Validatie trip

Sticker op je dashboard doet wonderen :) Alleen als ik erg moe was ging het nog wel eens mis. 1x met een auto vol met collega's, echt zo'n minivan en ik draaide de verkeerde kant op. Ik zal je de reactie besparen....
 
Sticker op je dashboard doet wonderen :) Alleen als ik erg moe was ging het nog wel eens mis. 1x met een auto vol met collega's, echt zo'n minivan en ik draaide de verkeerde kant op. Ik zal je de reactie besparen....

:eek: Zoiets komt qua uitdrukking misschien wel in de buurt?!
 
Super tips....en zo voel blijf ik wakker (denk ik dan) en alert. Doe ik toch nog iets nuttigs dan alleen maar buiten kijken en genieten van Oz.
 
Goed advies, dat LINKS roepen!
Ik vind het altijd wel leuk, dat links rijden. Ik hou wel van dit soort avontuur. Maar ook al heb je al duizenden kilometers links gereden, je vergist je gegarandeerd een keer. Dat is overigens vaak wel op een rustige weg. Op drukke wegen kun je gewoon de andere auto's volgen.

Één ding is wel echt tricky: rotonde's. Deze moet je natuurlijk rechtsom nemen (met de klok mee). Je kijkt intuitief naar links, maar daar kan nooit verkeer vandaan komen. Let daar goed op!! 2x kijken links en rechts, of 3x, dan pas rijden!

Maar vooral: relax en geniet ervan!
 
Één ding is wel echt tricky: rotonde's. Deze moet je natuurlijk rechtsom nemen (met de klok mee). Je kijkt intuitief naar links, maar daar kan nooit verkeer vandaan komen.

Intuitief kijk je ook over je schouder als je afslaat naar rechts, terwijl daar niets vandaan kan komen.
Ik weet nog wel mijn eerste keer links rijden... De auto (echt zo'n backpack-slagschip Ford Falcon) opgehaald ergens in Sydney en ik moest (Teun had nog geen rijbewijs) gelijk over de Harbour Bridge heen... Pfffff scheet 7 kleuren stront. Stond ook zo lekker aangegeven in welke baan je moest zijn als je geen 'vaste-tol-klant' bent. Dan maar door het verkeerde poortje rijden... Nu ben ik benieuwd hoe het rijden aan de rechterkant gaat als we volgende week op vakantie gaan in ex-eigen land, want het links rijden zit er nu wel ingebakken.
 
Rechts rijden is net zo lastig. Na vakanties in Australië maak ik hier ook wel eens een foutje zoals daar. (en ruitenwisser/knipper weer verkeerd om terug leren)

Gekke is zelfs dat als ik in de auto een beetje zit te dagdromen over OZ, ik eerder in de fout ga :D
 
Haha, drie keer raden wat ik in NL deed toen ik terugkwam na een jaar Oz.... (iets met tunnelbuis onder het spoor door in Utrecht)
 
:) We hoeven ons geen illusies meer te maken dat we het er foutloos vanaf gaan brengen when the day comes. Alle tips op een rijtje en vinkjes zetten. Ofwel: wij gaan vast hetzelfde mee maken. Dat kan leuk worden (zin in!)
 
:) We hoeven ons geen illusies meer te maken dat we het er foutloos vanaf gaan brengen when the day comes. Alle tips op een rijtje en vinkjes zetten. Ofwel: wij gaan vast hetzelfde mee maken. Dat kan leuk worden (zin in!)

Van ons geen kritiek:cool: Yeah!
 
Back
Top