Vicky & Christof: even voorstellen

Met 65 punten maak je NIET meer kans op een visum dan met 60 punten. Als je voor een state sponsorhip gaat. Meer punten is meer kans geldt alleen voor family sponsored of 189.

Dat Perth als regional wordt gezien geldt volgens mij alleen als je family regional sponsored bent. En niet voor state sponsored.

Kijk even goed naar de details die bij een 190 visum horen op skillselect!

Ps dit is een uit mijn hoofd en gold toen wij er mee bezig waren. Onder voorbehoud van een slcht geheugen ;)
 
Alvast bedankt voor de reacties, ik heb net een eerste topic met vragen gepost onder 'skilled visa' en daar heb ik ook vermeld dat we al een kansbeoordeling hebben laten maken door M2A. Deze was niet zo positief, maar wel goede kansen na meer werkervaring van mij. We weten nog niet of we in een later stadium weer in zee gaan met ze. Het contact was goed, maar ik had wel een beetje het gevoel dat ik die 200 euro beter had kunnen besteden, gezien we weinig antwoorden kregen en het meeste wat we nu weten, zelf hebben moeten opzoeken. Het was wel handig om een beetje in de juiste richting geduwd te worden, want hoewel er veel info te vinden is via het net, is het toch nog een heel zootje (in het Engels!) waar je al gauw niet meer weet wat of waar... 4000 euro om te betalen voor die service, ik weet nog niet of we het dat waard vinden. Het lijkt ons op zich al zo duur, natuurlijk nog geen goed zicht op... :rolleyes: Goh er zijn nog zoveel vragen!! Die komen hier nog wel, met de tijd.
Ik zou hier even iets willen rechtzetten; zonder dat ik dit besefte, kwam dit bericht misschien wat negatief over wat betreft onze ervaring met M2A. Wij willen hen nochtans zeker wel aanraden!
Ik vrees dat ik mijn woorden een beetje te weinig heb genuanceerd door de frustratie van het moment, het is namelijk niet zo dat ik zelf veel moest opzoeken terwijl ik deze vragen wel nog aan hen had kunnen stellen. De antwoorden die we eerder kregen, daar waren we zeker dankbaar voor, maar uiteindelijk zorgden deze alleen maar voor nog meer vragen. En ik wist gewoon ook niet goed in hoeverre ik mag verwachten dat een migratiebureau meteen heel uitgebreid alle opties e.d. gaat bespreken, of het normaal is dat ik zelf 'moet' doorvragen, ... M2A geeft nu zelf aan dat zij wél bereid zijn om kosteloos te antwoorden op vragen van niet-klanten, of op klanten (zoals ons) van wie de geldigheid van de kansbeoordeling is verlopen. Maar dat wist ik dus niet, en omdat ik het wat lang had laten liggen, besloot ik eerst zelf verder op zoek te gaan naar antwoorden, mede dmv dit forum.

Wat betreft de prijs van zo'n kansbeoordeling, hier ook weer de opmerking dat wij voordien nooit ervaring hadden met migratiebureaus en we dus ook niet wisten hoe uitgebreid een kansbeoordeling kan zijn. In eerste instantie leerden we enkel zaken die we eigenlijk al wisten (daarom: nogal duur?) maar hier kon ook uitgebreid verder op ingegaan worden... Dan denk ik, met alle moeite die men uiteindelijk wel wil doen voor je, dat dit geld wel goed besteed kan zijn. Wat betreft die kost van zo'n 4000 euro voor de assistentie gedurende de visumaanvraag, dat is iets anders waar ik nu nog geen idee over heb of dit 'het geld waard is'. Daarom de opmerking dat we nog niet zeker zijn dat we in een later stadium nog een beroep willen doen op M2A...
 
Ik heb ondertussen meer duidelijkheid over de werkervaring die ik moet hebben, heb er wat meer over geschreven in dit topic: http://xpdite.net/forum/threads/skills-assessment-en-werkervaring-psychologie.12426/#post-187325
Het is toch wel een beetje een domper dat ik twee jaar werkervaring nodig heb (dat is dan wel in het slechtste geval, nog niet voldoende duidelijkheid, maar het zou ook 1 jaar kunnen zijn) want als ik in het allerbeste geval volgende week die job vind (en dan liefst meteen een job voor 2 jaar), kunnen we nog maar pas begin 2015 beginnen met de skills assessment in te dienen. Is het dan nog realistisch om voor eind 2015 (onze mentale deadline) te kunnen vertrekken?

