Validatie trip

Volgens mij is de kans om bij Border Security in beeld te komen nog net iets kleiner dan om bij Hello Goodbye te komen ;-).
Buiten dat hoorde ik van een verhuizer dat het kan helpen om toch even door de douane te gaan en iets aan te geven of je te melden. Weet niet of ik het goed begrepen heb, en of het erom ging dat je dan je (kopie van je) paklijst moet laten zien, maar het zou het vrijgeven van je spullen in de container later makkelijker kunnen maken. Ofzoiets. Kan iemand daar chocola van maken?
 
Inclusief een debuut op tv bij Border Security? :rolleyes:
Geen plaats in de koffer voor al die bijzondere dingen vrees ik.
Ik denk dat we dan toch maar gewoon braaf in de rij aan gaan sluiten.

Jammer hoor, die TV carrière kun je dus ook wel vergeten...
Misschien dan toch een dramaatje laten maken door "Ik vertrek"?
 
Nee hoor, je mag pas meedoen met Ik vertrek als je naar een land gaat waar je de taal niet spreekt, een bouwval koopt voor te veel geld, de vergunningen (en bijbehorende steekpenningen) vergeten bent, daarna nog meer geld uitgeeft aan verbouwingen en uiteindelijk (na echtelijke ruzies en/of mot met de familie over het lenen van hun spaarcenten) de B&B open doet, zodat je daarna de rest van je leven mag gaan lopen sloven voor ondankbare gasten.

Weet je hoe vaak we al uit hebben moeten leggen dat we dat dus niet gaan doen?
 
Laat die tv carrière maar zitten. Da's nogal een gedoe en of we daar nu gelukkig van worden? :confused:
We wachten eerst maar braaf op DIAC (ze zijn nu bij 12 september) en dan wandelen we hopelijk in december bij de douane langs om vervolgens ons geluk in Down Under te gaan vinden.

Iemand trouwens een leuk idee voor een korte (betaalbare) familie tour vanuit Sydney (max.4/5 dagen)? Alle tips zijn welkom, want dat is nog best moeilijk.
 
Ik vond zelf de Blue Mountains erg mooi. Er is genoeg te doen, dus je kunt daar makkelijk een paar dagen in kwijt en je rijdt er zo naar toe... Bedoel je zoiets? Of liever iets in de stad.
 
Nee hoor, je mag pas meedoen met Ik vertrek als je naar een land gaat waar je de taal niet spreekt, een bouwval koopt voor te veel geld, de vergunningen (en bijbehorende steekpenningen) vergeten bent, daarna nog meer geld uitgeeft aan verbouwingen en uiteindelijk (na echtelijke ruzies en/of mot met de familie over het lenen van hun spaarcenten) de B&B open doet, zodat je daarna de rest van je leven mag gaan lopen sloven voor ondankbare gasten.

Klinkt als mijn vaders B&B, alleen dat lenen van dat geld niet dan :p
 
Jazeker ;) Maar nu moeten ze misschien het zwembad weghalen omdat ze er geen vergunning voor hebben :p
 
Jazeker ;) Maar nu moeten ze misschien het zwembad weghalen omdat ze er geen vergunning voor hebben :p
Spanje? of Zuid-Frankrijk? Je moet daar natuurlijk wel eerst de burgemeester op de borrel vragen!
Iemand trouwens een leuk idee voor een korte (betaalbare) familie tour vanuit Sydney (max.4/5 dagen)? Alle tips zijn welkom, want dat is nog best moeilijk.
Bij Britz een campertje huren, zorg dat je voldoende geld kunt opnemen op je creditcard, anders even verhogen voor de "Bond", Keurig netjes rijden, dan krijg je het bij inlevering terug (Van tevoren alle krasjes en deukjes noteren en fotograferen), Kaart van NSW/Victoria kopen, FF rondje Blue-Mountains, Melbourne, Great-Ocean-Road, Grampians, en weer terug naar Sydney.
Evt ook nog ACT meepakken, maar is geen ruk te beleven niet erg toeristisch. Je kunt er wel de Houses of Parliament bezoeken, zowel de oude als de nieuwe. (Staat nog een antieke staande klok, cadeau'tje van NL) en het oorlogsmuseum is indrukwekkend. Je hebt daar ook een wintersportgebied (Jindabyne bijvoorbeeld), voor als je interesse hebt.
Campertje weer inleveren, als je lief bent geweest krijg je je borg terug. Denk ook aan tolwegen in Sydney en Melbourne. Schijnt eenvoudig te zijn om tol te betalen, kan ook op vele manieren en scheelt je veel tijd om door de suburbs te crossen(wat wij gedaan hebben).


Veel plezier!
En stuur ons ff een kaartje!;)


Ow, sorry,... ik dacht 4 weken, maar het was 4 dagen... ga je niet redden hoor!:cool:
Foutje bedankt!
 
@hardcore ermmmm.... in 4 of 5 dagen?? Of in 4 of 5 weken???

... ons rondje was (letterlijk) rondje blue mountains, dan via ACT en Jindabyne richting Melbourne (en we hebben ook de foto van de nederlandse klok), great ocean road en toen - nee, niet terug naar Sydney ;-) maar naar Alice Springs
Dat was in iets meer dan vier weken en we hebben voor ons gevoel echt moeten haasten.

