Van Flevoland naar Melbourne

He Mariette, wat vervelend dat je rug zo opspeelt! Ik hoop ook dat het geen problemen gaat opleveren.
Maar goed, eerst de aanvraag maar klaar hebben en opsturen.
Veel succes daarmee!
Hier gaat het heel goed met ons, mijn moeder is er nu en ze knapt zienderogen op. Het is heel gezellig, we genieten!

Spreek je gauw weer!

liefs van Pauline

Die rug levert vast geen problemen op bij de visumaanvraag. 'k Heb (of liever gezegd had) zelf rugproblemen en ben gewoon door de hele aanvraag heen gerold. No worries, zou ik zeggen.

Ga anders eens naar een kraker, die heeft bij mij wonderen gedaan. Ik kan je de naam geven van de allerbeste in NL (zeggen ze). Als je die wilt weten stuur je me maar ff een PM. Oh ja, hij doet je GEEN pijn :smile:.

Erna

@ Erna. Dank je wel en misschien tzt wel iets om te overwegen. Ik heb het er al met mijn fysiotherapeut over gehad (hij is zelf in opleiding voor M.T.) maar hij vindt het momenteel geen goed idee. Maar als het nog veel langer gaat duren dan ga ik het zeker doen want de muren komen al flink op mij af. Ik kom al weken bijna nergens omdat het even lopen, even zitten en even staan is. Maar aan alles komt een eind dus aan dit ook. Mocht het nodig zijn dan stuur ik je een mailtje. Waar zit die kraker trouwens???

@Pauline. Wat heerlijk dat je moeder er is. Geniet er maar van. Hoe lang blijft je moeder trouwens? Mijn ouders gaan in April weer voor 3 maanden naar mijn zus. Ik vind het super voor haar maar zie er zelf wel tegen op...........3 maanden duren zo lang en ik weet dat onze kinderen opa en oma vreselijk gaan missen. Maar voor mijn zus en haar kids is het natuurlijk geweldig. Ik had laatst de jongste aan de telefoon.....geweldig hoe ze nu praat: engels en nederlands door elkaar. Hoe vinden jullie kids het dat oma er is? Ze worden vast ontzetend verwend. Nog even en dan moeten ze weer naar school hé? Jasper voor het eerst naar Highschool, spannend hoor. :smile: Schrijf je nog wat op je weblog.......het is een beetje rustig de laatste tijd. Vast druk met je moeder en koffie drinken met Lisette (hahahaha).

Veel liefs

Mariette

Hoi Mariette

Las net dat jij ook op de CCU werkt. Jan ook namelijk wil je in Australie weer op de CCU werken. Je zal hier verbaasd zijn je kan hier gewoon op de CCU werken zonder dat je je aantekening hebt en ECG's kan lezen.

Sterkte met je rug , misschien een weekje naar de zon :up:

Hoi Erna

Ik werk momenteel op een ic / ccu en ben inderdaad op de hoogte dat je in melbourne dit werk kan doen zonder de benodigde papieren. Ongelooflijk he........super moeilijk doen met assessments en registratie maar vervolgens kan iedere pleeg zomaar op een ic of cc werken.
Maar goe, ik heb alle diploma's en ik laat ze voor de zekerheid ook maar vertalen, je weet maar nooit.

Groetjes Mariette (flevoland)

Hoi Mariette

Zeker een goed idee om je aantekeningen te vertalen. Weet dat hier een regeling is dat je een bonus krijgt op je salaris voor aantekeningen. Jan moet het nog uitzoeken, is natuurlijk maar de vraag of ze de Nederlandsen erkennen. Zal het je laten weten als we eruit zijn, al verschilt het weer per staat.

Ja Erna....het leek mij in ieder geval wel verstandig. Een bonus is natuurlijk altijd welkom. Hoop dat het jullie gaat lukken em de papieren van Jan te laten erkennen.

Vandaag ben ik bezig geweest om mijn online application in te vullen voor een Skilled Independent. Maar het schiet niet echt op. Ze vragen om als je eerder een visum heb gehad om dan het 11 cijferig nummer van het visum in te vullen. Nou ik heb een visum uit 1989 dus invullen maar. Nou niet dus. Ik krijg telkens de melding dat het een "incorrect format" is. Van alees geprobeerd: kleine letters en hoofdletters mar niks helpt. Den Haag gebeld, Berlijn gebeld.......niemand kan mij helpen. Dan maar zondag avond Canberra bellen en hopen dat hun een antwoord kunnen geven. Ik hoopte eigenlijk dit weekend alles rond te hebben maar dat gaat niet lukken vrees ik :-(

Iedereen een fijn weekend toegewenst.