Het wordt nog heel wat om die gepaste job te vinden (waarom is er gvd zoveel parttime werk? Dat kan ik mij helemaal niet permiteren, ik zou eigenlijk zelfs twee jobs nodig hebben gezien we zoveel moeten sparen :eek: ) en dat ik zal moeten liegen over mijn beweegredenen bij een sollicitatie (want ik ben er niet happig op om zo'n werk te gaan doen, ligt ook wel aan te weinig zelfvertrouwen en geen ervaring) ..... ach dat ik dus pas gerust verder kan kijken eens dat ik daar op die nieuwe job zit. Tegen dan laat ik hier zeker weer wat weten ;) Maar 3 jaar is nog zo laaaaaang......

Hoe dan ook een gelukkig nieuwjaar aan iedereen hier, dat jullie allemaal het geluk mogen vinden Down Under !!! :D
 
Hey Vicky en Christof, welkom op het forum en veel succes met het vinden van een antwoord op je vragen.

In je eerste berichtje las ik toch nog veel twijfel en onduidelijkheden waarmee jullie worstelen.
Misschien is een verkenningsreis toch een goed idee dan?

Wij hadden alleen maar positieve gevoelens tov Australië en zijn toch in de regio die we verkozen gaan reizen.
En beetje met het idee 'laat ons hier snel met ons hoofd tegen de muur lopen en dan kunnen we dit gekke plan opbergen'.
Dat is dus niet gebeurd :). De reis bevestigde alleen maar dat we dit echt wel wilden.
Maar dan nog... een paar weken reizen is anders dan de dagelijkse realiteit natuurlijk... We hadden Australië liever ontdekt via een WHV, maar we zijn jammer genoeg te oud.

Alleszins zitten we volop in het papierwerk en ander geregel, we hebben zelfs nu soms nog wat angst en vragen, maar we zijn zo ver gekomen dat we sowieso naar Australië trachtten te emigreren omdat we als oude mensen niet met spijt willen terugdenken. En valt het ginder toch te hard tegen dan is er niets onomkeerbaar, toch? België blijft wel liggen hoor..dus desnoods komen we terug... (Of heel Nederland blijft liggen, kan ik niet beloven ivm de stijgende zeespiegel :rolleyes::p)

Ivm met je opmerking dat je nog veel tijd hebt en dat 3 jaar lang is... Vergis je niet, de tijd vliegt als je met dit soort zaken bezig bent.
Het Australische emigratiebureau waar we mee werken hield ons eerst voor dat oktober-november 2012 haalbaar was, want dat we een eenvoudige procedure voor de boeg hadden.
Dat was in juni 2012.
Ondertussen zijn er verwikkelingen, extra papierwerk en een hoop andere zaken in de weg komen liggen en zijn we dus al 2013 en hebben we momenteel zelfs geen idee wanneer we eindelijk kunnen gaan...We hopen nog steeds op april/mei, maar denken dat het zelfs nog langer kan duren...
Met als gevolg, huis reeds verkocht en wonende op een studio en ik werk al niet meer (omdat ik tijd wou hebben om alles snel voor te bereiden), nu heb ik tijd te over natuurlijk :);)
Elk dossier is uniek en kan dus anders verlopen dan verwacht.
Wij hebben gekozen voor een Australisch bureau die we op de beurs in Utrecht (emigratiebeurs.nl 9/10 februari 2013) ontmoet hadden en tijdens onze reis ook bezocht hebben.
Voordeel => Ze zitten dichter bij de bron.
Nadeel => communicatie verloopt moeilijker vanwege tijdsverschil en hun 'No worries' mentaliteit. Een mentaliteit waar we wel van houden, maar niet op dit moment terwijl we met 1 van de grootste stappen in ons leven bezig zijn.

Om maar te zeggen dat we in juni 2012 dachten om in november 2012 definitief te verhuizen en dat het misschien wel een jaar later wordt....

Dit soort "tegenslagen" gebeuren meer wel dan niet en daar kan je beter mentaal op voorbereid zijn en je niet door laten ontmoedigen.
Emigratie is soms een moeilijk en langzaam proces, maar als je uiteindelijk je doel bereikt, zal het de moeite waard geweest zijn.

Alleszins veel succes en als wij er ooit geraken en jullie op verkennisreis gaan dan kom je maar eens lang in Port Macquarie waar we hopen terecht te komen (kustgebied tussen Brisbane en Sydney in NSW zonder de echt tropische temperaturen van sommige delen van Queensland).

