Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

Hoi Nienke,

Gewoon even wat feitjes, want kan je verder ook niet echt helpen. Wij (man en ik) zijn beide in 2005 afgestudeerd HBO-V-ers en hebben geen bridging program hoeven doen. Ik had in NL een paar jaar in een ziekenhuis gewerkt en was hoofdaanvrager voor het visum. Hij was afwisselend als verpleegkundige aan het werk in NL, maar vooral het laatste jaar omdat hij i.i.g 12 maanden va de laatste 24 als verpleegkundige gewerkt moest hebben om zich te kunnen registeren. Ken wel wat andere NL verpleegkundigen en heb nog nooit niemand gehoord die een bridging program heeft moeten doen.
Maakt het wat uit om je (je zegt dat je nu naar de Aphra in Darwin geweest bent) papieren naar een andere staat te sturen? Misschien naar dat National board?
En op wat voor visum ben je hier nu?

Good luck!
Nienke

Hallo Nienke,
Momenteel ook bezig met mijn skills assesment via ANMAC. De meeste benodigdheden heb ik bijelkaar verzameld, het enige waar ik tegen aan loop is de specifieke omschrijving van mijn hbo-v diploma door de Hogeschool. Ik ben in 2005 afgestudeerd en de hogeschool heeft de sylabus niet meer en kan geen omschrijving van studiebelasting en studievakken geven. Dit kost ze teveel tijd. Nu heb ik wel digitaal de studiegids gekregen, maar ik zal nu zelf wat op papier moeten zetten.
Hoe hebben jullie dit gedaan zou iemand mij hierbij kunnen helpen.
 
Hallo Nienke,
Momenteel ook bezig met mijn skills assesment via ANMAC. De meeste benodigdheden heb ik bijelkaar verzameld, het enige waar ik tegen aan loop is de specifieke omschrijving van mijn hbo-v diploma door de Hogeschool. Ik ben in 2005 afgestudeerd en de hogeschool heeft de sylabus niet meer en kan geen omschrijving van studiebelasting en studievakken geven. Dit kost ze teveel tijd. Nu heb ik wel digitaal de studiegids gekregen, maar ik zal nu zelf wat op papier moeten zetten.
Hoe hebben jullie dit gedaan zou iemand mij hierbij kunnen helpen.

Ik heb de studiegids en vakken zelf vertaald, en dat laten verifiëren door een lerares. Die heeft het uitgeprint op hogeschool papier en een handtekening op gezet. Het was wel echt een proces en heb er echt voor moeten doorzetten. Kon aan alles merken dat de lerares er niet echt heel veel zin in had. Wat opzich eigenlijk best belachelijk is. Zodra je geen geld meer betaalt willen ze eigenlijk niet te veel moeite voor je doen. Op de hogeschool Rotterdam in ieder geval.

Je kan je digitale studiegids ook laten vertalen door een beëindigd vertaler, en dan zit je ook niet vast aan contact opnemen met een lerares etc. Ik had een quote aangevraagd om mijn studiegids te laten vertalen en dat kwam uit op de $2500-3000 dollar. Wat voor mij een erg grote uitgaaf is. Helemaal als je in je achterhoofd houdt dat je een $10.000 dollar bridging course moet gaan doen om sowieso je registratie te verkrijgen.
 
En dan na maanden eindelijk eens een update over mijn AHPRA geschiedenis. 3 jaar na mijn eerste contact met AHPRA ben ik dan eindelijk geregistreerd verpleegkundige in Australie. Vorig jaar mei heb ik de bridging program gedaan, eind juli was ik klaar. Dus heb me toen opnieuw ingeschreven. Wederom gingen er weer maanden over heen. In januari kreeg ik dan eindelijk bericht dat ik in principe geregistreerd was, maar voor mijn definitieve inschrijving moest ik mij even persoonlijk komen melden bij 1 van de AHPRA kantoren en wel voor 8 april. Dus eind maart ben ik naar Brisbane vertrokken om me te melden bij AHPRA in Brisbane, en ben nu sinds 10 april gregistreerd verpleegkundige. Die weken dat ik in Brisbane was heb ik ook gelijk gebruikt om een sollicitatiegesprek te doen, ik had 15 open sollicitatiebrieven verstuurd en bij 1 ziekenhuis uitgenodigd voor gesprek. Tijdens het gesprek kreeg ik al te horen dat ik was aangenomen als casual en ze zou een contract voor me vast houden als deze vrij zou komen. Deze week kreeg ik al een mail dat ze een vast full time contract voor me heeft kunnen regelen. Ik hoefde alleen nog maar te laten weten wanneer ik wil beginnen en of ik nog wel interesse had. Ze wilden me graag hebben dus hoopte echt dat ik nog interesse had. Dus nu besloten dat ik half september in Brisbane ga beginnen. Eind augustus vliegen we met het hele gezin naar Brisbane. Op weg naar een nieuw avontuur.
We hadden een hele lange adem nodig, maar na jaren lijkt het toch allemaal te gaan gebeuren.
 
De aanhouder wint! Fantastisch nieuws Marcelle en een flinke aanmoediging voor anderen die de registratie overwegen. Gefeliciteerd!
 
3 jaar?! Dat is wel.... lang...

Maar gefeliciteerd! En gaaf dat je gelijk een baan gescoord hebt!

Succes met inpakken :)
 
3 jaar?! Dat is wel.... lang...

Maar gefeliciteerd! En gaaf dat je gelijk een baan gescoord hebt!

Succes met inpakken :)
Ja echt bizar, eerst had AHPRA een jaar nodig om te besluiten dat ik een bridging program moest doen. Daarna heb ik zelf een half jaar extra aan gevraagd voor de einddatum vd bridging (en gelukkig gekregen) en na het afronden vd bridging duurde het weer ruim 8 maanden tot ik daadwerkelijk geregistreerd was. Maar het is gelukt!!!
 
Back
Top