Mariette

Ze vragen om als je eerder een visum heb gehad om dan het 11 cijferig nummer van het visum in te vullen. Nou ik heb een visum uit 1989 dus invullen maar

Indien het om een toeristen visum gaat zou ik gewoon volstaan met het vermelden van de datum van aankomst en de stad waar je visum is afgegeven. Zo heb ik volstaan met Sydney august 2006, ik had namelijk ook geen nr. Het wel even aan gegeven dat het om een toeristen visum ging.

Zeker weten of het voldoen de is weet ik niet maar lijkt me dat dit geen problemen geeft!

Groetjes Chantal

Hoi Chantal

Nee, het ging om een PR visum. Ik vul het formulier online in en dan kan je jammer genoeg niet iets anders invullen. Ze wiilen een 11 cijferig nummer en ik blijf de fout melding krijgen "incorrect format".

Mijn zus die in Melbourne woont gaat maandag even bellen.........hopelijk krijg ik dan een antword.

Maar bedankt voor het mee-denken, :smile:

Groetjes Mariette

Huh mijn visum was ook een PR hoor alleen met de staat victoria als sponsor. Ik kon het echt gewoon leeg laten. Heb bij datum afgifte augustu gezet en locatie Sydney.

Moet lukken hoor!

Hoi Chantal

Maar heb jij het formulier 'online' ingevuld??

Ik heb namelijk helemaal geen plek om een datum in te vullen gezien en als ik aanvink dat ik al eerder een visum heb gehad maar het nummer niet invul dan accepteerd de computer het niet en kom ik niet verder.

Morgen komt hopelijk het verlossende antwoord

Ja hoor een online aanvraag. Zal het even voor de zekerheid nakijken hoe ik het heb gedaan, moet ergens een printje hebben.

Hmm misschien is er toch een misverstand....ik begrijp nu, nu ik een en ander terug lees dat je eerder een PR hebt gehad en nu weer een PR aanvraagd, klopt dit? Bij mij ging het om een toeristen visum en nu vraag ik een PR aan.

Maar op mijn print staat letterlijk

Name:  Chantal XXXX
Type of visa held: Tourist
Place of issue:
Date visa was issued: 21 aug 2006
Visa number:

Place en number waren voor mij onbekend aangezien een Nederlands reisbureau dit destijds voor mij heeft geregeld. Heb nooit een bewijs gehad en vond het ook niet nodig om dit verder in te vullen aangezien het paspoort nummer waarmee ik mijn visum in 2006 heb gekregen gelijk is aan degen waarmee ik nu mijn PR aanvraag.

Succes

Ja dat klopt.

Ik heb in 1979 elf jaar in Melbourne gewoond en ben als meisje van 21 weer terug gekomen naar nederland. Ik heb dus een visum uit 1979, eentje uit 1985 (van een vakantie) en eentje uit 1989 die geldig was t/m 1994. Op dit laatste visum staat heel duidelijk een nummer, datum en place of issue e.d. Maar de computer accepteerd dit nummer niet (ook al staat er op de site een voorbeeld, dus ik weet zeker dat ik het juiste nummer gebruik). En de place of issue, Box Hill. staat er ook niet bij. Het is zo'n keuze menu waar je een plaatsnaam kan aan klikken en daar staat alleen Dandenong bij en allerlei andere plaatsen in andere staten of landen.

Een heel verhaal dus.......maar nu zijn mijn man en ik bezig om weer terug te gaan naar Melbourne, en omdat ik mijn visum heb laten verlopen moet ik opnieuw alles aanvragen.........stom, ik had gewoon iedere 5 jaar 'eventjes' terug moeten gaan.  :grin:

Waar ga jij trouwens naar toe Chantal.....en al een beetje duidelijk waneer??

Groetjes Mariette

Tjeempie wat een lastig iets zeg, wel raar dat die nr's voor problemen zorgen je zou toch zeggen dat dat vrij eenvoudig is.

[quote author=marjet link=topic=7225.msg108619#msg108619 date=1200900465]
Waar ga jij trouwens naar toe Chantal.....en al een beetje duidelijk waneer??[/quote]
Voor mij wordt het ook Melbourne. Ik hoop nog steeds om de eerste week van mei weg te kunnen aangezien ik 1 mei mijn huis uit moet. Maar of ik dan al een visum heb?

