Update Liam en Marieke

mariekske

New Member
He hoi! Zal dan eens eindelijk een eigen topic beginnen!

De meeste kennen me wel van al mijn ingewikkelde en verschillende vragen, haha!
De papieren voor het skilled independent 136 visum van Liam en ik zijn sinds afgelopen week de deur uit gegaan!!!
Ik lift mee op Liam zijn visum. (Liam is een ierse sparky en ik een geiten-wollen-sokken-breier (oftewel, Soc. Pedagogisch Medewerker) van beroep.
De knoop is doorgehakt; vanaf het 2e weekend van November '06 ga ik verkassen naar Ierland om daar te wonen en werken!
Toe-val-lig vertrok een goede vriend van Liam van stelt op sprong naar het buitenland voor ong een jaar, dus mogen we zijn huis bewonen!
Joepie de poepie: een vrijstaand groot huis in Waterford met alles erop en eraan, jeuheueuj! 4 slaapkamers dus de hele familie en vriendenclub kunnen makkelijk logeren. Vanaf october 2005 zijn Liam en ik al "gescheiden", dwz dat we 1x per maand op en neer vliegen voor een weekendje. Nu we erachter kwamen dat eerst Liam's skilled independent visum en daarna zn sponsorship visum niet doorging, wisten we dat we niet langer meer wilden (af)wachten maar bij elkaar konden gaan wonen, in afwachting van een nieuw aangevraagd skilled independent visum. Werk in de kinderopvang of ander sociaal werk is gelukkig makkelijk verkrijgbaar voor mij in Ierland.... Alles gaat nu ineens wel heel snel, heb mn baan al opgezegd maar zie het ook als een tussenfase; benm nog niet erg ver van NL en zal vrienden en Familie nog steeds enkele malen kunnen zien. Zo, dat wast even, een hele mond vol...

Doeiiii, Grts, Mariekske

Hai Marieke,

Ik hoop dat alles voorspoedig gaat verlopen voor jullie.
Is het de bedoeling dat jullie vanuit Ierland naar Australie verhuizen?
Voor jouw is dit dus een soort "proef emigratie",je bent verder weg van familie&vrienden en moet Engels praten.

Succes met alles,greetz,

Clair.

Hey Mariekske,
Wat een geweldig vooruitzicht dat jullie lekker gaan samenwonen.
Jullie vallen met je neus in de boter met dat huis van die vriend, goed joh.

Succes verder met alles, ik zal jullie topic blijven volgen.
Spannend hoor.

Groetjes van Jolanda  :up:

Hee Marieke,

Dit is waar jullie al even mee bezig zijn. Geweldig dat het nu eindelijk gaat gebeuren. Ik hoop ook dat jullie snel informatie zullen krijgen omtrent de visa aanvraag voor Australie (het uiteindelijk doel en de uiteindelijke droom). In ieder geval kunnen jullie nu alvast bij elkaar zijn!
Veel succes en genite van elkaar.
Groetjes Femke

Hey Marieke,

Heel veel succes hoor met alles. Drie keer is scheepsrecht dus het moet dit keer lukken. En ook alvast veel plezier in Ierland.

Groetjes,
Erna

Spannend inderdaad ja! Wel heel raar... Mijn 2 beste vriendinnen zijn net bevallen van 2 meidjes en die probeer ik zo veel mogelijk nog te zien... Ivm omstandigheden woon ik inmiddels alweer bijna een jaar zu hauze bij die papa en die mama (mn flat was onderverhuurd toen ik terugkwam van Oz, lang verhaal... :coffee:) en mn ma zegt altijd; heb nu wel heel veel schade kunnen inhalen!!! Gelukkig is t thuis wonen altijd ontzettend goed gegaan! Zal ze des te meer gaan missen die familia... In Ierland t visum voor Oz afwachten kan nog wel min 3/4 jaar duren en ik hoop in die tijd nog wel enkele malen naar Nedreland te vliegen, en familie en vrienden kunnen nu ook makkelijk in Ierland verblijven daar wij een groot huis tot onze beschikking hebben. Kweet dat t in iederland nog grijzer en natter is dan Nl, maar we wonen wel 5 min lopen van het strand af, haha! Liam woont in Tramore, Waterford (Z-Wkust), iemand daar wel eens geweest?  In Ierland zijn maakt alles een stuk minder definitief, dus kans voor alle partijen om langzaam te wennen. Misschien juist wel erg fijn... Alhoewel ik nu nog zoveel aant werk ben (druk-druk) komt het inzicht en besef waarschijnlijk pas in de laatste week als ik vrij ben... 12 nov vertrek ik met mn autootje per ferries zodat ik veel spullen kan meenemen (regenjassen, paraplu, regenlaarzen hihi)... Liam vlieft over en rijdt met me mee terug. Ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor alle interesse!!! :up:

