Verkenning Emigratie

Hey wat leuk, we hadden het laatst nog over je. En daar ben je weer!

Wat goed dat er toch opties zijn. De 190 is een goed visum, wel echt een PR alleen de voorwaarde om 2 jaar in 1 staat te wonen.

Ben nooit in Byron zelf geweest, maar de regio is wel fraai hoor. Check even de prijzen. Sydney is niet goedkoop maar Byron en achterland is ook niet ultra cheap ;)
 
Weet van een vriend van ons dat het lastig is om te huren in Byron Bay voor een redelijk bedrag. Steeds meer huurwoningen worden nu verhuurd aan toeristen omdat het meer geld oplevert! Steeds meer mensen die in Sydney werken commuten nu vanaf de Central Coast, daar is het nog betaalbaar.
 
Leuk om de update te lezen! Veel succes met alle voorbereidingen.

Qua werk mogelijkheden is het goed om nu te kijken, maar denk eraan dat er tussen nu en 2020 een hoop kan veranderen!
 
Weet van een vriend van ons dat het lastig is om te huren in Byron Bay voor een redelijk bedrag. Steeds meer huurwoningen worden nu verhuurd aan toeristen omdat het meer geld oplevert! Steeds meer mensen die in Sydney werken commuten nu vanaf de Central Coast, daar is het nog betaalbaar.
AirBnB is killing de rental markt in veel plaatsen tegenwoordig. Hoorde mensen in Amsterdam ook al klagen. Sommige grachten worden langzaam maar zeker over genomen door AirBnB.

Byron Bay achterland is erg fraai trouwens. Wij hebben er rond gekeken voor we besloten toch in Sunshine Coast achterland te kopen. Vonden de regio (te) duur en te weinig economische activiteit in ons straatje. Maar als het voor jullie wel past is het een mooie regio! Je kunt altijd nog in een hippie community gaan wonen joh, die zijn er voldoende daar :)
 
Hoi we gaan het contract tekenen met just migrate en moeten daarvoor de eerste betaling doen, nu in het verleden dit altijd gedaan via de bank maar door de hoge transfer kosten zijn we nu aan het kijken naar andere opties, heeft iemand ervaringen met transferwise?
 
Hoi we gaan het contract tekenen met just migrate en moeten daarvoor de eerste betaling doen, nu in het verleden dit altijd gedaan via de bank maar door de hoge transfer kosten zijn we nu aan het kijken naar andere opties, heeft iemand ervaringen met transferwise?

Nope. Maar er zijn er diverse, OFX is een bekende. Wij gebruiken MomeyCorp.
 
Hoi we gaan het contract tekenen met just migrate en moeten daarvoor de eerste betaling doen, nu in het verleden dit altijd gedaan via de bank maar door de hoge transfer kosten zijn we nu aan het kijken naar andere opties, heeft iemand ervaringen met transferwise?

Wij hebben Transferwise al een aantal keren gebruikt om onze euros naar dollars te wisselen en super tevreden van!! :up:
 
Hi Yolanda,

Lekker bezig! Puntje met de grens is dat er een tijdsverschil zit tussen de twee staten. Queensland doet niet aan daylight saving time en NSW doet dat wel. Zal vast te regelen zijn met een werkgever, maar toen wij daar waren dachten we daar aan. Byron Bay omgeving is volgens mij ook erg duur, maar daar zullen anderen wat nuttigs over kunnen zeggen.

Kijk even goed naar hoe je alles regelt met de hond ook. Hond is fantastisch, maar héél duur en een tijdrovend proces om mee te nemen naar Australië. Voor een volwassen hond zit je zo aan de $4,000 om die mee te nemen.

Heel veel succes!

Edit. Oh en wij hebben inderdaad OFX gebruikt. Links en rechts scheelt het een paar dollar vaak, maar tenzij je tonnen gaat versturen maakt het allemaal niet zoveel uit.
 
Hi Yolanda,

Lekker bezig! Puntje met de grens is dat er een tijdsverschil zit tussen de twee staten. Queensland doet niet aan daylight saving time en NSW doet dat wel. Zal vast te regelen zijn met een werkgever, maar toen wij daar waren dachten we daar aan. Byron Bay omgeving is volgens mij ook erg duur, maar daar zullen anderen wat nuttigs over kunnen zeggen.