Succes met jullie aanvraag, Chantal

Jeempie.....da's al snel. Dus het is nog wachten op je visum.....maar als ik de LASTVAZA's lees dan komt dat meestal net op het nippertje nog in orde. Ik ga voor je  :up: :up: Wat ga je precies doen in Melbourne Chantal? en weet je al welke buurt ongeveer? Ik kan zo één-twee-drie geen LASTAVA van jou vinden.

Ik heb het verlossende antwoord rondom het mysterie visum nummer inmiddels gekregen:

In 1990 is het format veranderd van de combinatie nummers en letters en aangezien mijn visum uit 1989 dateerd accepteerd de computer mijn nummer idd niet......beetje vreemd. Maar goed, ik moet nu invullen dat ik nooit eerder een visum heb gehad en dan vervolgens mijn visum scannen en een begeleidende brief (in WORDS) toevoegen aan mijn online application. ZUCHT. Ik weet nog niet hoe ik dit allemaal ga doen want zo goed kan ik nou ook niet overweg met de computer en manlief ook niet. Maar, ook dit komt vast wel weer goed.

Ik ga eerst maar een datum prikken voor de IELTS test want die moeten wij ook nog doen. Ik Academic (ook al heb ik een High School Diploma, welliswaar uit 1986) en mijn man General. Maar even flink gaan oefenen met z'n tweetjes.

Groetjes Mariette

Aha het is dus in orde gekomen.  :up:

Even een tip voor het maken van elektronische documenten. Ik weet niet of jullie de software hebben maar het maakt alles een stuk makkelijker om er een .pfd bestand van te maken. Daarna heb je zelfs nog de mogelijk om het bestand te verkleinen. Alle andere formaten lukken ook wel maar het scheelt een hoop gedoe met uploaden. Bij mij lag soms de server er uit maar ik moet zeggen dat ik alle 14 documenten er binnen 10 minuten door had en ik heb momenteel niet echt een snelle internet verbinding  :wink: Enne alles is kleur scannen, ook al zie je er zelf geen kleur in, zo had de VOG slecht enkele kleine rode nummertjes en de rest was gewoon zwart wit.

Tja op het nippertje een visum krijgen daar ben ik niet zo'n voorstander van, lijkt me namelijk niet zo leuk voor de achterblijvers. Wta ik precies ga doen ik ga werken aan de uni welke in de wijk parkville ligt. Lijkt me dus handig dat ik ook in deze omgeving op zoek ga naar woonruimte. Moet zeggen dat dat niet helemaal mijn voorkeur heeft, ga liever voor ruimte en groen, maar voor 1 persoon lijkt het me wel het beste.  Maar mijn LASTAVAZA staat er wel hoor http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=6732.165

Groetjes Chantal

Nou, Mariette, ik ben blij dat je weer wat duidelijkheid hebt gekregen!
Wat een gedoe al die papieren, ik ben toch zo blij en dankbaar dat wij dat niet hoefden mee te maken!!

Ik kan niet wachten dat je hier bent!!!!! Al wordt het wel moeilijk je engels hoog te houden met al die nederlanders om je heen..hihi

liefs van Pauline

Heey Pauline

Ik kan ook niet wachten. Ik heb er zo'n zin in. Nog even geduld. En met dat engels zit het wel goed toch? Het zit in jouw genen......en als ik weer een beetje oefen dan komt alles van vroeger weer terug  :smile:Hahaha

Liefs Mariette

Hé hé.......eindelijk ook eens goed nieuws. Ik mag de general Ielts test doen ipv de voorgeschreven academic (A.N.M.C.). Kijk, nu blijkt toch dat de aanhouder wint. Ik had al flink zitten oefenen voor de academic test maar ondanks een High School Certificate en een Degree in Nursing vond ik het best pittig. Oké, ik woon inmiddels ook al weer 18 jaar in Nederland en spreek niet zo heel vaak Engels meer, maar toch. Ik ben ontzettend blij en opgelucht. Nu maar hopen dat ze 29 maart in Utrecht nog 2 plekjes voor ons hebben. Morgen maar gelijk even met Utrecht bellen.

@ Chantal: Ik lees net pas jouw tip betreft het versturen van bestanden, nog bedankt.......wel een beetje laat. Ennuh, laat die tips maar komen hoor alles is welkom.

Groetjes Mariette

Back