dat het werkt!!

Groetjes Lin
 
Hoi Lin of Sander,

Hebben jullie de TomTom inmiddels goed uitgeprobeert en werkt ie?
Wij staan nl ook op het punt om er een te kopen, maar wel ook met de twijfel of we hem dan mee kunnen nemen naar Australie.

Groetjes Wilbert
 
Wilbert67...

Hier een Palm Tungsten T5 met TomTom Navigator 5.2 erop. De kaart van Australie heb ik er ook bij. Zal dus ongetwijfeld moeten werken.

Mijne is alleen niet helemaal "legaal" meer. Maar werkt wel..

Of een gewone TomTom ook te hacken is weet ik niet....die op de Palm in ieder geval wel. Helaas begint TomTom alleen op M$ te lijken. Bij een nieuwe versie werkt gelijk je oude hardware niet meer. TomTom 6 zal dus niet te draaien zijn op mijn Palm.

Zolang ik nog met de kaarten van TomTom Australie straks maar overweg kan. De kaart is nu inmiddels een paar jaar oud en er wordt natuurlijk nog steeds gewerkt aan de weg....nieuwe straten erbij. Oude er af....
 
Zal een mailtje sturen van een Aus vriend van me, die werkt namelijk langs de weg en die weet dat vast wel. Hoe en wat over de digi snelwegen en nav tech.
 
Ondertussen heb ik TT6 op een HP pda draaien met de laatste kaarten van OZ, werkt nog steeds prima !!

Je koopt hier trouwens een TT710 voor ca. 650 dollar incl. OZ kaarten. Je kan er wel een in NL kopen maar dan heb Europeese kaarten en moet je hier alsnog kaarten kopen.
 
Weet ik, maar wij hebben er nu een nodig (voor het werk) en gaan pas over ongeveer 1 jaar weg dus we moeten hem nu hier kopen.
 
Ik heb de tomtom 910 vanuit Belgie mee genomen, de kaart van Australie moeten kopen ( 200 euro ) maar dit is hier toch wel mijn beste vriend geworden. Een niet te missen toestel hier als je uitstapjes maakt in een totaal onbekende wereld waar ze trouwens ook nog links rijden -)
 
Wij zijn heel gelukkig met onze Garmin.. Met australische kaarten.

Jammer was wel, dat toen art vorige week in Rotterdam intypte; Melbourne, de Garmin hem na 10 minuten rekenen in de steek liet.
En meestal doet ze het zo goed...
 
[quote author=mammavark link=topic=2405.msg92918#msg92918 date=1182024184]
Wij zijn heel gelukkig met onze Garmin.. Met australische kaarten.

Jammer was wel, dat toen art vorige week in Rotterdam intypte; Melbourne, de Garmin hem na 10 minuten rekenen in de steek liet.
En meestal doet ze het zo goed...
[/quote]
haha! was dat een berekening met de fiets of te voet? haha! Goed geprobeerd!
Groeten Henk
 
Back
Top