Ton & Ineke

All the very best, friends!

En Ineke, welcome home  :-D :wink:
(Vanuit Holland, helaas)

:up:
Annemarie
 
Hi Allemaal.

Heel veel dank voor jullie goede en lieve wensen voor het bejaarde stel  :-D
De vlucht is heel goed verlopen, dankzij mijn Aussie pillow heb ik wel kunnen
slapen  :sleep: .
Toen we in Melb aankwamen was het ook lekker warm,maar van daag is het regen
en more regen,ik zou toch niet het weer meegenomen hebben?
We zijn nog wel een beetje in de verkeerde time zone,morgen beter hoop ik.
Ton gaat een verslag schrijven van de verhuizing en ook de aankomst in Melb,
Er stond een grote verassing voor ons, meer over dat in Ton zijn verslag.   :shocking:
Ga nu naar bed, ben nu letterlijk aan het blind typen mijn ogen zijn dicht.
Good nite

Gr Ineke   :sleep:
 
Way to go Ineke, go to  :readinginbed: and we hope that Ton will fill us in asap..... :up:
:sleep: well and have a nice dream...  :later:

Greetz,
Koen
 
Hopelijk zijn jullie gauw een beetje bij van de vlucht.
Succes en misschien tot in Melbourne!
 
Wat heerlijk dat jullie er zijn nu!! heel veel geluk en we nemen er 1 op jullie (of 2)  :lol:

Ben benieuwd naar de verhalen!

:) Mir
 
Hoop dat jullie zo aan het tijdsverschil gewend zijn. Ik ben wel benieuwd wat de verrassing was........almost can't wait to hear what it is...........

Take care

groetjes Miranda  :)
 
Hi Ineke en Ton,

Eindelijk, he, eindelijk aangekomen :).
Ben ook zeer benieuwd naar jullie verslag.
Fijn dat jullie reis in iedergeval goed is verlopen.

Groetjes,
Mel
 
Hi Ton en Ineke,

Zo, daar zijn jullie eindelijk! Welkom!
Zijn jullie al een beetje bijgekomen? Hoe ist met je rozen Ineke?

We geven jullie binnekort een belletje!

Groetjes,
patrick en yvonne.
 
g'day Ton and Ineke,

well yeah it's a bummer you arrived in shit rain weather .....( you shouldn't of taken it with you ... the weather ) :-D

the weather will inprove  and the warm weather will arrive soon ..... :up:

Well hey least your not here , where it's cold , yuk and cold .... :-D :cry:
 
Hallo Allemaal,

De volgorde zal niet helemaal kloppen, omdat ik steeds een klein stukje typ en dan weer
HEEL VEEL andere dingen te doen heb.  :blahblah: :whistle: :coffee: :think: :eat:
Maar hieronder alvast het eerste stukje en de rest volgt snel.
Ben de foto's nog aan het sorteren.

Het was slim van Ineke om te zeggen dat ik een verslag zou doen, kon ze mij opjagen.
De laatste weken in NL waren zo druk dat ik bijna niet op het forum ben geweest.
Ik zei geregeld als Ineke weer haast had, rustig geen paniek, Tijd Zat.
Dat was toch niet helemaal waar, want waarschijnlijk omdat ik maar 1 oog heb ging de tijd
steeds sneller.
Het vinden van de juiste container het vervoer  en het verschepen koste meer tijd dan verwacht, ondanks de goede contacten en hulp.
De laatste werkdag was NL ontwricht door sneeuw, (hoe doen andere landen dat toch ieder jaar), 6 uur over gedaan in plaats van de normale 2.
Afspraak is afspraak zaterdagmorgen 25-11-05 om 8 uur mijn zoon en een vriend waren er om te helpen.
Bij Boels R.dam een verhuislift ophalen, bleek kapot, afkoppelen en toen in Rijswijk een andere gehaald.
Terug in Schiedam was het alweer middag voordat we konden beginnen.
De container was gelukkig voor de deur op de grond gezet dus ik kon in en uitlopen zonder te hoeven klimmen..
Wij wonen boven een winkel die op dit moment leeg staat, en die mochten wij gebruiken om de spullen neer te zetten en te sorteren.
Gelukkig heeft Ineke 2 ogen en was dus rustig doorgegaan met inpakken zodat wij op onze paklijst en Douane document 148 items hadden staan, toen ik dan eindelijk mijn computerspullen had ingepakt kwamen er nog een stuk of 10 dozen, pakken,
kratten zonder nummer bij, (ik dacht dat het minder zou zijn) in de container zijn bijgezet.
Ik heb waarschijnlijk toch minder (waardevolle) spullen weg kunnen gooien, heb nu wel een dik jaar de tijd om een manier te vinden ze hier weer naar binnen te krijgen.
Woensdagmiddag 30-11 zou de container worden opgehaald om hem naar de haven te brengen, bleken de papieren nog niet inorde.
Nieuwe lijsten gemaakt en een extra document voor de container, die moet ook worden ingevoerd.
Eindelijk ‘savonds 7 uur de container geladen en meegegaan om hem weg te brengen naar de Delta Terminal op de Maasvlakte, gaaf om je eigen container  mee weg te brengen tot aan de boot,  daar kan je normaal niet meer komen met al die beveiligingen.
Woensdagavond 11 uur  terug in het huis van een vriend van ons waar wij de laatste 4 nachten zullen slapen.
Eindelijk klaar, een diepe zucht en een GROTE neut later diep in coma gevallen.