Kijk even goed naar hoe je alles regelt met de hond ook. Hond is fantastisch, maar héél duur en een tijdrovend proces om mee te nemen naar Australië. Voor een volwassen hond zit je zo aan de $4,000 om die mee te nemen.

Heel veel succes!

Edit. Oh en wij hebben inderdaad OFX gebruikt. Links en rechts scheelt het een paar dollar vaak, maar tenzij je tonnen gaat versturen maakt het allemaal niet zoveel uit.

Hi thijs bedankt voor je tips! Ja we hadden het al gezien qua tijdzones, we wachten nog even het visa process af en kijken dan wel wat beste optie voor wonen/werken.
En qua hond, tja we wisten toen we haar kochten dat ze mee zou gaan en dat het duur zou worden, maar dat hebben we er graag voor over ;) Wel komt de 2e hond pas als we in australie zijn hoor ;) Zodra de EOI en skills assessment is goed gekeurd beginnen aan het process voor de hond, want voor visum aanvraag zelf staat toch wachttijd van 8 tot 10 maanden, en voordat je dan daadwerkelijk gaat ben je zo een jaar verder.
Verder komt ze ook pas later, want we willen eerst opstarten en huis regelen zonder haar erbij.
 
Hi thijs bedankt voor je tips! Ja we hadden het al gezien qua tijdzones, we wachten nog even het visa process af en kijken dan wel wat beste optie voor wonen/werken.
En qua hond, tja we wisten toen we haar kochten dat ze mee zou gaan en dat het duur zou worden, maar dat hebben we er graag voor over ;) Wel komt de 2e hond pas als we in australie zijn hoor ;) Zodra de EOI en skills assessment is goed gekeurd beginnen aan het process voor de hond, want voor visum aanvraag zelf staat toch wachttijd van 8 tot 10 maanden, en voordat je dan daadwerkelijk gaat ben je zo een jaar verder.
Verder komt ze ook pas later, want we willen eerst opstarten en huis regelen zonder haar erbij.

Klinkt als een plan. Voor wat betreft de hond, kijk even naar alle vaccinaties. Voor katten zat 180 dagen wachttijd op sommige dingen. Zijn vervelende verrassingen ;)
 
Hallo, we zijn inmiddels druk bezig met het verzamelen van alle documenten en benodigde papieren, luc is inmiddels druk aan de engelse studie om zijn ielts zo hoog mogelijk te krijgen.
Nu heft luc een belgisch diploma dat moet worden vertaald naar engels en australische waarden. Heeft iemand ervaring hoe we dit het beste kunnen aanpakken (lijkt me onnodig om eerst naar nederlandse normen te vertalen en dan weer naar australische normen)

Daarnaast moet alles vertaald worden en zijn we dus op zoek naar een vertaalbureau/persoon, iemand geode tips van een betaalbaar en goed iemand?
 
Hallo, we zijn inmiddels druk bezig met het verzamelen van alle documenten en benodigde papieren, luc is inmiddels druk aan de engelse studie om zijn ielts zo hoog mogelijk te krijgen.
Nu heft luc een belgisch diploma dat moet worden vertaald naar engels en australische waarden. Heeft iemand ervaring hoe we dit het beste kunnen aanpakken (lijkt me onnodig om eerst naar nederlandse normen te vertalen en dan weer naar australische normen)

Daarnaast moet alles vertaald worden en zijn we dus op zoek naar een vertaalbureau/persoon, iemand geode tips van een betaalbaar en goed iemand?

Ik heb altijd gebruik gemaakt van aabeve voor vertalingen.
 
Jaja daar zijn we weer nog 4 weken en dan heeft luc zijn Ielts test! Spannend. Hij moet voor elk onderdeel een 7 halen, wat een hele opgave is. Maar hij studeert elke avond zeker 1 uur, en de resultaten gaan langzaam de geode kant op. Vooral voor het spreek gedeelte maakt hij zich zorgen.
We hopen heel hard dat de lijsten in july niet veranderen voor ons dan kunnen we daarna alle papier indienen voor beroepsgoedkeuring.

Weet iemand hoelang het duurt voordat je uitslag krijgt van skilss assessment?
 
