Van Flevoland naar Melbourne

Ohhhhh.....Barcelona was heerlijk. Genoten van het prachtige weer, schitterende omgeving en tevreden kinderen die heerlijk met vriendjes en vriendinnetjes in het zwembad speelde of op het strand terwijl wij lekker lui een boekje lazen. Maar helaas....het zit er weer op en volgende week moet er gewoon weer gewerkt worden. :cry:
We zijn er geloof ik bijna uit op wat voor een visum we gaan: toch maar een skilled independant omdat als ik met health recruitment in zee ga en voor een sponsor visum ga dan ben ik verplicht om een jaar lang fulltime te werken.......Prima als manlief nog geen werk heeft op dat moment, maar zijn bedrijf zit ook in Australie dus er is een reële kans dat hij ook direct werk heeft.......Wie o wie gaat er dan onze kinderen een beetje begeleiden die eerste moeilijke tijd. Nee, dan toch maar de wat moeilijkere en langere weg, en maar hopen dat ik alsnog via het internet een baan vind. Die zij er immers zat voor verpleegkundige.

Groetjes Mariette

Fijn Mariette, dat de vakantie zo geslaagd was. Niet te heet hopenlijk...

Kan me voorstellen dat je er voor de kids wilt zijn als jullie down under komen, is mijn planning ook. En inderdaad lees en hoor je overal dat er genoeg werk in de zorg is.... dus dat zal wel loslopen. Helaas zal het nu wat langer duren voor je vertrekt (neem ik aan...)

Spreek je gauw!
liefs van Pauline

Hoi Marjet,

Fijn om te lezen dat jullie het zo lekker hebben gehad. Ik vond barcelona ook echt heel erg mooi.

ik kan me je besluit wel heel goed voorstellen. ik wil ook de eerste tijd gewoon bij de kids zijn, het is voor hun ook heel erg wennen. als alles meezit, komen wij ook rond de vakantieperiode daar aan, dus dan moet er sowieso iemand thuis zijn voor ze.

ben benieuwd op wat voor termijn je dan onze buurtjes wordt (als wij er ooit nog komen).

groetjes lisette

Inmiddels is het al weer herfst en heb ik nog weinig te melden. Het duurd gewoon zo lang.........de Victorian Nursing Council wilde een bewijs dat ik van naam veranderd was, en ons trouwboekje was niet voldoende. Toen ik informeerde of ik niet gewoon weer met mijn meisjes naam geregistreerd kon worden was dat inderdaad een optie. Dus weer opnieuw de aanvraag opsturen want dat konden zij naturrlijk niet zelf even veranderen!!!! De weken gingen voorbij en het bleef aardig stil. Vorige week al een aantal keren gemaild maar geen reaktie. Vandaag toch maar even de telefoon in handen genomen en wat bleek..........mijn registraie is op de 21 ste verzonden. HOERA! Als ik 'em ook echt in handen heb kunnen wij eindelijk de aanvraag opsturen.
Via mijn zus krijg op momenteel veel informatie over het rijlen en zeilen in Australie.......wel handig voor straks. Ook gaat zij kijken wat mijn visum van 1989 voor een betekenis kan zijn. Zij hoorde van iemand van centrelink dat het feit dat ik al eens een visum heb gahad en een taxfile nummer heb nog wel eens in mijn voordeel kunnen werken.........maar goed, het moet ook niet te snel gaan want wij moeten ook nog ons huis verkopen.
Wij kijken ons nog steeds suf op www. realestate.com.au en zien veel leuke plekjes........Healesville en Yarra Glen zijn momenteel wel favoriet. Net iets meer rural dan Lilydale en omgeving en toch nog relatief dicht bij de stad. Ik heb al veel leuke huizen gezien, jammer dat die strakjes niet meer te koop zijn. Volgens insiders heb ik ook begrepen dat de huizen de afgelopen maanden erg duur zijn geworden en dat ze naar verwachting als er een nieuw regeering komt (die er hoogst waarschijnlijk gaat komen) weer flink gaan zakken........hopelijk rond deze tijd volgend jaar. Maar onze droom is toch nog wel een leuk stukje grond kopen en dan iets te gaan bouwen.
Inmiddels weet zo'n beetje iedereen van onze plannen af. Grotendeels van de mensen zijn erg enthousiast maar helaas ook één of misschien toch twee die er heel veel moeite mee hebben. Hopelijk als onze plannen concreter worden dat dit dan wel bij zal trekken. Een jaar duurd natuurlijk best lang en ze blijven natuurlijk hopen dat je van gedachten gaat veranderen. :cry:

