Ton & Ineke

Hoi Ton (en Ineke  :)),

Ontzettend leuk om jullie bevindingen te lezen, je schrijft erg goed vind ik, net alsof je er zelf middenin zit.

Bye

Miranda  :)
 
Hallo mede strijders
Hier het vervolg van GTST Victoria.

Maandag 05-12-05

Na een tussenstop in Singapore en twee rustige vluchten EINDELIJK in Melbourne.
Eventjes de koffers en tassen aanpakken en wegwezen.
NIET dus!
Wij hadden alles netjes ingevuld en aangegeven, alleen even die heerlijke fles Champagne en die heel aparte fles Whisky die ik nog even voor vertrek kreeg en niet wilde achterlaten, mee te tellen.  :?
Naar goed Hollands gebruik hadden wij dus zoveel mogelijk drank ingekocht en netjes aangegeven inclusief de “presents” , die aardige man van de Douane kon dat ook wel waarderen, had ook alle begrip voor ons, daarom werd maar 1 van ons 2 bekeurd voor teveel alcohol.
Foutje van 48 AUD.  :oops: :cry:
Eindelijk konden wij naar buiten.

PC050010Large.jpg


Wij werden opgewacht door een vriend van ons, waar wij nu ook tijdelijk wonen, en door de zoon van Ineke met weer zijn zoon.

PC050017Large.jpg


En gelukkig voor ons was onze zonde van de alcohol nog niet tot de knecht van onze goedheiligman door gedrongen en was hij er gelukkig ook niet bij, want wij werden opgewacht door Sinterklaas in eigen persoon.

PC050015Large.jpg


ik had er niet aan moeten denken na deze vermoeiende reis per SA, die hele reis terug te moeten gaan naar Spanje in een ZAK.  :x
Vrienden van ons, waar de container ook naar toegaat, waren ook gekomen en hadden het Sinterklaas kostuum aangetrokken om ons te verwelkomen.
Een HEEL hartelijk en gezellig welkom dus, het maakt het begin gelijk iets vrolijker na alle afscheids perikelen.
De reis naar huis (Carrum) en naar goede gewoonte, een Toffe Neut (hij was nu toch duur genoeg) en genieten van een heerlijke nachtrust in een heerlijk bed..

Woensdag 21-12-05

Wij zijn nu ruim twee weken hier en ik heb mij nog geen dag verveeld, sterker tijd tekort.
Om het een beetje samen te vatten, er is veel gebeurd maar niets leuks om te vermelden.
Wij hebben mijn Medicare kaart in orde gemaakt en de pas voor de Australische bank.
Heel veel tijd gebruikt om niets te doen, vrienden en kennissen bezoeken en naar een auto zoeken.
Telkens als ik er weer eentje gevonden had, was een ritje van 3 a 4 uur heen en weer nodig en de dag dus weer voor de helft om.
We hebben nu een auto naar ons zin gevonden, een Toyota Landcruiser van 1995.
Het is een 6 cyl diesel handgeschakeld, zonder chips en zonder computer, is namelijk niet echt handig als wij op reis gaan voor een jaar rond Australia.
Dat zal wel begin maart gaan worden voor wij kunnen vertrekken.
De container komt als alles goed gaat 21 januari aan, dan komt het vrij maken en de container weg brengen naar Castlemaine, die blijft daar dan geladen staan tot wij terug zijn van onze rondreis.
Dan gaan wij ook eerst nog een paar weken in februari naar Nieuw Zeeland, de twee jongste kleinkinderen van Ineke zijn dan jarig, dat is ook gezellig. (ik durf dat geen vakantie te noemen met zoveel vrijetijd).
Ik ben net terug van de auto uitproberen en kijken waar alle knoppen zitten en voor zijn, alles piekfijn in orde.
Ik ga er nu een foto van maken, ik heb van het geld van mijn afscheidsfeestje een nieuwe digital camera gekocht, dus dat moet ook even wennen en uitproberen.
En we moeten vanavond weer uit eten, dus jullie begrijpen dat ik niet veel tijd heb om het forum bij te houden.
Maar ik blijf mijn best doen om jullie op de hoogte te houden en deze week de foto’s op het forum te zetten.

Veel suc6 voor een ieder die nog in de zenuwen zit over zijn of haar visum en voor iedereen
:shout: EEN VROLIJK KERSTFEEST EN EEN HEEEEEEEL GELUKKIG NIEUW JAAR.  :cheer: :balloons: :cheers: :drink:

Gr. Ton en Ineke
 
Hey Ton & Ineke,

Tof om zo'n reisverslag te lezen, ben blij dat ondanks de boete voor te veel drank.... :drink: :drinking:..... jullie toch gemakkelijk door de douane zijn gekomen.
Ik ben erg benieuwd naar de foto's van je nieuwe auto, lijkt me tof weer eens in zo'n bak te rijden... :-D

Ik kan me voorstellen dat de eerste weken nogal hectisch zijn, en we vergeven je dat je niet te vaak online kan zijn.... Ik persoonlijk vind het al tof dat je zoveel tijd hebt besteed aan het schrijven van dit mooie reisverslag.

In iedergeval geniet van je vrije tijd Ton en suc6 straks met de container.

Hugs,
Koen & Katrina. :up:
 
Zo te horen is alles (op de douane na) goed verlopen. Je hebt een goede auto die je een heel eind kan vervoeren en zeer betrouwbaar is. We wachten in spanning op de foto.
Je zal dan nog wel even moeten wachten met het uitpakken van je spullen, maar die lopen niet weg.
Eerst maar eens genieten van jullie vrije tijd, Nieuw Zeeland, kinderen en de rondrit.

