Hoi Nienke,
Gewoon even wat feitjes, want kan je verder ook niet echt helpen. Wij (man en ik) zijn beide in 2005 afgestudeerd HBO-V-ers en hebben geen bridging program hoeven doen. Ik had in NL een paar jaar in een ziekenhuis gewerkt en was hoofdaanvrager voor het visum. Hij was afwisselend als verpleegkundige aan het werk in NL, maar vooral het laatste jaar omdat hij i.i.g 12 maanden va de laatste 24 als verpleegkundige gewerkt moest hebben om zich te kunnen registeren. Ken wel wat andere NL verpleegkundigen en heb nog nooit niemand gehoord die een bridging program heeft moeten doen.
Maakt het wat uit om je (je zegt dat je nu naar de Aphra in Darwin geweest bent) papieren naar een andere staat te sturen? Misschien naar dat National board?
En op wat voor visum ben je hier nu?
Good luck!
Nienke
Hallo Nienke,
Momenteel ook bezig met mijn skills assesment via ANMAC. De meeste benodigdheden heb ik bijelkaar verzameld, het enige waar ik tegen aan loop is de specifieke omschrijving van mijn hbo-v diploma door de Hogeschool. Ik ben in 2005 afgestudeerd en de hogeschool heeft de sylabus niet meer en kan geen omschrijving van studiebelasting en studievakken geven. Dit kost ze teveel tijd. Nu heb ik wel digitaal de studiegids gekregen, maar ik zal nu zelf wat op papier moeten zetten.
Hoe hebben jullie dit gedaan zou iemand mij hierbij kunnen helpen.