verhuisbedrijf???

Nou, ik heb het lijstje compleet. Het gaat hier om 15m3 met de opmerking erbij dat het stuk voor stuk voorlopige opgaves zijn, aangezien het nog wel even duurt voordat wij weggaan.

Hazeleger ~ 4500
De Haan ~ 5600
Waaijenberg ~ 5800
KHZ ~ 6400

En dat is dan inclusief verzekering (30.000) en kosten douane (~300)
Mmmm redelijk veel geld vindt ik dat, voor een halve container.
Ik zou voor Hazeleger gaan
 
Mmmm redelijk veel geld vindt ik dat, voor een halve container.
Ik zou voor Hazeleger gaan
Het ziet er ook wel naar uit dat het Hazeleger gaat worden. Maar de tijden dat je een hele container (20ft) had voor deze prijs ligt blijkbaar definitief achter ons. Jammer, maar helaas.
 
Dan moet je hem hier bij HvH zelf de zee in duwen en dan goed mikken met de golfstromen zeg maar, dan kan het voor minder ;)
 
Dan moet je hem hier bij HvH zelf de zee in duwen en dan goed mikken met de golfstromen zeg maar, dan kan het voor minder ;)
Ja daar komt het idd op neer :p En maar dobberen :p

Hahaha ja das een goeie! Maar goed wel handig, nu heb ik wel wat prijzen in het hoofd.
Hoe zit het precies met een hele container? Moet je die kopen?
Of worden de spullen gedropt en nemen ze dat ding weer mee?
 
je kunt wat schuiven in de prijs. Bv alles zelf inpakken vs alles in laten pakken vs alleen breekbare spullen laten inpakken. Of zelf de container volstouwen vs het de verhuizer laten doen. Geen ervaring mee, overigens!
 
Laat Hazeleger voor je inpakken! Scheelt niet zo heel veel geld (destijds...) en men-o-men wat was het fijn dat ze kwamen inpakken... maakte alles soepeler. En nog een kleine tip, laat goed vastleggen van waar tot waar en voor welke prijs. Wij kregen hier bij aankomst nog een nare verrassing omdat de container 40 km verder moest...
 
je kunt wat schuiven in de prijs. Bv alles zelf inpakken vs alles in laten pakken vs alleen breekbare spullen laten inpakken. Of zelf de container volstouwen vs het de verhuizer laten doen. Geen ervaring mee, overigens!
Zelf inpakken scheelt tegenwoordig in de offerte 100 euro.... No thank you :)

Laat Hazeleger voor je inpakken! Scheelt niet zo heel veel geld (destijds...) en men-o-men wat was het fijn dat ze kwamen inpakken... maakte alles soepeler. En nog een kleine tip, laat goed vastleggen van waar tot waar en voor welke prijs. Wij kregen hier bij aankomst nog een nare verrassing omdat de container 40 km verder moest...
Mjah, daarom heb ik in de offerte ook Blackwood SA opgenomen als afleverplaats. Dat is sowieso al ongeveer 30km vanaf Pt Adelaide. Kan daardoor alleen maar goedkoper worden waarschijnlijk, alhoewel Seaford +/- 50km is :p
 
Laat Hazeleger voor je inpakken! Scheelt niet zo heel veel geld (destijds...) en men-o-men wat was het fijn dat ze kwamen inpakken... maakte alles soepeler. En nog een kleine tip, laat goed vastleggen van waar tot waar en voor welke prijs. Wij kregen hier bij aankomst nog een nare verrassing omdat de container 40 km verder moest...

Klopt! Gewoon laten inpakken, het prijsverschil was te verwaarlozen (in dec. 2012, dus vrij recent). Daarbij schijnt het risico op uitgebreide controle bij de quarantaine inspectie een stuk groter te zijn als je alles zelf inpakt en zelf de paklijsten maakt. De gedachte daar aan, maakte de keuze voor ons makkelijker.

Op ons contract stond duidelijk waar de container heen moest. Het adres hebben we later door kunnen geven, maar Bendigo stond vast en ook de prijs tot aan de deur.
Het feit dat onze container in Sydney aankwam ipv in Melbourne maakte geen verschil voor de prijs, ook niet vanwege het langere traject overland. Vooraf hadden we dat allemaal met Hazeleger besproken en wij hebben geen extra kosten hoeven te betalen (alleen de quarantaine kosten moesten apart worden betaald).
 
Nog een kleine tip.
Ons was gezegd dat het verstandig was belangrijke spullen als fotoalbums of andere belangrijke zaken in plastic bakken in te pakken. Dan was het enigzins beschermd tegen vocht en water. Zo gezegd zo gedaan. Alleen bleek achteraf dat het merendeel van deze bakken gescheurd of gebroken was. Of dit door de zeereis komt of door andere omstandigheden weet ik niet. Feit is wel, dat alle dozen netter opgestapeld weggingen, dan dat ze aankwamen. Jammer, maar het leek me wel zinvol dit ook even met jullie te delen.
 
wij hadden ook wel vastgelegd waar de container heen moest, erop rekenend dat we in 'de buurt' van Sydney zouden neerstrijken. Had er geen rekening mee gehouden dat we voor 40 km $1000 extra moesten neertikken. SLIK! Uiteindelijk kwam er wel consensus over dat dat wel errug veel was en is het gereduceerd tot $460... Trek zelf je conclusies. Les die wij hebben geleerd; spreek af wat binnen de bestemming valt. Dit was overigens niet te wijten aan Hazeleger, dat was de eenzijdige, 'creatieve' actie van Chess (partner van H) hier in Australie. Ik moet er wel bij vermelden dat ze het goed hebben gemaakt door een dijk van een verhuisteam te sturen die alles, tot in de puntjes voor ons hebben geregeld. Echt geweldig! Ik stond er op D-day alleen voor, was knetter gestressed, maar allemaal niet nodig geweest. Chess heeft het uiteindelijk prima gedaan. Wij hadden ook nauwelijks schade, een kastje beetje gekrasd (hebben we teruggehad van verzekering) en een vaas stuk... Was, aan het einde van het liedje, onder de indruk.
 
Zelf inpakken scheelt tegenwoordig in de offerte 100 euro.... No thank you :)

Net hazeleger gebeld, alles zelf inpakken scheelt E1000,- , alleen zelf dozen inpakken scheelt E200,- en ik kreeg n prijs door van een hele container 30m3 voor E5300,- dat is incl dat zij alles inpakken. Toch een stuk lager dan jouw bedragen... En heb geen korting oid gevraagd. En nog E520 voor quarantaine
 
A
Net hazeleger gebeld, alles zelf inpakken scheelt E1000,- , alleen zelf dozen inpakken scheelt E200,- en ik kreeg n prijs door van een hele container 30m3 voor E5300,- dat is incl dat zij alles inpakken. Toch een stuk lager dan jouw bedragen... En heb geen korting oid gevraagd. En nog E520 voor quarantaine
Afstand verschil adelaide <> Melbourne denk ik?
 
Back
Top