verhuizen: wat kan je makkelijk zelf doen?

Het "plan" van onze verhuizers was vrij eenvoudig. Achteraan beginnen en alles tot aan het plafond volzetten . In de ruimte die over blijft worden balken geplaatst die voorkomen dat de spullen naar voren komen. Omdat alles totaan het plafond staat opgestapeld kan er verder niets schuiven.
Glazen deuren kun je gewoon verschepen. Als ze kostbaar zijn kun je een krat laten timmeren waarin ze worden vervoerd. Als ze van 'gewoon' glas zijn kun je ze altijd vervangen als ze onderweg beschadigen. Tijdens onze verhuizing is helemaal niets beschadigd.
We hadden wel rekening gehouden met het 'verlies' van de container door veel DVD's (ook back ups) en alle negatieven en belangrijke papieren als handbagage mee te nemen. (BTW: Als het schip zinkt moet je, volgens het internationaal recht, ook meebetalen aan een eventuele bering/redding.)
Voor de planten moet je een goed tehuis vinden, ze worden zeker vernietigd als de quarantaine dienst ze vindt. En ze zullen ze vinden omdat je ze op de laadlijst moet zetten. Als ze worden gevonden en ze staan niet op de laadlijst dan ben je zeer waarschijnlijk zuur.
 
Jongens, dát zijn nou eens goeie tips! Ga ik gelijk uitprinten. En nu wordt het allemaal veel duidelijker voor me

Trouwens die tip om negatieven zelf gewoon mee te nemen is ook erg bruikbaar, heb ik niet eens bij nagedacht!

Nogmaals bedankt.
 
Wie helpt mij nog even met het volgende:
Ik heb inmiddels 2 offertes van bedrijven. De grote kostenpost is duidelijk het laten inladen van de spullen in de container. Als wij dit zelf doen, hoe zit het dan met afschotten? Ik las iets over matrassen, maar die nemen we niet mee. Waarmee doe je dat en kan je alles verder gewoon los zetten, of moet je tussendoor ook nog iets vastzetten?
Isis.
 
Wij kregen een mailtje van de verhuizer KHZ. Zij adviseerden dat wij het misschien beter in kisten konden doen. Dat schijnt goedkoper te zijn??? Ik ga het verder uitzoeken. En dan horen jullie wel of het klopt! Ik ben heel benieuwd.  :roll:
 
[quote author=jufrebekka link=topic=746.msg7525#msg7525 date=1105980754]
Wij kregen een mailtje van de verhuizer KHZ. Zij adviseerden dat wij het misschien beter in kisten konden doen. Dat schijnt goedkoper te zijn??? Ik ga het verder uitzoeken. En dan horen jullie wel of het klopt! Ik ben heel benieuwd.  :roll:
[/quote]

Ja, daar heb ik wel eerder van gehoord...alleen werd mij dan verteld dat je dan dus weer een kist moet kopen (paar honderd euro geloof ik) en dat een groupage container dan goedkoper was.
 
We gaan geloof ik maar eens bellen. Dat scheelt een heleboel gedoe. Pfff ik blijf twijfelen of ik nu veel/weinig/alles/niets mee wil nemen. Ik heb geen zin in het gedoe van verkopen. Maar hoef nou ook weer niet AL mijn spullen... Ach ik ga wel even kijken wat voor een prijzen ze bieden....
 
[quote author=Isis link=topic=746.msg7520#msg7520 date=1105974623]
Wie helpt mij nog even met het volgende:
Ik heb inmiddels 2 offertes van bedrijven. De grote kostenpost is duidelijk het laten inladen van de spullen in de container. Als wij dit zelf doen, hoe zit het dan met afschotten? Ik las iets over matrassen, maar die nemen we niet mee. Waarmee doe je dat en kan je alles verder gewoon los zetten, of moet je tussendoor ook nog iets vastzetten?
Isis.
[/quote]
Het kan met stukken hout, planken enz. En/of touw.

Wij hadden dus met touw gedaan, en omdat we matrassen hadden, die ook als extra.