Groetjes Mariette

Klinkt goed, mariette! Eindelijk wat schot in de zaak!!
Hopelijk duurt het wachten niet te lang!!
liefs vanuit D U.
Pauline

De tijd vliegt echt voorbij........en er moet nog zo veel gebeuren.

Ik heb inmiddels mijn registratie ontvangen van de Australian Nursing Council dus ik dacht: YIPEE. Maar helaas kwam ik al snel van een koude kermis thuis want ik moet toch ook een assessment doen. Gelukkig wel een Modified Assessment wat niet zo heel veel werk is, maar toch.

Even hebben wij nog gedacht om via mijn man z'n werk een sponsered visum te gaan regelen, hier waren ze wel toe bereid, maar dat heeft voor ons toch te veel haken en ogen. Wij gaan toch voor de moeilijkere optie maar dan is wel gelijk alles geregeld. Dan kunnen wij als we dat willen ook een huis kopen of laten bouwen. Wel wil zijn werk alle medewerking geven en evt ook een job offer doen zodat we misschien sneller een visum krijgen.

Nou, dit is voorlopig weer een update van "De laatste stand van zaken" van ons.

Groetjes Mariette (Flevoland)

Wat een geregel he mariette. maar je hoort van iedereen dat het de moeite waard is en dat je die stress zo kwijt bent.

Succes met het geregel.

Groetjes Lisette

En dat is echt waar, als je hier eenmaal gesettled bent, doe je niks anders dan genieten!! :lol:
Hou je haaks, Mariette! Je komt er wel!!
liefs Pauline

Of je nou net in Australië woont, er al jaren woont, er bijna naar toe gaat, weer terug gaat naar Nederland (kan ook gebeuren) of nog, net als wij, eventjes moet wachten..........heel veel woongeluk en goede gezondheid toegewenst van ons in [glow=red,2,300]2008[/glow]. .

Even een korte update van ons vanuit flevoland.

Ik heb van de week gehoord van mijn zus ,die optreed als mijn agent in Melbourne, dat mijn assessment is goedgekeurd. Yipee! Zij heeft het inmiddels naar mij op de post gedaan dus volgende week kan ik het misschien in de brievenbus verwachten. Dan kunnen wij eindelijk onze aanvraag indienen.

Ons huis staat nog steeds te koop. Op marktplaats.......maar dat gaat het niet worden denk ik. We moeten binnenkort toch maar een makelaar in de armen nemen. Het was zo leuk geweest om die duizende euros te besparen (het was ons 8 jaar geleden ook gelukt maar toen kwamen de mensen bij ons spontaan aan de deur bellen omdat ze hadden gehoord dat wij misschien gingen verhuizen!!!!) Dus als iemand nog een héééél leuk huis in Swifterbant zoekt????? Kijk dan op:

www.havikskruid27.blogspot.com

Veel meer heb ik niet te melden dus Adios.

Groetjes Mariette

hoi mariette,

jij ook alle goeds voor 2008 en hopen dat je snel onze kant opkomt.

wij zitten hier inmiddels al weer 4 weken en het bevalt ons goed.

ik ga vanavond mijn blog weer bijwerken dus meer kan je daar lezen, www.vlasjes.blogspot.com

liefs lisette

Hoi Mariette

Te gek zeg dat je assessment is goed gekeurd , kunnen jullie weer verder. :up:

Hopelijk wordt het huis ook snel gekocht met of zonder makelaar. Hebben jullie al een idee wanneer jullie naar Melbourne willen vertrekken.

