Veranderingen "Skilled Migration"

Rob Breumelhof

Active Member
Hallo allemaal,


Vandaag zijn de veranderingen voor de "Skilled Migration" bekendgemaakt. Kijk hiervoor op www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/whats-new.htm#j en www.minister.immi.gov.au/media/media-releases/2008/ce08123.htm.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Tja: daar schiet ik niets mee op  :-(  :wink:

Ik ben 'maar' een gewone skilled migrant, niet gesponsord, niet op de MODL of de Critical Skills List... als ze m'n aanvraag maar niet steeds verder naar onderen schuiven!
 
Ben heel nieuwsgierig geworden en heb gelijk gekeken.
Mijn beroep staat op die lijst, motor mechanic 4211-11.

Dat is dus heel mooi nieuws.
 
:clap2:  da's goed nieuws voor ons, ik sta ook op de CSL.

Wat ik begrijp is dat we nu ongeveer gelijke voorrang krijgen als iemand met een joboffer.
Ook goed nieuws is dat ze het aantal visa omhoog hebben geschroefd, ipv naar beneden waar we bang voor waren.

Rob; wanneer loopt het 2008-09 jaar waar ze het over hebben?
 
Beste Rens,


Het 2008-2009 jaar loopt gelijk met het financiele jaar in Australie en dat loopt van 1 juli 2008 t/m 30 juni 2009.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat dit betekent als je niet op de lijst staat met een voorrangs beroep. Wordt de aanvraag dan nog wel gewoon in behandeling genomen? En dan ook nog binnen een jaar? Of gaat het dan allemaal veel langer duren?
Groetjes
 
FIJN! wij zitten goed! das wel een geruststellende gedachten, was eerder bang dat we van de lijst zouden verdwijnen, maar nu staan we zelfs op de CSL!
Fijne lui de Australiers  :smile:
 
[quote author=skippie link=topic=9527.msg129255#msg129255 date=1229596023]
FIJN! wij zitten goed! das wel een geruststellende gedachten, was eerder bang dat we van de lijst zouden verdwijnen, maar nu staan we zelfs op de CSL!
Fijne lui de Australiers  :smile:
[/quote]

En dan pas eind 2010 willen komen ?? Dat kan natuurlijk niet ..  :evil: :evil: :evil:
 
[quote author=hmva79 link=topic=9527.msg129250#msg129250 date=1229592371]
Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat dit betekent als je niet op de lijst staat met een voorrangs beroep. Wordt de aanvraag dan nog wel gewoon in behandeling genomen? En dan ook nog binnen een jaar? Of gaat het dan allemaal veel langer duren?
Groetjes
[/quote]

Same here... wacht nu 10 maanden en zouden ze nu opeens de regels veranderen voor mensen zoals mij? Zal toch niet...?  :|
 
[quote author=perthpete link=topic=9527.msg129261#msg129261 date=1229602656]
[quote author=skippie link=topic=9527.msg129255#msg129255 date=1229596023]
FIJN! wij zitten goed! das wel een geruststellende gedachten, was eerder bang dat we van de lijst zouden verdwijnen, maar nu staan we zelfs op de CSL!
Fijne lui de Australiers  :smile:
[/quote]

En dan pas eind 2010 willen komen ?? Dat kan natuurlijk niet ..  :evil: :evil: :evil:
[/quote]

Tja, zou wel willen, maar we moeten centjes sparen he  :greedy:
 
[quote author=hmva79 link=topic=9527.msg129250#msg129250 date=1229592371]
Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat dit betekent als je niet op de lijst staat met een voorrangs beroep. Wordt de aanvraag dan nog wel gewoon in behandeling genomen? En dan ook nog binnen een jaar? Of gaat het dan allemaal veel langer duren?
Groetjes
[/quote]

Dit is een vraag die van groot belang is voor al degenen wiens beroep niet in de voorrangsgroep valt en die ik via het 'Migration Institute of Australia' aan DIAC zal stellen. Zodra ik een antwoord heb ontvangen dan zal ik dit laten weten.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Beste Rob,

Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag. :cake2:

Verder ben ik benieuwd of ze een idee hebben hoeveel aanvragen aan de eisen van de CSL voldoen en welk tijdsbestek ze verwachten nodig te hebben om 'bij' te komen?


groeten,

Axel
 
:wall:  :x

Dit is bijzonder slecht nieuws voor de mensen -waaronder wij- die al in de pijplijn zitten, maar wiens beroep niet op de CSL of MODL staat. Het lijkt er dus heel erg duidelijk op dat als je geen CO hebt voor 1 januari je aanvraag vertraagd wordt en (gezien de cap) misschien zelfs helemaal niet doorgaat. Ik wil niet doemdenken, maar ik doe het toch...