Hey! Daar ben je weer ;)

Succes, laat hem zich niet te druk maken over de IELTS. De eerste keer kun je ook zien als een snuffelstage. Zo deed the Missus het en toen was ze in 1x geslaagd. Dat is dan een meevaller. Maar als je uit gaat van het beste en er rekening mee houdt dat de eerste keer droog zwemmen is... kijk maar of het iets voor Luc is ;) iedereen is anders ;)

Spreken: fantasie is de key! Ze vragen je bijvoorbeeld wat je vindt van zwemlessen voor alle kinderen.(?!) Ik heb geen kinderen! Ik hou niet van zwemmen! Maar je moet gewoon wat verzinnen. Liegen mag, het is geen eerlijkheid test ;)
 
Tijd voor een update. Luc heeft zijn Ielts gedaan maar heeft te weinig punten gehaald 2x6.5 terwijl hij 7 nodig had. In combinatie met het verhogen van punten aantal wordt het erg lastig. Daar zijn we ons nu aan het oriënteren op tasmania. Daar zou ik in aanmerking voor kunnen komen en ik kan meer punten verzamelen.

Nu zit ik met de vraag weet iemand wat het job offer principe inhoud. Er staat een letter with job offer on the website or a job contract. Maar weet iemand waar dat job offer dan precies aan moet voldoen en of je dan ook uiteindelijk bij dat bedrijf zou gaan werken. Een vriend van ons met bedrijf in tasmania wil ons namelijk wel helpen door zon brief te schijven maar of hij ( als je na het uitgebreide visa periode ongeveer 1,5 jaar eindelijk kan emigreren) dan ook daadwerkelijk genoeg werk heeft weet ie nog niet.

Heeft iemand tips gehad over hoe we dit Het beste zouden kunnen aanpakken?
 
Hoi Yolanda, wat jammer maar wel dichtbij (de IELTS score) Wat goed van hem! (en teleurstellend tegelijkertijd wellicht)

Ik meen dat er hier laatst over iets soortgelijks gesproken is (job offer voor TAS) maar niet echt iets concreets hoor volgens mij.

Wanneer moet je dat Job Offer aantonen? Als dat in je EoI is of na de Invitation to Apply zou alletwee kunnen werken, als je eenmaal aangetoond hebt dat je een job offer hebt en je krijgt het visum ben je binnen. Mijn ervaring is dat de controle op mensen als ze eenmaal binnen zijn niet echt aanwezig is (wij zijn nooit gechecked of we wel in ACT wonen)

Is er wellicht iemand op pomsinoz die hier meer van weet? (als hier niemand het weet) of hier http://www.iscah.com/ ? Of @Lost ? Die woont in Tassie :p
 
Goed dat jullie positief blijven! Op zich wel een goede score hoor, ondanks het voor jullie niet hoog genoeg is, mag je er wel trots op zijn. Succes met het vinden van alternatieve wegen, hopelijk zijn die mogelijk en hoeft Luc die taaltest niet nog een keer te doen.
 
Hallo allemaal! Het is alweer een tijdje geleden en daarom tijd voor een update! Ik heb een dilemma en zou graag jullie advies willen.

Mijn partner en ik zijn uit elkaar. Mijn huidige werk bevalt niet en contract wordt waarschijnlijk niet verlengt.

Ik ben bezig met een 489 visum voor Tasmanië en heb wel skills assessment gehaald maar heb een minimum van 65 punten waardoor ik me afvraag of ik praktisch in aanmerking kom voor een visum.

Nu kan ik 2 dingen doen:
1) work en hokiday visum en kijken waar ik kan komen binnen 2 jaar. Hierdoor zou ik snel kunnen vertrekken en Australische werkervaring kunnen opbouwen. Ondertussen een droomrpins zoeken of een werkvisum 😝

2) verder gaan met het visum proces wat nog minimaal 10.000€ gaat kosten en waar nog veel onzekerheden in zitten. En waardoor ik misschien nog wel 2 jaar moet wachten, als ik een visum krijg.

Ik vind het lastig om een keuze te maken want het 489 visa is ook maar voor 4 jaar (waarin je ondertussen pr kan aanvragen)

Graag hoor ik wat jullie de beste optie vinden nr 1 of 2?
 


OFX
Back
Top