Jor, Kath en Seppe.
 
Hallo Jor,

bedankt om jouw verhaal hier ook te delen, moet ook geen makkelijke situatie zijn waarin jullie nu zitten! Hou de moed erin, het zal uiteindelijk wel lukken!! ;)

Veel twijfel bij ons zeg je, nu ja de twijfel om wel of niet ervoor te gaan is er toch niet meer hoor. Maar het is toch logisch dat het ergens (terwijl heel spannend en opwindend) toch wel wat angstaanjagend is he... Niet alleen over hoe het ginder gaat lopen, hoe we ons daar gaan voelen, maar ook hoe alles voorafgaand aan de verhuis gaat verlopen, je weet niet wanneer het gaat lukken, en idd misschien duurt het zelfs langer dan gedacht. Zolang je maar blijft geloven, denk ik dan, in jezelf en dat je de juiste beslissing hebt genomen... ;)

3 jaar lijkt inderdaad lang, maar wellicht vliegt het voorbij naarmate je meer en meer bezig bent met voorbereiden, papierwerk, financiën etc. Je weet wel dat je ergens naartoe werkt, maar ergens zie ik het ook een beetje als tijd waarin je 'stil' staat en veel dingen opgeeft om daarna met zo goed als alles opnieuw te beginnen. Daarom hoeft het ook niet te lang te duren. Ik denk gewoon al verder, ooit kinderen enzo, iets opbouwen en nu wordt dat alleen maar uitgesteld (terwijl het klokje verder tikt he)... Ik weet ook dat ik niet hoef te klagen, ik kies er toch zelf voor en sommigen treffen het nog slechter in hun wachttijd...

In ieder geval, ik ga in afwachting van het verkrijgen van de nodige ervaring al genoeg kunnen doen wat betreft documenten voor skills assessment en ielts test. Dat gaat me op zich al heel veel tijd en moeite kosten, dus daar kunnen we wel even mee verder. En ook leren om goed te sparen, iets dat we vroeger eigenlijk amper deden. Het nodige geld bij elkaar krijgen wordt ook een uitdaging. Daarom ook dat het niet haalbaar is om al eens op verkenning te gaan, hoe graag ik dat ook zou willen. Maar dat kan nog herzien worden binnen een jaar of twee he :rolleyes: We zouden alleszins niet naar de regio Sydney gaan, maar twijfelen tussen Perth en Adelaide... Maar dat wil niet zeggen dat we de rest niet willen zien he... ;)
 
  • Like
Reactions: Jor
Hey Vicky,

Tof dat je er zo positief tegenaan kijkt! Dat is een belangrijke instelling volgens mij.
Volgende maand is er 1 van de grootste emigratiebeurzen van de Benelux in Utrecht, maar waarschijnlijk weet je dat al.
Zeker de moeite om een kijkje te gaan nemen als je tijd hebt.
http://www.emigratiebeurs.nl/

Ik wens jullie alleszins nog veel succes!
 
En ook leren om goed te sparen, iets dat we vroeger eigenlijk amper deden. Het nodige geld bij elkaar krijgen wordt ook een uitdaging.
Mijn tip: Een rekening bij een andere bank openen, dat pasje ergens wegleggen (desnoods bij familie in huis) en dan vervolgens daar op sparen. Ik ben zelf ook giga slecht in sparen, omdat je met dat internetbankieren tegenwoordig alles binnen 1sec terug geboekt hebt op je betaal rekening, en dan is het snel weg... En bij dezelfde bank een spaarrekening openen die je niet ziet op je internetbankieren kan dan weer niet :confused:. Bij mij gaat het op deze manier super goed.. Ik zet het er wel op, maar kan het er niet meer zomaar afhalen :)
 
@Jor: nee dat wist ik eerlijk gezegd niet... Ik weet niet of het echt noodzakelijk is om daar naartoe te gaan, Christof vindt van niet want "we weten alles toch al wat we moeten doen" :rolleyes: en ik denk dan wel dat je er nog interessante info kunt opdoen, maar het is gewoon ook nogal ver voor ons. Dan is dit forum mss wel handiger met nog véél meer info :up: Anyway thx voor de tip en ik hoop dat het voor jullie een jaar vol verandering wordt!

