Tom Tom Navigatiesysteem

Ik heb hier al regelmatig rondgereden (nog zonder Tomtom) en volgde braaf de bordjes, dan opeens sta je op een T-splitsing... geen bordje meer. :roll: Luxe is het zeker en soms inderdaad mist hij een rotonde of afslag. Geen probleem, je neemt de volgende en hij rekent de weg weer voor je uit. Ik vind het zalig. En als je in je eentje achter het stuur zit met een kaart op schoot omdat je in bepaalde suburbs of CBD je weg moet vinden is ook niet zo veilig?
 
[quote author=Lin link=topic=2405.msg93258#msg93258 date=1182330951]
Ik heb hier al regelmatig rondgereden (nog zonder Tomtom) en volgde braaf de bordjes, dan opeens sta je op een T-splitsing... geen bordje meer. :roll: Luxe is het zeker en soms inderdaad mist hij een rotonde of afslag. Geen probleem, je neemt de volgende en hij rekent de weg weer voor je uit. Ik vind het zalig. En als je in je eentje achter het stuur zit met een kaart op schoot omdat je in bepaalde suburbs of CBD je weg moet vinden is ook niet zo veilig?
[/quote]

Heb ook het idee dat het minder veilig is als ik naast me op de stoel moet kijken op de kaart. Vorig jaar in Schotland hebben we er ook heel veel gebruik van gemaakt. Heel fijn als je niet van te voren uit hoeft te zoeken hoe je moet rijden en dat je je onderweg niet veel zorgen hoeft te maken of je wel goed rijdt.
Maar goed. De een vindt het wel fijn en de ander niet :)
 
Zo is't maar net.
Wij doen het nog steeds zonder, wat je niet hebt, kan je ook nog niet missen.
We komen overal waar heen willen, met de kaart op schoot, radio aan, gezellie hoor.
Ruzie??? Nee hoor, gewoon lekker relax blijven.

Groetjes,
Jolanda  :up:
 
Ik kan me nog een reclame herinneren hierover.
Een auto stopt naast de weg. De man achter het stuur, met z'n vrouw naast hem en de kids achterin, vraagt aan de knappe jongedame die op de stoep loopt de weg.
Ze vertelt het hem en hij rijdt door. 1 Meter verder zegt de TomTom in zijn auto....... :up:

Kijk, bij een knappe vrouw wil ik ook wel stoppen.
Misschien is dat de reden dat ik geen TomTom of ander merk zoals NavMan, Garmin, etc heb.
 
Kennen jullie toevallig het stukje van youp van 't hek, dat hij op vakantie gaat met zijn ouders die de rond weg nemen langs parijs, de onneembare periferique? Als je dat hoort neem je meteen een tom tom.
 
Hoezo Wilco,
Ook MET TomTom kun je toch gerust stoppen als je een mooie vrouw ziet om de weg te vragen? Is gewoon je TomTom even stuk, van slag, ... ;-)

BTW:
Is het niet net zoiets als een mobieltje? Een paar jaartjes geleden dachten we nog dat het niet zo nodig was. Nu hebben we er allebei een en kunnen feitelijk niet meer zonder ...
 
Ik zou zeggen installeer TomTom home op jullie computer dan kun je daar winkelen en zie je de map van Australie kost 159,95  euro en is 95,7 mb groot.

als je googelt TomTom  vind je het wel je moet je wel registreren denk ik maar dat is gratis.

hoop dat je wat aan de info hebt.

gr Bennie
 
Honderdzestig Euro voor een map vind ik een hoop geld. Vergeleken met kaarten voor EU en Us en zo. Ik heb twee jaar terug een TT gekocht en de map is al flink verouderd . Geen gereduceerde update of zo. Gewoon weer volle pond betalen. Baal ik van.  TT schijnt dat heel normaal te vinden. Ik niet dus.
 
[quote author=-+henk+- link=topic=2405.msg97819#msg97819 date=1188052157]
Honderdzestig Euro voor een map vind ik een hoop geld. Vergeleken met kaarten voor EU en Us en zo. Ik heb twee jaar terug een TT gekocht en de map is al flink verouderd . Geen gereduceerde update of zo. Gewoon weer volle pond betalen. Baal ik van.  TT schijnt dat heel normaal te vinden. Ik niet dus.
[/quote]

Duur? Dan moet je de Garmin kaarten eens kopen. Nog veel duurder! In NL vanaf 300 euro ofzo. In Oz vanaf 269 dollar.

Ik zelf gebruik een Garmin die ik zowel in de auto, als ook tijdens het wandelen of op de boot veel gebruik. Echt een toegevoegde waarde, maar nooit zonder kaart. De extra info van een Garmin en een kaart vullen elkaar prima aan! De autorouting is dan wel zonder spraak, maar ben hier juist erg blij mee.

Er zijn gratis kaarten te downloaden voor de Garmins. Heb je heel Australie, behalve Urban Areas. Maar dus wel alle (ja wie controleert of het echt zo is) dirt roads, enz. Super voor 4WD tracks.

Gratis:
- Shonky Maps
- Tracks4Australia

GRoeten Sander
 
beetje off topic (of misschien niet): Voor navigatie fanaten, kijk eens op het 'gpsaustralia.net' forum...
 
Back
Top