Zie hier een van de antwoorden uit de FAQ:

Q16 What subclasses have been affected by this announcement?
The introduction of the CSL and the changes to the processing priorities will affect applications for most GSM subclasses, including those lodged after 1 January 2009 and those already lodged but not yet granted. Applicants for subclasses 485 and 887 will not be affected by this change.

bron: http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/pdf/faq.pdf
 
Gelukkig staat 'ons' beroep er ook op maar ik vraag me wel af - sorry als ik weer negatief doe - of het misschien een kwestie is van nog snel wat zeer gewilde beroepen binnenhengelen  :fishing: en dan na juni 2009 weer - ongunstige- veranderingen doorvoeren. Wij hebben nog wat tijd nodig omdat de IELTS van manlief nog niet wil lukken. Ik vraag me dus af of ik niet beter voor juni de aanvraag kan doen met een bewijs van deelname aan het examen erbij en dan maar de gok wagen?

Het is me ook niet helemaal duidelijk of deze voorrangsregel geldt voor mensen die hun aanvraag al gelanceerd hebben voor 1 januari of dat het voordeel ook geldt als je je aanvraag daarna doet. Rob, misschien weet jij dat?

Alvast bedankt :up:

Marika
 
Ook mijn beroep staat niet op de lijsten helaas... Wij gaan ons visum hopelijk in januari aanvragen en dan maar hopen dat het een jaartje gaat duren voordat we het fel begeerde visum in ons paspoort hebben...
Ik vind het ergens wel vreemd dat ze "weer" een extra lijst hebben verzonnen van beroepen die blijkbaar nog eens "extra in demand zijn" dan de lijsten (MODL) met beroepen die die nu al in demand zijn...

En dan maar proberen om ook niet te veel te gaan doom-denken komend jaar...

Neemt natuurlijk niet weg dat ik heeeel blij ben voor de mensen die wel op de nieuwe lijst staan! Das een mooie meevaller!

Voor alle andere "lot" genoten: Hou vol, we komen er echt wel! Dan duurt het (misschien) maar wat langer!

Groeten,

Leon (en Chantal)
 
[quote author=hmva79 link=topic=9527.msg129250#msg129250 date=1229592371]
Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat dit betekent als je niet op de lijst staat met een voorrangs beroep. Wordt de aanvraag dan nog wel gewoon in behandeling genomen? En dan ook nog binnen een jaar? Of gaat het dan allemaal veel langer duren?
Groetjes
[/quote]

Welke lijst bedoel je precies? Je hebt de MODL lijst, en die andere lijst (weet even snel de afkorting niet meer). Of je beroep wel of niet op de MODL lijst staat heeft volgens mij alleen gevolgen voor het aantal punten dat je kan halen. Mijn beroep staat gelukkig wel op de MODL lijst, dus ik pak de 60 punten, plus de 15 punten specific work experience. Zonder die MODL vermelding zou ik ook niet aan voldoende punten komen (voor een 175 - Skilled Independant aanvraag).
 
Kimyda, zie het allereerste bericht van dit topic. Daar zie je over welke lijst we het hier hebben.CSL lijst.
Rob heeft er een link bijgezet, dan kom je op de site waar je meer over kunt lezen.
 
CSL-lijst..... Critical Skills List, is een lijst van beroepen waar zeer hoge nood aan is, en deze lijst heeft prioriteit bij het behandelen van visa's.
 
[quote author=hmva79 link=topic=9527.msg129250#msg129250 date=1229592371]
Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat dit betekent als je niet op de lijst staat met een voorrangs beroep. Wordt de aanvraag dan nog wel gewoon in behandeling genomen? En dan ook nog binnen een jaar? Of gaat het dan allemaal veel langer duren?
Groetjes
[/quote]

Zoals ik al eerder heb laten weten is dit een vraag die van groot belang is voor al degenen wiens beroep niet in de voorrangsgroep valt en die ik via het 'Migration Institute of Australia' aan DIAC heb gesteld. Verder heb ik in de seminars die voor Australische Migration Agents worden gegeven een sessie opgenomen waarin DIAC dit nader komt toelichten. Dit zal eind februari plaatsvinden.

Zodra ik een antwoord heb dan laat ik het aan jullie weten.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Back
Top