Verklaring goed gedrag = Police clearance certificate

Effe dubbelchecken wat betreft het aanvragen van je VOG....

1. Je download het formulier van www.justitie.nl onder het kopje Verklaring omtrent goed gedrag
2. Samen met dit formulier, je paspoort en 47SP (in mijn geval) en centjes (30 euro) ga je naar het gemeentehuis
3. 3-4 weken later ontvang je je VOG thuis
4. Met het orgineel VOG ga je vervolgens naar Berlijn
5. Je krijgt je visum (haha)  :lol:

KLopt dit?

Thanks!
 
Ja, volgens mij is dit goed zo. Ik ben dan niet naar het gemeentehuis gegaan, maar heb het opgestuurd naar Den Haag. Ik hoop maar dat het is aangekomen! :up:
 
police clearance moet je aanvragen bij het gemeentehuis..Download een aanvraag formulier VOG van het internet (www.justitie.nl)
Het duurt minimaal 14, maximaal 28 dagen om het thuisgestuurd te krijgen en kost geloof ik  27,90 euro.
Stuur gewoon het origineel op omdat je die toch niet meer kunt gebruiken voo riets anders (voor elke andere sitautie moet je toch een andere vog aanvragen)

als het goed is krijge je hem trouwens weer terug wanneer je visum is toegewezen...(ik zit nog op mijn spullen te wachten, zijn onderweg)

liefs lindapinda
 
[quote author=lindapinda link=topic=751.msg14029#msg14029 date=1114682168]
als het goed is krijge je hem trouwens weer terug wanneer je visum is toegewezen...(ik zit nog op mijn spullen te wachten, zijn onderweg)
[/quote]

Ik betwijfel of je de VOG terug krijgt. Die van mij hebben ze in elk geval gehouden.
 
Hoi hoi

Zit zojuist het VOG formulier te bekijken maar wie moet dit gedeelten nou invullen:
"Invullen door organisatie/ instelling" ?
tnx
 
Daar hoef je niks in tevullen. Tenminste, wij hoefden er niets in tevullen.
Dat is alleen als je voor je werkgever ofzo een vog moet aanvragen.
 
Dit gedeelte vult justitie of de gemeente in, het is volgens mij alleen het eerste gedeelte van het eerste blad wat je hoeft in te vullen.

Groetjes Sander!
 
Begijp ik het goed dat als je zo'n VOG aanvraagt moet dat dan vergezeld zijn van een verklaring van de ambassade dat je visum aanvraag hebt ingediend of kan je van te voren als zo'n ding aanvragen?
 
[quote author=inkydoorn link=topic=751.msg14266#msg14266 date=1114970794]
Begijp ik het goed dat als je zo'n VOG aanvraagt moet dat dan vergezeld zijn van een verklaring van de ambassade dat je visum aanvraag hebt ingediend of kan je van te voren als zo'n ding aanvragen?
[/quote]

idd je moet je verklaring laten zien maar ook al was het mogelijk geweest het is aan te raden om dit op het laatste te doen want de VOG en je Medical zijn maar een jaar geldig. Dus je moet dan echt 100% zeker weten dat je binnen het jaar naar AUS vertrekt.  :up: :)
groetjes.
 
Dag,

Ik was afgelopen vrijdag op het gemeentehuis, maar daar deden ze moeilijk omdat er geen stempel in stond van de australische ambassade of een instelling. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en ben vandaag naar Den Haag gegaan, naar de Australische ambassade  (zonder afspraak) en daar hebben ze de aanvraag VOG gedeeltelijk voor me ingevuld, stempel en handtekening onder gezet en voila klaar. Toen heb ik de aanvraag ingeleverd bij het stadhuis en hopelijk heb ik em binnen twee weken binnen.
 
Hoi Jamilia,

Ik heb ook het formulier gedownload en geprint en ga waarschijnlijk hetzelfde doen als jij, dus eerst naar de ambassade in Den Haag zodat zij het formulier gedeeltelijk in kunnen vullen. En dan naar het gemeentehuis hier in Amsterdam. Ik bel de ambassade nog wel even van te voren om te checken of dit de procedure is.  In ieder geval bedankt voor jouw tip. :)

Groet, Marielle 
 
[quote author=linda link=topic=751.msg21751#msg21751 date=1122332283]
het VOG heb ik met een keurig briefje naar Den Haag gestuurd en binnen een week ingevuld retour.
[/quote]

:error: Ik neem aan dat je de aanvraag voor de VOG bedoeld en niet de VOG zelf.
 
Ik belde justitie voor wat info en ze zeiden dat je zelf een brochure mag gebruiken waar een verzoek in staat voor VOG. Dat is toch niet echt officieel toch? Ik heb form 47sp erbij gedaan en alles ingescanned naar Rotterdam gemeentehuis, binnen 2 dagen nota gehad ( ouders hehehe) dus nu afwachten tot ik hem krijg. Je moet inderdaad het origineel indienen bij aanvraag en je krijgt hem niet terug ( staat in een van de booklets) ze raden daarom aan kopie voor jezelf te maken.

Trouwens er staat ook iets in over dat al je familie leden van goed gedrag moeten zijn... hoe bewijs je dat nou weer??? staat dat ook in je VOG?
 
[quote author=Anne link=topic=751.msg21764#msg21764 date=1122342769]
Trouwens er staat ook iets in over dat al je familie leden van goed gedrag moeten zijn... hoe bewijs je dat nou weer??? staat dat ook in je VOG?
[/quote]

Ik heb hier Rebekka's VOG voor me liggen, en daar staat niets in over familie. Bedoel je gezin of familie? Als je gezin bedoeld kun je voor iedereen een VOG aanvragen. Voor familie (ouders, ooms, tantes, grootouders, waar houd familie op?) lijkt mij dat niet kunnen.
 
Volgens mij moet je een VOG aanvragen voor alle mensen die mee migreren...behalve die van Australische nationaliteit.

Groet,

Marco
 
[quote author=MarcoG link=topic=751.msg21779#msg21779 date=1122358216]
Volgens mij moet je een VOG aanvragen voor alle mensen die mee migreren...behalve die van Australische nationaliteit.
[/quote] Volgens mij geldt dit niet voor personen die jonger zijn als of 12 of 16 jaar.

Groetjes Sander :up:
 
Back
Top