Ik stond toch wel even te kijken van de bekeuring van de douane. Je mag toch meer drank meenemen als je de import duties maar betaald? En je had het nog netjes aangegeven ook nog. Vreemd.

Anuway, enjoy the Christmas holidays and the start of a new year in a new land.

Rene
Ps. De Sinterklaas was een leuk idee!!
 
:up: Hee, wat leuk om op de hoogte gehouden te worden!
Lekker dat jullie er zijn en ik hoop snel te volgen..

:drink: :drinking: Hele fijne feestdagen he!!
 
Jullie ook alvast:

Merry (hot sunny) Christmas! :beach: :sunny:

Ik zit hier lekker van jullie verhal en de foto's te genieten en vind het gewoon herrlijk.

:)
Annemarie
 
[quote author=Rene-L link=topic=3331.msg41187#msg41187 date=1135148860]

Ik stond toch wel even te kijken van de bekeuring van de douane. Je mag toch meer drank meenemen als je de import duties maar betaald? En je had het nog netjes aangegeven ook nog. Vreemd.

Rene
Ps. De Sinterklaas was een leuk idee!!
[/quote]
Hallo Rene
Het is ook niet echt een bekeuring, maar als je meer dan 2 1/4 ltr. hebt, betaal je over alles invoerrechten.
kan je dus beter iets minder meenemen.
Maar je proeft er niets van hoor. (gelukkig)  :lol1:
 
Hy, tof en fijn leesbaar verhaal. Dit zijn nu de dingen die ik op het forum kan waarderen,  leuke geschreven reis verslagen van mensen die pas zijn vertrokken en ons hun relaas brengen. :up: Dan weten we zo een beetje wat ons staat te wachten. :-D
 
Hi Ton en Ineke

Ook ik vond de Sinterklaas een heel leuk idee.  Geniet inderdaad! 

Sidonia
 
Hallo Rene
Het is ook niet echt een bekeuring, maar als je meer dan 2 1/4 ltr. hebt, betaal je over alles invoerrechten.
kan je dus beter iets minder meenemen.
Maar je proeft er niets van hoor. (gelukkig) 

Gelukkig. Was ik toch even bang dat je zelfs een bekeuring kan krijgen voor drank mee te nemen. (Als het maar geen smokkelwaar is.)
Ik moest wel bijna $200.00 betalen toen ik (wat) te veel tabak en booze mee had genomen voor mijn zus en zwager. Gelukkig betaalde zij voor de import duties.

Rene
 
@ Ton & Ineke,

Maar je proeft er niets van hoor. (gelukkig) :lol1: 

Maar Ton beste, dan heb je er toch ook helemaal niets aan, dan kan je net zo goed water drinken..... als je er toch niets van proeft.... :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:

Gr.Koen
 
[quote author=Koengaroo link=topic=3331.msg41348#msg41348 date=1135238228]
@ Ton & Ineke,

Maar je proeft er niets van hoor. (gelukkig) :lol1: 

Maar Ton beste, dan heb je er toch ook helemaal niets aan, dan kan je net zo goed water drinken..... als je er toch niets van proeft.... :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:

Gr.Koen
[/quote]
Mijn allerbeste Koen,
Ik weet niet of het veel zin heeft om je dit nog allemaal  zo vlak voor de Kerst uit te legen.  :| :oops: :? :-o :roll:  :music:
Maar ik beloof je, zodra je in de buurt van Melbourne bent, ga ik jou hoogst persoonlijk
het verschil aantonen.  :cheers: :drink: :drinking: :happy: :lol1: :lol1:  :rotflmao:  :rotflmao:

Gr Ton  :up:
 
Good on ya mate... :up:

Looking forward to that.....  :thinking:.... maarre zijn jullie niet al onderweg bij de tijd dat wij aankomen in Melbourne????

:cheers: 1 drankeje en ik sta op mijn kop...  :w00t: dan nog een drankje en katrina moet me naar huis dragen... :drink: :drinking: nog een drankje en ik heb de grootste lol om niets ....:happy: nog een drankje en ik val in slaap.... :loldevil: :lol1: :lol1: :rotflmao: :rotflmao:

Zal een best feestje worden dan.... :up:

Greetz,
koen
 
:cheers: :drinking: ja zo werkt het bij mij ook met drankjes, slaaaaaaaaaaaaapppppppppp!!! :lmao:

groetjes Miranda  :)
 
:lol1: :lol1: :drinking: :eatdrink: :eatdrink: :drinking:

[move] :eatdrink: :drinking: GO TON , GO TON, Go TON :eatdrink: :drinking:[/move]

[move]:eatdrink: :drinking: GO TON , GO TON, Go TON :eatdrink: :drinking:[/move]
 
[quote author=Ton en Ineke link=topic=3331.msg41559#msg41559 date=1135542378]
Geen probleem, als iedereen slaapt doe ik het licht uit    :roll:
[/quote]

Heb vorige week een feestje gehad waarbij ik samen met nog iemand anders iets meer dan 1.5 fles whisky (de schotse single malts) heb mans gemaakt. Was ook een van de laatsten die het feest verliet en ook nog een van de laatsten die (met alcohol op) nog rechtuit kon blijven lopen. Dus Ton, zullen we dan maar samen het licht uitdoen :p
 
OK, maar alleen als je niet te snel drinkt  :lol1:
van echte schotse single malts moet je wel kunnen genieten  :up:

Gr. uit zeer warm Carrum :cloud: :sunny:
 
Back
Top