Veranderingen "Skilled Migration"

[quote author=Senseo link=topic=9527.msg132192#msg132192 date=1234733773]
Het was ook maar een grapje over M2A ;)
[/quote]
Weet ik, maar ik laat geen gelegenheid voorbij gaan om mijn blijdschap over M2A uit te spreken :wink:

Bart
 
[quote author=Senseo link=topic=9527.msg132297#msg132297 date=1234811667]
Katchingggggggggggg!!!

Je hebt er weer een puntje bij hahaha
[/quote]
Ik verwacht ook wel een gezellig avondje, als we straks eens een weekendje in Adelaide zijn :grin:

Bart
 
@ Bart, ik ben zo langzamerhand wel benieuwd welk ´wonder´ze dan verricht hebben! Alleen jammer voor iedereen die het zonder moet doen.

@ Catkin en Jan, ik kan me heel goed voorstellen hoe .... het moet zijn om zo in de onzekerheid te zitten. Je stelt toch min of meer je leven er op in, alles staat zo´n beetje ´on hold´, zoals Haits dat eerder opmerkte. En je weet eigenlijk niks nu. Al staat het beroep van ´ons´ wel op de CSL, hebben wij dus weer het IELTS probleem..
Het is bijna eind februari het is te hopen dat Rob met wat positief nieuws komt!
 
@ Marika", dat "on hold" staan, dat is idd het moeilijkste.
Moet er niet aan denken "weer" een kerst mee toe mogen doen.
Alle veranderingen brengen ook veel onzekerheden met zich mee.
Om nog maar niet te spreken over alle emoties die zo nu en dan spontaan de kop op steken bij mensen om je heen................. :?
 
Wat ik het vervelenst vindt persoonlijk is dat ik nu bijna 3 jaar bezig ben. Na een mislukte poging had ik nu wel alles voor elkaar en nu komt dit er weer tussen. Mijn gedult zou toch ooit op moeten houden... Maar voorlopig kan ik niets anders doen dan nog langer wachten (aan de andere kant zou ik dat inmiddels gewent moeten zijn). Heb DIAC wel even gemail ondertussen, al vewacht ik dat ze weinig kunnen zeggen (buiten het feit dat het nog heel lang gaat duren).
 
Social en wellfare workers staan wel op de lijst van Queensland zag ik in het topic van Rob
 
Klopt!! Want dat is mijn toekomstige IK  :happysun:

Hou de moed er in!! Dat visum komt!
 
[quote author=Senseo link=topic=9527.msg132300#msg132300 date=1234812248]
Zijn het 'bier' punten dan?

:lol: :drinking:
[/quote]
Of BBQ, of zwembad......
Dat zien we wel als we er zijn :p
 
[quote author=Marika link=topic=9527.msg132304#msg132304 date=1234815741]
@ Bart, ik ben zo langzamerhand wel benieuwd welk ´wonder´ze dan verricht hebben! Alleen jammer voor iedereen die het zonder moet doen.
[/quote]
Dat weet ik ook niet, da's het geheim van de smid denk ik.
Het klinkt misschien een beetje lullig, maar het is wel iets wat M2A beter maakt dan anderen, dus dat gooi je niet zomaar in de groep.
Heb ook geen idee of het nog steeds zo werkt, Rob is er voor ons ruim voor 01-01-2009 mee aan de slag gegaan.
Op 01-12-2008 hebben we een mailtje gehad en de boel in gang gezet.
En op 23-12 hadden we een CO.

Als je er meer over wilt weten, zal je toch Rob eens moeten mailen.

Bart
 
Ik geloof ook wel dat ze goed zijn, ik hoor er goede verhalen over en hij post ook regelmatig 'zinnige' berichten op het forum waaruit blijkt dat hij goed op de hoogte is!

*kan ik nog intekenen op de puntenlijst?*
 
[quote author=Marie en Dan link=topic=9527.msg132306#msg132306 date=1234816335]
Om nog maar niet te spreken over alle emoties die zo nu en dan spontaan de kop op steken bij mensen om je heen................. :?
[/quote]

Geloof dat ik ze ken... Van die lieve mensen die maar blijven hopen dat van uitstel toch afstel gaat komen terwijl bij jou soms de neiging ontstaat om even met je hoofd tegen de muur te lopen en de hoop dat dit misschien zal helpen :-(
 
[quote author=Senseo link=topic=9527.msg132321#msg132321 date=1234822327]
Social en wellfare workers staan wel op de lijst van Queensland zag ik in het topic van Rob
[/quote]

Enige nadeel is dat ik naar west australie wil verhuizen en een skilled independent heb aangevraagd...
 
Hoi Catkin,

Je zou kunnen overwegen om een state sponsorship (SS) aan te vragen.
Wij hebben, terwijl we een 175 aan hebben gevraagd, geinformeerd naar een SS en het is mogelijk deze (zonder extra kosten) om te zetten naar een 176 aanvraag als de staat je wil sponsoren.

Er zitten 3 voorwaarden aan verbonden.

1 Je moet bereid zijn om eens in de zoveel tijd mee te werken aan een onderzoekje.

2 de staat moet op de hoogte blijven van je woonadres

3 Je moet minimaal 2 jaar in de staat blijven waar je de sponsorship hebt aangevraagd.

Er zijn staten die een 175 aanvraag niet meer om willen zetten vanwege de grote stroom aanvragen, maar vragen staat vrij.

Enne, of nog 1 a 1,5 jaar in NL en die kant op gaan of dit jaar nog die kant op en alvast in het land van je dromen, al is het niet helemaal in het deel wat je eerst in gedachten had.

Misschien de moeite waard.

axel
 
Aangezien ik waarschijnlijk toch pas tussen januari en augustus 2010 ga vertrekken (waarschijnlijk rond Juli 2010 aangezien ik dan een mooi bedrag achter de hand heb en ook nog even kan reizen), wacht ik nog even met mijn aanvraag omzetten. Ik heb mijn aanvraag 1 Juli 2008 ingediend en als ik dit jaar (al is het aan het einde van dit jaar), mijn visum zou krijgen zou dat voor mij voldoende zijn. Dan hoef ik ook niet eerst naar australie om mij visum te valideren.
Het enige nadeel is dat er nu helemaal geen zekerheid is of richtlijn wanneer mijn visum ongeveer in behandeling zou worden genomen. Voorheen was er in ieder geval een soort van richtlijn (niet heel erg betrouwbaar, maar kon je toch ergens rekening mee houden).
Vooral omdat het aleens fout is gegaan bij mij is zekerheid ook wel lekker.
 
Beetje zekerheid zou wel fijn zijn ja. :-(
Soms ga je gewoon twijfelen of dit wel de bedoeling is.
De vooruitzichten op een baan worden er ook niet beter op. :|

Maar goed, houd moed! :wink:
 
Misschien heeft iemand hier wat aan?


Q14 What is happening to the Migration Occupations in Demand List (MODL)
There have been no changes to the points allocated for MODL. The MODL will be reviewed as necessary to determine any changes required for its continued use for skilled migration purposes. Under the section 499 direction, General Skilled Migration applicants who nominate an occupation from the MODL will receive priority processing after those applicants who nominate an occupation from the CSL and those applicants sponsored or nominated by a state or territory government.

Bron:http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/pdf/faq.pdf
 
Ik heb mijn aanvraag 1 juli 2008 ingediend en sta op geen enkele lijst (niet op de MODL en niet op de CSL). Ik kreeg gister een mailtje van DIAC dat ze denken dat mijn visumaanvraag over ongeveer 12 maanden wordt behandelt.
 
Back
Top