Gewoon aan de verscheper vragen, ze geven wel tips.
Succes
:)
 
Het gebruik van vervoerders ipv verhuizers scheelt inderdaad heel veel. De grootste kosten zijn echter niet het inladen van de container zelf, maar de logistiek in de haven. ter illustratie ECT (de container terminal) rekent 300 euro per container handeling. dus de container komt op de terminal, wordt naar de stack gereden en dan aan boord gehesen. Dit is dan 600 euro. Aan de andere kant hetzelfde verhaal.
 
[quote author=Jeroen_1 link=topic=746.msg6695#msg6695 date=1103887871]
Wij hebben alle spullen via Voerman laten versturen. [/quote]

Heb je daar nog een adres of link van?
 
[quote author=Amulya link=topic=746.msg9065#msg9065 date=1108336045]
[quote author=Jeroen_1 link=topic=746.msg6695#msg6695 date=1103887871]
Wij hebben alle spullen via Voerman laten versturen. [/quote]

Heb je daar nog een adres of link van?
[/quote].
http://www.voerman.com
 
dank je! ik heb ook op verhuis.net gekeken, maar er staan nergens telefoon nummers van de bedrijven bij. trouwens bij veel websites van verhuisbedrijven zijn geen telefoon nummers, maf he?
 
Ik vond voerman (en dat is zeer persoonlijk) erg opdringerig, en daar hou ik niet van. Ze mailden ons minimaal een keer in de week of we al hadden besloten of we met hun gingen verhuizen. Bovendien schijnen ze niet super goedkoop te zijn. En ik heb slechte verhalen gehoord over het breken van spullen, en er vervolgens moeilijk over doen. Maar ook iemand gehoord die erg tevreden was. Je merkt: ik ben erg op de mond op mond reclame afgegaan. En die tip geef ik dan: vraag veel offertes aan (de helft reageert toch niet  :wink:) en ga op je gevoel af. Succes!
 
Ik heb een goede link gevonden over wel en wat niet mee te nemen en hoe het moet

http://www.australia-migration.com/page/What_to_pack_and_what_to_leave/119

gr

Citavm
 
Simone,

Heb jij alle dingen die aangegeven moeten worden (houten dingen e.d.) apart in dozen gedaan en vooraan gezet in de container?
Isis.
 
[quote author=Isis link=topic=746.msg11216#msg11216 date=1110969485]
Simone,

Heb jij alle dingen die aangegeven moeten worden (houten dingen e.d.) apart in dozen gedaan en vooraan gezet in de container?
Isis.
[/quote]
Nee, maar wel dus op de paklijst aangegeven wat in elke doos zat, en speciaal vermeld als er hout en schoenen ofzo inzat.

groetjes
 
Hoi Simone,

Bedankt voor je snelle antwoord.
Wij hebben trouwens gekozen voor World Freight Logistics in Rotterdam. Heel vriendelijk, duidelijke en snelle antwoorden op vragen, en vooral een hele duidelijke offerte met alle punten apart benoemd met de daarbij behorende prijs.
Isis
 
[quote author=Isis link=topic=746.msg11223#msg11223 date=1110975246]
Hoi Simone,

Bedankt voor je snelle antwoord.
Wij hebben trouwens gekozen voor World Freight Logistics in Rotterdam. Heel vriendelijk, duidelijke en snelle antwoorden op vragen, en vooral een hele duidelijke offerte met alle punten apart benoemd met de daarbij behorende prijs.
Isis
[/quote]
Had ik al ergens gezegd dat dat onze gedeelde eerste keuze was?! (dus het was een moeilijk beslissing).
Hebben jullie te maken met Job Verheij?

Succes ermee, en laat uiteraard weten hoe het afloopt! :)
 
[quote author=Simone link=topic=746.msg11229#msg11229 date=1110981148]
Had ik al ergens gezegd dat dat onze gedeelde eerste keuze was?! (dus het was een moeilijk beslissing).
Hebben jullie te maken met Job Verheij?

Succes ermee, en laat uiteraard weten hoe het afloopt! :)
[/quote]

Hoi,
Ja, Job Verheij inderdaad. En ik wist dat je hem aanbeveelde, dat was ook een reden om hem te vragen. Allways hebben we ook contact mee gehad, maar was duurder en had alleen een totaalprijs in de offerte, terwijl WFL dus een hele gespecificeerde offerte had.
Of het een goede keuze is weten we natuurlijk alleen achteraf, maar dat hoor je nog. Nu ziet het er allemaal goed uit.
Isis
 
Back
Top