= je hebt hem ge-edit!! :D
 
= je hebt hem ge-edit!! :D
Ja klopt...
Las hem later over en toen zag ik het... Maar het klinkt toch grappig!:oops:

Vorig jaar in Oz geweest. Weekje Tassie, Melbourne-Sydney-Brisbane-terug naar Melbourne- richting SA (Grampians closed)-Great-Ocean-Road.
Totale tijd: 3 weken... Met 2 hele kleine kinderen doe je niet veel anders dan rijden, rijden en rijden. Maar wel erg interessant!

Blue mountains, Jindabyne, ACT was in 2004, maar erg koud toen, me no like cold.

Sorry, wel beetje off-topic, maar hopelijk wel interessant?
 
Zou inderdaad lekker de Blue Mountains ingaan, lekker wandelen en bosluchten opsnuiven :)
 
Spanje? of Zuid-Frankrijk? Je moet daar natuurlijk wel eerst de burgemeester op de borrel vragen!
Portugal :) Dus bijna goed.

Als advies voor die paar dagen? De Blue Mountains en als je een paar diertjes wil zien kan je naar één van de wildlife-parken gaan on the road to the BM?
 
Allemaal goede en hele toffe tips.

We hebben in principe accomodatie in de BM en Jamberoo (nabij Kiama op advies van onze vrienden) geboekt. Allebei 3 nachten. Daar een huurauto bij en rijden maar. De 2e week hebben we onderdak bij vrienden in West Pennant Hills (noorden van Sydney).
Alles wat we hebben geboekt kunnen we tot heel kort van te voren kostenloos annuleren, dus we hebben geen kosten, wanneer er een kink in de kabel komt.

Alleen zaten we te brainstormen over dat links rijden, de drukte in de stad e.d. Dat is voor mijn man nu niet echt relaxed op vakantie zijn. Ik ben niet zo'n held, dus het komt wat rijden betreft op hem aan.
Heeft iemand ervaring met deze gedachten? Hoe hebben jullie het rijden in die omgeving en met de verkeersdrukte van vandaag de dag ervaren?

Gezien het bovenstaande dachten wij terug aan onze georganiseerde backpackers toertjes. In de bus, alles is voor je geregeld, dus laat je maar rijden.
Het vinden van een geschikte tour valt alleeb erg tegen. Het is of heel duur of het komt niet uit met de dagen.
Tja, we zitten aan die weken vast, maar Kerst in het midden is toch wat lastig (luxe probleem vrees ik).

We zullen eens verder zoeken en denken.
Een andere optie is ook nog om de auto de 1e week te hebben, maar als we bij onze vrienden zijn, de auto in te leveren en de rest van de week met openbaar vervoer te gaan.

Hebben jullie nog suggesties....kom maar op. Alle tips zijn welkom.
 
persoonlijk vond ik in Sydney rijden een drama, maar dat kwam omdat dat de eerste dag was en toen had ik nog veel moeite met links rijden (en vooral dat de ruitenwisser steeds aan ging als ik het knipperlicht zocht). Dat was het eerste uur. Eenmaal buiten de stad was het ook zo over. En daarna was het geen probleem meer, ook niet geworden in een andere stad (al hebben we in de grote steden ook veel met OV gedaan).
Ik zou de auto huren in de BM, en dan in de stad OV gebruiken.
 
Auto huren en gewoon op elk kruispunt LINKS roepen (kan jij mooi doen voor je man) knipper en ruitenwisser blijft irritant maar ach daar ga je niet dood van. Gewoon relaxed aan, rustig de stad uithobbelen en zodra je de stad uit bent is het een stuk eenvoudiger/rustiger. Wij zijn ook gewoon begonnen en nu snap ik ondertussen niet meer waarom iedereen links toch de verkeerde kant van de weg noemt ;)

'Gevaarlijk' wordt het weer in de outback op gravelroads waar je uren niemand ziet, dan rij je vaak in het midden (vanwege corrugation en bolling vd weg) en als er dan plots een roadtrain opdoemt moet je wel ff de juiste kant van de weg kiezen (LINKS!) :confused:
 
Auto huren en gewoon op elk kruispunt LINKS roepen (kan jij mooi doen voor je man) knipper en ruitenwisser blijft irritant maar ach daar ga je niet dood van. Gewoon relaxed aan, rustig de stad uithobbelen en zodra je de stad uit bent is het een stuk eenvoudiger/rustiger. Wij zijn ook gewoon begonnen en nu snap ik ondertussen niet meer waarom iedereen links toch de verkeerde kant van de weg noemt ;)

'Gevaarlijk' wordt het weer in de outback op gravelroads waar je uren niemand ziet, dan rij je vaak in het midden (vanwege corrugation en bolling vd weg) en als er dan plots een roadtrain opdoemt moet je wel ff de juiste kant van de weg kiezen (LINKS!) :confused:


Inderdaad. Ook opletten als je tussendoor even stop en dan weer de weg op gaat... 1 keer bij Cape otway lighthouse gehad. Wij waren weer op de terugweg. Zagen we een stukje verderop andere toeristen weer de weg op draaien, nadat ze de koala's hadden bekeken. Vervolgens gingen ze vrolijk aan de verkeerde kant rijden. Gelukkig had ik het al een beetje verwacht en reageerde er goed op, alleen de andere toeristen schrokken zich rot :D
 
Yep, die 'terugkeren in het verkeer' momentjes zijn tricky. Daarvoor is dat LINKS roepen echt wel effectief. Elke keer als je instapt en de sleutel omdraait: LINKS. Elk kruispunt waar je afslaat (of het nu links of rechts is) LINKS enzovoort.

Tip van Lamarck is ook wel OK, of je huurt een auto aan de rand van de stad of dichtbij een highway de stad uit. (airport?)
 
Back
Top