Two die after car breaks down in outback...

Eerainuh

Eerainuh
XPdite Sponsor
Word naar bij de gedachte.....

Two die after car breaks down in outback
Monday Jan 14 18:18 AEDT

A married couple who died in the Central Australian outback used the last of their water on a leaking car radiator, the sole survivor of the tragedy has told police.

The elderly man was found on Sunday night wandering alongside a remote road about 100km from Nyirripi, west of Alice Springs.

A ground search had been mounted to find the man and his two companions after a report was made to police about 9pm (CST) on Sunday that an overdue party was missing after setting off from the Aboriginal community of Kintore.

The man, believed to be aged between 60 and 70, told police that the Pajero station wagon they had been travelling in broke down 116km from Nyirripi two days earlier.

advertisement
The group then ran out of water after using it to fill up a leaking radiator, he said.

On Sunday night, police found the car a few kilometres further along the road but there was no sign of the couple.

Lights and sirens were used to try to attract the missing pair as the search team slowly travelled back to the community, leaving water bottles along the way.

Police said they resumed their search at first light on Monday and eventually came across the 31-year-old woman, barely alive, by the side of the road.

Her tracks led to the body of her 34-year-old husband who had died about 90 metres from a dry waterhole.

The woman was taken to the Nyirripi Health Clinic where she was pronounced dead at 11.30am (CST) on Monday.

Detectives are preparing a report for the coroner and a post mortem examination on the couple will be conducted in Alice Springs on Tuesday.

©AAP 2008

Ja, inderdaad naar. :(

Groot land is het hoor.. kaal, en droog:
photo.php

Tja, het is vervelend voor die mensen, maar gewoon eigen schuld. Als je met de auto door de Outback gaat, zorg dan dat je ruimschoots water bij je hebt (genoeg om minimaal 2-3 dagen te overleven) en een radio of satelliettelefoon. Als je gaat avonturieren zonder even na te denken kun je trammelant verwachten.

groetjes,
Rixta

Tja....maar je weet nooit wat een mens doet
of  beslist als hij/zij in nood is. niemand kiest
er in ieder geval voor om op die manier dood te gaan.
Of je nu stom bezig geweest bent of niet.

Iedere dag staan hier in en rond Alice Springs wagens die vanwege een gebrek ( aan benzine) niet verder kunnen, Al deze auto's zijn van de indigenous bevolking, mensen die dus beter zouden moeten weten dat je in dit stukje van de wereld goed voorbereid op pad moet gaan.

Ik ken persoonlijk een aantal mensen van de "intervention force" hier in NT die dus als ze naar een afgelegen community gaan ( zoals Kintore) al extra water en benzine meenemen omdat ze er onderweg dus iedere keer een paar tegenkomen die weer eens zonder benzine en water staan.

Cheers

Willem

Ja, m'n schoonzus heeft bij de Flying Doctors gewerkt en zei ook 'altijd in een satelliettelefoon investeren als je de outback ingaat'.

Maar toch, pech kan je altijd hebben en als al je water in de radiator belandt.... Nog meer moeten meenemen ja... 

Ik zag het alleen zo voor me, dat Steve en ik in de problemen zouden zitten zonder foon en elkaar de pijp zouden zien uitgaan. Wij zijn slim(mig, haha), maar je weet maar nooit wat er kan gebeuren, zoals Tum ook al zei. Wie weet, zouden wij net een ander stel geholpen hebben en dan zelf panne krijgen, je weet het toch niet? Het blijft een nachtmerrie, wat ook de oorzaak moge zijn.

't Was maar even zo'n flits die ik voorbij zag schieten.

Gooi die flits maar snel opzij Irene,
ieks, rillingen over mijn rug  :lol:

Ja, dat bedoelde ik maar :-( Ik zat even niet te denken aan 'dom' of 'eigen schuld' enzo, al ís het misschien zo.

Nou, ik ga dalijk slapen en over leuke dingen dromen, lijkt me een goed plan!

Doei!

[quote author=Eerainuh link=topic=8208.msg108418#msg108418 date=1200666569]

Ja, dat bedoelde ik maar :-( Ik zat even niet te denken aan 'dom' of 'eigen schuld' enzo, al ís het misschien zo.

Nou, ik ga dalijk slapen en over leuke dingen dromen, lijkt me een goed plan!

Doei!

[/quote]

ZZZzzzzzzzzzzzzz
sleep-051.gif

[quote author=Rixta link=topic=8208.msg108370#msg108370 date=1200633252]
Tja, het is vervelend voor die mensen, maar gewoon eigen schuld. Als je met de auto door de Outback gaat, zorg dan dat je ruimschoots water bij je hebt (genoeg om minimaal 2-3 dagen te overleven) en een radio of satelliettelefoon. Als je gaat avonturieren zonder even na te denken kun je trammelant verwachten.

groetjes,
Rixta
[/quote]

Ik vindt je reactie wel erg kort door de bocht en btw ze hadden wel genoeg water bij zich :

http://www.news.com.au/story/0,23599,23075338-2,00.html

Ik vind het toch een vreemd verhaal. Die mensen waren kennelijk vrij ervaren met reizen in de bush, maar ze nemen geen radio of telefoon mee, stellen zich onvoldoende op de hoogte van de weersomstandigheden en nemen veel te weinig drinkwater mee. En als je dan ook nog dat drinkwater in een lekker radiateur gaat gooien is het alleen nog maar een kwestie van tijd.
Natuurlijk blijft het een hele nare manier om aan je einde te komen. Ik hoop altijd maar dat zulke dingen een waarschuwing zijn voor anderen.