Gr. en tot de volgende mail  :up:
 
Nou Ton, ik ben erg benieuwd naar het tweede gedeelte... dit kende ik natuurlijk al omdat ik jullie nog op schiphol gesproken heb... :)

Doe lekker rustig aan en we horen het wel weer.

Groetjes aan Ineke

Greetz,
Koen
 
Hi Ton en Ineke,

Leuk verhaal en een goed verslag. Ik benijd jullie wel een beetje. Tenminste dáár uit de sneeuw en kou!! Hier is het weer eens pokke weer met miezerige regen en bewolking. Maar je hebt tenminste nog een uitzonderlijke dag (met sneeuw) mee gemaakt (900 km aan files!!).
Maar jullie hebben ook een paar uitzonderlijke dagen mee gemaakt, want jullie zitten nu in Oz!
Ik hoop dat jullie ruimte kunnen vinden voor al je spullen die je mee neemt (hebt genomen).

Nog veel succes van
Rene en Paula
 
Hallo Allemaal

Ik loop iets achter met de berichtgeving maar ik ga mijn best doen om het zo snel mogelijk in te halen.  :computer:
Dus voor Koen en Katrina, controleer de story.
Voor Annemiek, Ja maar pas in maart.
Blijf deze GTST vanuit Carrum volgen en je zult begrijpen waarom.  :cool:

Donderdag ochtend 01-12-05

Een vreemd idee, het huis is zo goed als leeg op een paar dingen na die niet meegaan.
De man die de rest gekocht heeft komt het ophalen, daar hoef ik gelukkig niet meer aan te werken en te dragen.
Nog twee buren waar ik nog (even) naar de computer zou kijken, en ’s avonds een afscheids etentje bij vrienden waar we mee zijn wezen zeezeilen.
Heel gezellig en vermoeiend en natuurlijk ook een afscheids drankje (te groot volgens Ineke)  :whistle: :blahblah:
Dergelijke feestjes zijn aan te raden voor mensen met slaapmoeilijkheden, als een BLOK iedere avond, en geen tijd voor vreemde gedachten.

Vrijdag 02-12-05

Vandaag gaat ook mijn auto naar zijn volgende eigenaar.
Ik kreeg een afscheidsfeestje aangeboden in Eindhoven, we gaan dan met z’n vijven in de auto van mijn zoon terug omdat mijn auto achterblijft en wij van emotie en de afscheidsdrankjes niet geacht worden nog te kunnen rijden.
Een heel gezellig feest, er zijn toch meer mensen die het jammer vinden dat je weggaat dan je soms denkt. (gelukkig)
Het constant gedag zeggen en afscheid nemen (en drinken)is toch moeilijker dan ik dacht, dan is een feestje voor iedereen op dezelfde dag of avond is misschien toch iets makkelijker.
Als een blok in slaap vallen is bijna normaal geworden.

Zaterdag 03-1205

De laatste dag dat we in NL zijn voor het vertrek.
Nog “even” snel dit en nog “even”snel dat, “Tijd zat”gaat nu zeker niet meer op, het lijkt of je ieder uur er twee tekort komt.
Gelukkig is het voor Ineke ook moeilijk om overal afscheid te nemen, ze heeft meer vrienden gemaakt in die drie en half jaar dat ze hier heeft gewoond dan ze zelf dacht.
Even gedag zeggen in ons stamcafé, wij hadden daar met een paar vrienden afgesproken, een slechtere plaats om het drinken af te leren is  er niet te vinden, dit is ook mijn laatste dag om te roken, dus proost op die goeie ouwe tijd en steek er nog maar eentje op.
Lopend (we hebben geen auto meer) terug naar de buurvrouw, proost !, nog even bij mijn broer en bij mijn zoon langs, die ons gelukkig komt halen en brengen (en voor 5 minuten verkeerd parkeren op een plaats waar niemand er last van heeft nog even vlug een bekeuring krijgt) , maken dat de dag snel voorbij is.
Gelukkig de laatste dag anders zou ik nog even vlug een alcootje worden voor vertrek.
En ja hoor, zoals nu haast gebruikelijk, als een blok in slaap gevallen.

