verhuisbedrijf???

KHZ ooit gebruikt om te verhuizen naar Singapore. Ook geen probleem mee gehad. In totaal waren het slechts een doos of 30 dus met twee man waren ze voor de koffie eigenlijk al klaar.
 
Voermans!
Zeer goed gegaan. ALLES laten doen en binnen 1 1/2 dag was alles ingepakt en kon het in de container.
Bij het afleveren ook geen problemen, al moest de mannen wel even verteld worden dat alles weer in elkaar gezet behoorde te worden (je kunt het proberen he ;-) )
Het spul was hier ook heel snel door customs ( 2 werkdagen na aankomst werd het vrijgegeven)

Bart

Hoi Bart,
Ik ben echt op tijd met mijn reactie, maarre.......dank je wel!:D
Vanavond gaan we brainstormen over Voermans of Hazeleger of laten we het meeste achter en volgen er zo af en toe wat dozen per post (20 kilo voor ca. Eur 106.00).
We hadden bij Voermans een goed gevoel (Hazeleger ook hoor), maar het verschil in kosten was minimaal. Daarbij hadden wij het vermoeden dat Voermans wat meer aangesloten was bij belangrijke organisaties (ben de namen kwijt, maar 1 ervan was FIDI).

Ben benieuwd waar het schip strand (met onze container erop hopelijk) :)
 
Wij hebben eegesprek met hazeleger en topmovers komende 2 weken... Zie nu ook voermans vaak voorbij komen..lhmm :)
 
Even een trap tegen dit wat oudere draadje.

Tot nu toe hebben we een aantal offertes gehad, variërend van 4650 tm 6000 euro voor 15m2. Dat telt dan terug van 310/m² tot 400/m² met als opmerking dat daar nog verzekeringen bijkomen. Volgende week komt Hazeleger nog langs en dan hebben we zo'n beetje alles compleet en kan ik wel even een spreadsheet maken voor de kosten van 2013/2014.
 
Huh ik had steeds begrepen dat een volle container a 30m2 rond de 5000 was? Dat zei jij toch op t uitje Edireliro??
 
Denk het niet. Wij betaalde 4200 voor 22m3 oud. Dat was de goedkoopste toen.
 
Huh ik had steeds begrepen dat een volle container a 30m2 rond de 5000 was? Dat zei jij toch op t uitje Edireliro??

Ik heb het even opgezocht en de goedkoopste offerte was Eur 5350 voor een 20ft (32m2) container full service afgeleverd in Bendigo, maar dat was in september 2012.
 
Even een ervaring met jullie delen.

Onze 15m2 (halve) container is in januari op de boot naar Sydney gezet. Helaas is hij tot op de dag van vandaag nog niet in Bendigo aangekomen.
Op 27 maart is hij de haven in gevaren. 10 Dagen later dan gepland, maar dat kan gebeuren. Vanwege Goede Vrijdag en Pasen heeft onze vervoerder hier en bijna 10 dagen overheen laten gaan voordat ze hem gingen ophalen.
Eenmaal bij de douane was de container in een mum van tijd vrijgegeven. Gezegd werd 10-14 dagen, maar binnen 4 dagen was dat gepiept. Alles geregeld om hiernaar toe te komen.

Helaas.....vanwege onze halve container wacht de vervoerder nu op een extra vrachtje richting Melbourne, voordat ze deze kant op komen. Onze container staat nu al bijna 2 weken doelloos te staan.
Ze denken in de loop van volgende week wel een ritje te gaan maken naar Melbourne, maar zeker weten doen ze dat nog niet.

Vervelend, jazeker, want er zitten hier een paar dametjes te springen om hun eigen spullen.
Het is echter wel iets wat kan gebeuren wanneer je (halve) container wordt verscheept naar een haven die verder van je woonplaats af ligt.
In ons geval was Sydney het meest gericht, aangezien er nog geen afvaarten naar Melbourne of Adelaide waren in onze periode.

Eén ding is in ieder geval wel zeker: onze spullen mogen in ieder geval zonder probleem naar ons toe komen.
 
  • Like
Reactions: FOL
Balen zeg! Wat dacht je van: aanhangwagen huren en overstapelen? Of is het daar te veel voor?
Sterkte met je geduld-beoefening!
 
Balen zeg! Wat dacht je van: aanhangwagen huren en overstapelen? Of is het daar te veel voor?
Sterkte met je geduld-beoefening!

Helaas: boedelbakje is te klein :( en de afstand te groot :(.
Eén ding weten we zeker: op een mooie herfstdag staat ie voor de deur.
Maarre....bedankt voor het meedenken hè:up:!
 
Nou, ik heb het lijstje compleet. Het gaat hier om 15m3 met de opmerking erbij dat het stuk voor stuk voorlopige opgaves zijn, aangezien het nog wel even duurt voordat wij weggaan.

Hazeleger ~ 4500
De Haan ~ 5600
Waaijenberg ~ 5800
KHZ ~ 6400

En dat is dan inclusief verzekering (30.000) en kosten douane (~300)
 
Back
Top