Groetjes,
Rixta

[quote author=willem-lenie link=topic=8208.msg108388#msg108388 date=1200658472]
Iedere dag staan hier in en rond Alice Springs wagens die vanwege een gebrek ( aan benzine) niet verder kunnen, Al deze auto's zijn van de indigenous bevolking, mensen die dus beter zouden moeten weten dat je in dit stukje van de wereld goed voorbereid op pad moet gaan.

Ik ken persoonlijk een aantal mensen van de "intervention force" hier in NT die dus als ze naar een afgelegen community gaan ( zoals Kintore) al extra water en benzine meenemen omdat ze er onderweg dus iedere keer een paar tegenkomen die weer eens zonder benzine en water staan.

Cheers

Willem
[/quote]

Is dat niet de geijkte truuk om non-opal fuel te krijgen? Met "suction-device" klaar in de hand om benzine te "lenen"... zo kwamen wij er ook verscheidene tegen op de snelwegen rond Alice Springs (Lasseter, Stuart, enz.)  Het snuiven is nog steeds een groot probleem...

Is het niet zo dat ze je adviseren alleen Opal-fuel te doneren?

Groeten Sander

Je kan ze sniffable and non sniffable fuel geven, ze kunnen ook zelf VOORDAT ze weggaan eens nadenken of ze wel genoeg benzine en water bij zich hebben. Ze gaan weg met het idee, ach dat redden we wel.

Om (kostbaar) water in een lekke radiateur te gooien is helemaal niet slim, als ze gewoon afgewacht hadden met het water dat ze bij zich hadden was er niets gebeurd, maar ook hier weer, ach dat redden we wel.

Cheers

Willem

[quote author=willem-lenie link=topic=8208.msg108450#msg108450 date=1200720744]
Je kan ze sniffable and non sniffable fuel geven, ze kunnen ook zelf VOORDAT ze weggaan eens nadenken of ze wel genoeg benzine en water bij zich hebben. Ze gaan weg met het idee, ach dat redden we wel.

Om (kostbaar) water in een lekke radiateur te gooien is helemaal niet slim, als ze gewoon afgewacht hadden met het water dat ze bij zich hadden was er niets gebeurd, maar ook hier weer, ach dat redden we wel.

Cheers

Willem
[/quote]

Maar als je ze dan wat geeft ... geef dan OPAL-fuel. Anders doe je meer kwaad dan goed!

Groeten Sander

Wat ze eventueel met die benzine doen moeten ze zelf weten, eigen keuze. Je kan het in je auto stoppen en er een eind mee rijden, Je kan er een halfuurtje boven hangen en lekker high worden of in de brand steken en rooksignalen sturen  :wink:

[quote author=willem-lenie link=topic=8208.msg108462#msg108462 date=1200729565]
Wat ze eventueel met die benzine doen moeten ze zelf weten, eigen keuze. Je kan het in je auto stoppen en er een eind mee rijden, Je kan er een halfuurtje boven hangen en lekker high worden of in de brand steken en rooksignalen sturen  :wink:
[/quote]

[ik heb me bedacht ... toch maar geen reactie]

[quote author=r2d2 link=topic=8208.msg108467#msg108467 date=1200732937]
[/quote]

[/quote]

:grin: :up:

Even off topic, R2D2, Joe is nu 6 en we zitten nu
helemaal in de Star Wars fase, hartstikke leuk
om al die films weer te zien. We 'moeten'
4, 5 en 6 nog kijken. Maar hebben 1, 2, 3 en
de Ewok adventures weer gezien. Echt genieten!

[quote author=tum link=topic=8208.msg108470#msg108470 date=1200734412]
[quote author=r2d2 link=topic=8208.msg108467#msg108467 date=1200732937]
[/quote]

[/quote]

:grin: :up:

Even off topic, R2D2, Joe is nu 6 en we zitten nu
helemaal in de Star Wars fase, hartstikke leuk
om al die films weer te zien. We 'moeten'
4, 5 en 6 nog kijken. Maar hebben 1, 2, 3 en
de Ewok adventures weer gezien. Echt genieten!

[/quote]

Haha... 4,5 en 6 zijn de beste met Good Old Harrison Ford!
De nieuwere 1,2 en 3 zijn trouwens ook pretty o.k.

Veel plezier! :tvhappy:

en weer terug "on-topic" .. may the force be with you 
star-wars-smiley-5472.gif

Groeten Sander
starwars-r2d2_1.gif

Back