Succes met alles :up:

Dank je.

Wij hopen eind dit jaar.......maar dan moet het wel allemaal mee zitten. Anders begin 2009.

Er komt zo veel bij kijken en Australie lijkt nog beauracratischer dan nederland. Voor mijn assessment moest ik bijvoorbeeld een bewijs hebben van VNB dat ik geregistreerd was. Dus ik dacht even simpel een mailtje naar ze sturen, dat had ik namelijk ook bij de B.I.G registratie in nederland gedaan. Nou niet dus, eerst een formulier downloaden, invullen en opsturen en vervolgen 40 AUD. betalen en dan kon het nog wel eens 10 weken wachten worden. Gelukkig was het binnen een paar weken geregeld.

Geduld is een vereiste als je wilt emigreren, en jammer genoeg heb ik daar niet zo heel veel van.

Groetjes Mariette

Ik ben blij dat Move2Australia het voor ons regelt. Kost wat, scheelt je een hoop gedoe.

Maar Luuk......Als jij bijvoorbeeld ook zo'n assessment in moet vullen, dan vullen zij die toch niet voor jou in of wel? Het is meestal vrij gedetailleerd en een hoop vragen waarop zij volgens mij geen antwoord weten. En als je dan voor zo'n verklaring moet betalen, doen hun dat of moet je dat zelf doen?
Tja, het is misschien allemaal wat makkelijker maar wij wilde liever dit geld besparen en miscchien gebruiken voor een  zwem :bath:
als we uiteindelijk down under balanden. :smile:

Groetjes Mariette

Hoi Marjet

Blijft toch heel erg raar dat je alles over moet doen terwijl je hier je opleiding hebt gedaan.
Hopelijk lukt het eind dit jaar en dan lekker badderen in jullie zwembad :up:

@ Erna: Tja, ik heb mij er ook om verbaasd en ook tientallen keer gecheckt maar ze bleven volhouden dat alles opnieuw moest.
Nou Ja, dan er maar niet al te veel tijd en energie aan verspillen en gewoon maar doen.

Jullie zullen mij de komende dagen vast veel tegen komen op xpdite. Lang leve de laptop, want ik moet 2 dagen in bed doorbrengen ivm aanhoudende rugkluchten (nooit eerder gehad, en ik knijp hem toch wel een beetje ivm met de medische keuring die er aan zit te komen). De 48 uur gaan nu in dus het wordt een lange zit.......uhm, lig.

Groetjes Mariette (flevoland)

Hoi Mariette

Misschien komt het omdat  je normaal gesproken elke jaar moet betalen om geregistreerd te blijven als verpleegkundige.

Sterkte met je rug ,hopelijk doen die 48 uur wonderen :up:

hoi mariette,

balen van je rug. laat je maar lekker verwennen. en ik hoop dat je heel snel onze kant opkomt. zou heel gezellig zijn.

Dank jullie wel.......gelukkig gaat het weer wat beter met mijn rug. Ze wilde al dat ik foto's liet maken maar:

A) Die foto's leveren meestal niet veel op en kosten de maatschappij en dus onze verzekerings premie een hoop geld, en

B) was ik toch wel een beetje bang dat als er gedocumenteerd zou worden dat ik rug klachten heb / had dat dit roet in het eten zou gooien voor de medische keuring die ik moet ondergaan.

Ik moet het van de fysiotherapeut nog even rustig aan doen want mijn rug is nog niet helemaal "stabiel". Maar goed, genoeg gezeur :roll:

Ik heb mijn assessment en dus de benodigde codes binnen en kan dus aan de gang gaan met het online invullen van visum aanvraag.Misschien kan het dan nog deze week weg........eindelijk weer een beetje schot in de zaak.

Groetjes Mariette

Back