@Gwen: ja dat is misschien wel handig, al kunnen wij wel via online banking aan onze spaarrekening en denk ik dat het ook gewoon daar op komt. Als je weet dat het spaargeld broodnodig is, ga je er ook wel kunnen afblijven denk ik en je moet gewoon de komende tijd jezelf alle 'foliekes' of verwennerijen of extra's ontzeggen... Al wordt het wel moeilijk om te zeggen wat kan en wat niet :D (zo vinden wij het bv wel erg dat we enkele jaren niet op reis gaan kunnen - dat was voor ons steeds buiten Europa - en hebben we besloten dit jaar toch nog een laatste low budget road/camping trip door Noorwegen te maken)

Het is ook zo dat we nu in de eerste plaats geld bijeen moeten krijgen voor skills assessment, visum en al die kosten. Daarna ook voor de verhuis en dan valt het te bekijken hoeveel we daadwerkelijk nog kunnen meenemen voor een eerste periode zekerheid. Dacht toch wel zeker 10000 euro, of is dat te weinig? Ervan uitgaande dat je binnen de twee maand werk vindt, al is het fruit plukken he...
We hebben wel nog een redelijk nieuwe auto die we wellicht voor dat bedrag kunnen verkopen, de vraag is alleen wanneer we die moeten te koop zetten...
 
@Gwen: ja dat is misschien wel handig, al kunnen wij wel via online banking aan onze spaarrekening en denk ik dat het ook gewoon daar op komt. Als je weet dat het spaargeld broodnodig is, ga je er ook wel kunnen afblijven denk ik en je moet gewoon de komende tijd jezelf alle 'foliekes' of verwennerijen of extra's ontzeggen... Al wordt het wel moeilijk om te zeggen wat kan en wat niet :D (zo vinden wij het bv wel erg dat we enkele jaren niet op reis gaan kunnen - dat was voor ons steeds buiten Europa - en hebben we besloten dit jaar toch nog een laatste low budget road/camping trip door Noorwegen te maken)

Het is ook zo dat we nu in de eerste plaats geld bijeen moeten krijgen voor skills assessment, visum en al die kosten. Daarna ook voor de verhuis en dan valt het te bekijken hoeveel we daadwerkelijk nog kunnen meenemen voor een eerste periode zekerheid. Dacht toch wel zeker 10000 euro, of is dat te weinig? Ervan uitgaande dat je binnen de twee maand werk vindt, al is het fruit plukken he...
We hebben wel nog een redelijk nieuwe auto die we wellicht voor dat bedrag kunnen verkopen, de vraag is alleen wanneer we die moeten te koop zetten...
Ik kan er toch nog wel wat moeite mee hebben als ik er zo makkelijk bij kan, ook al weet ik waar ik voor spaar. Wat ik heb gedaan is in Excel voor elke maand een overzicht gemaakt wat precies mijn inkomen en uitgaves zijn, en daar dan ook een bepaald bedragje voor boodschappen en een bepaald bedragje voor 'leuke dingen' in opgenomen. Dat aan het begin van de maand pinnen en in een aparte portemonnee, en dan kon ik me daar super goed aan houden. Eerst deed ik ALLES met de pin, en dan had ik geen idee van hoeveel geld ik uitgaf.
 
1. Budgetteren. Contant geld pinnen en daarvan de hele maand boodschappen doen.
2. Iedere maand zodra de vaste lasten betaald zijn (rond de 10e zit je meestal wel safe) je banktegoed afromen naar je spaarrekening. Alleen een beetje laten staan voor onvoorziene zaken (Bijv. 250 Euro)
3. Niet rood staan, kost geld
4. Knijpen. Alleen dingen aanschaffen die je echt nodig hebt.

Over je vakantieplannen: Noorwegen is nooit budget. Afgelopen zomer zijn we er geweest met de camper. Slechts 2x betaald voor een overnachting, de rest gewoon wildgekampeerd. Rekening: Ruim 5,5k, brandstof alleen een kleine 2k.
Zweden is iets goedkoper.

Oja, over de buffer: Geadviseerd wordt 30 - 50k

It's a big step for a normal man, but a giant leap for a poor guy.
 
Oja, over de buffer: Geadviseerd wordt 30 - 50k

It's a big step for a normal man, but a giant leap for a poor guy.