Zondag 04-12-05

Het is zover, de dag van vertrek.,
We hadden om half 8 afgesproken omdat het in de praktijk dan meestal toch 8 uur wordt.
Het vliegtuig ging om tien over elf en wij wilden om half negen op Schiphol zijn.
Wij werden weggebracht met twee auto’s, omdat het leuk is maar ook omdat niet alle bagage in  1 auto kon.
Wij hadden op mijn visum en op de enkele reis 10 kilo bagage bij gekocht, bij SA wordt dat dan 20 Kg.
Naar goed Hollands gebruik wordt dat dus 30 Kg extra, verdeeld over 3 grote koffers, twee weekend tassen twee stuks handbagage van max 5 kg (8 kg dus) en een laptop in handige koffer, ook bijna niet te tillen. Totaal 2x 21 + 1x19 + twee tassen van 7 en 8  en twee handbagage van 8 plus laptop van 4 = 96 kg
Het handige handbagage koffertje van Ineke had gelukkig wieltjes om het door de hal te trekken, en tijdens het inchecken waren  er gelukkig genoeg uitzwaaiers om op de handbagage te passen zodat de juffrouw aan de balie niet gelijk een rolberoerte zou krijgen bij het zien van onze bagage.  :whistle: :mrgreen:
Humor was wel dat die juffrouw aan de balie niet wist dat 10 kg bij SA goed was voor 20 kg.
Toen zij na enig bellen hoorde dat het waar was moest Ineke haar creditcard laten zien omdat daarmee betaald was, zij moest toen op zoek naar de uitzwaaier die op haar koffer(tje) moest passen.
Ik bleef intussen vriendelijk lachen en praten met deze juffrouw, tot wij eindelijk de bagage kwijt waren en wij met ons hele gevolg aan de koffie konden.
Mijn zoon met zijn vriendin en mijn vriend Henk met zijn vrouw en als extra waren Koen en Katrina en een nicht van Ineke met haar man naar Schiphol gekomen om gedag te zeggen.
Ik wil er niet aan denken dat er misschien mensen zijn, die wij in de afgelopen dagen hebben gezien, en voordat wij die weer kunnen ontmoeten overleden kunnen zijn.
Deze overpeinzingen horen nu eenmaal bij afscheid nemen, zeker als je net als wij dichter bij de zestig dan bij de vijftig ben.
Iedereen een zoen en een hand en de lang verwachtte reis van 25 uur kan beginnen.
Tot ziens in Oz.  :rose: :sorry:

Dit was het weer, tot zover het NL gedeelte.
Ik ga nu eerst aan de foto’s werken.
Ik had gehoopt dat ik al kon beginnen met onze website, maar Jeroen en Erna hebben het nu ook druk en ik heb nog geen account van Jeroen gekregen.
Gaat allemaal goedkomen, voor nu iedereen suc6  en waar mogelijk tot gauw weerzien.

Gr. Ton en Ineke in zonnig Carrum Vic.  :sunny: :cheers: :beach:
 
Geweldig weer Ton, je had een schrijver moeten worden.... :up:

Ik wist dat je veel kon praten maar nu dus ook dat je een hoop kan schrijven... hahaha dat andere dat wisten we al....  het :cheers: & feesten bedoel ik dan...hihi

Geniet van het mooie weer Ton & Ineke, Ton ..... je draagt to wel je petjes he....?

Groeten ok van Katrina,

Koen
 
Hiya Ton

Op naar het volgende bericht, het is net een goeie vervolg serie!! :up: Geweldig om te lezen.....

Groetjes
Syl, een van je "noorder-buren"
 
Ja Ton,
En ik maar denken dat ík goed kon l*llen!! Maar jij kan er óók wat van!! Een fantastisch verslag!! Kan me er helemaal in voelen hoe jullie hier weg gingen. Afscheid valt altijd zwaar.
Gelukkig konden jullie je overgewicht mee nemen (ik bedoel aan koffers!).
Hebben jullie geen last gehad van de regenbuien die daar een paar dagen geleden in Vic waren?? Ik had gehoord van behoorlijke overlast van regenwater.
Maar jullie zijn tenminste veilig in Vic aangekomen. En nu maar wachten op de foto's die jullie gemaakt hebben. Gaan jullie voor een eigen website?? Ben benieuwd.

Ik hoop dat we nog veel van jullie horen!! :up:

Rene
 
Back
Top