Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

Niet opgeven, dat is de meest voorkomende klacht bij sollicitaties geloof ik, dat je zoveel ervaring hier en daar moet hebben enzovoort.
Gewoon stug doorgaan, het komt goed!
 
Eindelijk weer wat goed nieuws. Ben sinds vrijdag aan het werk in een verpleeghuis. Niet helemaal wat ik wil, maar ik zie het maar als een opstap naar m'n volgende baan. Ik bouw nu in ieder geval de fel begeerde Australische ervaring op, en het is echt ZO geweldig om eindelijk als RN aan de slag te zijn in plaats van AIN werk. Ze zeggen dat de laatste loodjes het zwaarst wegen en dat was echt zo, kon me zo moeilijk motiveren om als ain steeds maar weer te werken. Ben helemaal lij dus. Het is wel een casual position, maar na twee dagen gewerkt te hebben, hebben ze al aangegeven dat ze me permanent willen aanbieden.
 
Oh wat gek, ik had zitten zoeken maar kon dat stukje van 13 sept niet vinden.
Wat fijn dat je eindelijk als RN aan de gang kan!!
 
Oh wat gek, ik had zitten zoeken maar kon dat stukje van 13 sept niet vinden.
Wat fijn dat je eindelijk als RN aan de gang kan!!
Hey! Ja is heel fijn inderdaad! Zo kan ik de felbegeerde ervaring op doen. En het is goed uit te houden. Woon drie minuten van mijn werk dus dat is echt ideaal! En het is zo veel beter om als RN te werken in aged care dan een AIN. Sinds dat ik ben gaan werken als RN zijn mn rugklachten verdwenen. Ik heb een rooster, weet wanneer ik moet werken. Ben helemaal gelukkig. Dat altijd maar wachten op een belletje als een agency-AIN was het toch echt niet voor me. Wel goed betaald, dat dan weer wel. Kan nu gewoon lekker dingen plannen, sporten.. En ga zo maar door!

Jij al meer nieuws over wanneer je je cursus gaat doen @Marcelle?
 
Hoi @Ellawishes, ik heb me ingeschreven voor de bridging program van IHNA van 22 mei in Melbourne. Ik moest eigenlijk voor 17 april mijn bridging afgerond hebben, maar vanwege familie omstandigheden heb ik gelukkig uitstel kunnen krijgen bij AHPRA, was zo blij dat ze toch nog wel menselijk zijn daar . Ik moet nu voor 31 augustus 2017 mijn bridging program afgerond hebben.


Hey! Ja is heel fijn inderdaad! Zo kan ik de felbegeerde ervaring op doen. En het is goed uit te houden. Woon drie minuten van mijn werk dus dat is echt ideaal! En het is zo veel beter om als RN te werken in aged care dan een AIN. Sinds dat ik ben gaan werken als RN zijn mn rugklachten verdwenen. Ik heb een rooster, weet wanneer ik moet werken. Ben helemaal gelukkig. Dat altijd maar wachten op een belletje als een agency-AIN was het toch echt niet voor me. Wel goed betaald, dat dan weer wel. Kan nu gewoon lekker dingen plannen, sporten.. En ga zo maar door!

Jij al meer nieuws over wanneer je je cursus gaat doen @Marcelle?
 
@Ellawishes , mag je een rekenmachine gebruiken met de toets? En krijg je 100 multiple choice vragen als in de oefentoets, zijn de vragen vergelijkbaar? Hoeveel tijd kreeg je ervoor?
 
Last edited:
@Ellawishes, helaas is er geen bridging course voor verloskunde, dus het is waarschijnlijk stage of niks.
@Marcelle, gelukkig heb je nog een soort "uitweg". Ik las trouwens via een ander topic dat de IELTS nu 3 jaar geldig is.

Wel vreemd dat ik me rechtstreeks kan registreren bij de UK en Ierse registratie, maar dat dat door Aus niet wordt overgenomen. En heel raar dat de Belgische verloskundigen (Vlaamse) en de Pakistaanse een grotere kans hebben op registratie dan de Nl'se of bijv Zweedse die veel uitgebreider worden opgeleid. Oh men, dit is echt niet leuk (en raar van een land met zo'n tekorten).

Raar? België heeft uitstekende opleidingen verpleegkunde en vroedkunde, ze moeten zeker niet onderdoen voor de Nederlandse opleiding. Ik heb zelfs gehoord dat de Belgische uitgebreider zou zijn dan de Nederlandse.
 
Raar? België heeft uitstekende opleidingen verpleegkunde en vroedkunde, ze moeten zeker niet onderdoen voor de Nederlandse opleiding. Ik heb zelfs gehoord dat de Belgische uitgebreider zou zijn dan de Nederlandse.

Het lijkt voornamelijk te maken te hebben met de taal die in een land wordt gesproken. Zo moeten alle niet Engels sprekende landen (als eerste taal dan) een bridging course doen. Lijkt niets met de kwaliteit van opleiding te maken te hebben helaas. Heel bizar inderdaad maar waar...
 
Het lijkt voornamelijk te maken te hebben met de taal die in een land wordt gesproken. Zo moeten alle niet Engels sprekende landen (als eerste taal dan) een bridging course doen. Lijkt niets met de kwaliteit van opleiding te maken te hebben helaas. Heel bizar inderdaad maar waar...
Hey Kims, ik reageerde vooral op de commentaar die buurvrouw gaf over de kwaliteit van opleiding.
Iets helemaal anders, ik vraag me af of ze in Nieuw-Zeeland ook zo streng zijn. Iemand daar ervaring mee?
 
Hey Kims, ik reageerde vooral op de commentaar die buurvrouw gaf over de kwaliteit van opleiding.
Iets helemaal anders, ik vraag me af of ze in Nieuw-Zeeland ook zo streng zijn. Iemand daar ervaring mee?

Ah righto :)

De Nieuw-Zeelandse rego is volgens mij ook streng maar zij hebben (vooralsnog) niet de "bridging course" als vereiste, dus dat kan veel schelen.
 
Nieuw-Zeeland had trouwens een "block"op het toelaten van internationale verpleegkundigen een paar jaar geleden, maar volgens mij is dat nu niet meer zo. Misschien weet @TessenEmil meer die naar Nieuw-Zeeland wil emigreren als verpleegkundige.
 
Back
Top