Wij hebben inderdaad ook minstens 40.000 voorzien en nog meer voorhanden in het geval dat nodig is,.....
Daar zit wel een leuk bedrag voor het bureau in dus als je het zelf regelt kan je dat misschien besparen, maar overzetten spullen, vliegtickets, eventueel huisdieren, begin van het verblijf in Australië op hotel,....loopt lekker op....
 
hehe, even genoeg over geldzaken lijkt me, ik geraak er nogal ontmoedigd door... Nee, thx voor de handige tips, en we gaan er echt voor, maar 30k zien we ons echt niet bijeen krijgen. Nu dus gewoon zo hard mogelijk sparen (ja excel bestandje enzo is er ook al) en dan zien we later weer wel... Ga mijn droom daarvoor niet opbergen hoor :cool: en hopen dat die dollar ineens sterk daalt ofzo...

Maar ik moet het toch even vragen, ik zou toch 10k rekenen voor de hele visumprocedure en verhuis, beetje volgens wat ik hier op het forum al heb gezien? En dan nog 30k volgens jullie om daar te starten (dus ook voor eerste huur en meubels)? Dat is toch in euro he? En voor hoeveel maanden reken je dat dan?
Ik heb hier en daar ook al wat gelezen over dat 'ze' vragen hoeveel geld je meeneemt, maar nog nergens officieel gezien waar of wanneer je dat zou moeten opgeven...

Over je vakantieplannen: Noorwegen is nooit budget. Afgelopen zomer zijn we er geweest met de camper. Slechts 2x betaald voor een overnachting, de rest gewoon wildgekampeerd. Rekening: Ruim 5,5k, brandstof alleen een kleine 2k.
Zweden is iets goedkoper.
mjaaa, we hebben het al redelijk goed uitgepluisd, geen idee hoeveel km jij gedaan hebt, maar wij zouden helemaal naar Tromso rijden en dat zou iets van 1000 euro aan benzine kosten, + 350 aan ferry's. Dan ook steeds wildkamperen (met tent) en zoveel mogelijk eigen eten meenemen, mss één keer uit eten, dan moet dat toch te doen blijven. Ik wil mezelf gerust veel ontzeggen op reis, de natuur is uiteindelijk gratis en ook waarvoor we gaan...
Tja ik weet dat het tegenstrijdig is met het sparen maar de drang om de wereld (en het mooie Europa!) te zien is te sterk... En andere (verre) reizen kostten vroeger minstens het driedubbele bij ons dus ja... Laatste reis in een jaar of 4 dan maar....
 
hehe, even genoeg over geldzaken lijkt me, ik geraak er nogal ontmoedigd door... Nee, thx voor de handige tips, en we gaan er echt voor, maar 30k zien we ons echt niet bijeen krijgen. Nu dus gewoon zo hard mogelijk sparen (ja excel bestandje enzo is er ook al) en dan zien we later weer wel... Ga mijn droom daarvoor niet opbergen hoor :cool: en hopen dat die dollar ineens sterk daalt ofzo...

Maar ik moet het toch even vragen, ik zou toch 10k rekenen voor de hele visumprocedure en verhuis, beetje volgens wat ik hier op het forum al heb gezien? En dan nog 30k volgens jullie om daar te starten (dus ook voor eerste huur en meubels)? Dat is toch in euro he? En voor hoeveel maanden reken je dat dan?
Ik heb hier en daar ook al wat gelezen over dat 'ze' vragen hoeveel geld je meeneemt, maar nog nergens officieel gezien waar of wanneer je dat zou moeten opgeven...
Wat je daar opgeeft is wat je denkt bij elkaar te krijgen. Als je het visum bij een bureau doet ga dan uit van ~10.000 euro voor de aanvraag zelf. Niet dat het bureau je 10k kost, maar alle andere kosten erbij (visum aanvraag, skills assessment, kopieren, certificeren, opsturen, etc) kost gewoon veel geld. Als je dan ook voor een validatietrip gaat van een maand, kijk dan niet raar op dat het al met al ineens zo naar de 15k tot 20k kan lopen. Dan heb je nog de kosten van de container (3000 - 5000), de kosten om daar je eerste auto te kopen (3000 dollar-???), borg voor je huurhuis (soms wel 6x het maandbedrag, maandbedragen liggen zo tussen de 300 en 500 dollar per week), etc. etc. Het is niet goedkoop emigreren en als je dan nog een buffer wilt hebben voor het geval het misgaat.... You can do the math. Ik wil je niet demotiveren en er zijn mensen die het met veel minder doen (Family Martens is er 1 van), maar het zou heel vervelend zijn als je denkt het "even" te doen en dan klem komt te zitten.
 
geen idee hoeveel km jij gedaan hebt, maar wij zouden helemaal naar Tromso rijden en dat zou iets van 1000 euro aan benzine kosten, + 350 aan ferry's.