[quote author=mariekske link=topic=5734.msg72473#msg72473 date=1159900306]
12 nov vertrek ik met mn autootje per ferries[/quote]

Hey Marieke,

Vertrek je inderdaad morgen? Weet niet of je dit vooraf nog leest, maar ik wens je heel veel succes met het verhuizen!!!Natuurlijk ook heel veel plezier in Ierland, fijn dat je dan lekker bij Liam bent (en blijft!). :up:

Groetjes Anneke

Hey Anneke!

Ben idd zondag de 12e vertrokken met Liam (kwam me gelukkig ophalen)
Hebben de boot van Nl naar Engeland met gemak gehaald maar van Engeland naar Ierland gemist, terwijl het betreffende bedrijf (stena) ons had verzekerd dat we genoeg tijd zouden hebben, nou niet dus! Wel even balen maar we war4en er uiteiindelijk maandagavond., Ha, duurt nog korter in tijd om naar Oz te gaan, hihi.
Hebben inmiddels al een overstroming overleefd en mn autootje (oud peugootje 205) heeft het gisteren begeven. Gelukkig voor de rest alles goed! We wonen nu in een prachtig groot vrijstaand huis met open haard en bad, mmmmm, niet schjlecht!!!
Ongeveer 2 mnd geleden onze visumaanvraag opgestuurd maar nog geen conformatie gekregen helaas, maar dat schijnt normaal te zijn.
M, ga es even lekker eten!
Laterrrrrrr

Eindelijk eens een update en ook op de plek waar ie hoort!
Woon nu alweer ruim 3 maanden in Ierland en heb t reuze naar mn zin!
Banen zijn hier veel makkelijker te vinden voor SPH-er dan in Nl waar je bijna moet smeken om ergens aan de bak te komen. Hier benk met mn 3e baan bezig, joepieieie! Liam en ik hebben eergisteren bericht van DIAC gekregen met het verzoek om onze medicals en VOG. Medicals is gelukkig in Ierland te doen en ook nog betaalbaarder dan in Nederland. Maar de VOG. Tja... Na vele berichten hierover te hebben gelezen vraag ik me toch nog het volgende af:

aabgezien ik het verzoek van DIAC heb gehad voor VOG, schijnt dat ik het aanvraagformulier plus uitdraai van verzoek DIAC gewoon kan inleveren bij de gemeente, hoef het niet naar Oz ambassade Den Haag te sturen volgens sommigen, aangezien ik niet frontload en bewijs van verzoek via DIAC heb.

WEET IEMAND HOE IK MIJN OUDERS DIE 5 MIN VAN HET GEMEENTEKANTOOR in nederland (venray) AFWONEN KAN MACHTIGEN OM DIT ALLES VOOR MIJ TE REGELEN??? Zou mij een vliegreis schelen! Ben net nl een weekje terug van bezoekje nederland. iemand ervaring? Heb ook gemeente en Oz ambassade den haag hierover gemaild dus ben erg benieuwd!!! :cool:
alle info is wederom welkom!!!
grts, marieke

Hee Marieke,

Hopelijk vind je snel de antwoorden op je vragen. Als eenmaal je VOg en Medicals worden gevraagd zal het ook allemaal niet zolang meer duren...
Wanneer willen jullie het liefst naar australie vertrekken?

Hee zoals al eerder gezegd: succes met de laatste stappen en hopelijk horen we snel positief bericht dat jullie je visum hebben  :up:

[quote author=mariekske link=topic=5734.msg82030#msg82030 date=1172144686]
WEET IEMAND HOE IK MIJN OUDERS DIE 5 MIN VAN HET GEMEENTEKANTOOR in nederland (venray) AFWONEN KAN MACHTIGEN OM DIT ALLES VOOR MIJ TE REGELEN??? Zou mij een vliegreis schelen! Ben net nl een weekje terug van bezoekje nederland. iemand ervaring? Heb ook gemeente en Oz ambassade den haag hierover gemaild dus ben erg benieuwd!!!
[/quote]

Je kunt een VOG aanvragen bij de gemeente waar je woonachtig bent of bij de gemeente waar je het laatst woonachtig was. In jouw geval is dat Eindhoven, als ik het me goed herinner. En in Eindhoven kun je iemand machtigen voor jou een VOG aan te vragen, bijvoorbeeld omdat je in het buitenland woont.

Hier kun je dit alles nalezen:
http://www.eindhoven.nl/web/show/id=351672/dbid=180/typeofpage=123980

:up:

hey AJ en catkin,

khoop voor t eind van nhet jaar vertrokken te zijn. Bedoeling was eerder maar moet eerlijk zeggen dat ik ook wel geniet om nog even in ierland te blijven aangezien ik hier qua werk erg populair ben en ik nog steeds op en neer kan vliegen naar die familia en vrienden... eerst wilde ik zo gauw mogelijk, maar nu mn 2 beste vriendinnen allebei een keintje hebben en 1 van die vriendinnen verwacht in augustus haar 2e EN een derde vriendin gaat dan trouwen, dus probeer ik t tot dan zowiezo te strekken.
O ja AJ bedankt voor de tip. Heb t laatste jaar in venray gewoond dus kijk of mn ouders daar terecht kunnen. Laterrrrrrrrr

heb voor de zekerheid toch maar het aanvraagformulier naar ambassade in den haag gestuurd, en kan mn moetie machtigen om hem daarna naar gemeente te brengen. Nu ist weer afwachten... De medical en X-ray moeten nog geboekt worden, ben begonnnen met mn nieuwe baan en uren zijn nog niet zeker... Ben overigens benieuwd of er veel verschil zit in prijzen in ierland en nederland?
Medical kost 80eurie, HIV tussen 35-50 en xray 50. :shock:

Ik betaal voor de medical bij de panelarts 74 euro, maar weet de andere kosten nog niet.

valt dus wel mee... Had toch voor de zekerheid mijn aanvraagformulier vanuit ierland naar den haag gestuurd en nadat ie daar was aangekomen was ie de volgende dag al bij mn ouders! Wauw, er gaat dus wel iets snel een keer voor de verandering. Nu hopen dat de gemeente ook meewerkt! Duurt t ong 2-3 weken voordat ze t terugsturen of langer???
Vandaag gaat die moetie van mij naar de gemeente om alles in te dienen. Ze heeft een copie van mn paspoort, het aanvraagformulier door mij en den haag ingevuld en de e-mail waarin DIAC verzoekt om de VOG, haar identificatie en 30,05. Dat was t toch he, of benk iets vergeten?

Bij mij was de VOG er binnen twee weken. Succes er allemaal mee. Ik heb geloof ik 30,05 of 30,50 betaald jah, dus zoiets was het wel ja.

tja, gaat dus nog iets langer duren... Toen mn moeke bij gemeente kwam met alle formulieren bleek dat ik ook nog ergens een handtekening had moeten zetten. Vraag me af of die ergens moet staan NADAT Den Haag hun gedeelte hadebn ingevuld? Want kzag  vante voren nergens staan dat ik mn handtekening moest zetten, of heb ik me nou vergipst? Moeke zal in ieder geval dat form. weer teru sturen naar mij in Ierland, en dan stuur ik t getekend weer terug naar NL en dan nog maar es proberen. Puf, tzou ook es een keer WEL meezitten...
Gelukkig ist weekend!

grrrrr... je zou toch helemaal gestoord worden hiervan!!! :x

Nou maar weer wachten totdat het weer in Ierland is, dan tekenen, dan weer terugsturen, moeders weer langs de gemeente en dan heb je met 2 weken vertraging dan toch je VOG aangevraagd!

Succes en groetjes,
Lela

Wat is je timeframe waarbinnen je het moet hebben teruggestuurd?

ik moest ook van alles doen en had 28 dagen.
De helft had ik al gedaan bij de aanvraag en heb hem dus teruggemaild en tegelijk gezegd dat ik voor volgende week een afspraak heb gemaakt bij de paneldokter.
volgende dag mailde hij al terug dat ik gelijk had en  het niet meer op hoefde te sturen en dat hij het had aangepast in het bestand. Ook had hij gelijk een notitie gemaakt wb medicals.
Dan weten ze in ieder geval dat je ermee bezig bent.
28 dagen is niet echt veel zeker als je je spullen "uit het buitenland" moet halen.

Mariette

Back