8109 km. Retourtje Noordkaap. Noordkaap zelf is een anticlimax (23 Euro pp entree, niks bijzonders te zien), maar inderdaad, de natuur is fantastisch. Zelfs boven de poolcirkel nog verrassend gevarieerd. Een stuk gevarieerder dan die "karakteristieke" Noorse rode huizen in ieder geval.

Wij hebben veel gereden en weinig gedaan. Was wel nodig ook om de Noordkaap te kunnen bereizen. Zouden de kinderen wat ouder geweest zijn, dan hadden we wat meer actieve dingen kunnen doen. De brandstoffen zijn daar gewoon enorm duur (diesel rond de 2 Euro per liter) en onze camper lust wel een slokje.

Ferries en tol kan aardig oplopen. Zodra je in Noorwegen bent, direct over de grens is er een informatiepunt voor tolwegen. Daar kun je gratis internetten en meteen registreren voor de tol. Tol schrijven ze af van je creditcard, vooruitbetaald, in blokken van 300 Kroon (42 Euro) Je kunt bij tolwegen niet contant betalen.

Ga je door Denemarken, dan kom je 2 tolbruggen tegen. Die kosten ook fors geld ca. 30 Euro per stuk. De ferry is duurder, 52 Euro.

Dit is dan "The reward":
Noorwegen-klein.JPG
 
Jullie hebben dan toch flink wat km meer gereden dan wat wij plannen. thx voor de info nog, maar Christof weet alle prijzen enzo al :p Vandaag hier nog bezig geweest over het sparen, dat we die reis eigenlijk zouden moeten laten vallen, naaah denk ik dan :) maar verder wordt het echt een tijd heel sober leven.

Ik wil verder niet over geld blijven zeuren, we zitten nu zelf in een beginfase waarbij we naar de emigratie toe blijven werken, nog heel veel puzzelstukjes die samen moeten vallen en zo ook het zicht op het financiële... We vinden het wel uit, hoeveel nodig, hoe doen we het, we hebben ook nog vele verhalen hier te lezen. Ik hoef ieder detail van die zoektocht hier niet met jullie te delen, maar het is wel fijn om hier als nieuw lid toch meteen vele commentaren en tips te krijgen :)

Maar nog even @Zwerver: we zijn zeker niet naief, we gaan geen te grote risico's nemen. Als tegen dan blijkt dat we niet tevreden zijn met wat we mee kunnen nemen, moeten we desnoods beslissen om het nog een jaar extra uit te stellen. Ok, toch wel rampscenario, maar we zijn wel zo nuchter dat we alle mogelijkheden bekijken.... Maar ik wil vooral optimistisch blijven, misschien is de teleurstelling dan groter als het niet lukt, maar het helpt je wel vooruit! (dat is zo een beetje mijn algemene ingesteldheid :p )
 
En o ja, wat is dat eigenlijk met die validatietrip? Ik heb dat al vaak gelezen, maar niet iedereen doet dat? Je bent toch niet verplicht om het op voorhand te gaan laten valideren he?
 
En o ja, wat is dat eigenlijk met die validatietrip? Ik heb dat al vaak gelezen, maar niet iedereen doet dat? Je bent toch niet verplicht om het op voorhand te gaan laten valideren he?
nee hoor. Je moet binnen een jaar een keer het land in komen voor de stempel, en als je niet binnen dat jaar de hele verhuizing voor elkaar krijgt moet je eerst een keer op-en-neer. Dat is de validatietrip. Wij zijn one-way gegaan, omdat we zo gelukkig waren dat we ons huis op tijd verkocht kregen.
Sommigen doen het bewust zodat ze van te voren wat dingen kunnen regelen zoals woning en werk. Maar dat hoeft dus niet.
 
En o ja, wat is dat eigenlijk met die validatietrip? Ik heb dat al vaak gelezen, maar niet iedereen doet dat? Je bent toch niet verplicht om het op voorhand te gaan laten valideren he?
Voorwaarde van het visum is dat je binnen en bepaalde tijd (ik meen 12 maanden) na je medicals en VOG in Australie arriveert. Als je nog niet klaar bent voor de enkele reis, dan is het alternatief de "validatietrip". Je valideert je visum door door Immigration te gaan. Iedereen gekoppeld aan de aanvraag moet dat doen, dus niet alleen de hoofdaanvrager.
 
Back
Top